Towe Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 jsg har lokal tid i min dator asså svensk tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 jsg har lokal tid i min dator asså svensk tid. Ser det. Skrev du inlägget om att TG 961 startade från en annan dator? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 (ändrad) Alla inlägg får den tidangivelse som är inställ i profilen under inställningar. Sen är det nog serverns tidsinställning som styr vilken tid som är aktuell. Alltså Towe skriver en inlägg i Sverige kl 10.28 och jag nästa inlägg i samma tråd kl 15.29 i Thailand Jag ser det som att Towe skrev inlägget 15.28 och jag 15.29 eftersom jag har tids inställning i Thailand GMT +07.00 hours och Towe ser 10.28 och 10.29 eftersom jag förmodar att hon har inställningen GMT +01.00 hours (sommartiden spelar en spratt här, framåt en timme) Så inlägg postade i olika tidszoner, eller tidsinställningar, påverkar inte inläggstiden annars än vad som anges i inställningar. annars vore det väl konstigt en post kl 10.28, nästa 15.29 och en tredje sen 11.31 från Finland Servern styr att inläggen blir i kronologisk ordning. Kunde man förklara det sämre??? eller svårare åtminstone?? Ändrades Augusti 19, 2013 av Loikkari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 (ändrad) Jag har min näst-nästa resa bokad 7 jan PE TG961. 9300 är för max 4 veckor gissar jag, jag har 8 veckors resor, de kostar några buck till Ursäkta OT, men ur led är tiden. Ovanstående citat har ursprunglig tidsangivelse i förrgår 12.28 Tom Murdoc i förrgår 13.02 Loikkari i förrgår 13.45 Towe idag 08.20 Towe idag 15 min sedan (ca 10.41) Jag kör W8, tiden ställs ju in automatiskt. ? Varför ändras tiden i citaten? Ändrades Augusti 19, 2013 av Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 När ni klickat i sommartid så måste ni scrolla ner och spara också annars ändras inte vald inställning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 När ni klickat i sommartid så måste ni scrolla ner och spara också annars ändras inte vald inställning. Det var väl vår kung som klickade sommartid? ;-) ursäkta OT igen, kunde inte låta bli... Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 19, 2013 Dela Inlagd Augusti 19, 2013 Ser det. Skrev du inlägget om att TG 961 startade från en annan dator? nä Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iggy Inlagd Augusti 23, 2013 Dela Inlagd Augusti 23, 2013 (ändrad) Har nu flugit tur och retur (ARN-BKK-ARN) med Thai Airs Boeing 777-300ER och ger följande recension: ___Bra___ Nytt och fräscht plan Bra skärmar i stolsryggen Många toaletter gjorde att det sällan var upptaget Luftigare känsla i kabinen trots att planet är smalare än 747. ___Dåligt___ Trångt! Oavsett vad Thai anger för seat pitch var det definitivt det trängsta långdistansplan jag åkt med. Stolarna är dessutom av typen där sittdynan åker framåt när ryggstödet lutas, vilket ger ännu sämre benutrymme. Ett irriterande fotstöd som man slår smalbenen i. Dåliga hörlurar i kombination med rätt högt buller gjorde det svårt att höra när man tittade på film. Varken när det gällde lukt, smak eller utseende var maten något att hurra över. Jag vill minnas att Thai brukar vara bra på maten? Sammanfattningsvis tycker jag att bytet till 777-300ER är ett nedbyte då de blivit betydligt trängre. Nästa resa blir nog inte med Thai. Ändrades Augusti 23, 2013 av iggy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 23, 2013 Dela Inlagd Augusti 23, 2013 Har nu flugit tur och retur (ARN-BKK-ARN) med Thai Airs Boeing 777-300ER och ger följande recension: ___Bra___ Nytt och fräscht plan Bra skärmar i stolsryggen Många toaletter gjorde att det sällan var upptaget Luftigare känsla i kabinen trots att planet är smalare än 747. ___Dåligt___ Trångt! Oavsett vad Thai anger för seat pitch var det definitivt det trängsta långdistansplan jag åkt med. Stolarna är dessutom av typen där sittdynan åker framåt när ryggstödet lutas, vilket ger ännu sämre benutrymme. Ett irriterande fotstöd som man slår smalbenen i. Dåliga hörlurar i kombination med rätt högt buller gjorde det svårt att höra när man tittade på film. Varken när det gällde lukt, smak eller utseende var maten något att hurra över. Jag vill minnas att Thai brukar vara bra på maten? Sammanfattningsvis tycker jag att bytet till 777-300ER är ett nedbyte då de blivit betydligt trängre. Nästa resa blir nog inte med Thai. Åkte själv rutten BKK-ARN-BKK nu i augusti .Håller med om det mesta du skriver ovan. Känslan av trångt fanns där absolut på sträckan BKK-ARN då planet också var i princip fullt. Klart ont i ryggen de sista 3-4 timmarna på den sträckan. Rymligare på hemresan då jag var ensam om ett trippelsäte. Fast bullrigt vet jag inte om jag tycker att det var, hade även bra ljud i hörlurarna. För mig blir det med säkerhet fler resor med Thai på denna sträcka, men kommer nog att nyttja poäng för att uppgradera till PE när jag har möjligheten. Trots att ostbrickan numera saknas i PE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Troll Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 Åkte ner för några dagara sedan. Satt I PE, tyckte det endast var bullrigt vid Take Off annars helt ok. Till Mankan: Ostbrickan borta som fler har konstaterat och nu även bubbelvattnet. Hur ska detta sluta ! Maten rätt ok. Samma som serveras i Economi. Servicen tyckte jag var mkt bra men det kan ju bero på att det endast var halvfullt där framme. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 Åkte ner för några dagara sedan. Satt I PE, tyckte det endast var bullrigt vid Take Off annars helt ok. Till Mankan: Ostbrickan borta som fler har konstaterat och nu även bubbelvattnet. Hur ska detta sluta ! Maten rätt ok. Samma som serveras i Economi. Servicen tyckte jag var mkt bra men det kan ju bero på att det endast var halvfullt där framme. Thai777.jpg Thai777Mat.jpg Tack för recensionen. Ser ut att vara ett riktigt nerköp vad det gäller maten i Premium. Även deserten verkar vara en inplastad kaka numera Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 (ändrad) jag åkte PE 17/8 i en 777, stolen o utrymmet är kanon o jag väger drygt 150kg men maten är ju nu samma som i economy. jag o frugan fick skumpa men det stod inte på vagnen. Ändrades Augusti 24, 2013 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 Känns mindre aktuellt att välja PE i framtiden.. var ju just det där att få lite X-tra av allt som lockade. Då känns Business på kampanj som ett mera lockande allternativ /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 Vi åker ner den 22 september o har economy platser. Ska bli intressant att se hur det nya planet står sig mot 747;an. Men det verkar ju som om 777:an inte direkt imponerar och övertygar MPR! Får väl se vad för betyg man ger Thai efter resan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 Känns mindre aktuellt att välja PE i framtiden.. var ju just det där att få lite X-tra av allt som lockade. Då känns Business på kampanj som ett mera lockande allternativ /Enis Jag pratade med min Resebyråkontakt och han hade hört av kunder som åkt business att dom tyckte det var ungefär samma som PE. Inte lätt det här . Men jag tyckte stolen i PE var bra och fortsätter gärna i den klassen med Thai tills något bättre dyker upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 Jag pratade med min Resebyråkontakt och han hade hört av kunder som åkt business att dom tyckte det var ungefär samma som PE. Inte lätt det här . Men jag tyckte stolen i PE var bra och fortsätter gärna i den klassen med Thai tills något bättre dyker upp. håller med, man sitter o ligger fantastiskt bekvämt! men visst saknar man ostbrickan.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Olinen Inlagd Augusti 24, 2013 Dela Inlagd Augusti 24, 2013 Har inte åkt thais trippel än men åkte med Emirates i december och jag tyckte nog mer om den än om a380n. Kändes luftigt och då hade dom 4 säten i mitten och thai har väl bara 3. Men vi får se i december om den är lika bra. Mvh Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 25, 2013 Dela Inlagd Augusti 25, 2013 kolla nyss på flightradar och där flög TG 962 från ARN, kan det stämma? Det var väl Charterkärran till Phuket förra året Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 25, 2013 Dela Inlagd Augusti 25, 2013 (ändrad) Jämna nummer som 960 och 962 är väl från Thailand och udda nummer till Thailand. TG962 var kanske på väg att landa och det var Phuketkärran som kom via Bangkok? Till Phuket TG963 Ändrades Augusti 25, 2013 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 25, 2013 Dela Inlagd Augusti 25, 2013 det är inte säsong än från slutet på oktober tror jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 26, 2013 Dela Inlagd Augusti 26, 2013 Kastrup vs Arlanda..Hur fan kan det va 4000 kr dyrare per person att åka från Kastrup i slutet av januari med Thai ???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd Augusti 26, 2013 Dela Inlagd Augusti 26, 2013 Lite info om Thaiair´s 747 vs 777, avgifterna för att flyga ett 4-motorigt plan i Europeiskt luftrum är tydligen markant högre än ett 2-motorigt, därför har Thai satt in 777 där det går. Så jag tror inte 747.an sätts in på Stockholm igen, men Norwegian påverkar nog också. Woffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 26, 2013 Dela Inlagd Augusti 26, 2013 (ändrad) Lite info om Thaiair´s 747 vs 777, avgifterna för att flyga ett 4-motorigt plan i Europeiskt luftrum är tydligen markant högre än ett 2-motorigt, därför har Thai satt in 777 där det går. Så jag tror inte 747.an sätts in på Stockholm igen, men Norwegian påverkar nog också. Woffe Någon 747 kommer vi nog inte att få se igen från Sthlm, men vem vet . . . en 777X/777-10 vore trevlig om några år, större vingspann bla än 747, och istort sett samma passagerarkapacitet, och säkerligen vida överlägsen i bränsleekonomi, vilket är vad som gäller idag för att vara i närheten av lönsamhet. Ändrades Augusti 26, 2013 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikkala Inlagd Augusti 26, 2013 Dela Inlagd Augusti 26, 2013 Kastrup vs Arlanda..Hur fan kan det va 4000 kr dyrare per person att åka från Kastrup i slutet av januari med Thai ? Därför att vi i Sthlm och norra Sverige inte är lika välbeställda som skåningar och danskar.Priset sätts efter vad marknaden tål. huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 26, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2013 Lite info om Thaiair´s 747 vs 777, avgifterna för att flyga ett 4-motorigt plan i Europeiskt luftrum är tydligen markant högre än ett 2-motorigt, därför har Thai satt in 777 där det går. Så jag tror inte 747.an sätts in på Stockholm igen, men Norwegian påverkar nog också. Woffe Låter ju verkligen konstigt om det skulle bero på antalet motorer för då skulle ju tex Malmö Aviation med sina små 4-motoriga plan också ligga illa till.Dessutom kör ju Thai 747 på många destinationer nere i Europa.Tror mer på att tex vikt/storlek och kanske utsläpp har med priset att göra och dessutom kändes det ju som att CPH/ARN stog på tur att få något nytt. Men som sagt var, jag har ingen aning utan spekulerar lite bara Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu