kokos Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Hej Jag ska ner till Phuket några dagar, det är några år sen jag var där senast. Jag undrar om det är någon som har ett bra tipps på hur man ska ta sig från flygplatsen till Patong utan att bli ruinerad? Går det t.ex. att hyra vespa vid flygplatsen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Taxi enhetspris 500 bath. 110 Sek. Det klarar du av.. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Åk med dom rosa taxibilarna, dom hittar du till höger i en liten kiosk utanför utgången, bara nonchalera inkastarna i gången och gå vidare Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Hej Jag ska ner till Phuket några dagar, det är några år sen jag var där senast. Jag undrar om det är någon som har ett bra tipps på hur man ska ta sig från flygplatsen till Patong utan att bli ruinerad? Går det t.ex. att hyra vespa vid flygplatsen? Hur tänkte du nu?Berätta gärna,hyra vespa från flygplatsen och tillbaka? Var rädd om dig=taxi Mvh JRK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd Februari 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 25, 2011 Hur tänkte du nu?Berätta gärna,hyra vespa från flygplatsen och tillbaka? Var rädd om dig=taxi Mvh JRK Jag ska ju ändå hyra vespa och eftersom jag inte kommer ha mycket packning så skulle det funka bra att hyra vespan vid flygplatsen och lämna tillbaka den där när jag åker tillbaka till Bangkok... (jag är mycket rutinerad på att köra vespa i Thailand) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
solis Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 det finns taxi(minibuss) för 150 baht som går fasta tider har jag för mig. då åker du tillsammans med fler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Åk med dom rosa taxibilarna, dom hittar du till höger i en liten kiosk utanför utgången, bara nonchalera inkastarna i gången och gå vidare Någon som vet vad en sådan kan kosta till Khao Lak ? Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Annars är väl en moppetur mellan Suvarnabhumi och Phuket ett litet äventyr i sig. Själv hade jag nog offrat några hundra på minibuss och hyrd moppen i Phuket i stället. Ska jag vara ärlig så hade jag nog även skitit i minibussen och tagit det första det bästa planet. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Hej. Här kommer ett tips!! Tips stavas alltid med ett t /mvh tipsaren ps själv kämpar jag med svenskan varje dag och har i dagarna upptäck skillnaden mellan de, dem och dom ds "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peerhan Inlagd Februari 25, 2011 Dela Inlagd Februari 25, 2011 Åk med dom rosa taxibilarna, dom hittar du till höger i en liten kiosk utanför utgången, bara nonchalera inkastarna i gången och gå vidare Helt korrekt, billigast och bekvämast. Ett tillägg bara, kiosken ligger när väggen till höger om utgången tar slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kokos Inlagd Februari 26, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Februari 26, 2011 Hej. Här kommer ett tips!! Tips stavas alltid med ett t /mvh tipsaren ps själv kämpar jag med svenskan varje dag och har i dagarna upptäck skillnaden mellan de, dem och dom ds Kanske med ett t men med två p om man är i Tyskland... så troligen är det svenska "tips" en felstavning av tyska "tipps"... om du ska vara språkpolis så kan jag tipsa dig om att det förekommer sär-skrivningar på MPR... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 26, 2011 Dela Inlagd Februari 26, 2011 Helt korrekt, billigast och bekvämast. Ett tillägg bara, kiosken ligger när väggen till höger om utgången tar slut. Ja om man nu ska vara såå noga, men helt rätt Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 26, 2011 Dela Inlagd Februari 26, 2011 Ja, den lilla kiosken utanför flygplatsutgången är nog mest prisvärd. Problemet för mig och Bibben var att det var minst en timmes väntetid innan vi kunde få en taxi. Vilket ej var acceptabelt för mig eller honom. Så det blev det till att betala lite mer. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.