Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Vore det inte för mellanlandningen i Dubai och några timmar i Emirates businesslounge så är Thai världens bästa flygbolag med direktflyg från Stockholm till Bkk, men annars är dom inte alls bra.

Emirates imponerade, men det tar längre tid.

Tvåa av direktbolagen från Skandinavien kommer Norwegian.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jasså man räknas som boskap när man sitter på rad 50. Det är ju vi som ser till att planet kommer i balans = inte blir framtungt, utan orkar med att få upp nosen.

Utan dom på PE och Biz skulle vi betala minst dubbelt så mycket för samma flygsträcka, så vad du än gör, klaga inte.

När du passerar de extra breda säten som deras arslen får plats i, spela gärna avundsjuk  - det stärker deras självkänsla

så de köper PE igen och betalar fler billiga resor för oss. Om det tar emot, så fjärta när du gör det :-)

Dela på andra sajter

Vore det inte för mellanlandningen i Dubai och några timmar i Emirates businesslounge så är Thai världens bästa flygbolag med direktflyg från Stockholm till Bkk, men annars är dom inte alls bra.

Emirates imponerade, men det tar längre tid.

Tvåa av direktbolagen från Skandinavien kommer Norwegian.

Tyvärr så flyget Norrbaggarna inte från  Skandinaviens största Flygplats Kastrup.

Så det finnes bara Thai som flyger direkt till Bangkok

Från de 3 Skandinaviska länderna

Kastrup Juli 9 avgångar i veckan.

http://www.thaiairways.dk/cms.cfm?nPageNo=29301

Hälsar pigg01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Norwegain kommer att starta upp på CPH om ett tag, tror det är strulet med de undermåliga B787 som har fördröjt det hela.

Grundplanen för några år sedan, så var CPH med som direktflyg.

Allt kan ju ändras om lönsamhetskalkyten inte håller.

Dela på andra sajter

Angående Thai brukar dom inte ha vinterkampanj eller?

/matz

Stämmer, men dom kan vara slutsålda redan i juli eller augusti.

Ta kontakt med Nonki Travel, Oden Resor eller Jade Travel som är proffs inom området eller registrera dig och få allas erbjudanden före alla andra.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ta kontakt med Nonki Travel, Oden Resor eller Jade Travel som är proffs inom området eller registrera dig och få allas erbjudanden före alla andra.

Men dessa resor (vad jag fattat, men jag fattar inte mycket) är väl på under 30 dagar ToR.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Tyvärr så flyget Norrbaggarna inte från  Skandinaviens största Flygplats Kastrup.

Så det finnes bara Thai som flyger direkt till Bangkok

Från de 3 Skandinaviska länderna

Kastrup Juli 9 avgångar i veckan.

http://www.thaiairways.dk/cms.cfm?nPageNo=29301

Hälsar pigg01

Nähä, men dom flyger väl från Oslo eller ? Annars kan du väl flytta norrut eller välja ett annat flygbolag som passar dig där du bor. Eller menar du att varje flygbolag ska passa in på presumtiva kunder varhelst dom bor ?

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Men dessa resor (vad jag fattat, men jag fattar inte mycket) är väl på under 30 dagar ToR.

Kan inte i detta specifika bolag och kampanj men är inte 30-dagarsbiljetten lite "out of date" numera? Så även 3-, 6- och 12-månadsbiljetten, eller?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Detta med 30 dagar, tre månader, 6 månader eller ett år håller på att försvinna hos många flygbolag, men vid riktade kampanjer så blir det speciella villkor, mest vanligt är att både boka och betala inom en kort period för att resa långt senare.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kan inte i detta specifika bolag och kampanj men är inte 30-dagarsbiljetten lite "out of date" numera? Så även 3-, 6- och 12-månadsbiljetten, eller?

Nej, jag menade en vanlig resa på under 30 dagar. Det hittade jag på Thai sist, men jag skulle ju vara borta längre.

Alltså spikade dagar ut och in, eller iväg och hem... Men om man som jag sökte på nåt runt 90 dagar så var det vanliga priser.

EDIT: och jag sökte alltså på mitten av jan-april så det borde inte vara högsäsong heller.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Nej, jag menade en vanlig resa på under 30 dagar. Det hittade jag på Thai sist, men jag skulle ju vara borta längre.

Alltså spikade dagar ut och in, eller iväg och hem... Men om man som jag sökte på nåt runt 90 dagar så var det vanliga priser.

Kolla på flygresor.se momondo och liknande.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

Proffs :rotfl:  :rotfl:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kolla på flygresor.se momondo och liknande.

Jo, jag gjorde ju det. Men det fanns liksom inte några bra erbjudanden på lite längre semestrar. Så jag fick ta nåt elände med mellanlandningar och annat för att ens ha råd med "piletten".

Men, ibland är thai+sas (inrikes) billiga som fan, och ibland så går det bara inte... Jag vägrar betala 2000kr mer för att flyga med dom jämfört med norrbaggarna.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Jo, jag gjorde ju det. Men det fanns liksom inte några bra erbjudanden på lite längre semestrar. Så jag fick ta nåt elände med mellanlandningar och annat för att ens ha råd med "piletten".

Men, ibland är thai+sas (inrikes) billiga som fan, och ibland så går det bara inte... Jag vägrar betala 2000kr mer för att flyga med dom jämfört med norrbaggarna.

kolla amadeus och americanexpress också, kan ge lite udda alternativ.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Jo, biz och pe fanns i rätt många år

Tillägg: Eller rättare sagt har funnits i rätt många år

De sista åren med 747 från swe hade endast 1:a, PE och eco :)

Jo men detta är skickat från värdens bästa smartphone.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag trodde det var biz nere längst fram i gamla 1:a klass stolarna. När jag reste från BKK där framme för typ 3 år sedan kallades det i alla fall biz och jag hade tillgång till bizloungen på suvan och inte 1 klass loungen.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Nej gubbe, första klass-fåtöljerna såldes sista åren som biz 

Tack för senast!   B)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Nej gubbe, första klass-fåtöljerna såldes sista åren som biz

Tack för senast! B)

Sant, borde veta bättre än att argumentera aviation med dig :)

Jo tack för senast, 51 veckor kvar nu till midsommar 2015

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag trodde det var biz nere längst fram i gamla 1:a klass stolarna. När jag reste från BKK där framme för typ 3 år sedan kallades det i alla fall biz och jag hade tillgång till bizloungen på suvan och inte 1 klass loungen.

Du har så rätt:)

Även solen har sina fläckar ;)

Dela på andra sajter

stefan5300

Fått svar på mailet än? ;)

Nej ??? .

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu är det snart slut på uppgradering till PE

Taskig google översättning

Award och uppgraderad resa med THAI i Premium Economy Class har eliminerats som denna klass av

tjänsten är endast tillgänglig på två linjer och kommer att begränsas till betalda resor. Flyg eller datum

ändras till utfärdade Award biljetter är föremål för avgifter. I händelse av en utfärdad biljett i löpande körsträcka

krav återkrediteras från 1 september, 2014 och framåt, därefter är varje inlösen föremål för nya körsträcka krav.

THAI förbehåller sig rätten att ändra priset diagram utan förvarning.

Lite till

New Award Nivåer

Förändringar kommer till de välbekanta Award Topplista för resor och uppgraderingar med

THAI och Star Alliance partners. Körsträcka krav kommer att öka för att reflektera den förbättrade

inflight produkter och tjänster på nya och uppgraderade THAI och Star Alliance flygplan.

På Award resa med THAI dessa körsträcka ökningar ger Royal Orchid Plus-medlemmar

mer tillgång till Award sittplatser på alla flygningar inom samtliga serviceklasser.

Med kommande förbättringar av online-tjänster, kommer försonande Awards också vara mer praktiskt.

För toppskiktet Guld och Platinum-medlemmar kommer nya tier bonus miles ger betydligt mer miles för inlösen Awards.

Den thailändska och Star Alliance Award Charts alla har förenklats med bara miles för enkelresor som visas.

Tur Award resor helt enkelt fördubblas de angivna miles krävs.

Bokningar för resor och uppgraderingar med hjälp av aktuell körsträcka Award kan göras fram till den 31 augusti 2014.

Med förbehåll för bekräftelse, måste Award biljetter och uppgraderingar med aktuella körsträcka krav utfärdas av samma datum.

Bokningar för resor Award och uppgraderingar med THAI och Star Alliance flygbolag från 1 september 2014 och framåt är föremål för nya körsträcka krav. *

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Någon som har koll på vilken konfiguration Thai har på planen från Arlanda ? På deras hemsida står det 777- 300ER Cabin version 74B1

och söker jag på seatguru med flightnr står det 777-300

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Någon som har koll på vilken konfiguration Thai har på planen från Arlanda ? På deras hemsida står det 777- 300ER Cabin version 74B1

och söker jag på seatguru med flightnr står det 777-300

Hemsidan gäller...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...