pigge01 Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 (ändrad) Då är dessa listor helt oväsentliga för oss som bara transporterar arslet mellan två punkter till hyfsat pris/tid. Ja, Men det smittar av sig neråt. Sedan är det inget flygbolag som slår Thais B747 i sittavstånd på fönsterraderna. ABC o HJK. 34" mot 31-32" på A340/ A330. 7 - 4,5 cm är mycket plats. När man har långa ben. Hälsar pigge01 Ändrades Januari 6, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Skulle prissklinaden vara så stor. Så skulle ja kolla Qvatar eller Emerate! Finnarna kommer inte med i bilden på vintern. Byte bör ske i varmare land. Qvatar har bra prisbildning och hyfsade tider. Emerate är ett av de bästa bolagen tillsammans med Singepore. Tyvärr flyger dom inte från Arlanda. Det är Kastrup som gäller. Hälsar pigge01 Emirates var på 90-talet outstanding, ekonomiklass var som business hos andra bolag. I somras när jag flög Emirates hade de tio stolar i bredd i 777. Alla andra flygbolag jag flugit 777 med har nio stolar. Aldrig mera Emirates, sitta ihopklämd i sex timmar, nej tack. Jag är normalstor (kavaj storlek 52). Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
virgo Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Någon som vet hur man får ett plastkort hos Thai? Har aldrig fått något trotts massa poäng? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Emirates var på 90-talet outstanding, ekonomiklass var som business hos andra bolag. I somras när jag flög Emirates hade de tio stolar i bredd i 777. Alla andra flygbolag jag flugit 777 med har nio stolar. Aldrig mera Emirates, sitta ihopklämd i sex timmar, nej tack. Jag är normalstor (kavaj storlek 52). Nu kan du inte ha rätt. §1 Thai är alltid bäst enl Pigge §2 Pigge vet allt och mest om flyg och har alltid rätt, och det är som han säger! §3 Om förmodan Pigge skulle ha fel gäller automatiskt §2 och sen §1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 (ändrad) Någon som vet hur man får ett plastkort hos Thai? Har aldrig fått något trotts massa poäng? Ja det är väl bara att maila dom så skickar dom ut ett ropsvc@thaiairways.com Ändrades Januari 6, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Måste upp till 15000 poäng först 15,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the next complete calendar year. On attaining Silver status you will receive your personalised membership card, a Member’s Handbook, and 3,000 threshold bonus miles. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Hej o God forts. Hur är det med Thai o förseningar Får man samma ers. som från Eu bolag enligt Eu reglerna Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Måste upp till 15000 poäng först 15,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the next complete calendar year. On attaining Silver status you will receive your personalised membership card, a Member’s Handbook, and 3,000 threshold bonus miles. Nej 10 000p på ett år eller 15 000p på två år! Ger silver En resa CPH - BKK ger silver, Om man inte åker på lågpris biljetter = w och v. På 70 000p inflyga poäng, blir det en resa med endast avgifter. Så har det varit i många år. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Nu kan du inte ha rätt. §1 Thai är alltid bäst enl Pigge §2 Pigge vet allt och mest om flyg och har alltid rätt, och det är som han säger! §3 Om förmodan Pigge skulle ha fel gäller automatiskt §2 och sen §1 5555 Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jokern Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Finns det någon laptop som kommer i närheten av flygtiden utan att byta batteri? Ipad har tio timmar! Och betydligt smidigare än en laptop! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Nej 10 000p på ett år eller 15 000p på två år! Ger silver En resa CPH - BKK ger silver, Om man inte åker på lågpris biljetter = w och v. På 70 000p inflyga poäng, blir det en resa med endast avgifter. Så har det varit i många år. Hälsar pigge01 Ett litet tips pigge. Läs frågan först innan du svarar "Någon som vet hur man får ett plastkort hos Thai? Har aldrig fått något trotts massa poäng?" “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Ett litet tips pigge. Läs frågan först innan du svarar "Någon som vet hur man får ett plastkort hos Thai? Har aldrig fått något trotts massa poäng?" Läs det jag citera! Ovan! Innan du svarar, Läs inlägg 1381! Jag kan länka och lägga in Thais engelska text på ditt fakta fel. Men skriv via mobilen så därför, ingen länk! Den tidigare frågan har jag inte citerat! Läses vad som svaras eller rättas Innan du svarar Kennet6818 Tack! Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Läs det jag citera! Ovan! Innan du svarar, Läs inlägg 1381! Jag kan länka och lägga in Thais engelska text på ditt fakta fel. Men skriv via mobilen så därför, ingen länk! Den tidigare frågan har jag inte citerat! Läses vad som svaras eller rättas Innan du svarar Kennet6818 Tack! Hälsar pigge01 Skaffa en iPhone vetja, där är det inge problem med att kopiera och klistra in länkar! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Finns det någon laptop som kommer i närheten av flygtiden utan att byta batteri? Ipad har tio timmar! Och betydligt smidigare än en laptop! Läsplatta cirka 2 månader batteritid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Läsplatta cirka 2 månader batteritid Om du tittar på film eller den går bara att läsa på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
StefanJ Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Pigge- Vad är yttermåtten på Thai's drinkvagnar? Är det samma som Air Berlin..? Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 (ändrad) Skaffa en iPhone vetja, där är det inge problem med att kopiera och klistra in länkar! satt med iPad skiten! Som jag inte gillar Det är bättre med en riktig data platta. Acer har en kanon bra, men det är som vanligt pengar som saknas. Acern har det en platta ska ha, USB2, Minneskort, dokning till tangentbord.mm. mm. samt W8 pekskärm. iPaden är användbar som läsplatta i sängen, knappast mera. det inbyggda tangentbordet är fel och inte svensk standar. radfel, fel tangentplaneringar. Men det är väl dumma Apples klanteri. Hälsar pigge01 . Ändrades Januari 7, 2013 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Navanan Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Får känslan av att det verkar vara en dödssynd att kritisera Thai Air ? Enda fördelen med Thai är att det är direktflyg. Punkt slut! Hälsningar Navanan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Pigge- Vad är yttermåtten på Thai's drinkvagnar? Är det samma som Air Berlin..? Ja 3 stora whisky och 4 stora glas rödvin Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Jaha, kanske inte Thai airways men Thai Airforce i alla fall. Tidigare idag i Udon sa traningsflyg de och j#vlar vad de flyg lagt. De drog pa bra ett tag... Tror att detta ar ett F-16, inga Gripen i luften over Udon... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Läs det jag citera! Ovan! Innan du svarar, Läs inlägg 1381! Jag kan länka och lägga in Thais engelska text på ditt fakta fel. Men skriv via mobilen så därför, ingen länk! Den tidigare frågan har jag inte citerat! Läses vad som svaras eller rättas Innan du svarar Kennet6818 Tack! Hälsar pigge01 Varsågod herr Messerschmit Silver: Status & Benefits This second tier status is attained with Qualifying Miles earned during 3 evaluation periods. 10,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the same year, or 10,000 Qualifying Miles during the first complete calendar year after enrolment, a calendar year defined as January 1 to December 31 of any given year. 15,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the next complete calendar year. On attaining Silver status you will receive your personalised membership card, a Member’s Handbook, and 3,000 threshold bonus miles. Du får inte medlemskortet förrän du uppnått 15000 poäng. Att du får silverstatus vid 10000 är en annan sak He é int lätt å förklar för en som int begrip “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Varsågod herr Messerschmit Silver: Status & Benefits This second tier status is attained with Qualifying Miles earned during 3 evaluation periods. 10,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the same year, or 10,000 Qualifying Miles during the first complete calendar year after enrolment, a calendar year defined as January 1 to December 31 of any given year. 15,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the next complete calendar year. On attaining Silver status you will receive your personalised membership card, a Member’s Handbook, and 3,000 threshold bonus miles. Du får inte medlemskortet förrän du uppnått 15000 poäng. Att du får silverstatus vid 10000 är en annan sak He é int lätt å förklar för en som int begrip Nej Jag är ju nedgraderar från Guld kort Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Januari 7, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 7, 2013 Läs det jag citera! Ovan! Innan du svarar, Läs inlägg 1381! Jag kan länka och lägga in Thais engelska text på ditt fakta fel. Men skriv via mobilen så därför, ingen länk! Den tidigare frågan har jag inte citerat! Läses vad som svaras eller rättas Innan du svarar Kennet6818 Tack! Hälsar pigge01 Varsågod herr Messerschmit Silver: Status & Benefits This second tier status is attained with Qualifying Miles earned during 3 evaluation periods. 10,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the same year, or 10,000 Qualifying Miles during the first complete calendar year after enrolment, a calendar year defined as January 1 to December 31 of any given year. 15,000 Qualifying Miles from the date of enrolment up to December 31 of the next complete calendar year. On attaining Silver status you will receive your personalised membership card, a Member’s Handbook, and 3,000 threshold bonus miles. Du får inte medlemskortet förrän du uppnått 15000 poäng. Att du får silverstatus vid 10000 är en annan sak He é int lätt å förklar för en som int begrip Kenneth, jag måste nog tyvärr ställa mig på Pigges sida här ;-) Texten ovan talar om att det finns 3 varianter för att få Silverstatus och när någon av dom har uppfyllts så får du ditt Silvriga plastkort. Dvs även vid någon av dom 2 varianterna med 10000 poäng. Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Chan2011 Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Kenneth, jag måste nog tyvärr ställa mig på Pigges sida här ;-) Texten ovan talar om att det finns 3 varianter för att få Silverstatus och när någon av dom har uppfyllts så får du ditt Silvriga plastkort. Dvs även vid någon av dom 2 varianterna med 10000 poäng. Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Viktigt eller?Har full forstaelse om man reser mycket och langt i tjansten,da kan det var bra att ha tillgang till dessa bekvamligheter som dessa bonus kort ger,men reser man 1 el 2 ggr om aret..spelar roll. Halsningar Chan2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 7, 2013 Dela Inlagd Januari 7, 2013 Viktigt eller?Har full forstaelse om man reser mycket och langt i tjansten,da kan det var bra att ha tillgang till dessa bekvamligheter som dessa bonus kort ger,men reser man 1 el 2 ggr om aret..spelar roll. Halsningar Chan2011 Det är klart att det spelar roll. 10 kg extra med silver är värt mycket tycker jag. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu