Nicholas Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Varför två thaikärror från Arlanda idag, TGL och TGW. Startat nästan samtidigt och bägge ska till Bangkok men ändå väljer dem två olika vägar... Märkligt... Ena över Estland och den andra över Lettland Dom ska väll filma nån rysk marin-övning på vägen hem eller nåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Varför två thaikärror från Arlanda idag, TGL och TGW. Startat nästan samtidigt och bägge ska till Bangkok men ändå väljer dem två olika vägar... Märkligt... Ena över Estland och den andra över Lettland Ännu konstigare är att Litauen inte får ett thaiflyg över sig. Tre avgångar rekommenderas i fortsättningen. Thai Thai Staralliance Thai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 (ändrad) En kärra har varigt trasig i två dagar. Det är lördags flighten som går idag... Ändrades Januari 21, 2013 av R_Thai68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 En kärra har varigt trasig i två dagar. Det är lördags flighten som går idag... Ja. Ett skitbolag som har gamla konservburkar till flygplan. Det är en skam att man ibland använder deras tjänster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 En kärra har varigt trasig i två dagar. Det är lördags flighten som går idag... Vi åkte med den flighten och när vi hade landat så blev kärran stående ett bra tag på taxibanan och verkade vänta på något. Hade kanske något med att planet var trasig? Planet hade gamla inredningen och den känns riktigt sunkig och sliten. Vi flög PE ner och fy vilken skillnad det är på PE och Economy! Blir svårt att åka Economy efter att provat PE för första gången Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Vi åkte med den flighten och när vi hade landat så blev kärran stående ett bra tag på taxibanan och verkade vänta på något. Hade kanske något med att planet var trasig? Planet hade gamla inredningen och den känns riktigt sunkig och sliten. Vi flög PE ner och fy vilken skillnad det är på PE och Economy! Blir svårt att åka Economy efter att provat PE för första gången PE ner och Ek hem är idealet För hem vill man bara sova bort. På nerresa är man pigg och då är PE skönt. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 För hem vill man bara sova bort Ja då vore det skönt med en flatbed. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 PE ner och Ek hem är idealet För hem vill man bara sova bort. På nerresa är man pigg och då är PE skönt. Hälsar pigge01 Kan man beställa det själv online? Vi köpte denna resa genom Jade Travel och de fixa PE-Economy. Men när jag kollade själv så kunde jag bara beställa PE tur o retur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Kan man beställa det själv online? Vi köpte denna resa genom Jade Travel och de fixa PE-Economy. Men när jag kollade själv så kunde jag bara beställa PE tur o retur? Använder bara Nonki Travel i Lund! Han har en förstklassig service. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Ja då vore det skönt med en flatbed. Jo, men jag har då aldrig lyckats få dom horisontella utan lutar ändå neråt med typ 10 grader. Obegripligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Jo, men jag har då aldrig lyckats få dom horisontella utan lutar ändå neråt med typ 10 grader. Obegripligt. Inga problem. Man får helt enkelt passa på att sova när planet stiger Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Använder bara Nonki Travel i Lund! Han har en förstklassig service. Hälsar pigge01 Blir nog att prova Nonki nästa gång då många här på MPR använder sig av hans företag. Och högst upp på önskelistan är PE tur o retur till ett acceptabelt pris! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 (ändrad) Idag kollade jag vad Thai skulle ha till sommaren. Vi åker någongång runt 12 juni. Jag hade läst att man hade speciallpris fram till 31 jan. Men ack nej 7150 för vuxna och för barnen 1000kr billigare i lågsäsong. Vad säger ni rutinerade. Vi ska till Udonthani. Ändrades Januari 21, 2013 av John Khonken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Idag kollade jag vad Thai skulle ha till sommaren. Vi åker någongång runt 12 juni. Jag hade läst att man hade speciallpris fram till 31 jan. Men ack nej 7150 för vuxna och för barnen 1000kr billigare i lågsäsong. Vad säger ni rutinerade. Vi ska till Udonthani. Kampanjerna brukar väl gälla fram till runt 20/6, problemet är väl att skolorna slutat när ni tänkt åka. Men min erfarenhet av när jag brukar åka i maj är att det blir billigare att vänta med att boka till slutet av mars början på april. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Sant men begriper inte varför thai inte kan låta en printa ut boardingkortet, då hade man sluppit gå till desken helt. Hej Hur funkar det här med incheckning på nätet? Måste man ändå gå fram till en disk? För att få bagagetaggar och boardingkort? Jag vet att man kan checka in upp till 24 timmar före avfärd, samt att man kan boka sittplats på nätet. Åker economy med Thai från Kastrup sista februari. Jag fattar inte riktigt vitsen med incheckning via nätet, är det att man går till en speciell disk, med kanske mindre kö?? Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Skall väl vara detta med begränsat antal platser. (Slutsålt) Kampanjerna brukar bara kunna köpas via resebyrå. Från Stockholm Priser som gäller om man flyger från Stockholm. Thailand Bangkok fr 5 899:- Phuket fr 6 175:- Krabi fr 6 175:- Chiang Mai fr 6 175:- Chiang Rai fr 6 175:- Hat Yai fr 6 175:- Khon Khaen fr 6 175:- Surat Thani fr 6 175:- Ubon Ratchathani fr 6 175:- Udon Thani fr 6 175:- Boka mellan10 december – 31 januari 2013 (begränsat antal platser) Res ut 1 maj – 29 juni samt någon gång mellan 16 augusti – 30 september 2013 Stanna borta kan man göra i högst 30 dagar från utresa. Priser Pris per person inkl. dagens skatt (10 december 2013, skatten kan komma att ändras) Barnrabatt 25% på flygpriset (ej skatter) gäller för barn 2-11 år, för den under 2 är det 80%. Dessa rabatter gäller i sällskap med vuxen resenär. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 LeifenDet var vad jag letade efter. Ser att Ticnet har detta pris. Förstår inte vad mina snälla kamrater ger mig för pris. Vi är flexibla med resdag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Hej Hur funkar det här med incheckning på nätet? Måste man ändå gå fram till en disk? För att få bagagetaggar och boardingkort? Jag vet att man kan checka in upp till 24 timmar före avfärd, samt att man kan boka sittplats på nätet. Åker economy med Thai från Kastrup sista februari. Jag fattar inte riktigt vitsen med incheckning via nätet, är det att man går till en speciell disk, med kanske mindre kö?? Mvh Incheckning via nätet ger bara en sittplats och en bekräftelse att du ska med. Kan vara mindre kö i den disken också. Vid disken måste du ändå visa upp pass viseringar mm. Stämmer inte giltighetstid på pass, viseringen mot tiden för återresa så nekas du resa. Därför måste du ändå till disken för att få ditt boardingcard. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Leifen Det var vad jag letade efter. Ser att Ticnet har detta pris. Förstår inte vad mina snälla kamrater ger mig för pris. Vi är flexibla med resdag. max 30 dar. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 (ändrad) Idag kollade jag vad Thai skulle ha till sommaren. Vi åker någongång runt 12 juni. Jag hade läst att man hade speciallpris fram till 31 jan. Men ack nej 7150 för vuxna och för barnen 1000kr billigare i lågsäsong. Vad säger ni rutinerade. Vi ska till Udonthani. Gjorde en snabb sökning på momondo.se, Chansade på att du reser från Arlanda. Arlanda - Udon Thani - Arlanda Utresa 12/6 Hemresa 11/7 Pris 6134:-/vuxen Ändrades Januari 21, 2013 av mangokid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Vi ska resa endast 30 dagar. jag har också hittat det priset. Det är därför jag är förvånad. Brukar alltid åka in och tala med dom på plats. Men denna gång skickade jag endast mail. Priset är bra 6134kr är bra . Kan jag få det så tjänar jag runt 3000kr. Det är bra enligt mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Maten är inte Thais starka sida tydligen Bästa flygmaten korad - här får du höjdarmat SAS har bästa flygmaten i Europa. Det skandinaviska flygbolaget kniper förstaplatsen i kategorin kortdistansflyg i Skyscanners European Airline Food Awards. För långdistansflyg kommer SAS trea efter KLM och Aeroflot. Turkiska Pegasus har bästa maten på lågprisflyg. I undersökningen har 550 flygvana resenärer betygsatt maten utifrån kriterierna smak, utseende och urval. Totalt bedömdes 19 flygbolag. Bästa flygmaten Topp fem - Kortdistansflygningar 1. SAS 2. Lufthansa 3. Turkish Airlines 4. British Airways 5. Aeroflot Topp fem - långdistansflygningar 1. KLM 2. Aeroflot 3. SAS 4. Air France 5. British Airways Topp fem - Lågprisflyg 1. Pegasus 2. Flybe 3. Monarch 4. Easyjet 5. Vueling Källa: Skyscanner Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Maten är inte Thais starka sida tydligen Bästa flygmaten korad - här får du höjdarmat SAS har bästa flygmaten i Europa. Det skandinaviska flygbolaget kniper förstaplatsen i kategorin kortdistansflyg i Skyscanners European Airline Food Awards. För långdistansflyg kommer SAS trea efter KLM och Aeroflot. Turkiska Pegasus har bästa maten på lågprisflyg. I undersökningen har 550 flygvana resenärer betygsatt maten utifrån kriterierna smak, utseende och urval. Totalt bedömdes 19 flygbolag. Bästa flygmaten Topp fem - Kortdistansflygningar 1. SAS 2. Lufthansa 3. Turkish Airlines 4. British Airways 5. Aeroflot Topp fem - långdistansflygningar 1. KLM 2. Aeroflot 3. SAS 4. Air France 5. British Airways Topp fem - Lågprisflyg 1. Pegasus 2. Flybe 3. Monarch 4. Easyjet 5. Vueling Källa: Skyscanner Då får man smörja kråset om drygt 2 veckor! Jag flyger med KLM från ARN till BKK, undrar om betyget äver gäller dryckerna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Januari 21, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 21, 2013 Maten är inte Thais starka sida tydligen Bästa flygmaten korad - här får du höjdarmat SAS har bästa flygmaten i Europa. Det skandinaviska flygbolaget kniper förstaplatsen i kategorin kortdistansflyg i Skyscanners European Airline Food Awards. För långdistansflyg kommer SAS trea efter KLM och Aeroflot. Turkiska Pegasus har bästa maten på lågprisflyg. I undersökningen har 550 flygvana resenärer betygsatt maten utifrån kriterierna smak, utseende och urval. Totalt bedömdes 19 flygbolag. Bästa flygmaten Topp fem - Kortdistansflygningar 1. SAS 2. Lufthansa 3. Turkish Airlines 4. British Airways 5. Aeroflot Källa: Skyscanner Läste detta tidigare idag och kunde inte annat än skratta... helt fantastisk undersökning när SAS kan vinna pris för bästa mat på kortdistans när det inte ingår mat till iaf 90% av sina passagerare... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 21, 2013 Dela Inlagd Januari 21, 2013 Läste detta tidigare idag och kunde inte annat än skratta... helt fantastisk undersökning när SAS kan vinna pris för bästa mat på kortdistans när det inte ingår mat till iaf 90% av sina passagerare... Det är väl det som är det bra. Ingen mat är bättre än dålig mat.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu