Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Har man ingen läsförståelse så ja!!

Jag har för mej att han nämnde 30 år i det militära tidigare......

Hehe anade att det var nått..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai
Det är ju ändå imponerande  att att så många ändå flyger med dessa enligt beskriviningen väldigt slitna sunkiga plan utan skärm i stolen framför..men det var ju det direktflyg, för mig som bor i täby(30 min till ARN) passar direktflyg även utan skärm i stolen framför väldigt bra , hoppas bara att Thai inte inte sänker priserna för mycket så att även alla som måste ha skärm i stolen kan tänka sig att åka med dessa sunkiga halvtrasiga plan, då blir det trångt/Stefantaby

För oss som har svårt att sova på flyg kan det kanske spela roll.

Nu kommer Pigge att säja:-köp en laptop som du kan se på film i!

Då svara jag igen:-vilken har en batteritid som klarar hela resan?

Och det finns tyvärr ingen sådan på marknaden idag...

Så flyg med egen skärm är BÄST för mej iallafall!

Dela på andra sajter

Skippa påhoppen är ni snälla. Gäller militärer, sjökaptener, öl-drickare, besserschmitters och övriga medlemmar

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Här verkar det finnas en massa kunskap om Thaiairways :nyam: !! Nån som vet om man kan köpa till en resväska till!?

Och vad kostar det?

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Här verkar det finnas en massa kunskap om Thaiairways :nyam: !! Nån som vet om man kan köpa till en resväska till!?

Och vad kostar det?

//Gustav

Inte på Thai men både SAS(ca 400:-) och Finnar(ca600:-) har....

Dela på andra sajter

För oss som har svårt att sova på flyg kan det kanske spela roll.

Nu kommer Pigge att säja:-köp en laptop som du kan se på film i!

Då svara jag igen:-vilken har en batteritid som klarar hela resan?

Och det finns tyvärr ingen sådan på marknaden idag...

Så flyg med egen skärm är BÄST för mej iallafall!

Jag har en Samsung Galaxy Tab 2 10" pekplatta och senast jag flög hem från BKK i julhelgen med Thai laddade jag den med filmer (kan inte sova på flygplan)

Hann med 6 eller 7 filmer i den på hemresan med volymen på hösta (dåliga lurar till så flygplansbruset störde) och när vi landade på Arlanda hade jag 40% batteri kvar i den.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Bugar och tacka ödmjukast!!!!

Då får vi hoppas på norrbaggarna att dom får ordning på sina plan och att man kan få 20-30 kilo extra med sig

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag har en Samsung Galaxy Tab 2 10" pekplatta och senast jag flög hem från BKK i julhelgen med Thai laddade jag den med filmer (kan inte sova på flygplan)

Hann med 6 eller 7 filmer i den på hemresan med volymen på hösta (dåliga lurar till så flygplansbruset störde) och när vi landade på Arlanda hade jag 40% batteri kvar i den.

Den infon tackar jag stort för!!!

Dela på andra sajter

Det är bara det att SAS inte flyger på Bangkok

På sommar halvåret.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Kör ingen resetråd slänger in lite bilder här och där i passande forumdel lite bilder från nedresan

vi åkte pe ner och det var ju plastbyttor,

i inchekningen undra dom om vi ville sitta uppe ,nej tack nere är bättre,

tycker jag det är mera plats att röra sig på och det var ett bra drag vi var endast 4 resenärer där och 3 flygvärdinnor

he he så servicen var utmärkt som vanligt på thai ,åt en mkt godvildskavsgryta med mos som jag fixade till moset på egen han med mera smör och kryddor ok lite bilder ,sov mkt gott när man kunde ligga nästan i flatläge

post-5585-0-92714000-1360689610_thumb.jp

post-5585-0-62963100-1360689671_thumb.jp

post-5585-0-13733600-1360689855_thumb.jp

post-5585-0-77767500-1360689922_thumb.jp

post-5585-0-16968500-1360690004_thumb.jp

post-5585-0-30354600-1360690100_thumb.jp

post-5585-0-68570900-1360690392_thumb.jp

post-5585-0-36953400-1360690469_thumb.jp

post-5585-0-44677700-1360690551_thumb.jp

Dela på andra sajter

Vilken trist tråd denna har blivit, frågor typ vilken ID ha kvällens plan, har den uppdaterats eller är den skunkig.

Detta är en åsikt bara, som jag vill framföra. Ha det,

Dela på andra sajter

Tycker precis tvärtom ,för oss som vill åka bekvämt ,du borde ignorera tråden och ta din ryggsäck och vattenflaska och hålla dig till

boskpsfraktarna från vanda airport he he ,skojar med dig ha de gott ,är du på väg ner eller är det funkis som gäller

PS thai har inga sunkiga plan ,världens bästa allihopa DS

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Riktigt avundsjuk på dig Sam sip Sam vill resa så igen!

Ok, vi åkte där upp och tyckte det var kanon.

Är det inte mera spring om man sitter där nere? personal och resenärer som går fram o tillbaka?

Dela på andra sajter

Vilken trist tråd denna har blivit, frågor typ vilken ID ha kvällens plan, har den uppdaterats eller är den skunkig.

Det är ingen som kräver att du ska titta i denna tråd!

Passar det inte dig så låt bli denna tråd.

Du kan öppna en egen om Finnair.

Det borde passa dig bra.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Svaren blev ju som jag hade tänkt mig, Ni är bara så förutsägbara som Ni kan.

det har faktiskt blivit mer sällan jag öppnar maipenrai längre, just p.ga onödig tjafs o rent av skit prat.

Det är säkert inte borta från nån men åtminstone Admin borde märka när aktivitet sjunker. Kan inte vara

bra när man ändå är ute med en säljannons på nätet.

pigge kan xxxxxxx xxxxx thaiairways

Ändrades av swedenfarang
tog bort ett påhopp av lemoni
Dela på andra sajter

Riktigt avundsjuk på dig Sam sip Sam vill resa så igen!

Ok, vi åkte där upp och tyckte det var kanon.

Är det inte mera spring om man sitter där nere? personal och resenärer som går fram o tillbaka?

nej nej vi var 4 resenärer där nere finns endast 14 stolar på nedre däck

Dela på andra sajter

det har faktiskt blivit mer sällan jag öppnar maipenrai längre, just p.ga onödig tjafs o rent av skit prat.

Det är säkert inte borta från nån men åtminstone Admin borde märka när aktivitet sjunker. Kan inte vara

Tar det lugnt nu ,du är ju en trevlig prick

Ändrades av swedenfarang
Dela på andra sajter

Jag håller med dig Lemoni. Men undrar om du inte lägger virke på elden med detta inlägg?

Ändrades av swedenfarang

Dela på andra sajter

nej nej vi var 4 resenärer där nere finns endast 14 stolar på nedre däck

Ok, om och när vi reser nästa gång i PE så ska jag prova där nere.

Någon stolsrad som är bättre än de andra?

Dela på andra sajter

Än en gång. Lägg ner tjafset och påhoppen. Jag vill inte hålla på och banna i onödan men om ni fortsätter på samma sätt så...

Låt detta vara en tråd där man kan njuta av Thai Airways och ställa frågor kring resorna. Kritik i all ära men när man börjar ta det personligt för att man inte gillar vissa flygbolag så är det rena sandlådan.

Dela på andra sajter

Tycker den är rätt trevlig och informativ om man är intresserad, kanske bättre att ignorera tråden om man endast ser flygresan som en transport mellan A till B...alla är vi olika!

Finns ju ett par som har tagit till sin uppgift att endast gnälla i tråden, förstår inte varför de istället tar en bonnpermis från den, så slipper de irritera sig och istället njuta av sin pension!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

det är sant att jag la virke o till och med bensin med mitt inlägg, ibland blir man bara så trött att läsa rent skit av vissa (oftast samma) nick.

Jag har aldrig dissat ThaiAirways, men jag håller inte med att deras service ombord vore överglänsande tex jämfört med Finnair, eller annan

flygbolag. Första gången jag flög med dem blev jag faktiskt besviken, men då hade jag höga förväntningar p.g.a all skryt som jag hade hört.

Thai funkar för mig, för transport från punkt A till punkt B, likaså Finnair med sitt 40 minuters byte i Helsingfors. Då flyger man åtminstone åt

rätt håll geografiskt o flygtiden är inte märkvärt längre. Men hittar jag ett bättre pris (alla är inte miljonärer, eller uppför sig inte som de vore det)'

låt oss säga med Quatar och har tid med längre byte kan jag ta det med. Jag är absolutist så drinkar ombord har ingen som helst betydelse

för mig. Viktigaste kriterie för mig är säkerhet, restid och annat kommer i andra hand.

Enlig min mening är de tre ovan nämnda plus Airberlin och SAS likvärdiga transport företag för mig, för dessa har jag rest med till Bangkok.

Norweigian kommer jag prova ifall de kommer upp i luften (som de måste för det blir en prestationssak och de får det svårt att komma igen

om de ställer in flygningarna) Men det är nog mest Boeings problem snarare än Norweigians.

Så ha en bra dag o älska nu Era flygplan. Jag har flygit runt 300 flygningar så lite kan jag om vad som är viktigt, aldrig bott på en plan eller flygplats.

helst sover jag hemma mellan rena lakan, och håller nån vacker ljuv tös i handen eller handen nånstans.

Dela på andra sajter

Men hur ska man veta att det är skit i lådan om man inte öppnar den?

Enl mig är man rätt korkad om man öppnar en låda med skit i fler än en gång, typ 10 gr är tom rätt perverst!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...