Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

O fan när började thai med dagflyg??

Ett plan som avgår tidigt på eftermiddagen och landar senare på kvällen Svensk tid är ett dagsflyg, i alla fall för mig.

Men du kanske brukar gå och lägga dig för natten runt 3-4 på efterdagen och i så fall förstår jag varför du tycker det är ett nattflyg :)

Ändrades av elephant
Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
God kväll från Hongkong!

Som 40 års present till mig själv så blev det first class till Hongkong denna gång.

Några bilder från kabinen i thais A380

attachicon.gifCIMG5695.JPG

Mvh

Surfaren

Serverade dom inte hästkött?

Ja, eller, det kanske dom gjorde.

Dela på andra sajter

O fan när började thai med dagflyg??

Jag åkte hem kl 13:20 (TG962) från suvvan sist den 21:a december. landade kl 18:55.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Var tvungen att prova toan

Dessa 4 bilder är alla från den stora toaletten

http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] CIMG5707.JPG

Var toaletten ostädad? Eller hör det till att ett gäng pappershandukar hänger ut under toaringen? Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Dela på andra sajter

Var toaletten ostädad? Eller hör det till att ett gäng pappershandukar hänger ut under toaringen?

Den är inte ostädad utan den är nystädad.Det är ett sånt där dassformat tunt papper som ligger mellan för att visa att städning är gjord.Ocg städad blir det... hela tiden...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Jag åkte hem kl 13:20 (TG962) från suvvan sist den 21:a december. landade kl 18:55.

Jo jag vet att det går 2 kärror i veckan på dagen från Thailand det är väl phuketkärran egentligen

har 2 kompisar som åker med den idag ,

Dela på andra sajter

Avgång är 13:40 så det är väl inte natten?

Eftersom jag är på väg till Thailand så räknar jag thaitime och landar ca 0600 på morgonen

Dela på andra sajter

Min bästa flight

Finair 0600 ank Suvan 23 ( S tid 1700 ) Utvilad o pigg Redo för Nightlife 01300

Den är vist nedlag nu 

Offe

Dela på andra sajter

Den kärran som går 13.20 från Bkk är ett anslutningsflyg för Phuketfolket, trodde den gick från Phuket men dom kommer med ett annat flyg därifrån och byter till 13.20 planet. Min stolsgranne åkte den rutten så han berättade detta.

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

På grund av dåligt med bra alternativ och ovanligt bra priser å tidsplan med Thai, så går jag ifrån min huvudregel att flyga nattflyg nästa resa.

Så i April blir det med Thai via Stockholm på dit vägen och Köpenhamn på hem vägen :)

Annars är mina vanliga prioriteringar nattflyg, sedan kortast tid om det inte är mycket dyrare en alternativen.

Värt att nämna är att jag flög med Finnairs nattflyg tills de la ner det, sedan med SAS flyg ifrån Köpenhamn till de la ner det med.

Så räkna med att Thai lägger ner sina linjer till Scandinavien i fall att jag flyger med dem mer än en gång i rad :)

Någon som har ett bra tips om vad man kan göra runt Sukhumvit innan klockan 12, ifall att jag inte kommer in på hotellet innan dess...

(i vanliga fall brukar jag sova vid den tiden)

Hoppas att flyget är värt den fölorade semesterdagen.

Alla ställen vi bott på hittills vid Sukhumwit har släppt in oss till vårt rum när vi kommit med Thais morgon plan utan extra avgift.

Dela på andra sajter

Japp.Det brukar aldrig vara några problem.Dom är serviceminded,till skillnad från sverige.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Samma här brukar ramla in på hotellet vid 7-8 på morgonen då står rummet klart, vet inte om det beror på att jag brukar ange ungefärlig ankomsttid till hotellet

Dela på andra sajter

surfaren73

Snart dax för boarding med TG 601 HKG-BKK First Class.

Ska bli gått med gratinerad hummer och lite rysk kaviar till lunch.

Bli ett par glas skummpa till det.

Ha det gott.

Solen är full och jag skiner

Dela på andra sajter

Snart dax för boarding med TG 601 HKG-BKK First Class.

Ska bli gått med gratinerad hummer och lite rysk kaviar till lunch.

Bli ett par glas skummpa till det.

Ha det gott.

Göttegris :y2:

Glöm inte doggybag till mig :nyam:

Trevlig återresa.

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Åkte Arlanda-Bangkok i fredags inga skärmar, ingen whiskey, inga Singha tråkig historia inte gick det att sova heller.

Men nu är vi här varmt som bara den. Är van vid nollan och lite snålblåst.

Dela på andra sajter

Sam sip sam
Åkte Arlanda-Bangkok i fredags inga skärmar, ingen whiskey, inga Singha tråkig historia inte gick det att sova heller.

Ja det är varmt här i år , men nu kom en skur ,skönt

Dela på andra sajter

Hej

Tänkte fråga expertisen om följande. Läser på Thai's hemsida, men blir inte riktigt klar på hur man menar.

Det handlar om bagagevikt. Som economy-resenär så tillåts 20 Kg.

Gäller detta incheckat bagage?

Vidare kan man läsa:

Carry-on Items

In addition to the checked baggage allowance, each passenger is allowed to hand carry one baggage at maximum length 56 cm (22 inches), width 45 cm (18 inches), thickness 25 cm (10 inches). These dimensions include wheels, handles, and side pockets.

Total weight of the carry-on baggage must not exceed 7 kg (15 lb).

Passengers are required to place the baggage in the overhead compartment or under their own seat.

Passengers can bring the following items free of charge :

• Handbag/wallet/purse with the maximum length 37.5 cm (15 inches), width 25 cm (10 inches), depth 12.5 cm (5 inches), or the total of three dimensions do not exceed 75 cm (30 inches) with the total weight not exceeding 1.5kgs(3.3lb). Notebooks, or portable personal computers are also applied with this condition.

• Walking stick (crutches) used by elderly passengers, sick passengers, and handicapped passengers

• Camera or small binoculars

---------------------------------------------

Kan man alltså ha 20 Kg. incheckat bagage + 7 Kg. handbagage + ev. Laptop, kamera osv?

Jag vet att handbagaget sällan vägs, men skulle vilja veta vad som egentligen gäller.

Länk till info'n hos Thai.

/biker

Jag flög precis hem med Thai från BKK.  Vid incheckningen passade jag på att fråga ang. vikt på incheckat bagage.   Det står ju 20kg på bilj när man flyger ekonomi.

20 kilo gäller TILL BKK... och när man flyger HEM så får man ha med sig 30kg incheckat bagage + handbagage.

Allt enligt den trevliga incheckaren på Suvarnabumi

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Dela på andra sajter

Det var det planet jag åkte till Arlanda med i fredags..  sorry att vi drack upp all whiskey och Singha   ;)

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Dela på andra sajter

Det var det planet jag åkte till Arlanda med i fredags..  sorry att vi drack upp all whiskey och Singha   :wink:

Det får du ingen karma för.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Den här snyggingen landra strax på ARN, tycker den e fin. Om man nu kan säga det om ett plan.

post-6740-0-94529400-1363235565.jpg

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Den här snyggingen landra strax på ARN, tycker den e fin. Om man nu kan säga det om ett plan.

Jag flög med en mindre maskin som hade samma layout från CNX till BKK.

Blev lite förvånad när thiairfärgerna hade bytts ut.

Men det ser bra ut tycker jag också.

Veteran

Dela på andra sajter

Jag flög med en mindre maskin som hade samma layout från CNX till BKK.

Blev lite förvånad när thiairfärgerna hade bytts ut.

Men det ser bra ut tycker jag också.

Star A målningen finnes inom alla medlems flygbolagen.

SAS har en A330-300 i den målningen.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...