Towe Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 (ändrad) Hoppas verkligen inte att det stämmer. Långt åt helsike Ändrades November 8, 2013 av Towe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Och dåligt med barer/etc i F-gången att softa på i väntan på boarding Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Felixduva Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Blir långt från SAS loungen men detta är väl en del i omstruktureringen av Arlanda. SAS ska väl flytta all inrikestrafik från terminal 4 till terminal 5, Då blir troligen den pir som idag heter B och där Thai går från nu inrikespir. Man byter samtidigt namn på pirerna så de kommer i bokstavsordning och då blir nuvarande B-pir---->D-Pir. Får hoppas på en ny stor Star Lounge i F-piren i samband med detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Incheckningen är ju redan flyttad åt det hållet "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Incheckningen är ju redan flyttad åt det hållet Var är den nu ? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Var är den nu ? Thai använder SAS incheckningsdiskar. // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd November 8, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 8, 2013 Thai använder SAS incheckningsdiskar. // mrco Finns det security åt rätt håll? Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Finns det security åt rätt håll? Finns åt båda hållen Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Finns det security åt rätt håll? Det finns det Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Har ju vart ankomst till F piren i några år nu, så varför dom tjafsat med att boga bort kärran till gate 11 för avgång är en gåta Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Disk 71-77, bredvid sas. Står där nu. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 8, 2013 Dela Inlagd November 8, 2013 Har ju vart ankomst till F piren i några år nu, så varför dom tjafsat med att boga bort kärran till gate 11 för avgång är en gåta Gate 11 där får du inte in någon kärra av den storleken. Den har väl landat till gate 17 de senaste åren och att den ibland bogseras bort är för att gaterna behövs till andra plan. Gate 17 och 18 ska enligt rykten byggas om till att ha 2 gate-huvuden för att kunna ta in fler kärror. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd November 11, 2013 Dela Inlagd November 11, 2013 Mailade Swedavia ang flytten till F 69 fick till svar att det antagligen berodde på att det fanns mer plats där. Inte så mycket till svar men det är vad dom sa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Vad jag har hört får man inga milespoäng på Thais billigaste biljetter. Kan man se på biljettnumret om den ger poäng eller inte? En annan fråga, är det några lådor för underhållningssystemet under stolarna och i så fall på vilka platser? // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 (ändrad) De billigaste kampanjbiljetterna får man inga eller väldigt lite poäng, max 25% Kolla på biljett kategorin som Du har i biljetten. http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/thai-and-star-alliance-airlines.htm Ändrades November 19, 2013 av Loikkari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Vad jag har hört får man inga milespoäng på Thais billigaste biljetter. Kan man se på biljettnumret om den ger poäng eller inte? En annan fråga, är det några lådor för underhållningssystemet under stolarna och i så fall på vilka platser? // mrco Inga lådor på Boeing 777 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Tack för svaren Loikkari och Lars12. En fråga till bara, var på biljetten står bokningsklassen? Det enda jag hittar är något som heter reservation code och en annan som heter Airline Reservation code samt något som heter Fare Basis och alla dessa har 6 till 8 tecken. Är det i så fall första bokstaven i nån av dessa som är bokningskategorin? // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd November 19, 2013 Trådstartare Dela Inlagd November 19, 2013 Tack för svaren Loikkari och Lars12. En fråga till bara, var på biljetten står bokningsklassen? Det enda jag hittar är något som heter reservation code och en annan som heter Airline Reservation code samt något som heter Fare Basis och alla dessa har 6 till 8 tecken. Är det i så fall första bokstaven i nån av dessa som är bokningskategorin? // mrco Första bokstaven i fare basis är bokningsklassen Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sangsomcoke Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 Jag som är en "lågprisjägare" är det någon egentlig ide att lägga kraft på dessa bonussystem. Jag anmälde mig en gång via Finnair och det jag fick för en flygning Stockholm - Bangkok skulle inte ens räcka till en kopp kaffe på 7/11. Så jag antar att mitt fokus fortsätt skall vara att hitta billiga biljetter, eller är tycker någon att jag även skall lägga fokus på detta. Jag gör två långflygningar per år och alltid på lågprisbiljetter och kanske en flygning inom Europa detta också på lågpris. Tackar på förhand för synpunkter på om jag skall fördjupa mig i dessa bonussystem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 19, 2013 Dela Inlagd November 19, 2013 (ändrad) Jag som är en "lågprisjägare" är det någon egentlig ide att lägga kraft på dessa bonussystem. Jag anmälde mig en gång via Finnair och det jag fick för en flygning Stockholm - Bangkok skulle inte ens räcka till en kopp kaffe på 7/11. Så jag antar att mitt fokus fortsätt skall vara att hitta billiga biljetter, eller är tycker någon att jag även skall lägga fokus på detta. Jag gör två långflygningar per år och alltid på lågprisbiljetter och kanske en flygning inom Europa detta också på lågpris. Tackar på förhand för synpunkter på om jag skall fördjupa mig i dessa bonussystem Kostar ju inget att vara med, men du har rätt att du knappast får någon resa eller uppgradering för poängen. Själv har jag SAS Eurobonus och de tjänsteresor jag gjort genom åren har gett ca 30.000 poäng per år och en silverstatus som bara ger en extra resväska för mig. För korta resor för att nå guldstatus och för få resor för mig ( ca 30 resor per år räcker inte.) Däremot har jag stor nytta av poängen för mina anslutningsflyg från Umeå när jag åker till Thailand. 10.000 poäng för en TOR Umeå-Arlanda som gett och ger mig 4 TOR/år från Umeå där jag bara betalar flygskatten 220kr per resa. Långresorna åker jag så billigt som möjligt men max 20 timmar till Bkk. Efter pensioneringen blir det inte så mycket mer poäng, men jag har fortfarande 86.000 poäng kvar så 8 - 9 inrikesresor till blir det. Värdet av en TOR inrikesresa är i alla fall 1500kr. Inte så illa. Ändrades November 19, 2013 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 20, 2013 Dela Inlagd November 20, 2013 Med EuroBonus så kan man köra kombination med olika kreditkort. T.ex AMEX, där man får 20 poäng per spenderad 100:- och ibland även mer. Använder man sitt AMEX ofta så trillar det alltså in en hel del poäng och spenderar man mer än 150.000:-/år så får man 50% på en bonusresa. Dessutom så är EuroBonus/SAS med i Star Alliance så det gör att man får poäng på Thai, Luftwaffe och en hel drös med andra bolag. I mitt fall lönar det sig rejält, både med AMEX och EB. Sedan så är ett eurobonuskort ingen kostnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd December 5, 2013 Dela Inlagd December 5, 2013 Enl uppgift skall Thai byta gate från 11/11 till F69 och det känns ju rätt långt bort... vad säger Arlandaexperterna? Arlanda-terminaler-karta.png Tragiskt där har jag suttit alldeles själv förut men nu verkar det som man inte kan mysa själv där massa resenärer där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 6, 2013 Dela Inlagd December 6, 2013 Tragiskt där har jag suttit alldeles själv förut men nu verkar det som man inte kan mysa själv där massa resenärer där Jag flög från F69 i fredags. Klart tråkigt ställe med lite restauranger att välja på. Bara en svindyr liten bar. Detta kostade 200 kr Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 7, 2013 Dela Inlagd December 7, 2013 BREAKING NEWS: Sitter på Suvvan nu och ska åka med 960 till Arlanda. Dom har kört fram en 747 till gaten. Så ska någon åka med 961 i morgon vet ni vad som väntar på er. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 7, 2013 Dela Inlagd December 7, 2013 (ändrad) BREAKING NEWS: Sitter på Suvvan nu och ska åka med 960 till Arlanda. Dom har kört fram en 747 till gaten. Så ska någon åka med 961 i morgon vet ni vad som väntar på er. Missuppfattade det hela. Glöm mitt citat Ändrades December 7, 2013 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu