Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Hej!

Kan man boka sittplatser på Thai och i så fall hur gör man. Vi har bokat till sommaren 2 personer varav den ene är ganska lång,så det vore ju bra om man fick en shysst plats.

Mv

Tobbe

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej!

Kan man boka sittplatser på Thai och i så fall hur gör man. Vi har bokat till sommaren 2 personer varav den ene är ganska lång,så det vore ju bra om man fick en shysst plats.

Mv

Tobbe

Hos resebyrån du köpte biljetten av

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Han inte innan du svarade Sam Sip Sam men hur skall man se var man vill sitta (platsnummer). Har du något förslag.Typ nära drickat

Tobbe

Dela på andra sajter

Hej!

Mv

Tobbe

http://www.thaiairwa...et-checkin.html

Här kan du se vart du sitter och ev byta sittplats dock 24 timmar innan.

/////

Bolme

Dela på andra sajter

Hej!

Mv

Tobbe

Första frågan är om du köpt biljetten direkt på nätet eller av en "riktig" resebyrå?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Lite synd att inte TG961 avgår ca 4-5 timmar senare nu när de ändrat flygrutt och numera passerar ca 10 mil öster om Mt Everst

Måste vara häftigt att se en klarblå dag.

Flyg undviker tydligen att flyga över Pakistan numera

Man kanske skulle prova nån dag o flyga upp till Kathmandu!? verkar rätt mäktigt... när vi flög till HKG häromåret så fick vi bra blick över Himalaya och Everest.

Pigge, nu måste du gå på droger!! Thai e bäst på alla sätt...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Jag fixade mina sittplatser när jag bokade 1 okt...  avresa 1 Feb.   Inga 24 tim där inte.. hos Nonki.  Men det brukar ju gå hos andra oxå.  Åker man Turkish så är det 3 mån innan.

Nära drickat??    Dom kommer med drickat TILL dig

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Dela på andra sajter

Pigge, nu måste du gå på droger!! Thai e bäst på alla sätt...

Ibland misslyckas även de bästa!

Är sittdynan hård eller lutar lite framåt är den kass.

Övrigt dom har snott utrymmet till fötterna med en teknik låda.

På C och H platserna.

När flög du senast i 4 klass = Ekonomi med _Thai B747?.

Själva var min förra resan i 3 klass = PE.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Ni som är insatta i thaiairways rutiner kan kanske svara på om man kan få

tillbaka pengarna om man inte kan åka med och bokat en biljett i PE.

Är sugen på att beställa biljett till Bkk nu som det är bra pris men är osäker på om jag får ledigt

från jobbet i mars/april.

Dela på andra sajter

Ni som är insatta i thaiairways rutiner kan kanske svara på om man kan få

tillbaka pengarna om man inte kan åka med och bokat en biljett i PE.

Är sugen på att beställa biljett till Bkk nu som det är bra pris men är osäker på om jag får ledigt

från jobbet i mars/april.

Ring Nonki och kolla

http://www.maipenrai.se/forum/t/5846-nonkis-travel-agency-ab-biljetter-till-bra-pris/

Dela på andra sajter

Jag åkte med Thai 15/11 till Bangkok och vidare i Thailand. Hem igen 25/10. Åkte Premium Economy. Jag fick Eurobonus på resan ner 5400. När jag försökte checka in on Line i Bangkok gick det inte att registrera Eurobonus. Checkade in manuellt men trots detta fick jag inga poäng. När jag registrerade poängen elektroniskt i efterhand på SAS.Se fick jag svar via mail att Thai inte gav bonus på denna resa. Trots att det står att den ger samma som buissines på Thais hemsida. Jag vet att billigaste economy inte ger poäng men detta var naturligtvis fel. Jag registrerade en gång till samt skickade alla biljetter elektroniskt till SAS och då fick jag mina poäng. 5400 som det står på Thas hemsida. Vill bara uppmana alla att kolla noga så ni får poäng och att inte Thai försöker fiffla bort poängen.

Dela på andra sajter

Jag åkte med Thai 15/11 till Bangkok och vidare i Thailand. Hem igen 25/10. Åkte Premium Economy. Jag fick Eurobonus på resan ner 5400. När jag försökte checka in on Line i Bangkok gick det inte att registrera Eurobonus. Checkade in manuellt men trots detta fick jag inga poäng. När jag registrerade poängen elektroniskt i efterhand på SAS.Se fick jag svar via mail att Thai inte gav bonus på denna resa. Trots att det står att den ger samma som buissines på Thais hemsida. Jag vet att billigaste economy inte ger poäng men detta var naturligtvis fel. Jag registrerade en gång till samt skickade alla biljetter elektroniskt till SAS och då fick jag mina poäng. 5400 som det står på Thas hemsida. Vill bara uppmana alla att kolla noga så ni får poäng och att inte Thai försöker fiffla bort poängen.

25/11 var det så slipper jag få kommentarer om detta :-)

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Vi reste ner 26/11 och har inte fått några miles trots att resebyrån registrerat resan på våra konto hos thai.

Dela på andra sajter

Vi reste ner 26/11 och har inte fått några miles trots att resebyrån registrerat resan på våra konto hos thai.

Kan bero på bokningsklass. De lägsta klasserna i economy = de billigaste biljetterna ger inga poäng. Det gäller bokningsklass V och W. Kolla på biljetten eller boardingcard.  Se Thais hemsida.

7. Children discount 25% discount from the adult fare is applicable for accompanied child up to 16 years(a person who has reached his/ her second birthday but not his/ her sixteenth birthday) as of the date of commencement of travel. Further Special of 25% Discount Fares for Accompanied Passenger up to 16 years of Age: Please contact THAI office in the country where the journey commences for reservation and ticket(s) issuance. Unaccompanied Minor/Young passenger (travelling alone) is not Permitted 8. Mileage Accrual U/Q class : Normal mileage accrual.

V/W class : No mileage accrual. 9. Seat per Flight Limited seat per flight. 10. Baggage allowance U Class : 30 Kg.

Q/V/W Class : 20 Kg

Dela på andra sajter

Jag åkte med TG961 satt på 68 eller 69 K långtbak där är det bara 2 stolar ibredd  så det finns plats för långbenta till höger om stolen framför/Stefan Täby

Dela på andra sajter

Kan meddela att det går inte att printa ut boardingkortet när man checkar in online i Singapore. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag åkte med Thai 15/11 till Bangkok och vidare i Thailand. Hem igen 25/10. Åkte Premium Economy. Jag fick Eurobonus på resan ner 5400. När jag försökte checka in on Line i Bangkok gick det inte att registrera Eurobonus. Checkade in manuellt men trots detta fick jag inga poäng. När jag registrerade poängen elektroniskt i efterhand på SAS.Se fick jag svar via mail att Thai inte gav bonus på denna resa. Trots att det står att den ger samma som buissines på Thais hemsida. Jag vet att billigaste economy inte ger poäng men detta var naturligtvis fel. Jag registrerade en gång till samt skickade alla biljetter elektroniskt till SAS och då fick jag mina poäng. 5400 som det står på Thas hemsida. Vill bara uppmana alla att kolla noga så ni får poäng och att inte Thai försöker fiffla bort poängen. Vi reste ner 26/11 och har inte fått några miles trots att resebyrån registrerat resan på våra konto hos thai.
Thai är bedrövliga vad gäller poängregistrering. Dottern får alltid sina poäng och frun kanske varannan gång
Dela på andra sajter

Jag fixade mina sittplatser när jag bokade 1 okt...  avresa 1 Feb.   Inga 24 tim där inte.. hos Nonki.  Men det brukar ju gå hos andra oxå.  Åker man Turkish så är det 3 mån innan.

Nära drickat??    Dom kommer med drickat TILL dig

Det gick bra att boka sittplatser med resebyrån.Inte de bästa utan näst bästa enligt byrån,dessa fick man fixa via Thai.

När det gäller drickat fick man senast in på småtimmarna gå bort till personalen för de orkade inte springa hela natten,kanske

Vårdat fel då vi höll ett ganska högt tempo(skämt åsido viktigast är benutrymmet).

Tobbe

Dela på andra sajter

Har hittills alltid fått mina poäng. Ni som inte fått poäng har ni kollar så att rätt ROP nummer ligger i bokningen?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...