Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

det är sant att jag la virke o till och med bensin med mitt inlägg, ibland blir man bara så trött att läsa rent skit av vissa (oftast samma) nick.

Jag har aldrig dissat ThaiAirways, men jag håller inte med att deras service ombord vore överglänsande tex jämfört med Finnair, eller annan

flygbolag. Första gången jag flög med dem blev jag faktiskt besviken, men då hade jag höga förväntningar p.g.a all skryt som jag hade hört.

Thai funkar för mig, för transport från punkt A till punkt B, likaså Finnair med sitt 40 minuters byte i Helsingfors. Då flyger man åtminstone åt

rätt håll geografiskt o flygtiden är inte märkvärt längre. Men hittar jag ett bättre pris (alla är inte miljonärer, eller uppför sig inte som de vore det)'

låt oss säga med Quatar och har tid med längre byte kan jag ta det med. Jag är absolutist så drinkar ombord har ingen som helst betydelse

för mig. Viktigaste kriterie för mig är säkerhet, restid och annat kommer i andra hand.

Enlig min mening är de tre ovan nämnda plus Airberlin och SAS likvärdiga transport företag för mig, för dessa har jag rest med till Bangkok.

Norweigian kommer jag prova ifall de kommer upp i luften (som de måste för det blir en prestationssak och de får det svårt att komma igen

om de ställer in flygningarna) Men det är nog mest Boeings problem snarare än Norweigians.

Så ha en bra dag o älska nu Era flygplan. Jag har flygit runt 300 flygningar så lite kan jag om vad som är viktigt, aldrig bott på en plan eller flygplats.

helst sover jag hemma mellan rena lakan, och håller nån vacker ljuv tös i handen eller handen nånstans.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok, om och när vi reser nästa gång i PE så ska jag prova där nere.

Någon stolsrad som är bättre än de andra?

Om ni inte vill ha ngn stol  framför er så boka 22a-b eller 23 e-f  annars kvittar det bra platser allihopa gäller version 2 planen

Dela på andra sajter

det är sant att jag la virke o till och med bensin med mitt inlägg, ibland blir man bara så trött att läsa rent skit av vissa (oftast samma) nick.

Jag har aldrig dissat ThaiAirways, men jag håller inte med att deras service ombord vore överglänsande tex jämfört med Finnair, eller annan

flygbolag. Första gången jag flög med dem blev jag faktiskt besviken, men då hade jag höga förväntningar p.g.a all skryt som jag hade hört.

Thai funkar för mig, för transport från punkt A till punkt B, likaså Finnair med sitt 40 minuters byte i Helsingfors. Då flyger man åtminstone åt

rätt håll geografiskt o flygtiden är inte märkvärt längre. Men hittar jag ett bättre pris (alla är inte miljonärer, eller uppför sig inte som de vore det)'

låt oss säga med Quatar och har tid med längre byte kan jag ta det med. Jag är absolutist så drinkar ombord har ingen som helst betydelse

för mig. Viktigaste kriterie för mig är säkerhet, restid och annat kommer i andra hand.

Enlig min mening är de tre ovan nämnda plus Airberlin och SAS likvärdiga transport företag för mig, för dessa har jag rest med till Bangkok.

Norweigian kommer jag prova ifall de kommer upp i luften (som de måste för det blir en prestationssak och de får det svårt att komma igen

om de ställer in flygningarna) Men det är nog mest Boeings problem snarare än Norweigians.

Så ha en bra dag o älska nu Era flygplan. Jag har flygit runt 300 flygningar så lite kan jag om vad som är viktigt, aldrig bott på en plan eller flygplats.

helst sover jag hemma mellan rena lakan, och håller nån vacker ljuv tös i handen eller handen nånstans.

Förvisso ett stundtals vettig inlägg, men varför läser och skriver du i huvudtaget på ett forum med den inställningen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

I Dagens Rese-bilaga i Expressen har Thai en helsidesannons där dom talar om att dom trafikerar sträckan Stockholm-Bangkok med Boeing 777 från mitten av juli i år.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det här var vad jag erbjöds på Thai. Sjukt nöjd!!

post-7380-0-39343200-1360695339_thumb.jp

Ändrades av IsaanWarrior

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Dela på andra sajter

Skönt att man inte behöver resa med Finnair i alla fall. Ett riktigt skräpbolag

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Inte illa.. Själv fick jag ett älgahuvud och en balja rotmos. Men så tjänar jag inte 6k efter skatt heller. :) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Dela på andra sajter

Thai är Thai även om även jag tycker att dom inte e lika fräscha längre.  

Det finns inget annat bolag som ger iaf. mej samma känsla så fort man kliver ombord, ok det kanske beror gamla minnen men men.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Underbart!

Men jag byter ölen mot whisky utan is och ett glas med vatten

Rödvin är gott.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Skönt att man inte behöver resa med Finnair i alla fall. Ett riktigt skräpbolag

Nja jag flög business med finnarna i jan. Absolut inget att klaga på. Mellanlandningen i Helsingfors visste jag ju om. Direktflyg är alltid prio för mig men nu visade det sig att polarna bokat finnarna av någon anledning så då hakade jag på. Bra mat och dryck. Trevlig personal. Inget sunkigt plan. Förra thairesan (nästa exakt ett år sedan) åkte jag Thai som jag förövrigt åkt med massor av gånger tidigare och tyckte då planet var förba*nat sunkigt.

För övrigt så är det trevligt att de spacklat ny fernissa på sina plan så nästa thailandsresa blir det Thai igen.

Det är min personliga åsikt och ingen annans.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Javisst är det Thai som gäller.Det är som att man kliver in i Thailand när man kliver in i kärranHärlig känsla helt enkelt. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
"Grannens" plats.det var en jobbig jäkel.

Många öl.

Han ligger nog närmare 7papp/månad

Dela på andra sajter

Många öl.

Ja, det var en riktig glidare! Ägde hela planet gjorde han...

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Dela på andra sajter

Många öl.

Det är väl 6papparna som brukar snåldricka i 10 timmar...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Jag flög min 49 resa till och från Bangkok den 10/12 - 10/1

Den resan gick med TG951 ner byte till TG 620 mot Manila.

Den 28/12 flyg jag till Bangkok med TG 621.

Hade lite med min tandläkare i Pattaya denna resa.

Den 10/1 reste jag hem med TG 950.

Bra service och fina plan å alla fyra planen.

Har inget att klaga på med än:

Att jag glömde lilla kameran på mitt skrivbord.

Så det blev inga bilder innefrån planen och flygplatsen.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Odin ochB747, den känslan är faktiskt ganska härlig att man är halvvägs till Thailand fast man bara kommit till Köpenhamn, den fick jag inte med Emirates även och dom var mycket trevliga att åka med. Mvh Håkan Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Thai säljer väskor på sitt kontor på silom i bkk. Mvh Håkan Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Säljer väskor, menar du att man kan få med sej extra bagage för vettiga pengar?

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det är bara det att SAS inte flyger på Bangkok

På sommar halvåret.

Hälsar pigge01

Det har jag ingen koll alls på då jag inte är det minsta intresserad av att åka till Thailand den tiden på året.

Dela på andra sajter

Hyffsad service Thai Austrian även bra mat Sämst SAS sevice o mat Griniga värdinor FinAir Men resetid o pris FinnAir Thai för dyrt i högsesång Priskilnaden räcker till 1 månad på Tycon Nästan i alla fall 12 000 B plus el Thai 2 500-3000 Sek dyrare

Offe

Men lit avunsjuk blir man ju

Dela på andra sajter

Hej, tyvärr läste jag lite slarvigt och trodde faktiskt att du menade att köpa en väska med flygbolagets logga på, ser ju en del kunder med just sas väskor. Från och med nu ska jag läsa allt 3 gånger innan jag svarar :-) Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Flög ner med ett plan som hade dom där jävla speldosorna i sätena och fick ont i ryggen.. Hemfärden var det som tur var gamla "sunkiga" säten :thumbsup:

Dela på andra sajter

Det var ett jäkla tjat om plastbaljor i denna tråd

Kom hem till oss så får ni prova plastbalja helt gratis!!! En kall pilsner kan serveras + ett PS2 spel

post-3485-0-78478900-1360853871.jpg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kom hem till oss så får ni prova plastbalja helt gratis!!! En kall pilsner kan serveras + ett PS2 spel

En kall pilsner var inte mycket, Thai erbjuder flera...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Hyffsad service Thai Austrian även bra mat Sämst SAS sevice o mat Griniga värdinor FinAir Men resetid o pris FinnAir Thai för dyrt i högsesång Priskilnaden räcker till 1 månad på Tycon Nästan i alla fall 12 000 B plus el Thai 2 500-3000 Sek dyrare

Offe

Men lit avunsjuk blir man ju

Thai Austrian vad är det för bolag?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...