Towe Inlagd April 9, 2013 Dela Inlagd April 9, 2013 Dagens avgång från ARN är minst 2 timmar försenat nån som vet varför? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 9, 2013 Dela Inlagd April 9, 2013 Har de dåligt med passagerare i maj? Fick just tele från resebyrån där de sa att mitt flyg hem i slutet av maj var inställt så jag får åka hem en dag senare. Enligt resebyrån har de ställt in flera flighter i maj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ipaman Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Samma hände mig , fick nerresan flyttat en dag senare . Också slutet i Maj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Kan det inte vara överbokade avgångar ? Har sett att många avgångar är fulla närmaste tiden , SAS flyger ju inte längre på Cph Thai ska sätta in fler plan i det närmaste , någon som vet avgångstid ? Finns fortfarande SAS avgångar med de flygs med Thai Air Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Helt ok att flyga Thai Tack Nonki Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 (ändrad) Kan det inte vara överbokade avgångar ? Har sett att många avgångar är fulla närmaste tiden , SAS flyger ju inte längre på Cph Thai ska sätta in fler plan i det närmaste , någon som vet avgångstid ? Finns fortfarande SAS avgångar med de flygs med Thai Air Press meddelande från SAS 2013-03-05 SAS och Thai utökar code-share samarbetet med nonstop flygningar Skandinavien - Bangkok Med start den 8 april utökar SAS och Star Alliance partnern Thai Airways sitt nuvarande code-share samarbete till att också inkludera Stockholm - Bangkok, Oslo - Bangkok och Köpenhamn - Bangkok. Detta sker i tillägg till de nuvarande code-share destinationerna inom Thais regionala nätverk i Asien och SAS' nätverk i Skandinavien och Europa. - Vi är mycket glada över att vi nu kan ta nästa steg i samarbetet med Thai Airways. Bangkok och Thailand är viktiga destinationer både för skandinaviska affärs- och fritidsresenärer. Vi ser nu fram emot att kunna erbjuda våra kunder fler och bättre möjligheter att resa till Bangkok från hela Skandinavien, säger Rickard Gustafson, vd och koncernchef SAS. Det nya code-share avtalet gör det möjligt för SAS att stärka kunderbjudandet genom att erbjuda nonstop flygningar från Skandinavien till Bangkok. SAS kunder kan från och med idag boka nonstop resor till Bangkok på www.sas.se och samtidigt tjäna EuroBonus-poäng. Tidtabell SK/TG code share http://mb.cision.com/Public/290/9379695/81930528165928f3.pdf För ytterligare information, vänligen kontakta: SAS press office +46 8 797 2944 SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor (http://www.sas.se/) till populära destinationer som London (http://www.sas.se/resmal/london/), Amsterdam (http://www.sas.se/resmal/amsterdam/) och Paris (http://www.sas.se/resmal/paris/). SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål (http://www.sas.se/resmal/) världen över i 190 länder. För mer information, besök www.sas.se Hälsar pigge01 Ändrades April 15, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 18, 2013 Dela Inlagd April 18, 2013 På Arlanda i dag 18/3 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 18, 2013 Dela Inlagd April 18, 2013 På Arlanda i dag 18/3 Flög ner med den 10dec förra året TG950 CPH - BKK Har speldoser Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 19, 2013 Dela Inlagd April 19, 2013 Helt ok att flyga Thai Tack Nonki 002K.jpg 005K.jpg Ja visst är det Nonki och thaiairways är en bra kombination ja den absolut bästa vill jag påstå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 1, 2013 Dela Inlagd Maj 1, 2013 (ändrad) Såja, min premiär med TG 961:s B777ES bokad och klar, bokade faktiskt två resor för säkerhets skull.1/9 - 1/11 och 7/1 - 7/3 Bokade via en resebyrå i Lund, hur smidigt som helst.... Ser ju helt ok ut 35sek in i filmen, så det fick bli 19K.man ska inte bryta ett vinnande koncept Ändrades Maj 1, 2013 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Min fru är just nu på Suvvan och skulle checka in på TG 960 till ARN. Men det visade sig att den flighten var inställd. Tydligen har Thai dragit in vissa avgångar nu i maj... Vet inte om det beror på dåligt kundunderlag eller brist på flygplan. Eller kanske både och. Vissa passagerare kunde tydligen få åka via Frankfurt. Det lär bli samma sak för dom som har bokat från Arn i morgon söndag. Nu blir det en natt på lyxhotell för henne. En söndag med familjen och jag får försöka ta ledigt på måndag så jag kan hämta upp henne. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 5,8,12,15,19,22,26 och 29/5 Är TG960/961 inställda. Enligt Thais tidtabell. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 (ändrad) Orsak HS-TGK "Alongkorn" har flyget färdigt för Thai. Efter 22år Hälsar pigge01 Ändrades Maj 4, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Orsak HS-TGK "Alongkorn" har flyget färdigt för Thai. Efter 22år Hälsar pigge01 Tack. Alltid intressant att veta. Kanske lika bra att flighten blev inställd om det annars hade varit med en sån gammal kärra. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Tack. Alltid intressant att veta. Kanske lika bra att flighten blev inställd om det annars hade varit med en sån gammal kärra. Det är bättre än att förlora en dag. Planet flyger ytterligare 20 år Men Thai vill inte betala för den service som timmarna kräver nu. Den är ju till salu. HS-TUE A380 leverans snart. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Det är bättre än att förlora en dag. Planet flyger ytterligare 20 år Men Thai vill inte betala för den service som timmarna kräver nu. Den är ju till salu. HS-TUE A380 leverans snart. Hälsar pigge01 HAHA! Det där lät som förklaringen på min 15 år gamla Skoda... "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Flög hem med TG 960 i fredags och den var knökfull, Beror förmodligen på de inställda flygningarna. Kollade även lite priser på en ny resa till Thai i juli men priserna såg inte så roliga ut så vi får se om jag stannar hemma istället. //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Du får samma på Q-biljett i Ekonomi klass. Eller högre. På SAS bonus kort. Jag använder helst mitt Thai kort. Då SAS ska ha 20,000p för silver och Thai endast 10,000p Och jag behövde dom extra 10kg på Thai. Hälsar pigge01 Ni som håller på med era bonuskort och köper dyrare biljetter, har ni American Express? Satt och kollade lite för ett tag sen och funderade på att skaffa ett guldkort men sket i det. Men för er som gillar att flyga flådigt kanske ni kan skrapa ihop poäng snabbare då dessa går att föra över till ett Thai-kort. Hur poängen som överförs räknas har jag inte orkat satt mig in i, men köper man biljett direkt från ett flygbolag så får man dubbla poäng på Amex om man har guldkortet. Kostar visserligen 1500 om året men gör man alla sina dagliga inköp, köper flygresor, tankar och köper tv-apparater mm på kortet så borde man ju kunna få ihop en del poäng på ett år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Olinen Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Jag kör med ett enkelt amex blue , är ju billigare än guld . Det tråkiga är att 10 amex poäng blir bara 1 thai poäng .mvh HåkanSkickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Ni som håller på med era bonuskort och köper dyrare biljetter, har ni American Express? Satt och kollade lite för ett tag sen och funderade på att skaffa ett guldkort men sket i det. Men för er som gillar att flyga flådigt kanske ni kan skrapa ihop poäng snabbare då dessa går att föra över till ett Thai-kort. Hur poängen som överförs räknas har jag inte orkat satt mig in i, men köper man biljett direkt från ett flygbolag så får man dubbla poäng på Amex om man har guldkortet. Kostar visserligen 1500 om året men gör man alla sina dagliga inköp, köper flygresor, tankar och köper tv-apparater mm på kortet så borde man ju kunna få ihop en del poäng på ett år. Jag har kombo (Amex och EB). Fick en gratis tur i nov-dec 2011 i biz-klass för mig och frun. Med SAS ska tilläggas. Har poäng till en ny resa, men bara för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 P.g.a dåligt passagerarunderlag kommer Thai Airways att ställa in onsdagar och söndagar under maj månad med början 8 maj t.o.m 29 maj. Detta gäller för TG961 från Arlanda. mvh Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 Dagens avgång med HS-TGX har jag inte sett på ARN förut,en hyfsat ung dam på 15.5 år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 En stilla undran? Vad kostar en PE biljett TOR bkk om man bor i Sverige. För mig som boende i Thailand kostar den 84000 bht (18540sek) Ha en bra dag Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 vilka datum så ska jag kolla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 7, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2013 En stilla undran? Vad kostar en PE biljett TOR bkk om man bor i Sverige. För mig som boende i Thailand kostar den 84000 bht (18540sek) Ha en bra dag Från runt 10600 till det priset du nämner beroende på när. Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu