Jump to content
IGNORERAD

Virusskydd


stefan5300

Recommended Posts

Var inne i en datorbutik Nakhon Phanom igår och lade i ett virusskydd som heter Eset Nod32 Antivirus i 2 datorer, det kostade 300 Baht vilket jag tycker är väldigt billigt. Är det någon här som har erfarenhet av detta virusskydd?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag köpt en dator här i Thailand hade den just Eset Nod32 inlagd så då Googlade jag lite för att kolla om jag skulle byta men konstaterade att Eset fick gott omdöme så den fick bli kvar.

Hittills utan några problem.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Nod 32 är ett av de bättre virusskydden och det kräver inte så stora resurser av datorn, dvs. den stjäl inte kraft ifrån datorn medan den kör i bakgrunden.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hemma hos oss kör vi nod 32 på 3 datorer kanonprogram, tar inte så mycket kraft från datorn som tex norton.

mwh farangboy

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du att du inte har haft virus vad du kan säga är att dina gratis varianter aldrig upptäckt något virus,om du har ett virus är en helt annan sak.

Jag har kört avg free antivirus http://www.filehippo...g_antivirus_32/

och zonealarm free (brandvägg) http://www.filehippo...zonealarm_free/

i flera år och har aldrig haft ett enda virus.

Alla polare som jag rekommenderat detta till kan säga samma sak.

Bara ett tips, båda är ju gratis som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör scaningar med några av dom mest "populära" programmen då och då, Norton, Kaspersky, nod32 etc bara för att checka.

Sen jag började köra avg+zonealarm har dom aldrig hittat nått värt att nämna.

Det tolkar iaf jag som att min dator är så pass säker som den kan bli.

Och eftersom min flickvän är på andra sidan jordklotet så hänger jag ibland på en del...mindre...rumsrena...sidor...

Och som sagt, hittills inget som varken jag eller diverse program kan identifiera som virus, keyloggers, trojaner etc.

Det är hur som helst självklart upp till var och en om dom vill slänga ut pengar på antivirus, men i min mening är det inte nödvändigt när det finns så pass bra gratisprogram att erhålla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eset Nod32 Antivirus är ett av de bästa antivirus program som finns på marknaden idag. Vill man ha det på svenska så är det bara att ladda ner den svenska versionen från eset's svenska sida och sedan använda det användarnamn och lösen man fått till en annan språkversion.

OT:

Vill bara lämna ett varningens ord till alla som tycker det är så bra med gratis program. Ingen driver ett företag för att inte få in pengar i det. Ingen går till jobbet varje dag utan att få någon lön. Ingen investerar miljoner i servrar m.m. utan att ha ett vinst syfte. Så ta alltid en funderare på var kommer alla pengar från och varför är tjänsten/programmet gratis.

Läs licensvillkoren noggrant, nästan allt har en hake. Ex från AVG's licensvillkor, de sparar en massa information om vad du har i din dator, vem du är, dina lösenord, vilka sidor du besöker m.m. Vad de sedan kommer att göra med all denna information talar de inte om, utan är helt upp till dem.

Det finns exempel på andra företags licensvillkor där du ger ägarna av tjänsten/programmet fria händer att använda din processor kraft, internet förbindelse m.m. till vad de vill.

Idag när vi har nästan hela våra liv elektronisk. Så ta en funderare på vad det är du ger samtycke till innan du accepterar ett licensvillkor.

Så inget är gratis, det har ofta hake!

Förlåt för lite off topic och ev trådkapning. Men vill bara att ni ska tänka er för lite.

/BND :wai:

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt BND!

Det tål att tänka på vad de som erbjuder gratisprogram egentligen tjänar pengar på.

Får mig att tänka på det amerikanska uttrycket "there ain't no such thing as a free lunch".

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanka ner Avast5

Den är gratis och på Svenska!

Har andvänt Avast i flera år!

http://www.avast.com/en-se/index

http://sv.afterdawn.nsk_version.cfm

pigge01

Eller varför INTE www.AVG:com eller www.grisoft.com funkar också för hämntning som också är gratis. Och har bättre testvärden

Har använt gratisversionen i 15 år och har aldrig drabbats av virus.

Vad är det som säger att inte alla virusprogram gör samma saker????

Avg finns i betalversionen så där får dom in sina pengar.

Alla väljer vad som passar dom själva.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ha en gratisversion av ett program tillgängligt för dina kunder idag har en massa fördelar.

Det känns spontant lite ensidigt att säga att inget är gratis. Eller att det som kostar alltid är bättre än det som är gratis.

T.ex. så bygger du upp ett kundnät mycket snabbare med gratisprogram än du gör med endast betalvarianter.

Så i vissa fall har väl tillverkaren valt att distribuera en gratisversion hellre än att aktivt, i större utsträckning marknadsföra sig på t.ex. internet, som i sin tur kostar pengar.

Och naturligtvis, ju flera potentiella kunder du har desto fler köper betalversionen. Oavsett hur du skaffar dina kunder.

Ofta är det väl så med gratisversionerna att de endast är passiva virusprogram, du måste alltså scanna din dator och först i efterhand upptäcka ev. virus.

I princip alla aktiva virusprogram-tillägg eller ska jag kalla det för en helheltslösning (även till gratisversionerna) kostar pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...