Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Mr Ning Ning
Är det inte egentligen frågan om att knyta till sig kunder som bensinkort och rabat på dessa var det förut.

Är med i OK och har fått minst 20 färggranna kuvert med den spännnande rubriken "Här kommer din återbäring"

Den har aldrig överstigit 0,00 kronor för min del för bensin på OK är förbannat dyrt.

Skoj.

Just därför avslutade jag mitt konto hos OK förra veckan.

Vinsten per år blir nog rätt stor med Billiga Macken på samma gata.

Veteran

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jodå, jag förstår det också.

Själv tycker jag att det är lite kul att åka olika vägar till Thailand.

Sen får framtiden visa vad som är trevligast att åka.

Då har jag ju verkligen något att jämföra med mot Thaiair.

Nu får dom ju nya plan så de kan bli dom igen senare.

Tycker bara det är lite komiskt att höra folk säga på flygplatser att dom fått poäng "gratis" när dom köpte biljetten.

okey ett exempel:

Mankan har bonuskort.

jag har det inte.

Vi ska åka till BKK med Thai.

Mankan betalar 8000 kr för sin biljett.

Jag betalar 8000 för min.

Vi gör dessa resor 3 ggr per år.

Mankans 6:e resa är gratis.

Medans min 6:e resa fortfarande kostar 8000 kr.

har då Mankan "tjänat" något på att vara bonuskund? Fick han poängen gratis???

du kan ju naturligtvis sätta vilket bolag som du tycker är bra istället för Thai i den uträkningen...

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Är det inte egentligen frågan om att knyta till sig kunder som bensinkort och rabat på dessa var det förut.

Är med i OK och har fått minst 20 färggranna kuvert med den spännnande rubriken "Här kommer din återbäring"

Den har aldrig överstigit 0,00 kronor för min del för bensin på OK är förbannat dyrt.

Nu är vi inne på något helt annat. jag har alldrig haft något OK kort inte heller något på Coop för den delen. Jag hade ett på shell för ett antal år sedan men numera tankar jag med mitt vanliga bankkort/visakort. Man kan säkert tjäna lite på att skaffa ett kort med rabatt så det kanske är dumt men eftersom jag är bekväm av mig tankar jag när jag behöver på den mack som är närmast. Det jag pratade om var flygbolag och deras bonussystem.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

okey ett exempel:

Mankan har bonuskort.

jag har det inte.

du kan ju naturligtvis sätta vilket bolag som du tycker är bra istället för Thai i den uträkningen...

Det är du som betalar hans "gratis resa" och alla de som inte når minimimåttet.

"There is no such thing as a free lunch".

Dela på andra sajter

ja så är det, men OM man nu ska resa ofta, varför inte dra nytta av detta?

Min biljett blir ju inte billigare iaf. jag måste fortfarande betala 8000 eller har du något annat upplägg?

berätta isf vart så att alla som inte reser 2-3 ggr om året kan spara en slant.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Nu är vi inne på något helt annat. jag har alldrig haft något OK kort inte heller något på Coop för den delen. Jag hade ett på shell för ett antal år sedan men numera tankar jag med mitt vanliga bankkort/visakort. Man kan säkert tjäna lite på att skaffa ett kort med rabatt så det kanske är dumt men eftersom jag är bekväm av mig tankar jag när jag behöver på den mack som är närmast. Det jag pratade om var flygbolag och deras bonussystem.

Och min poäng var att flygbolagen använder bonussystemen för att knyta till sig kunder på samma sätt som bensinbolagen använde sina kort.

"Det är egentligen något billigare denna gången med Turkish men jag får ju bonus på Thai"

Prisskillnaden mellan Turkish och Thai är då priset du betalar för poängen om inte HajKai redan ordnat det :-)

Dela på andra sajter

John Khonken

trident varför inte skjuta på inköpet några dagar. Thai har högsäsongspris till 5-7 jan.

Dela på andra sajter

Kanon då är det ju i alla fall gratis för mig :)

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
okey ett exempel:

Mankan har bonuskort.

jag har det inte.

Då blir det som han skrev.

Att om man tänker åka flera ggr med samma bolag kan man skaffa ett kort.

Men han har inte fått sin "fria" resa "gratis".

Den bonusen ligger inräknad i priset på dom tidgare biljetterna.

Att du sen kastar bort din bunus genom att inte fixa kort är en annan sak.

Mina resor med Thai gav bara lite poäng...tydl på inrikesbiljetterna.

Så det var försummbart då men är ju tydl ändrat nu.Enl.lamaien

Sen pendlar inte jag flera ggr om året längre utan åker en gång och stannar längre om jag kan.

Då betyder poängen mkt lite för mig om jag hittar ett billigt alternativ.

Veteran

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Kanon då är det ju i alla fall gratis för mig :)

Eller som det gamla ordspråket säger...

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen.

Flygbolag...Bensinbolag...Diversehandeln...Alla kör med samma skit och inget är gratis.

Köp en kompaktkamera och "få" en skrivare på köpet är ju poppis nu.

Vad är det för skillnad?? Bara föremålet skiljer...inte principen.

Veteran

Dela på andra sajter

Och min poäng var att flygbolagen använder bonussystemen för att knyta till sig kunder på samma sätt som bensinbolagen använde sina kort.

"Det är egentligen något billigare denna gången med Turkish men jag får ju bonus på Thai"

Prisskillnaden mellan Turkish och Thai är då priset du betalar för poängen om inte HajKai redan ordnat det :-)

Jo så är det förståss men när du tankar får du samma produkt om du så tankar på shell ok eller hydro. Jag har i alla fall in kunskapen att säga att någon disel är bättre än den andra hos dessa bolag. Ska jag åka tåg från Stockholm till Göteborg betalar jag gladeligen mer för biljetten om jag får åka snabbtåg som tar ca 3 timmar än ett som tar 2 timmar längre. Samma sak gäller gäller förståss flygresor och har man desutom bonuskort på det ena men inte det andra flygolaget påverkar det säkerligen vilket val man gör. Det vet naturligtvis flygbolagen om.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Jo så är det förståss men när du tankar får du samma produkt om du så tankar på shell ok eller hydro. Jag har i alla fall in kunskapen att säga att någon disel är bättre än den andra hos dessa bolag. Ska jag åka tåg från Stockholm till Göteborg betalar jag gladeligen mer för biljetten om jag får åka snabbtåg som tar ca 3 timmar än ett som tar 2 timmar längre. Samma sak gäller gäller förståss flygresor och har man desutom bonuskort på det ena men inte det andra flygolaget påverkar det säkerligen vilket val man gör. Det vet naturligtvis flygbolagen om.

Finns kanske någon som kör tankbil här på MPR som vet.

Men när jag jobbade på Shell så kom olika bolags bilar dit och "lånade" både diesel och flygbränsle.

Men det var ju ett antal år sedan.

I övrigt stämmer det säkert som du säger.

Veteran

Dela på andra sajter

Mitt SAS bonuskort ger poäng med alla bolag inom Star Alliance, om inte som det skrivits för "låg" klass som ofta kampanjbiljetter är.

SAS, Thai, Air China, Lufthansa, Turkish m.fl.  Alla fyller på mitt SAS-kort.

Poängen är inte så viktiga att jag väljer bolag för det, men jag gillar de fördelar det ger. Billiga biljetter för anslutningsflyg, en resväska extra med SAS.

Numera när jag åker för egna pengar så använder jag mina poäng till anslutningsflygen till Arlanda.

Kanske en tor. till Bangkok, men tror jag får mest valuta när jag använder dom inrikes.

Kan göra 8 tor. Umeå till Stockholm för samma poäng som en Bangkok resa.

Sen får jag även poäng när jag handlar i affärer som Coop, ICA m.fl., äta måste ju man ändå.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Sen kanske man ska ta upp nått som tex när det går åt fanders. Om man har en (dyrare) inte köpt den billigaste biljetten utan poäng går man före i kön till nästa tillgängliga flyg, nästa person som kommer med är dom med bonuskort och sist men inte minst dom utan nått alls. Summa Sumarum. När allt går fint, livet leker för alla. När det skiter sig, då får man veta vad man. Betalat för. Som tex under askmolnet för inte alls för länge sedan

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Pingislover

Mankan 3 ggr på ett år :ahh: 

Han brukar juh bara vara där 6-7 ceckor i februari/mars :crazy:

Dela på andra sajter

Ni som snackar bonus och bonuspoäng. För SAS och Star Alliance finns tex Amex, Mastercard och Diners som ger poäng (http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/kombinerat-kort/). Det måste väl ändå vara att man "får" poäng? Istället för att använda bankens sura kort som inte ger någonting (vad jag vet) så kan man använda något av dessa kort istället. Och få poäng på varenda köp man gör. Visste det kanske kostar en årsavgift att inneha kortet men det låter som en bra deal?

Btw jag har ett sånt Amex och tycker det funkar bra.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Hittade billigt direktflyg STO-BKK, men beteckningen TG8631 & 8632 känner jag inte igen. Nån som kan upplysa mig?

MVH

Dela på andra sajter

attachicon.gifTG8631.JPG

Hittade billigt direktflyg STO-BKK, men beteckningen TG8631 & 8632 känner jag inte igen. Nån som kan upplysa mig?

MVH

SAS använder 8631 och 8632 för Thai's flygavgång.

Ibland ser man både tre och fyra olika beteckningar för samma flyg beroende på hur det samarbetas mellan bolagen.

Dela på andra sajter

SAS använder 8631 och 8632 för Thai's flygavgång.

Ibland ser man både tre och fyra olika beteckningar för samma flyg beroende på hur det samarbetas mellan bolagen.

OK, tack. Då är det alltså TG960/61 som vanligt då.

MVH

Dela på andra sajter

Någon som vet om och i så fall när 747:orna kommer tillbaka i trafik mellan Stockholm-Bangkok?

Även om vissa plan var lite slitna och kändes gamla så är det något visst med riktiga jumbojets.

Tycker de ligger lugnt o skönt i luften.

Så hoppas de kommer tillbaka, gärna med "speldosor" och nya inredningar.

Dela på andra sajter

Någon som vet om och i så fall när 747:orna kommer tillbaka i trafik mellan Stockholm-Bangkok?

Även om vissa plan var lite slitna och kändes gamla så är det något visst med riktiga jumbojets.

Tycker de ligger lugnt o skönt i luften.

Så hoppas de kommer tillbaka, gärna med "speldosor" och nya inredningar.

Det är nog inte meningen att de ska komma tillbaka.

Dela på andra sajter

Tråkigt.

Kan ju alltid hoppas på att A380 kommer som ersättning i framtiden men det är väl bara en dröm!

Dela på andra sajter

Nu är det Thai så man kan aldrig veta. Dom kommer att ställa av/sälja 4 747-400. 1 är redan anställt TGK. De andra 3 ställes när det är dax för nästa stora service. Och de sista A380 är levererade. Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Underligt att Thai renoverade planen och sen ska sälja dem. 777 är inte på något sätt sämre än 747 även om jag håller med att det är något speciellt med 747.

När det gäller poäng och biljetter är det ju inte bara poängen som skiljer. Dom billiga biljetterna går inte alltid att boka om, gäller kortare tid och man kan inte uppgradera till högre klass, en av fördelarna med bonuspoäng. Det finns många mer fördelar med bonuspoäng...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...