Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Ska åka till Bangkok från Köpenhamn i februari. Ännu inga kampanjer på Thai men det går rykten om att det kommer en ny kampanj snart. Har funderat på premium ekonomi som jag åkt flera gånger tidigare. Fick höra att Thai ändrat maten så att man i PE får samma mat som i economy och att champagne och vita dukar och allt "Lull-Lull" är borta" . Känner ingen som åkt med nya 777 än. Finns det någon på forumet som vet hur "nya" PE är?

Allt lull lull i PE fanns kvar när jag åkte hem från bkk 4 augusti i år.
Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Flygplansmaten var det ja, här är den vanliga ekonomivarianten som vi är vana vi

Och några varianter på vad som bjuds i business

Naturligtvis alltid trevligt o sitta/åka gott men dessa korta sträckor får man ju kanske ta sig en funderare iaf  :glasses:

Det ser läckert ut tycker jag. På alla sätt och vis. Är det bizness eller 1 klass?

Så här god mat får man leta efter ett bra tag i Chiang Mai - och så gott om tid att njuta av den :-)

Stolarna ser också inbjudande ut. Jag brukar ha svårt att somna efter maten i economy.

Vad får man betala för att åka ståndsenligt på den sträckan, när man som jag inte har poäng?

Vi köpte våra biljetter på Suvan direkt efter landningen från Stockholm och då gick de på 1600 baht per person om jag inte minns fel.

Det tog bara 55 minuter, Ungefär samma som GOT-ARN.

Som man ser blev Inte ens korten hälften så bra  :-)

.

post-10507-0-52345200-1376627811.jpg

Dela på andra sajter

Ingen alkohol och lite bättre mat än ekonomi men inget att skriva hem om.Jo, en vit duk får du också

Då är det nog inte värt dom extra tusenlapparna (bath) som jag trodde ,men man vet ju aldrig och med resenärer som Lamai här på forumet så är det dumt att inte slänga in en fråga.Vart har inte varit ???:14: Kan vi inte byta liv i ett halvår(tillräckligt för att se halva världen)..eller  inte vid närmare eftertanke,då missar man ju alla reseberättelser från honom :not_i:

Dela på andra sajter

Thai fortsätter med sitt kampanjande och nu med avresa året ut och 1-31 Mars 2014.

Gäller bara vissa dagar i december och övriga dagar + Jan/Feb mot tillägg tydligen.

http://jade.se/reseerbjudanden/early-bird-med-thai-vinter-2013-14

Flyg från

Stockholm, Köpenhamn eller Oslo.
Angivna priser avser avresa från Stockholm. Andra orter mot tillägg, hör med oss!

Boka senast

Kampanjpriserna gäller för bokning och betalning senast 30 september 2013.
Betalning inom 72 timmar

Res mellan

16 augusti - 14 december 2013 samt 1 mars till 31 mars 2014
Övriga datum: 15 dec - 23 dec, 25 dec - 30 dec 2013 samt 1 jan - 28 feb 2014 mot tillägg, kontakta oss för prisuppgift. Även utresa 24 dec samt 31 dec 2013 dock med ytterst få platser (mycket är fullbokat).
Stanna borta i högst 30 dagar (3 månader mot pristillägg)

http://www.odenresor.se/flygkampanjer/thai-promo/?fromId=6743

Regler för bokning Utreseperiod: 01 Aug 14Dec13, 24Dec13, 31Dec13, 01Mar14-31Mar14 Försäljningsperiod: 01Aug13-30Sep13 Min/Max reslängd: 0 dagar / 1 månad Barnrabatter: Barn: 2-11 år, 25% av grundpriset.
Barn: 0-1år, 80% på grundpriset. Övrigt: Betalning inom 72 timmar då bokning gjorts.
Priser finns även ifrån övriga Sverige. Kontakta
oss.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se hur 777;an är i verkliga livet!

22 september åker vi Stockholm-BKK-Udon Thani. 

Får väl se om man kommer att sakna den gamla 747;an.

Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se hur 777;an är i verkliga livet!

22 september åker vi Stockholm-BKK-Udon Thani.

Får väl se om man kommer att sakna den gamla 747;an.

Pe är i alla fall bättre i 777 än den gamla kärran.

Dela på andra sajter

Pe är i alla fall bättre i 777 än den gamla kärran.

Förutom att det nu tydligen inte är så flashig mat, inga kycklingspett, inget vitlöksbröd, och ingen ostbricka tydligen..men stolarna verkar ju vara bättre, även om det är svårare nu att få en PE biljett pga att det är färre platser...

Om inte allt för länge så vet jag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Allt lull lull i PE fanns kvar när jag åkte hem från bkk 4 augusti i år.

Ja hur är det egentligen. Om man nu tagit bort Ostbrickan osv så blir det nog inte så mycket premium för mig i framtiden. Är allt samma som apklasen för utom stolen så känns det inte som det är värt det längre.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Ja hur är det egentligen. Om man nu tagit bort Ostbrickan osv så blir det nog inte så mycket premium för mig i framtiden. Är allt samma som apklasen för utom stolen så känns det inte som det är värt det längre.

Inte bara ostbrickan, utan även kcklingspettet..

Men det bekymrar inte mig faktiskt, även om det är en viss standardsänkning, det är främst rymligheten och lugnet som lockar mig, tydligen så ska service nivån vara den samma i alla fall...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Inte bara ostbrickan, utan även kcklingspettet..

Men det bekymrar inte mig faktiskt, även om det är en viss standardsänkning, det är främst rymligheten och lugnet som lockar mig, tydligen så ska service nivån vara den samma i alla fall...

Jag har kollat med Jade Travel och de tar drygt 9300 SEK mellan tiden 6 jan till 23 juni 2014 i ekonomi, Thai Air, jag flyger med dem eftersom det är direkt STO-BKN

gubben 

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Jag har kollat med Jade Travel och de tar drygt 9300 SEK mellan tiden 6 jan till 23 juni 2014 i ekonomi, Thai Air, jag flyger med dem eftersom det är direkt STO-BKN

gubben 

Jag har min näst-nästa resa bokad 7 jan PE TG961.

9300 är för max 4 veckor gissar jag, jag har 8 veckors resor, de kostar några buck till :)

Ändrades av tomurdoc

Dela på andra sajter

gubben 

Just bokat oktober, 6300:-

Byt datum så blit der nog billigare.

Dela på andra sajter

Jag har min näst-nästa resa bokad 7 jan PE TG961.

9300 är för max 4 veckor gissar jag, jag har 8 veckors resor, de kostar några buck till :)

Är det verkligen dyrare om man vill vara borta längre?

På charterresor brukar det vara så även om man väljer "endast flygstol" men jag har inte märkt det någon annanstans.

På flygbolagens bokningssidor väljas ut- och hemresedatum ofta separat och priserna påverkas inte av att man väljer en längre resa

om man inte råkar vilja åka ut eller hem i "högre säsong" - men kanske Thai har en egen prispolicy.

Dela på andra sajter

På charterresor brukar det vara så även om man väljer "endast flygstol" men jag har inte märkt det någon annanstans.

På flygbolagens bokningssidor väljas ut- och hemresedatum ofta separat och priserna påverkas inte av att man väljer en längre resa

om man inte råkar vilja åka ut eller hem i "högre säsong" - men kanske Thai har en egen prispolicy.

Jadå, finns alla möjliga slags biljetter, kampanj, en månads, tre månads och priset höjs ju längre man vill stanna borta.

Nåt år sen hade Tahiairwys 21 dagar på kampanj, som var helt klart för kort. Och samma prishöjning har jag sett hos andra

bolag med, Qatar brukar hålla samma pris oavsett reselängd, men det är inte hugget i sten heller

Dela på andra sajter

Finns väl olika promotions, men i regel så är Thai:s begränsade till max en månad.

Dela på andra sajter

Jadå, finns alla möjliga slags biljetter, kampanj, en månads, tre månads och priset höjs ju längre man vill stanna borta.

Nåt år sen hade Tahiairwys 21 dagar på kampanj, som var helt klart för kort. Och samma prishöjning har jag sett hos andra

bolag med, Qatar brukar hålla samma pris oavsett reselängd, men det är inte hugget i sten heller

Norwegian också. Och flera andra.

Det är kanske bara är kampanjbiljetter som krängs med fasta reslängder.

Kanske för att Thai vill kunna beräkna rabattkostnaderna inom samma räkenskapsår :-)  

Dela på andra sajter

Vi flög ut ut 18/7 och hem 13/8 båda gångerna med 777:an och i PE klass.

Fantastiskt fin komfort mycket bättre än i den nyrenoverade jumbons PE.

Servicen dock betydligt sämre.

Men med tanke på att stolarna är exakt samma som i business så måste ju dom markera skillnaden på något sett.

För min egen del så föredrar jag komforten av att kunna fälla stolen 180 grader och en avskild kabin med ett säte där jag kan sitta

vid fönstret och ändå ha en gångplats,jämfört med en högre service nivå.

Dela på andra sajter

När vi flög tillbaka till Bkk i mitten av juli fick vi kycklingspettet men salladen samt ost och frukt brickan var borta. Personligen tycker jag ändå det är ett rejält uppköp då sätena är så mycket bättre. Jag flyger till Stockholm imorgon natt och tillbaka nästa fredag så jag får se om kanske kycklingspettet också är borta nu.

Dela på andra sajter

När vi flög tillbaka till Bkk i mitten av juli fick vi kycklingspettet men salladen samt ost och frukt brickan var borta. Personligen tycker jag ändå det är ett rejält uppköp då sätena är så mycket bättre. Jag flyger till Stockholm imorgon natt och tillbaka nästa fredag så jag får se om kanske kycklingspettet också är borta nu.

Jo visst är det viktigaste stolen men just ostbrickan förrätten (menar inte kycklingspetten) har varit lite pricken över i för mig. Så för mig känns det skit tråkigt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Så där ja då var TG 961 i luften från ARN

13.45?ellim63 med familj skulle åka 14,30 med tg 961,undrar om de blev kvar på Arlanda?

Måne

Dela på andra sajter

13.45?ellim63 med familj skulle åka 14,30 med tg 961,undrar om de blev kvar på Arlanda?

Gå in i dina inställningar och klicka i sommartid så får du rätt tidsangivelse på Towes inlägg!!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Dela på andra sajter

Gå in i dina inställningar och klicka i sommartid så får du rätt tidsangivelse på Towes inlägg!!

Jag har sommartid,de lyfte 14.41

Måne

Dela på andra sajter

Så där ja då var TG 961 i luften från ARN

Det intressanta är att ivarjefall min dator visar igår 13:45 vid Towes inlägg. Däremot i citatet ovan ändras detta till 14:45.  Har Towes vintertid i sin burk? Eller är tiden ur led  :-)  ?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...