Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Jämna nummer som 960 och 962 är väl från Thailand och udda nummer till Thailand.

TG962 var kanske på väg att landa och det var Phuketkärran som kom via Bangkok?

Till Phuket TG963

Nä den var på väg från ARN

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite info om Thaiair´s 747 vs 777, avgifterna för att flyga ett 4-motorigt plan i Europeiskt luftrum är tydligen markant högre än ett 2-motorigt, därför har Thai satt in 777 där det går.

Så jag tror inte 747.an sätts in på Stockholm igen, men Norwegian påverkar nog också.

Woffe

men jag såg 747-400 på väg mot London på flightradar härom morgonen

Dela på andra sajter

Låter ju verkligen konstigt om det skulle bero på antalet motorer för då skulle ju tex Malmö Aviation med sina små 4-motoriga plan också ligga illa till.Dessutom kör ju Thai 747 på många destinationer nere i Europa.Tror mer på att tex vikt/storlek och kanske utsläpp har med priset att göra och dessutom kändes det ju som att CPH/ARN stog på tur att få något nytt.

Men som sagt var, jag har ingen aning utan spekulerar lite bara  :crazy:

Lamai, det här var info jag fick av svenska mecken på 747, han hade fått uppgradera sig på 777 pga detta.

Woffe

Dela på andra sajter

Kastrup vs Arlanda..Hur fan kan det va 4000 kr dyrare per person att åka från Kastrup i slutet av januari med Thai ???? ???:ahh:

Om man tittar på andra bolag, t.ex. Emirates 10 februari till 10 mars antingen från Arlanda eller Kastrup

så skiljer det 80 kronor, så det är troligtvis inte identiska resor med Thai du fått fram.

Avgifterna på flygplatserna bestäms inte av antalet motorer utan av avgaserna som flygplanen släpper ut 

under start och landning. NOx charge kallas det och att det skulle skilja 4000 kr mellan 747 och 777 låter inte sannolikt.

Det tillkommer ju många andra avgifter... per passagerare som ska hanteras, per flygplan ton, glykol  osv osv.

Min gissning är att resan du hittat är economy från ARN och PE från Köpenhamn.

Eller att ena priset är kampanj.

Dela på andra sajter

Om man tittar på andra bolag, t.ex. Emirates 10 februari till 10 mars antingen från Arlanda eller Kastrup

så skiljer det 80 kronor, så det är troligtvis inte identiska resor med Thai du fått fram.

Avgifterna på flygplatserna bestäms inte av antalet motorer utan av avgaserna som flygplanen släpper ut 

under start och landning. NOx charge kallas det och att det skulle skilja 4000 kr mellan 747 och 777 låter inte sannolikt.

Det tillkommer ju många andra avgifter... per passagerare som ska hanteras, per flygplan ton, glykol  osv osv.

Min gissning är att resan du hittat är economy från ARN och PE från Köpenhamn.

Eller att ena priset är kampanj.

Kollade på sidan "Billiga flygbiljetter-Jämför alla Fly...."

Dela på andra sajter

Kollade på sidan "Billiga flygbiljetter-Jämför alla Fly."

Jo jag hittar samma resa med Thai som du och visst skiljer det 3-4000 på avgången från CPH

men jag misstänker att det inte är exakt samma resa (klass) eller att det är kampanjpris från Stockholm.

Det finns ingen anledning till att det skulle vara dyrare från CPH - det är oftast samma pris eller ibland billigare därifrån.

Dela på andra sajter

Jo jag hittar samma resa med Thai som du och visst skiljer det 3-4000 på avgången från CPH

men jag misstänker att det inte är exakt samma resa (klass) eller att det är kampanjpris från Stockholm.

Det finns ingen anledning till att det skulle vara dyrare från CPH - det är oftast samma pris eller ibland billigare därifrån.

Allt har att göra med den aktuella beläggningen den aktuella dagen, börjar planet bokas upp så stiger biljettpriserna, eller rättare sagt finns bara de med bättre bokstav.

Är beläggningen dålig på en aktuell dag så släpps fler billiga biljetter då avgången närmar sig för att försöka fylla upp planet, skulle tro att flygbolagen har automatiska robotar som sköter detta efter förprogramerade parametrar och värden, som också skiljer sig beroende på säsong. 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Allt har att göra med den aktuella beläggningen den aktuella dagen, börjar planet bokas upp så stiger biljettpriserna, eller rättare sagt finns bara de med bättre bokstav.

Är beläggningen dålig på en aktuell dag så släpps fler billiga biljetter då avgången närmar sig för att försöka fylla upp planet, skulle tro att flygbolagen har automatiska robotar som sköter detta efter förprogramerade parametrar och värden, som också skiljer sig beroende på säsong. 

Det stämmer självklart, fast om de höjer med 4000 så kan man ju lika gärna betala 900 spänn för en biljett till Stockholm.

Dela på andra sajter

Det stämmer självklart, fast om de höjer med 4000 så kan man ju lika gärna betala 900 spänn för en biljett till Stockholm.

Absolut, om man nu inte som rappsneger värderar direktflighten till 4000kr.

Personligen hade jag valt alternativet du nämner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Kastrup vs Arlanda..Hur fan kan det va 4000 kr dyrare per person att åka från Kastrup i slutet av januari med Thai ???? ???:ahh:

Området runt Arlanda är rena glesbygden jämfört med området runt Kastrup,(trots nollåttornas tro på annat..) så passagerar underlaget gör att biljetter från Kastrup säljs snabbare.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Absolut, om man nu inte som rappsfärgad värderar direktflighten till 4000kr.

Personligen hade jag valt alternativet du nämner.

Hur är man när man är "rapsfärgad"?

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

900 är det tur och retur menar du?

Annars så blir det dyrt vilket sannolikt gör det vettigare att ta ett annat bolag som också har ett stopp på vägen.

Dela på andra sajter

900 är det tur och retur menar du?

Annars så blir det dyrt vilket sannolikt gör det vettigare att ta ett annat bolag som också har ett stopp på vägen.

Jag har inte kollat om biljetten CPH-ARN just den dagen går på 900 men det brukar kosta nåt sånt.

Aldrig i livet att jag åker extra till Stockholm om det går att hitta billigare via Istanbul, Frankfurt, Amsterdam eller liknande

men nu var det ju frågan om en prisskillnad ARN / CPH på en Thai flygning.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag har inte kollat om biljetten CPH-ARN just den dagen går på 900 men det brukar kosta nåt sånt.

Aldrig i livet att jag åker extra till Stockholm om det går att hitta billigare via Istanbul, Frankfurt, Amsterdam eller liknande

men nu var det ju frågan om en prisskillnad ARN / CPH på en Thai flygning.

Jag kollade på biljetter från CPH till BKK med Baggarna, vilket skulle innebära en tripp till en av västvärldens sämsta flygplatser(enligt en vän som flyger mycket i jobbet) ARN priset blev inget av intresse, massor med välkända bolag hade både billigare och snabbare restid.

Dela på andra sajter

Jag kollade på biljetter från CPH till BKK med Baggarna, vilket skulle innebära en tripp till en av västvärldens sämsta flygplatser(enligt en vän som flyger mycket i jobbet) ARN priset blev inget av intresse, massor med välkända bolag hade både billigare och snabbare restid.

Det har hänt att jag letat flygbiljetter så jag kan inte påstå att det kommer som en chock :-)

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Är så att jag har bokat resa med Thai men glömde lägga in resan på mitt bonus kan jag lägga in dom efter på nått sätt?

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Är det nån som vet om det är samma benutrymme på alla platser i de nya 777-planen (ekonomiavdelningen)? Jag har för mig att på 747:orna så var det bättre benutrymme på de 3 platserna på fönstersidorna än på de 4 mittenplatserna.

// mrco

Dela på andra sajter

Är så att jag har bokat resa med Thai men glömde lägga in resan på mitt bonus kan jag lägga in dom efter på nått sätt?

javisst vid incheckningen, eller be resebyrån fixa eller till och med efteråt på Thais hemsida.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

javisst vid incheckningen, eller be resebyrån fixa eller till och med efteråt på Thais hemsida.

Tackar...försökte hitta på hemsidan men de gick åt helvete

Dela på andra sajter

Tackar...försökte hitta på hemsidan men de gick åt helvete

Längst upp till höger på hemsidan, "Frequent Flyer"

Men du måste ha en inloggning så milen hamnar på rätt bonuskort :-)

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Längst upp till höger på hemsidan, "Frequent Flyer"

Men du måste ha en inloggning så milen hamnar på rätt bonuskort :-)

Tackar

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

lyckas du inte kan du ju alltid kontakta thai i sverge så bör de väl kunna fixa det.

http://www.thaiairways.se/sv/kontakt

Tackar mankan..

Jag tror jag vet varför de inte funka nu

Dela på andra sajter

Det tog ju ett tag men nu verkar det som att Thai kan köra igång wifi och det finns i dagsläget på 380 och några 330 av nyare variant.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/366821/thai-gets-the-green-light-for-in-flight-wi-fi

Får hoppas bara att man slipper tjattrande via skype osv...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det tog ju ett tag men nu verkar det som att Thai kan köra igång wifi och det finns i dagsläget på 380 och några 330 av nyare variant.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/366821/thai-gets-the-green-light-for-in-flight-wi-fi

Får hoppas bara att man slipper tjattrande via skype osv...

Ja, thaländskor som pratar i telefon ligger nog kring 120dB.

Det måste vara något brist i språket som gör att man måste skrika ut det man vill ha sagt.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...