Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Jag åkte bizz från bkk till arlanda i tisdags.

Och tyvärr kan jag bara säga att Thai var något så fruktansvärt dåliga på mat och service att jag överväger att i fortsättningen flyga med andra bolag. Jag vart så jäkla besviken. Thai nu får ni fan skärpa er. Sämmre i bizz än i economi tror jag.

Men de får än andra chans när jag åker tillbaka den 5 Januari. Är det inget bättre då blir det annat bolag i fortsättningen,

Solen är full och jag skiner

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och tyvärr kan jag bara säga att Thai var något så fruktansvärt dåliga på mat och service att jag överväger att i fortsättningen flyga med andra bolag. Jag vart så jäkla besviken. Thai nu får ni fan skärpa er. Sämmre i bizz än i economi tror jag.

Men de får än andra chans när jag åker tillbaka den 5 Januari. Är det inget bättre då blir det annat bolag i fortsättningen,

Att PE inte är nåt speciellt förutom stolarna är ju inget nytt, men har inte Business vissa krav på sig för att kalla sig för just det?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

BREAKING NEWS: Sitter på Suvvan nu och ska åka med 960 till Arlanda. Dom har kört fram en 747 till gaten. Så ska någon åka med 961 i morgon vet ni vad som väntar på er.

underbart kanoners en riktig kärra

Dela på andra sajter

Tror Thai håller på att ta dö på sig själv. 

Sämre plan sämre service  :nono:

Dela på andra sajter

underbart kanoners en riktig kärra
Kan meddela att registreringsnumret på 747an var TGX. Äldre inredning men faktiskt med speldosor. Visste inte att dom hade såna.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Tror Thai håller på att ta dö på sig själv.

Sämre plan sämre service :nono:

Trotts allt en linje från Sverige som har bra fyllnadsgrad. . . Konstigt om de nu är så satans kassa som alla skriver?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Trotts allt en linje från Sverige som har bra fyllnadsgrad. . . Konstigt om de nu är så satans kassa som alla skriver?

Troligtvis Direk lockar manga Kan bli andring med Baggrnas konkurens Har bara fatt dalig mat engang pa Thai o det ar 18 ar sedan Sevicen ar mycket bra aven den gangen Men priset Bra timmlon om det skiljer med 2 3 tusen 

Offe

Dela på andra sajter

Troligtvis Direk lockar manga Kan bli andring med Baggrnas konkurens Har bara fatt dalig mat engang pa Thai o det ar 18 ar sedan Sevicen ar mycket bra aven den gangen Men priset Bra timmlon om det skiljer med 2 3 tusen

Offe

Visst är det direkt som lockar de flesta, men borde ju vara lätt att konkurrera ut då de är så kassa som vissa påstår.

Jag tror nog mycket av upplevelsen hos olika flygbolag beror på personalens dagsform, sen kvittar det i vilket bolag de jobbar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Min bror åkte hem den 15/11 med Thai och han har alldrig set så lite folk på Thaiplan han uppskattade det till ca 100 resenärer i ekonomiklassen bra fyllnadsgrad ???  :17:

Dela på andra sajter

Visst är det direkt som lockar de flesta, men borde ju vara lätt att konkurrera ut då de är så kassa som vissa påstår.

Jag tror nog mycket av upplevelsen hos olika flygbolag beror på personalens dagsform, sen kvittar det i vilket bolag de jobbar.

Beror på personalen ? varför sitter man mycket trängre i dom nya kärrorna än gamla 747:an som  man satt som en kung i ekonomiklassen med. :nyam:

Dela på andra sajter

Beror på personalen ? varför sitter man mycket trängre i dom nya kärrorna än gamla 747:an som  man satt som en kung i ekonomiklassen med. :nyam:

I apklass sitter man i princip lika trångt i de flesta bolag(TG960/1:s gamla 747 är ett minne blott), det som kan göra en flygning trevlig eller otrevlig är som sagt personalens dagsform.

Dela på andra sajter

Min bror åkte hem den 15/11 med Thai och han har alldrig set så lite folk på Thaiplan han uppskattade det till ca 100 resenärer i ekonomiklassen bra fyllnadsgrad ???  :17:

Fyllnadsgraden beräknas på ett större tidspann än din brors enstaka flygning :)

Dela på andra sajter

I apklass sitter man i princip lika trångt i de flesta bolag(TG960/1:s gamla 747 är ett minne blott), det som kan göra en flygning trevlig eller otrevlig är som sagt personalens dagsform.

Och passagerarna runt om ens närhet inte att förglömma

En skrikig unge eller stökigt fyllo kan lätt förstöra en resa

jag hade en totalt utflippad svensk kärring som måste haft alla bokstavskombinationer i kvadrat samtidigt bakom mig

Helt plötsligt när jag satt och tittade på en film störtade hon fram och började idi*tputsa min skärm och sa att den var smutsig bl.a. 30 sek efter att fastenseatbelt-skyltarna släkts vid landning började hon skrika och hojta och undrade varför i helvete inte alla hade hunnit av ännu framför henne !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Tråkigt!! Betalar man extra ska de fan vara valuta för pengarna! Jag åkte ner Buisness med turkarna. Helt ok. va dessutom 6000billigare än Thai.. får se om det är lika bra när jag åker hem.

Ändrades av Naab
Dela på andra sajter

jag hade en totalt utflippad svensk kärring som måste haft alla bokstavskombinationer i kvadrat samtidigt bakom mig

Helt plötsligt när jag satt och tittade på en film störtade hon fram och började idi*tputsa min skärm och sa att den var smutsig bl.a. 30 sek efter att fastenseatbelt-skyltarna släkts vid landning började hon skrika och hojta och undrade varför i helvete inte alla hade hunnit av ännu framför henne !

Fyfan, låter som någon pundrarkärring som råkat fått en slant över till en resa.

Hur som helst är ju detta faktorer man inte kan styra över.

Dela på andra sajter

Finns ju att läsa att Thai air:s mest lönsamma linje på Europa är Stockholm. Dock kan detta ha ändrats efter gulfbolagens intåg plus Herr Kjos projekt från Arlanda.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Jo jo, vem man lyckas få som medpassagagerare i närheten av där man sitter har nog betydligt större betydelse än vilket flygbolag man åker med..eller maten som serveras..eller benutrymmet..eller speldosor..eller vad tusan som helst. I alla fall för mig. :crazy:

Flygmalajen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Åkte ner i fredags och betyget blir. Absolut inget att klaga på ang service och maten var klar klart godkänd för att vara flygplans mat, benutrymmet var väl lite sämre än i 747 men platsen för röva var det inget att klaga på. Kanske ska tilläggas att det var ekonomi vi åkte. Mvh Håkan

Dela på andra sajter

Thais Premium Economy lösning för Skandinavien uppmärksammas

http://www.businesstraveller.com/news/100043/does-thai-scandinavia-have-the-best-premium-eco

Does Thai Scandinavia have the best "premium economy"?  

Thai Airways certainly hides its light under a bushel.

Most travellers outside Scandinavia will be unaware that Thai offers probably the best "premium economy" seating anywhere in the world on B777-300ER flights departing Copenhagen and Stockholm for Bangkok.After all, what other carrier provides fully-flat bed seating disposed 1-2-1 when passengers buy a premium economy class return priced at DKR 13,014 (£1,464)? But if the product is so good then why doesn’t Thai offer it on other routes? Because the Scandinavian market is unique.

Scandinavian travellers are more egalitarian than those elsewhere and this fact prompted national airline SAS to ditch first class way back in the 1980s.What it means is that if foreign airlines wish to sell their premium products in Scandinavia they must price creatively. And that is the case at Thai Scandinavia.It has a special "U" premium class tariff for B777-300ER flights departing Copenhagen and Scandinavia. Out of Copenhagen this ticket costs DKR 13,775 (£1,550) when booked by December 31 (for travel up until March 31, 2014). Bookings made by January 14, for travel between April 1 and June 28, cost DKR 13,014 (£1,464).

A spokesperson for Thai Scandinavia explained to Business Traveller that its U tariff meets the needs of the Scandinavian market. He said: "In Scandinavia, there are a high number of corporate accounts that have travel restrictions for using business class but still have need of better comfort on long-haul flights. "There is almost no demand for first class in Scandinavia so we use the front cabin as business class and the second 18-seater business cabin as premium economy where the service levels provided are in line with the booking classes. "It's a good example of where a product meets local demand and makes a positive financial contribution to our Scandinavian operation." Seatplans.com has a display of the relevant aircraft, where you can spot the second cabin which occupies rows 18 to 22. One advantage of flying with Thai is that, for little extra cost, you can extend your trip to include other destinations in south-east Asia, although regional flights would be in the normal economy cabin. Passengers flying beyond Thailand can break their journey in Bangkok. Thai Scandinavia has a number of other tariffs which are offered locally but not elsewhere. The carrier is the market leader for Asia in Scandinavia and Thai's newish B777-300ERs are its flagships.

It is advisable to book U class tickets through travel agents or with Thai Scandinavia direct

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Flög men 777:an i oktober men då i Economy men gick igenom PE och blev inte direkt sugen.

Kändes trångt och tråkigt! Tycker att PE i gamla 747:an verkade klart bättre! 

Gillade känslan att gå upp en våning :crazy:

En liten fråga också!

Vilket är det billigaste alternativet om man vill flyga Thais A-380?

Stockholm-Frankfurt eller vad?

Dela på andra sajter

Flög men 777:an i oktober men då i Economy men gick igenom PE och blev inte direkt sugen.

Kändes trångt och tråkigt! Tycker att PE i gamla 747:an verkade klart bättre!

Gillade känslan att gå upp en våning :crazy:

En liten fråga också!

Vilket är det billigaste alternativet om man vill flyga Thais A-380?

Stockholm-Frankfurt eller vad?

Helt klart var det gött att gå upp en våning, var ju lite lugnare där.

Men att kunna ligga ner 180gr i 777 är skönt det också, så hugget som stucket.

Dela på andra sajter

John Khonken

kamrater. Vi ska ta hem grabben i sommar. Kollar just nu hur vi ska lösa det. Tittar på Thais pris för enkel till stockholm 13000kr. Det är för fan inte klokt. Jag vet att det finns alternativ. Innan jag söker dessa undrar jag om någon har bokat enkel från Bangkok som kan vidimera priserna. Eller jag ska tala med resebyrån först.

Tack på förhand

Ändrades av John Khonken
Dela på andra sajter

kamrater. Vi ska ta hem grabben i sommar. Kollar just nu hur vi ska lösa det. Tittar på Thais pris för enkel till stockholm 13000kr. Det är för fan inte klokt. Jag vet att det finna alternativ. Innan jag söker dessa undrar jag om någon har bokat enkel från Bangkok som kan vidimera priserna. Eller jag ska tala med resebyrån först.

Tack på förhand

Jag kan säga på rak arm att det är billigare än 13000 sek för en enkel till Swe från Bkk med Thai.

Hade jag viljat gjort det enkelt för mig så hade jag ringt Nonkis, han är "expert" på"omvända" biljetter med Thai.

Du har ju också direkt flight med Norwegian, och utan att gå in på deras sida och titta nu så skulle jag tro att du lätt kan hitta en biljett där för typ 3000sek.

Edit: /Norwegian Juni 2014, sökt datum 30/6

post-3210-0-77868900-1388569562_thumb.pn

25/6 direkt.

post-3210-0-17934100-1388569874.png

Ändrades av tomurdoc

Dela på andra sajter

John Khonken

Du ser att travelpartner har 13000kr- så alldeles fel var det inte. Självklart kollar vi baggarna som ett alternativ. Men vi vill helst åka thai även om utrymmena blivit klart sämre.

Tack ändå. Mera tips emottages

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...