L64 Inlagd Augusti 28, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Ja, thaländskor som pratar i telefon ligger nog kring 120dB. Det måste vara något brist i språket som gör att man måste skrika ut det man vill ha sagt. Nej, tror inte dom blir några problem för dom somnar ju innan man är uppe i luften. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Olinen Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Nej, tror inte dom blir några problem för dom somnar ju innan man är uppe i luften. Men det är ju bara för att dom inte kan prata i telefon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 BMS! tror du måste vänta till du kommit hem innan du kan regga dina poäng, tidigast 14 dagar efter. Men jag kan ha fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 BMS! tror du måste vänta till du kommit hem innan du kan regga dina poäng, tidigast 14 dagar efter. Men jag kan ha fel Nja poängen får man ju inte för än man har flugit men du kan ju koppla resan till dit ROP nummer så de automatiskt kommer in på ROP kontot. Jag har själv använt poäng jag erhållit på nerresan för att uppgradera mig på hemresan. Gör man inte det tror jag man måste skicka in boardingkorten i efterhand. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Nja poängen får man ju inte för än man har flugit men du kan ju koppla resan till dit ROP nummer så de automatiskt kommer in på ROP kontot. Jag har själv använt poäng jag erhållit på nerresan för att uppgradera mig på hemresan. Gör man inte det tror jag man måste skicka in boardingkorten i efterhand. Stämmer Kasta inte bort boardingkorten innan du sett att dina poäng reggats “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 har aldrig skickat in nåt bara reggat via datorn eller så har resebyrån fått hjälpa mig med det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 javisst vid incheckningen, eller be resebyrån fixa eller till och med efteråt på Thais hemsida. Glöm bara inte att bifoga dina Boardingcards som bevis på att du åkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Det här med att skicka in sina boarding card känns lite gammeldags, när jag har blivit utan poäng på Finnair så har jag bara skickat ett mail så har de fixat poängen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Jag brukar ange Thai-kortet vid bokningar men vad jag kan se har det inte varit någon nytta med det. Resorna har ändå inte registrerats och jag har inte heller försökt göra det i efterhand. Åker nog för billigt, för lite och för sällan så antagligen föråldras de få poäng det ger samma takt som jag får nya. Har jag tur kan de ge mig en termos eller en penna med Thai-logotyp, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 29, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Det här med att skicka in sina boarding card känns lite gammeldags, när jag har blivit utan poäng på Finnair så har jag bara skickat ett mail så har de fixat poängen. Det är ju en del med Thai som är rena stenåldern.Man kan ju tycka att det skulle räcka om dom via sina system kollar om en person har flugit eller ej och därefter trycka in icke registrerade miles. Men man behöver iaf inte skicka in boardingkorten via vanlig post utan det räcker med att fota/scanna av och sen maila. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Så har en 380 från Thai haft en rejäl omskakning med skadade som resultat. Artikel här Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Luftgropar är inget att leka med. Ibland hinner inte alla ta på sig bältet. Är det en passagerare som haft "klackarna i taket" eller är de skadade av nedfallande bagage? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 (ändrad) Var det inte någon som påstod att ju större desto bättre "ligger dom i luften" ? Ändrades Augusti 30, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Var det inte någon som påstod att ju större desto bättre "ligger dom i luften" ? Visst var det en annan tillverkare också? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Var det inte någon som påstod att ju större desto bättre "ligger dom i luften" ? Haha, exakt och att bältad är man för skojs skull, och ibland när piloterna har tråkigt så plingar de i " fasten belts" lampan bara för att jävlas lite. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Nu får jag väl stryk av expertisen för denna dumma självklara fråga... Har haft Thaiair-kort sen massor med år men bara nått silverstatus, poäng gått ut, glömt att registrera, inte brytt mig helt enkelt. Har nu nog med poäng för uppgradering till PE men hur fan bär man sig åt? Tänkte försöka uppgradera hemresan men går inte över nätet, traskar man in på deras kontor, ringer eller vad? Fanks! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Vanligast är att uppgradera vid check-in, det måste finnas lediga platser bl.a. Sen tror jag att det inte går att uppgradera från biljetter med bokningsklass V och W men där räknar jag med att bli korrigerad. Pigg01 och Lamai64 är proffs. I alla fall från Thailand är dom inte lika noga som från Arlanda. Har uppgraderat mig från Thailand med W biljett och SAS bonuskort för 30.000 poäng 2011. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 (ändrad) Nu får jag väl stryk av expertisen för denna dumma självklara fråga... Har haft Thaiair-kort sen massor med år men bara nått silverstatus, poäng gått ut, glömt att registrera, inte brytt mig helt enkelt. Har nu nog med poäng för uppgradering till PE men hur fan bär man sig åt? Tänkte försöka uppgradera hemresan men går inte över nätet, traskar man in på deras kontor, ringer eller vad? Fanks! Du får traska in på närmaste thaikontor , gör det så fort du kommer ner eller du kan ringa thais kontor i sthlm hjälper dom dig Ändrades Augusti 30, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Luftgropar är inget att leka med. Ibland hinner inte alla ta på sig bältet. Är det en passagerare som haft "klackarna i taket" eller är de skadade av nedfallande bagage? Fullt möjligt, när det numera har blivit populärt att tillåta passagerarna att ta med sig halva hushållet som handbagage. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Nu får jag väl stryk av expertisen för denna dumma självklara fråga... Har haft Thaiair-kort sen massor med år men bara nått silverstatus, poäng gått ut, glömt att registrera, inte brytt mig helt enkelt. Har nu nog med poäng för uppgradering till PE men hur fan bär man sig åt? Tänkte försöka uppgradera hemresan men går inte över nätet, traskar man in på deras kontor, ringer eller vad? Fanks! Enklast är denna länk till Thai Stockholm: http://www.thaiairways.se/sv/kontakt Eller per telefon Drottninggatan 33 4tr 111 51 Stockholm 08-598 836 00 Öppettider: måndag–fredag 09.00–17.00 Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Och även billiga V/W-biljetter skall gå att uppdatera numera, dock rejält dyrare med 42000 poäng mot 25000 som tex Q-biljett har. Dock är det Thai vi pratar om så då kan man aldrig vara säker på vad som gäller. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Vanligast är att uppgradera vid check-in, det måste finnas lediga platser bl.a. Sen tror jag att det inte går att uppgradera från biljetter med bokningsklass V och W men där räknar jag med att bli korrigerad. Pigg01 och Lamai64 är proffs. I alla fall från Thailand är dom inte lika noga som från Arlanda. Har uppgraderat mig från Thailand med W biljett och SAS bonuskort för 30.000 poäng 2011. Leif Tack för dom snabba svaren! Tänkte när jag skrev inlägget att jag missat något fundamentalt och inväntade en anstormning av idi*tförklaringar. Ibland är forumet toppen, ni rockar gubbar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Bokade just resa med Thai från ARN för 5050 kr/person i december 4 veckor. Helt OK Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd September 2, 2013 Dela Inlagd September 2, 2013 Då var resan betald och plats 71J bokad i 777an... Nästan månad blir det äntligen en sväng till Los Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 2, 2013 Dela Inlagd September 2, 2013 Då var resan betald och plats 71J bokad i 777an... Nästan månad blir det äntligen en sväng till Los Är det en måndag så bjuder jag på öl om du är där tidigt. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu