pigge01 Inlagd Juli 27, 2013 Dela Inlagd Juli 27, 2013 Underligt att Thai renoverade planen och sen ska sälja dem. 777 är inte på något sätt sämre än 747 även om jag håller med att det är något speciellt med 747.När det gäller poäng och biljetter är det ju inte bara poängen som skiljer. Dom billiga biljetterna går inte alltid att boka om, gäller kortare tid och man kan inte uppgradera till högre klass, en av fördelarna med bonuspoäng. Det finns många mer fördelar med bonuspoäng... De 6 äldsta planen fick nya stolar i första och biz klass. Med inte i ekonomi. För ca 10 - 15 år sedan. Efter beslutet att köpa A380 Togs beslutet att sälja de 6 äldsta 747-400. Samt att renovera de 12 nyare. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Juli 27, 2013 Dela Inlagd Juli 27, 2013 Då skall du få det här. Från billigaste biljetterna(W,V) som förut inte gav några poäng på Thai(Nu ger W och V 25%) upp till billigaste fulla poänggivande biljett(Q) är ett någorlunda normalt prisglapp på dryga tusingen, några hundringar upp eller ner. Som exempel kan vi ta en av Thai's eviga kampanjande som är igång nu, denna för Stockholm-Bangkok: Q 7,310 V 6,480 W 5,785 Och som sagt var så får man nu även poäng för billigaste biljetterna på internationella flygningar.Inrikes har man fått det så länge jag minns. Är det något nytt att få poäng för V-biljetter? Det fick inte vi i vintras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 27, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27, 2013 Är det något nytt att få poäng för V-biljetter? Det fick inte vi i vintras. Ja, det är hyfsat färskt. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest bangkokkille Inlagd Juli 27, 2013 Dela Inlagd Juli 27, 2013 Någon som vet om och i så fall när 747:orna kommer tillbaka i trafik mellan Stockholm-Bangkok? Även om vissa plan var lite slitna och kändes gamla så är det något visst med riktiga jumbojets. Tycker de ligger lugnt o skönt i luften. Så hoppas de kommer tillbaka, gärna med "speldosor" och nya inredningar. Jag håller med, det var något med dom, jag gillar dom, lite speldoser installerade så är dom perfekta men antar att dom inte komer tillbaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 27, 2013 Dela Inlagd Juli 27, 2013 Jag håller med, det var något med dom, jag gillar dom, lite speldoser installerade så är dom perfekta men antar att dom inte komer tillbaka. VA!! Fanns det spel i dosorna? Jag kollade bara på det där lilla flygplanet som sakta men säkert närmade sig Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Juli 27, 2013 Dela Inlagd Juli 27, 2013 Ni som snackar bonus och bonuspoäng. För SAS och Star Alliance finns tex Amex, Mastercard och Diners som ger poäng (http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/kombinerat-kort/). Det måste väl ändå vara att man "får" poäng? Istället för att använda bankens sura kort som inte ger någonting (vad jag vet) så kan man använda något av dessa kort istället. Och få poäng på varenda köp man gör. Visste det kanske kostar en årsavgift att inneha kortet men det låter som en bra deal? Btw jag har ett sånt Amex och tycker det funkar bra. Har du ICA-Bankkort+ så får du bonus på allt du köper + reseförsäkring, vad den nu kan vara värd är ju upp till var och en. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juli 28, 2013 Dela Inlagd Juli 28, 2013 Idag 28 Juli kör HS-TGL 747-400 från ARN såg det på Flightradar ett gästspel eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Någon som vet ifall det funkar med online incheckning på ARN nu? Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Någon som vet ifall det funkar med online incheckning på ARN nu? Mig veterligen så kan man checka in 24h i förväg, men tror inte man tjänar något på det, vanliga köerna/counter 29-26? som gäller. Till skillnad från Bkk, där man går till en egen counter då man checkat in på internet, och slipper långa kön. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Mig veterligen så kan man checka in 24h i förväg, men tror inte man tjänar något på det, vanliga köerna/counter 29-26? som gäller. Till skillnad från Bkk, där man går till en egen counter då man checkat in på internet, och slipper långa kön. Aha, ja det är ju ett märkligt system, vitsen med online checkin försvinner ju liksom.. Men man kanske kan fixa och trixa lite så man slipper sitta vid fönstret. Tack för info. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Aha, ja det är ju ett märkligt system, vitsen med online checkin försvinner ju liksom.. Men man kanske kan fixa och trixa lite så man slipper sitta vid fönstret. Tack för info. Jodå. "Internet Checkin" har egen kö på även på Arlanda. Slapp en väldigt lång kö senast på Arlanda tack vare det i juni när jag åkte ner.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Utmärkt! Är den kön bredvid den vanliga kön? Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Sittplats kan väljas 24 timmar före via nätet. men fram till incheckningsdisk måste man ändå för visande av Pass, viseringar och vägning av bagage. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iggy Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Mig veterligen så kan man checka in 24h i förväg, men tror inte man tjänar något på det, vanliga köerna/counter 29-26? som gäller. Till skillnad från Bkk, där man går till en egen counter då man checkat in på internet, och slipper långa kön. Om man köper resan via SAS och har ett SK-nummer på flighten - kan man då checka in i SAS automater på Arlanda? Har ingen skrivare och kan därmed inte checka in online och skriva ut boardingkortet.. I BKK har väl Thai oändligt många incheckningsdiskar? Jag har aldrig väntat mer än 5 minuter vid incheckning i BKK till en Thai-flight. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Om man köper resan via SAS och har ett SK-nummer på flighten - kan man då checka in i SAS automater på Arlanda? Har ingen skrivare och kan därmed inte checka in online och skriva ut boardingkortet.. I BKK har väl Thai oändligt många incheckningsdiskar? Jag har aldrig väntat mer än 5 minuter vid incheckning i BKK till en Thai-flight. Fungerade inte för oss i förra veckan utan vi fick bara meddelande om att kontakta personal. Kunde inte heller checka in via SAS app eller hemsida. Så det blev att stå i Thais långa kö och få dåliga platser.... Personalen på flyget ordnade dock bättre åt oss så snart alla boardat - riktigt bra service. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Utmärkt! Är den kön bredvid den vanliga kön? Japp. Checka in online 24h innan avfärd på Thai:s hemsida och knalla sedan fram till den speciella kön märkt "online checkin" och visa passen, lämna in och väg väskorna. Platserna har du ju redan klart via online-checkinen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Jodå. "Internet Checkin" har egen kö på även på Arlanda. Slapp en väldigt lång kö senast på Arlanda tack vare det i juni när jag åkte ner.. Vilken counter är det?, har bara sett de märkta med economy(26-29), premium(30) och Royal Silk class (31) Däremot i Bkk finns en egen counter för internet incheckade, men vore ju utmärkt om de också så fanns en på Arlanda! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Vilken counter är det?, har bara sett de märkta med economy(26-29), premium(30) och Royal Silk class (31) Däremot i Bkk finns en egen counter för internet incheckade, men vore ju utmärkt om de också så fanns en på Arlanda! Den var direkt till vänster om de andra. Gate 26 i mitt fall. Se bild Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Om man checkar in hemifrån, skriver man ut egna boardingkort då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 (ändrad) Den var direkt till vänster om de andra. Gate 26 i mitt fall. Se bild WP_20130615_002.jpg Lysande, mycket smidigare ju, eller förhoppningsvis snabbare åtminstone. Hade missat denna kö..var ju länge sedan jag gick på den sidan.host host Ändrades Juli 30, 2013 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Om man checkar in hemifrån, skriver man ut egna boardingkort då? Nej tyvärr har inte Thai den möjligheten som andra har. Man checkar helt enkelt bara in och går sedan till den speciella kön för att visa pass och lämna in/väga väskorna. Dy behöver bara ha passen med dig. Inga biljetter eller andra papper Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Juli 30, 2013 Dela Inlagd Juli 30, 2013 Utmärkt! Är den kön bredvid den vanliga kön? Nej för helsike. Inte den. Det är den andra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Augusti 1, 2013 Dela Inlagd Augusti 1, 2013 Thai har nu en gammal Boeing 747-400 på Arlanda-Bangkok (TG960/961) igen. HS-TGW anno 1997 är på väg från BKK!!Vart tog de utannonserade 777-orna vägen??Suck. Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Dom åker också på Arlanda, verkar som dom kastar in 747-400 ett par ggr i veckan. Har sett 747 tidigare i veckan oxå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 2, 2013 Dela Inlagd Augusti 2, 2013 Thai har nu en gammal Boeing 747-400 på Arlanda-Bangkok (TG960/961) igen. HS-TGW anno 1997 är på väg från BKK!!Vart tog de utannonserade 777-orna vägen??Suck. Den är inte gammal och den har ganska nya stolar. Och Star A. Målningen. Det finnes speldoser på det planet. En av de första med nya stolar Plan 7-12 var de första 747-400 som fick speldoser Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu