Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Helt ok plats, ,, satt på 21k på väg hem i juli,, ända lilla minus är att motorn ligger precis brevid..

Den sitter väl inte inombords.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den sitter väl inte inombords.

Öronpropp i vänster öra så ska jag nog så ut ;-D

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

PE från Arlanda 23 augusti 10 965

PE Arn-Bkk 1 okt

Bizzniss Bkk-Cnx 2okt

Bizzniss Cnx-Bkk 20 okt

PE Bkk-Arn 27 okt

12100 pix. inte illa tycker jag...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

PE Arn-Bkk 1 okt

Bizzniss Bkk-Cnx 2okt

Bizzniss Cnx-Bkk 20 okt

PE Bkk-Arn 27 okt

12100 pix. inte illa tycker jag...

Jag har ingen anledning att åka till Chiang Mai nu i oktober, fast det ingår i priset om man flyger med Thai, tror jag.

Däremot har jag beslutsångest.

Jag gillar både att resa till Thailand och att dricka öl.

Ska jag åka tre gånger till Thailand eller ska jag spendera 12100-3800 = 8300 kronor i stället.

Man får ju en del för 40000 baht  - fast just i oktober har jag bara en vecka och annat att göra

så det får nog bli ett par resor till i stället.

post-10507-0-05178900-1376543044.jpg

Dela på andra sajter

Jag har ingen anledning att åka till Chiang Mai nu i oktober, fast det ingår i priset om man flyger med Thai, tror jag.

Däremot har jag beslutsångest.

Jag gillar både att resa till Thailand och att dricka öl.

Ska jag åka tre gånger till Thailand eller ska jag spendera 12100-3800 = 8300 kronor i stället.

Man får ju en del för 40000 baht  - fast just i oktober har jag bara en vecka och annat att göra

så det får nog bli ett par resor till i stället.

attachicon.gifBKK-okt.jpg

du och jag har aldrig möts i riktiga livet va?

för isf skulle du veta att jag inte får plats i smufstolarna som dom erbjuder på Air France i ekonomiklass, utan kolla då vad det kostar att åka motsvarande komfort hos AF. Då lär det inte kosta 3800 iaf.

Sen om du vill snika riktigt ordentligt så kan du säkert hitta nån containerbåt som tar dig till Thailand mot att du jobbar med att svabba golv i matsalen eller liknande.

Att resa ToR direkt BKK i PE och sen få bizzniss ToR CNX (dit jag e på väg då min familj bor där) för 12100 ÄR jävligt billigt.

Dela på andra sajter

för isf skulle du veta att jag inte får plats i smufstolarna som dom erbjuder på Air France i ekonomiklass, utan kolla då vad det kostar att åka motsvarande komfort hos AF. Då lär det inte kosta 3800 iaf.

Sen om du vill snika riktigt ordentligt så kan du säkert hitta nån containerbåt som tar dig till Thailand mot att du jobbar med att svabba golv i matsalen eller liknande.

Att resa ToR direkt BKK i PE och sen få bizzniss ToR CNX (dit jag e på väg då min familj bor där) för 12100 ÄR jävligt billigt.

Visst är det billigt, ingen snack om det. Inte för att jag har något att jämföra med

för jag har bara åkt PE eller bizness när jag haft turen att bli uppgraderad gratis.

Ändå har jag förmånen att bara behöva betala biljetten för min fru på de flesta av våra resor.

Bekvämt och läckert är det också under den korta tid det varar. Jämfört med resten av månaden menar jag.

För mig skulle det vara att lägga alldeles för mycket pengar på transporten och motsvarande för lite på plats.

I alla fall nu jag vet att det går att komma dit för under 4000.

Jag är övertygad om att jag står ut med AF på ditresan och KLM på returen.

Har man åkt Ryan en enda gång står man ut med allt.

Ändrades av Moritz
Dela på andra sajter

Visst är det ett bra pris för den produkten och det spelar ju ingen roll om nån annan hittar en biljett för 50 öre till Tjottahejti eller nåt för huvudsaken är ju att man själv är nöjd.

Nu vet jag inte vilka avgångar du har till/från CNX men vissa har 747 och då kan du be snällt med ditt bredaste leende om att få sitta i Första klasskabinen och har du tur så får du en riktigt trevlig timme.

Ingen alkohol i loungen men gott om blanddryck har dom iaf och sprit finns ju o köpa i affären efter security om man är sugen men detta visste du säkert redan.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Dagens Thaikärra, jäkligt snygg

Tror faktiskt inte att det där är Thai:s flygplan(även om de har likadana), utan ett plan som Boeing använt i PR syfte på div utställningar, flyguppvisningar etc etc.

Även om det var på flightradar24 du fan den så kan man inte riktigt lita på bilderna där, då de publiceras av användare, och det plan du sökte på var antagligen så nytt så ingen specifik bild på detta fans, så denna bild var ett substitut tills någon "spotter" tar en bild och publicerar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ska försöka ta en bild på Thais då det brukar flyga förbi mitt fönster när jag tar morgonröken. :)

Dela på andra sajter

Hmm jag tycker det påminner om ett finnairplan så jag får rysningar av bilden

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Tacka vet jag denna SAS DC10 jag flög till Bangkok med första gången 1979

Fick mellanlanda i Karachi i Pakistan och tanka på vägen

post-3404-0-02420400-1376574994_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ska åka till Bangkok från Köpenhamn i februari. Ännu inga kampanjer på Thai men det går rykten om att det kommer en ny kampanj snart. Har funderat på premium ekonomi som jag åkt flera gånger tidigare. Fick höra att Thai ändrat maten så att man i PE får samma mat som i economy och att champagne och vita dukar och allt "Lull-Lull" är borta" . Känner ingen som åkt med nya 777 än. Finns det någon på forumet som vet hur "nya" PE är?

Dela på andra sajter

Ähhh nu blev det beslutsångest, betälla direkt eller ha is i magen och vänta på kampanj..

Eller testa Norwegian men gillar verkligen inte nio flyget hem..

Gahh dessa I-landsproblem!

Dela på andra sajter

Ähhh nu blev det beslutsångest, betälla direkt eller ha is i magen och vänta på kampanj..

Eller testa Norwegian men gillar verkligen inte nio flyget hem..

Gahh dessa I-landsproblem!

va lite vågad, slå till redan nu!!!!

Dela på andra sajter

Nån som flugit business eller first inom Thailand med Thai?

Vi ska flyga upp till Chiang-mai eller rai och prisskillnaden ligger på ca 2000 bath.

Serveras alkohol och  champagne på inrikes? vad kan man förvänta sig i matväg?

Dela på andra sajter

Nån som flugit business eller first inom Thailand med Thai?

Vi ska flyga upp till Chiang-mai eller rai och prisskillnaden ligger på ca 2000 bath.

Serveras alkohol och  champagne på inrikes? vad kan man förvänta sig i matväg?

Ingen alkohol och lite bättre mat än ekonomi men inget att skriva hem om.Jo, en vit duk får du också  :crazy:

Det som kan vara roligast är att få chansen att sitta i Första klassens stolar och testa detta för en billig penning.Gäller bara på avgångarna till Chiang Mai som körs med 747.

Här nedan en glad pojk som tog till höger när vi gick ombord men sen fick vända om och promenera längst fram  B)

post-3290-0-07526400-1376601228_thumb.jp

Dela på andra sajter

Nu har arvingen hittat sin plats efter en liten rundtur  :crazy:

post-3290-0-43901600-1376602531_thumb.jp

Flygplansmaten var det ja, här är den vanliga ekonomivarianten som vi är vana vid

post-3290-0-75265600-1376602535_thumb.jp

post-3290-0-92681000-1376602536_thumb.jp

Och några varianter på vad som bjuds i business

post-3290-0-03609800-1376602533_thumb.jp

post-3290-0-88728800-1376602533_thumb.jp

post-3290-0-90340900-1376602534_thumb.jp

post-3290-0-76572700-1376602537_thumb.jp

Naturligtvis alltid trevligt o sitta/åka gott men dessa korta sträckor får man ju kanske ta sig en funderare iaf  :glasses:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...