Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Mr Ning Ning

Det var tydligen lite känsligt detta!

Ett lite konstigt resonemang att påstå att man tjänar poäng.

På andra ställen har jag läst att man fått gratispoäng????

Som man betalat själv??

Om ett företag betalar resan så kan man "få" poäng...inte om man betalar själv.

Sen gällde de inte om man vill kosta på sig ett dyrare alternativ själv.

Grundfrågan var vad en poäng är värd resp kostar att få.

Veteran

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var tydligen lite känsligt detta!

Ett lite konstigt resonemang att påstå att man tjänar poäng.

På andra ställen har jag läst att man fått gratispoäng? ???

Som man betalat själv??

Om ett företag betalar resan så kan man "få" poäng...inte om man betalar själv.

Sen gällde de inte om man vill kosta på sig ett dyrare alternativ själv.

Grundfrågan var vad en poäng är värd resp kostar att få.

Förstår din tankeställning.

Men för mig är det så att man kan säga att jag "tjänar" eller får poäng på de biljetter jag köper, de är inte de billigaste alternativen jag köper, och anledningen till att jag inte gör så är fler än en, och dessa biljetter hade jag köpt i vilket fall, poäng eller inte poäng!

Anledningen till att jag köper de något dyrare biljetterna är:

-Jag föredrar att sitta lite bekvämare/tystare.

-Mina resor är i regel längre än en månad, så utbudet av kampanj biljetter är mindre då.

-Jag gillar att resa utan byte, och gör så om det är ekonomiskt realistiskt.

-Jag vill ha möjligheten att boka om mina biljetter.

-Jag är lat, använder mig därför av en RIKTIG resebyrå i Lund.

-Jag har råd.

Såleds så "får"/"tjänar" jag poäng, jag jag föredrar att få dessa poäng istället för att vara utan dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Förstår din tankeställning.

Men för mig är det så att man kan säga att jag "tjänar" eller får poäng på de biljetter jag köper, de är inte de billigaste alternativen jag köper, och anledningen till att jag inte gör så är fler än en, och dessa biljetter hade jag köpt i vilket fall, poäng eller inte poäng!

Anledningen till att jag köper de något dyrare biljetterna är:

-Jag föredrar att sitta lite bekvämare/tystare.

-Mina resor är i regel längre än en månad, så utbudet av kampanj biljetter är mindre då.

-Jag gillar att resa utan byte, och gör så om det är ekonomiskt realistiskt.

-Jag vill ha möjligheten att boka om mina biljetter.

-Jag är lat, använder mig därför av en RIKTIG resebyrå i Lund.

-Jag har råd.

Såleds så "får"/"tjänar" jag poäng, jag jag föredrar att få dessa poäng istället för att vara utan dem.

Alla prioriterar ju olika.

Jag flyger helst med byte pga problem i kroppen som gör det mkt jobbigt att sitta länge.

Och det är inte lätt att gå omkring i flyget eller att kunna lägga sig för att få bort smärtor.

Gav upp efter 5 resor med Thai.

Sen ser jag bara transporten från A till B som ett nödvändigt ont.

Så resan är inte målet för mig...

Sen har jag helt enkelt ingen lust att betala för dom dyra resorna längre.

Veteran

Dela på andra sajter

Alla prioriterar ju olika.

Jag flyger helst med byte pga problem i kroppen som gör det mkt jobbigt att sitta länge.

Och det är inte lätt att gå omkring i flyget eller att kunna lägga sig för att få bort smärtor.

Gav upp efter 5 resor med Thai.

Sen ser jag bara transporten från A till B som ett nödvändigt ont.

Så resan är inte målet för mig...

Sen har jag helt enkelt ingen lust att betala för dom dyra resorna längre.

Förstår dig, alla är vi ju olika om inte annat våra behov. . . . . och man ska inte helt bortse från nyttan av att kunna sträcka på sig efter halva resan, ibland kanske inte ett byte är till ondo.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag lyckas aldrig tjäna in nåra poäng på flygningar för jag åker för billigt och inte mer än kanska 3 x Thailand och 7 x "kortare trips".

De poäng jag haft har hittills alltid förverkats p.g.a. ålderdom så numera orkar jag inte ens ange bonuskort.

Däremot bokar jag hotell via Agoda varje gång och får poäng som i år gett mig 100 US$ rabatt.

Jag har kollat på andra sajter utan att kunna se att det är billigare där utan poäng - det är snarare tvärtom.

Dela på andra sajter

Gå in på SAS hemsida så ser du vad du får för poängen om du har Eurobonus.

Har du ett annat kort så sök på resp. hemsida.

30.000 poäng med SAS ger 5-6 inrikesresor.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Gå in på SAS hemsida så ser du vad du får för poängen om du har Eurobonus.

Har du ett annat kort så sök på resp. hemsida.

30.000 poäng med SAS ger 5-6 inrikesresor.

Leif

Har gjort mig av med alla såna kort eftersom dom små poäng jag fick rann ut i sanden.

Rent praktiskt så flyger jag hellre 2 ggr till Thailand billigt än 1 gång dyrt.

Senast med Air China för 5865kr för 2mån bilj.

Då ville Thai ha 14900kr för motsvarande bilj.

Båda Economy.

Då blir valet lätt för mig.

Veteran

Dela på andra sajter

Har gjort mig av med alla såna kort eftersom dom små poäng jag fick rann ut i sanden.

Rent praktiskt så flyger jag hellre 2 ggr till Thailand billigt än 1 gång dyrt.

Senast med Air China för 5865kr för 2mån bilj.

Då ville Thai ha 14900kr för motsvarande bilj.

Båda Economy.

Då blir valet lätt för mig.

14900kr är knappast något normalpris för ekonomi med Thai så det känns som en ganska dålig jämförelse. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

14900kr är knappast något normalpris för ekonomi med Thai så det känns som en ganska dålig jämförelse. 

Det är väl ett normalpris? och inget kampanj pris, däremot biljetten som nämns med China är nog någon typ av kampanjpris och inte direkt ett normalpris, så jämförelsen är inte riktigt rättvis exakt som du påpekar.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Det var dom siffror som fanns på Flygresor.se förra året när jag kollade i Dec.

Har inte det kvar tyvärr.

Veteran

Dela på andra sajter

Det är väl ett normalpris? och inget kampanj pris, däremot biljetten som nämns med China är nog någon typ av kampanjpris och inte direkt ett normalpris, så jämförelsen är inte riktigt rättvis exakt som du påpekar.

Jämförelsen är rättvis om det är priset just då man vill åka.

Det är inte många som kan vänta in att ett annat bolag ska sälja till ett förmånligare pris.

Dela på andra sajter

Det är inte många som kan vänta in att ett annat bolag ska sälja till ett förmånligare pris.

Enl mig är det inte rättvist att bedöma ett flygbolags prissättning, genom att jämföra olika typer av biljetter. . . . men det är hur jag tänker det, jag kan inte tvinga alla att tänka rätt :)

Dela på andra sajter

Men då kan jag ju säga att jag åker billigare med Thai för när jag köpte kampanjbiljett med Thai var Air China en tusing dyrare. Varför ska jag åka omväg med Air China när det är billigare med Thai?

Dela på andra sajter

Låter väldigt konstigt att de skulle vara normalpris. Jag har åkt ekonomi många gånger till billigare pris trots att det inte varit kampanj. Men jag kanske har missuppfattat något då

Dela på andra sajter

Låter väldigt konstigt att de skulle vara normalpris. Jag har åkt ekonomi många gånger till billigare pris trots att det inte varit kampanj. Men jag kanske har missuppfattat något då

Det är mer "normalpris" än de kampanjbiljetter som säljs för ca 5000kr, iaf.

Det var säkert en biljet med bra klass, vad det gäller ombokning och återbetalning etc etc, vilket med all säkerhet inte den med China medgav, därför inte en rättvis jämförelse.

Ändrades av tomurdoc

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Förklaring till vad ?

Att några är snåla och köper andraklassens produkter ?  :14:

Ja, det är jo en livsstil det med  :)

T ex en förklaring på vad poängen kostar.

Men det tror jag inte någon vet här.

Snål är jag inte bara för jag åker några rader bakom dig i samma plan.

Vi kommer från A till B med olika pris bara.

Kallas Prioritering av mig m fl.

Vissa verkar ha i sin livsstil att ständigt klanka/se ner på andra.

Snarare ett attidtydproblem...som inte sällan slår tillbaka senare.

Ändrades av Mr Ning Ning

Veteran

Dela på andra sajter

Kampanjbiljetter som gäller mer än 1 månad är sällsynta.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Men då kan jag ju säga att jag åker billigare med Thai för när jag köpte kampanjbiljett med Thai var Air China en tusing dyrare. Varför ska jag åka omväg med Air China när det är billigare med Thai?

Det går väl bra att säga om du hade valet då.

Om Thai har kampanj när jag ska åka så väljer jag dom för att alla andra är dyrare och Thai är billigast.

Vad hjälper det att China har kampanj en annan månad när jag inte kan nytta det.

Är Elgiganten eller ICA inte billigare om priset är rött?

Självklart att man inte jämför priser på olika klasser och att flygtid och antal mellanlandningar spelar roll.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

För rättvisans skull ska jag tillägga att det billigaste jag fygit till Thailand var med Thaiair

ARN-BKK-CNX t o r för 4200kr. i economy.  Det var -09.

Veteran

Dela på andra sajter

Hur länge till skall man ha is i magen innan en beställning skall göras om man vill åka med Thai i Januari?

Nu ligger priset på 9046 enligt momondo. Utresa 1 Jan hemresa 30 Jan. Förra året var jag borta hela December och betalde 6300.

SAS kostar 8400 men vete fan om jag vågar åka med dom. Var ju inte långt borta med en konkurs förra året :D

Dela på andra sajter

Hur länge till skall man ha is i magen innan en beställning skall göras om man vill åka med Thai i Januari?

Nu ligger priset på 9046 enligt momondo. Utresa 1 Jan hemresa 30 Jan. Förra året var jag borta hela December och betalde 6300.

SAS kostar 8400 men vete fan om jag vågar åka med dom. Var ju inte långt borta med en konkurs förra året :D

Du kan tjäna en hyfsad timpeng i Doha och beställa redan nu

post-10507-0-85178800-1374661047.jpg

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Finnair finns för 6600

Emirates för 6900

dessa är med mellanlandning

Finns nog fler

Veteran

Dela på andra sajter

Vissa verkar ha i sin livsstil att ständigt klanka/se ner på andra. Snarare ett attidtydproblem...som inte sällan slår tillbaka senare.

Konstigt jag får en känsla av att du vill klanka ner på de som vill åka direkt med Thai i stället för att alltid välja det billigaste alternativet.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Konstigt jag får en känsla av att du vill klanka ner på de som vill åka direkt med Thai i stället för att alltid välja det billigaste alternativet.

Det fanns ingen sån mening alls.

Det är inte ovanligt däremot att det blir negativt mot dom som väljer billigare alternativ eller byten.

Om jag t ex kunde köpa en biljett i BQ och slippa pålagor för "poäng" och dyrt vin mm så vore det trol ett alt. för mig.

Men eftersom jag inte vill ha något av detta så faller det alternativet bort.

Sen om andra vill betala för detta så är det upp till dessa personer.

Veteran

Dela på andra sajter

Du kan tjäna en hyfsad timpeng i Doha och beställa redan nu

attachicon.gifBKKJAN.jpg

Absoult inget dumt alternativ. Åker egentligen helst direktflyg men det kankse är skönt med en bensträckare efter halva restiden.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...