Kenneth4618 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Glömde att allt Pigge inte gillar är skit Förlåt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
singha50 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 För min del så struntar jag i speldosor, brukar läsa eller kolla på film och dricka GT. Ha ha..Låter som vi skulle kunna planera vår resa tillsammans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 (ändrad) Pigge.varför är du en sådan bakåtsträvare..har du fortfarande svartvit TV hemma också? Vadå Bakåtsträvare? Window8 dator med 8-18 timmar fans inte förra året. Acer Iconia Tab W510 http://www.siba.se/product/12905917/acer-iconia-tab-w510-surfplatta-?ref=section&sec=10683033940854610682866 Tiden har gått ifrån fasta installationer! Lev i nuet inte på 1900 talet. Speldosorna kom på SAS då., med A340-300 planen. Hälsar pigge01 Ändrades Mars 23, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Jag har en helsvart tv ,inte ens svart/vit he he Jag kör med en tjock TV 29" Philips. Tills den säger upp sig. Lägger hellre pengarna på en resa. Än en platt TV i för tid. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rogigoal Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Jag kör med en tjock TV 29" Philips. Tills den säger upp sig. Lägger hellre pengarna på en resa. Än en platt TV i för tid. Hälsar pigge01 Inte bara tv som verkar ha några år på nacken .. # 27 RIP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Inte bara tv som verkar ha några år på nacken .. TVn är inte gammal. bara 8år. Men den säger snart upp sig själva. Varför byta i förtid? En ny kostar ju en resa. Om det ska vara en bra TV. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Skönt med någon mera som levar i nuet. Inte i stenåldern som speldose mäniskorna. Hälsar pigge01 Skönt med flygbolag som lever i nuet och inte stenålders sunket....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 (ändrad) Skönt med flygbolag som lever i nuet och inte stenålders sunket....... Tyvärr så har USA inte hjälpt värdens flygbolag. Efter 9/11 då dom stannat i hemlandet och reste mindre sabbat för att resa enkelt och bekvämt Onödiga säkerhets restriktioner mm. Vatten, läsk och Öl mm ska tillåtas på samma vis som innan 9/11! Dom skulle ha kopierat Europa inte utöka mm. Sedan kom luftbubblan i USA. Ekonomin krassa i hela värden. Hälsar pigge01 Ändrades Mars 23, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 23, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Mars 23, 2013 Tyvärr så har USA inte hjälpt värdens flygbolag. Efter 9/11 då dom stannat i hemlandet och reste mindre sabbat för att resa enkelt och bekvämt Onödiga säkerhets restriktioner mm. Vatten, läsk och Öl mm ska tillåtas på samma vis som innan 9/11! Dom skulle ha kopierat Europa inte utöka mm. Sedan kom luftbubblan i USA. Ekonomin krassa i hela värden. Hälsar pigge01 Så det är USA-s fel att du har en gammal tjock-TV alltså!? Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Ett annat sätt att utnyttja poängen Lounge Access i Bangkok Om din Royal Orchid Plus-medlemskap status är medlem eller silver, kan du komma kungliga Silk Lounge på Suvarnabhumi Airport i Bangkok genom inlösen miles. När avgår från Bangkok på en thailändsk driven inhemsk eller internationell flygning, presentera ditt boardingkort och Royal Orchid Plus-kortet till lounge personal och lösa omedelbart. Kungliga Silk Lounge i concourses A är tillämplig för thailändska drivs inrikesflyg, och Royal Silk Lounge i concourses C och E är tillämpliga för THAI drivs internationell flygning. Upp till två lounge tillgång inlösen är tillåtna, för medlemmar och en gäst, om båda två är avgår på samma thailändska flygning. * Lounge tillgång till en medlem 5.000 miles Lounge tillgång till en medlem och 1 gäster 7.500 miles Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 (ändrad) Ett annat sätt att utnyttja poängen Lounge Access i Bangkok Om din Royal Orchid Plus-medlemskap status är medlem eller silver, kan du komma kungliga Silk Lounge på Suvarnabhumi Airport i Bangkok genom inlösen miles. När avgår från Bangkok på en thailändsk driven inhemsk eller internationell flygning, presentera ditt boardingkort och Royal Orchid Plus-kortet till lounge personal och lösa omedelbart. Kungliga Silk Lounge i concourses A är tillämplig för thailändska drivs inrikesflyg, och Royal Silk Lounge i concourses C och E är tillämpliga för THAI drivs internationell flygning. Upp till två lounge tillgång inlösen är tillåtna, för medlemmar och en gäst, om båda två är avgår på samma thailändska flygning. * Lounge tillgång till en medlem 5.000 miles Lounge tillgång till en medlem och 1 gäster 7.500 miles Svin dyrt En medlem a 6000baht e 200$ ca:1333sek / ca: 9000bath e 300$= ca:2000ce Köpa poäng: http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/mileage-purchase.htm Hälsar pigge01 Ändrades Mars 23, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Svin dyrt En medlem a 6000baht e 200$ ca:1333sek / ca: 9000bath e 300$= ca:2000ce Köpa poäng: http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/mileage-purchase.htm Hälsar pigge01 Nu kan man ju inte riktigt räkna så ,pga du har ju inte betalat ett öre för poängen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 (ändrad) Hej. I veckan ska vi på Thai och se om vi kan få Turkishpoängen registrerade i efterhand. Det är inom 6 månader eller hur? Gumman fick poäng men inte jag och dottern trots att ROP numret var registrerat enl. MyTrip.com. själv har man glidit ur silverstatus efter 10 år pga att poäng ej registrerats. Men dottern kommer över 22500 poäng så det blir 2 hotellnätter nästa resa. Tycker det har blivit slarvigare med att poängen registreras dom sista 2-3 åren. Med vänlig hälsning, Ändrades Mars 23, 2013 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Hej. I veckan ska vi på Thai och se om vi kan få Turkishpoängen registrerade i efterhand. Det är inom 6 månader eller hur? Gumman fick poäng men inte jag och dottern trots att ROP numret var registrerat enl. MyTrip.com. själv har man glidit ur silverstatus efter 10 år pga att poäng ej registrerats. Men dottern kommer över 22500 poäng så det blir 2 hotellnätter nästa resa. Tycker det har blivit slarvigare med att poängen registreras dom sista 2-3 åren. Med vänlig hälsning, Peppar peppar så har jag alltid fått mina poäng registrerade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 23, 2013 Dela Inlagd Mars 23, 2013 Hej. I veckan ska vi på Thai och se om vi kan få Turkishpoängen registrerade i efterhand. Det är inom 6 månader eller hur? Gumman fick poäng men inte jag och dottern trots att ROP numret var registrerat enl. MyTrip.com. själv har man glidit ur silverstatus efter 10 år pga att poäng ej registrerats. Men dottern kommer över 22500 poäng så det blir 2 hotellnätter nästa resa. Tycker det har blivit slarvigare med att poängen registreras dom sista 2-3 åren. Med vänlig hälsning, Det är viktigt att kolla att rätt kortnummer är registrerat. Att alltid behålla bordning korten. . På thai så står din status och kortnummer längst ner på din del. Detta ska du kolla innan du lämnar incheckningsdisken! Var noga med att visa ditt kort. Sedan efter en vecka kollar du på dina sidor hos Thai. Eller dit flygbolag. Reser du med Thai på W eller V biljett år det inga poäng. På SAS, 20 enkelresor ger Silver och 50 Guld Ängelholm - Luleå - Ängelholm 5 resor är silver på mitt SAS 4 enkel resor varje gång. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Robbanthai Inlagd Mars 27, 2013 Dela Inlagd Mars 27, 2013 I morgon från Arlanda blir det den ombyggda Thai kärran HS-TGT. It does not matter how slowly you go as long as you do not stop. Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Mars 27, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Mars 27, 2013 Så här är dagsläget för Thai's 747-or: Nytt i alla klasser och redan ombyggda, dvs även speldosor i Ekonomi HS-TGY HS-TGZ HS-TGA HS-TGG Skall byggas om men fortfarande gammalt i alla klasser och inga speldosor i Ekonomi ännu HS-TGBHS-TGFNyare First och Biz kvarstår men har fått speldosor i Ekonomi HS-TGO, P, R, T W, XÖvriga HS-TGK, L, M, N. Nyare First och Biz men inga speldosor.Skall bort från Thai. Ombyggda till frakt HS-TGJ, H. För flyg till/från ARN/CPH byt ut First och Biz mot Biz och PE Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Just hemkommen med HS-TGG. Varning för stol 33C. Läslampan är riktad på stol 33B, som alltså har två lampor. Skärmarna i stolsryggarna går ej att vinkla upp tillräckligt när passageraren framför lutar ryggstödet bakåt. Känns lite B med ombyggnaden....dock bekväm stol och nära till köket ;-) bara räcka ut högerarmen. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Hej. I veckan ska vi på Thai och se om vi kan få Turkishpoängen registrerade i efterhand. Det är inom 6 månader eller hur? Gumman fick poäng men inte jag och dottern trots att ROP numret var registrerat enl. MyTrip.com. själv har man glidit ur silverstatus efter 10 år pga att poäng ej registrerats. Men dottern kommer över 22500 poäng så det blir 2 hotellnätter nästa resa. Tycker det har blivit slarvigare med att poängen registreras dom sista 2-3 åren. Med vänlig hälsning, Menar du att man kan registrera poäng från andra bolag på Thais ROP? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Menar du att man kan registrera poäng från andra bolag på Thais ROP? Det beror på biljett klass. Lågpris i regel inga poäng. . Thai tillhör Star Alliance liksom många andra flygbolag. Om du tittar på ditt ROP kort så är även Stars A. symbol på kortet. http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/airlines-booking-class-codes-chart.htm http://www.staralliance.com/en/ Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Poäng kan bara fås på ett kort per resa. Man kan välja, jag brukar ta Thai-resorna på mitt SAS- kort Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Poäng kan bara fås på ett kort per resa. Man kan välja, jag brukar ta Thai-resorna på mitt SAS- kort Leif Jag har båda delarna, är det bättre att ta bonusen på SAS kortet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Kampanj igen. Källa Erawantravel. Med vänlig hälsning, Det var för ett tag sedan ni fick nyhetsbrevet från oss, så nu är det dags för lite uppdateringar. 1. Thai Airways flygbiljetter – Sawasdee Fares kampanj förlängning för bokning t.o.m..31 maj 2013 Det gäller för resa: 31 mars – 29 juni 2013, 16 aug – 26 okt 2013 T/R Stockholm – Bangkok från ca 5955kr inkl skatter per person, även förmånliga priser till andra orter inom Thailand, samt avresa från Göteborg och Köpenhamn m.m. max 1 månad vistelse i Thailand Nu finns även kampanj på Premium Economy Class med Business-komfort (ca 11100kr inkl skatter, normalpris ca 17000kr) & Business Class med första klass-service "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Poäng kan bara fås på ett kort per resa. Man kan välja, jag brukar ta Thai-resorna på mitt SAS- kort Leif Jag har båda delarna, är det bättre att ta bonusen på SAS kortet? Beror vad du ska använda till. Vi använder för inrikesbiljetter i Thailand och hotell i Thailand och då är det bättre för oss att ta på Thaikorten. Tvärtom om du vill ha resor eller hotell i Europa. Andra använder för uppgradering på flyg och då gissar jag Thai är bättre (PE) Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Jag har båda delarna, är det bättre att ta bonusen på SAS kortet? Tidigare har det varit det då jag tagit ut många Europaresor med poäng. Nu lutar det åt annat håll. Norwegian kan bli attraktivt för mig som har garderoben kvar i Thailand och kan resa lätt. Framtiden får visa mitt val. SAS blir ju utan mina 18 tjänsteresor nästa år, då jag stämplar ut för gott. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu