leifen Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Efter vad man sett hittills blir inte Norwegian så billigt, ett fåtal billiga biljetter, sen rätt normala till dyra priser. Pristillägg för resväska och mat. All dryck under resan måste köpas Dom hamnar snabbt 6000 kr och uppåt för tor Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Det skall bi intressant att se vad som händer när Norwegian kommer igång med sitt (väsentligt billigare) direktflyg till Thailand. Jag har länge misstänkt att argumentet med direktflyg var ett svepskäl för alla frivilliga och ofrivilliga Thaifantaster. Blir det strömhopp till Norwegians fördel eller kommer Thai Airways bli tvingad att "anpassa" sitt prisnivå? Den 22. Juni 2013 börjar (lågpris-)festen för Stockholmarna och vi får se var skon "egentligen" klämmer. //Singha711 Vill man spisa lite och kanske dricka lite till det under sin 10-11h långa flygning samt ha lite incheckat bagage med sig så är det ju inta alls säkert att Norwgian blir billigare. Men hursom så får väl vi hoppas att konkurrens gynnar oss resenärer. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Efter vad man sett hittills blir inte Norwegian så billigt, ett fåtal billiga biljetter, sen rätt normala till dyra priser. Pristillägg för resväska och mat. All dryck under resan måste köpas Dom hamnar snabbt 6000 kr och uppåt för tor Leif Ok, max 280 kr extra för bagage (20 kg) och person. Att på sin semester betala för mat och dryck (någon form av utspisning ingår ändå i biljettpriset) får man ju ända utstå vart än man reser. Personligen kan jag då inte inse varför ju dessa 2x10 timmar skall vara så viktiga där utbud och kvalite ändå är väldigt begränsade. Just nu har jag för nästa sommaren registrerat 606 biljetter under 6000 kr varav 239 st under 5000 kr. Och fler blir det förmodligen ca 3-4 månade förre avresa. De är inte så få men de kommer att gå åt väldigt fort. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Efter vad man sett hittills blir inte Norwegian så billigt, ett fåtal billiga biljetter, sen rätt normala till dyra priser. Pristillägg för resväska och mat. All dryck under resan måste köpas Dom hamnar snabbt 6000 kr och uppåt för tor Leif Och det är exakt vad jag ger för en Thai-biljett om 2 veckor ARN-BKK direktflyg Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 (ändrad) Och det är exakt vad jag ger för en Thai-biljett om 2 veckor ARN-BKK direktflyg Vi får väl hoppas att Thai Airways snart släpper iväg tillräckligt många 6000-kronors biljetter så även du kan kan få en "billig trip". Just nu finns inga lågprisbiljetter i sikte för sommaren och det enda som jag kunde hitta för hela sommaren var 4 avgångar på ca 7800 kr. Hur som helst är det ändå denna form av konkurrens som är den bästa garantin för rimliga priser även för Thai Airways. Och det skall vi vara tacksamma för, tycker jag. //Singha711 Ändrades November 14, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Det skall bi intressant att se vad som händer när Norwegian kommer igång med sitt (väsentligt billigare) direktflyg till Thailand. Jag har länge misstänkt att argumentet med direktflyg var ett svepskäl för alla frivilliga och ofrivilliga Thaifantaster. Blir det strömhopp till Norwegians fördel eller kommer Thai Airways bli tvingad att "anpassa" sitt prisnivå? Den 22. Juni 2013 börjar (lågpris-)festen för Stockholmarna och vi får se var skon "egentligen" klämmer. //Singha711 Ja du vet ju förståss bättre än oss själva som gillar att flyga med Thai varför vi gör det Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Just nu finns inga lågprisbiljetter i sikte för sommaren Var hittade du den infon? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Ok, max 280 kr extra för bagage (20 kg) och person. Att på sin semester betala för mat och dryck (någon form av utspisning ingår ändå i biljettpriset) får man ju ända utstå vart än man reser. Personligen kan jag då inte inse varför ju dessa 2x10 timmar skall vara så viktiga där utbud och kvalite ändå är väldigt begränsade. Just nu har jag för nästa sommaren registrerat 606 biljetter under 6000 kr varav 239 st under 5000 kr. Och fler blir det förmodligen ca 3-4 månade förre avresa. De är inte så få men de kommer att gå åt väldigt fort. //Singha711 Jag har en bokad och betald biljett med Norwegian till Bkk. 549kr per väg för en väska (20kg) och flygmat. Det är 1100 kr man skall ta med i bedömningen när man letar resor. Vill man kanske dricka några öl och någon drink, och då är inte prisskillnaden så stor. Att åka utan mat i 10 timmar eller mer är väl inte normalt. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Har oxå provbokat 19/6 13 3003omk + 549 Mat 23kg väska sätesval ( mat Frukost middag ) 3600 ung Svd idag Familj 2 v 2 barn samma som mitt val 12500 SAS 16500 (om dom finns då) Hoppas att man kan beställa Bkk Arn oxå Ska prata med damen och om det passat beställa åt henne om det går Fortsättning följer Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Det skall bi intressant att se vad som händer när Norwegian kommer igång med sitt (väsentligt billigare) direktflyg till Thailand. Jag har länge misstänkt att argumentet med direktflyg var ett svepskäl för alla frivilliga och ofrivilliga Thaifantaster. Blir det strömhopp till Norwegians fördel eller kommer Thai Airways bli tvingad att "anpassa" sitt prisnivå? Den 22. Juni 2013 börjar (lågpris-)festen för Stockholmarna och vi får se var skon "egentligen" klämmer. //Singha711 Varför skulle direktflyg vara ett svepsjäl ,det förstår jag inte riktigt ,förklara gärna Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 (ändrad) . Jag har länge misstänkt att argumentet med direktflyg var ett svepskäl för alla frivilliga och ofrivilliga Thaifantaster. ... Varför skulle direktflyg vara ett svepsjäl ,det förstår jag inte riktigt ,förklara gärna Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 I min formulering ovan (fetstilad) ligger nog ett litet "hint" om vad jag anse kan bidra till en "överdriven subjektiv" inställning till vissa flygbolag. Och då är jag långt ifrån ensam om denna uppfattning. Jag har också en fru från Thailand och vet vilka traumatiska upplevelser en thailändare försöker undvika genom att åka med Thai Airways. Det finns ibland ingen hejd om vilka vedermödor och hemskheter som kan villfara en thailändare som behöver ge sig ut i den vida världen utan att på något sätt ha en bit av Thailand med sig. Detta gäller i synnerhet när de reser ensam och evtl måste byta plan i ett för dem okänt land. Jag tror helt enkelt att många påverkas av älsklingens önskemål och vem vill se sin tirak lida helvetes kval? Som jag förstår gäller detta inte för SamSipSam (och andra) som inte utan giltiga skäl måste slå vakt om sin benfrihet (enl. egen utsago). //Singha711 P.S. Hur är det med avståndet mellan bänkarna hos Norwegian? Någon som har erfarenhet eller statistik? Ändrades November 14, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 14, 2012 Dela Inlagd November 14, 2012 Var hittade du den infon? Jag kör (maskinellt) sökmotorer för alla resekombinationer på 14-61 dagar för alla utresor från Stockholm under sommaren 2013 (juni-augusti). För detta behövs det (30+31+31)*(61-14+1)=4416 sökningar. För varje sökning registreras de 10 första (=billigaste) biljetterna, dvs det registreras de 44160 billigaste sommarbiljetterna. Som sagt, bara 4 avgångar med Thai Airways (ca 7800 kr) bland dessa 44160. Men de kan ju komma senare med sin sommarkampanj. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Jag kör (maskinellt) sökmotorer för alla resekombinationer på 14-61 dagar för alla utresor från Stockholm under sommaren 2013 (juni-augusti). För detta behövs det (30+31+31)*(61-14+1)=4416 sökningar. För varje sökning registreras de 10 första (=billigaste) biljetterna, dvs det registreras de 44160 billigaste sommarbiljetterna. Som sagt, bara 4 avgångar med Thai Airways (ca 7800 kr) bland dessa 44160. Men de kan ju komma senare med sin sommarkampanj. //Singha711 Du är nog för tidig med att söka billiga biljetter på Thai Dom släpper dem sent och kanske bara 21 dagar hoppas på 30dagar. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Jag tror helt enkelt att många påverkas av älsklingens önskemål och vem vill se sin tirak lida helvetes kval? Hemma är det tvärt emot frugan vill åka billigt och jag med direktflyg Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 På första resan till Sverige fick frugan panik när dom sade att dom strax skulle landa på Arlanda då jag ju sagt att hon skulle till Stockholm, då var det tur att hon åkte med Thai så dom kunde lugna henne. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Jag har en bokad och betald biljett med Norwegian till Bkk. 549kr per väg för en väska (20kg) och flygmat. Det är 1100 kr man skall ta med i bedömningen när man letar resor. Vill man kanske dricka några öl och någon drink, och då är inte prisskillnaden så stor. Att åka utan mat i 10 timmar eller mer är väl inte normalt. Leif Kan man "köpa till" flera kolli upp till 20kg för vettiga pengar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Kan man "köpa till" flera kolli upp till 20kg för vettiga pengar? Max 2 incheckade väskor på sammanlagt upp till 64 kg/pers. För varje incheckad väska debiteras max 139 kr/sträcka för vikt upp till 20 kg. Övervikt debiteras per kilo för vikt som överskrider 20 kg (max 32 kg). Handbagage upp till 10 kg är fri. http://www.norwegian.com/se/kundeservice/Reseinformation/gebyr/ //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Long haul priser på Norske flight (Norweigian) Sittplats behöver man inte i.f.s men får man pluspaketet för 549 SEK blir det billigare. Separat kostar maten 304 SEK,, 1 kolli bagage 378 SEK, och sittplatsen 299 SEK Cabinbagage är gratis 10 kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Varför skulle direktflyg vara ett svepsjäl ,det förstår jag inte riktigt ,förklara gärna Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Ha ha ha ja det var inte helt oväntat att du inte skulle få något rakt svar på den frågan. De vart som vanligt bara svammel. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Ha ha ha ja det var inte helt oväntat att du inte skulle få något rakt svar på den frågan. De vart som vanligt bara svammel. Tycker att jag har lämnat ett uppriktig, utförlig och klargörande svar här: http://www.maipenrai.se/forum/t/12768-thai-airways/page__st__1230#entry611795 I övrigt tycker jag det vore bättre att du då och då kunde delge oss andra vad du själv tycker i en fråga istället för att i tid och otid kräva av andra att krypa till kors för yttringar och åsikter som inte är riktade mot dig. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Tycker att jag har lämnat ett uppriktig, utförlig och klargörande svar här: http://www.maipenrai...230#entry611795 I övrigt tycker jag det vore bättre att du då och då kunde delge oss andra vad du själv tycker i en fråga istället för att i tid och otid kräva av andra att krypa till kors för yttringar och åsikter som inte är riktade mot dig. //Singha711 Nja jag förstår nog inte fortfarande varför direktflyg skulle vara ett svepskäl och jag såg då ingen förklaring till det i dit svar. Dina påståenden var väl riktade till de som väljer att flyga Thai framför andra bolag och då var ju dina påståenden riktade mot mig. Jag väljer Thai av olika anledningar var av direktflyg är en och de är inte något påhittat orsak som du påstår. Andra orsaker är servicen, sittplatserna, bonussystemet, Premiumklassen och känslan. Varför du har problem med det vet jag inte. Kan bara ana att du har svårt att förstå att vissa inte bara stirrar blint på priset. Mina åsikter om detta och annat har jag uttryckt åtskilliga gånger så där är du också ute och cyklar. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Max 2 incheckade väskor på sammanlagt upp till 64 kg/pers. För varje incheckad väska debiteras max 139 kr/sträcka för vikt upp till 20 kg. Övervikt debiteras per kilo för vikt som överskrider 20 kg (max 32 kg). Handbagage upp till 10 kg är fri. http://www.norwegian...ormation/gebyr/ //Singha711 Det var ju billigt! Thai tar ju 70usd för en golfbag på max 15kg ( per väg tror jag det är ) men på hemvägen brukar dom ju inte vara så noga med vikten. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 (ändrad) ...och då var ju dina påståenden riktade mot mig. Varför du har problem med det vet jag inte. Kan bara ana att du har svårt att förstå att vissa inte bara stirrar blint på priset. ... Om du hade läst de inledande inläggen hade du förstått att jag varken har något emot direktflyg eller andra personers prioriteringar angående val av flygbolag. Så jag tar upp det en gång till, alltså bara för dig om du så vill: Jag slängde in en fundering kring Norwegian's kommande sommarsatsning där man erbjuder direktflyg till Bangkok till lägre priser än Thai Airways. M.a.o. blir Thai Airways av med att ha monopol för detta enligt min mening berättigade säljargument. Min fundering gällde alltså i första hand vilka argument som finns kvar när Thai's huvudargument (direktflyg) har blivit neutraliserat. För utan tvekan kommer en del traditionella Thai-kunder att resa med Norwegian istället. Hur man kan tolka det så som jag är emot direktflyg är en gåta för mig. Inte heller köper jag ditt resonemang där du indirekt kräver av mig att inte yttra mig i någon riktning som i något avseende inte sammanfaller med just din uppfattning eller ditt tycke. Tycker inte du heller att det är lite väl för mycket begärt på ett diskussionsforum. Tvärtom, på ett forum måste det vara tillåtet att "spetsa till" en frågeställning för att få en debatt om ett ämne med sakargument. Och jag "kryddade" mitt inlägg genom att använda formuleringen "svepskäl". Ja, det var en alldeles medveten handling från min sida som jag knappast tänker krypa till kors för. Att du skulle ta det som ett personligt utpekande och således ämnat att kritisera dina alldeles personliga preferenser ingick dock inte ens i min vildaste fantasi. Precis som jag inte förmår att tolka din reaktion ämnad åt mig egentligen. //Singha711 Ändrades November 15, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Med Thai så vet man vad man fpr, och har man börjat med deras bonussystem så är det kanske inte så lockande att byta bolag bara sådär. Dessutom så får man ju betala extra för allt hos norrbaggen, så det blir kanske inte så rackarns mycket billigare trotsallt... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 15, 2012 Dela Inlagd November 15, 2012 Om du hade läst de inledande inläggen hade du förstått att jag varken har något emot direktflyg eller andra personers prioriteringar angående val av flygbolag. Så jag tar upp det en gång till, alltså bara för dig om du så vill: Jag slängde in en fundering kring Norwegian's kommande sommarsatsning där man erbjuder direktflyg till Bangkok till lägre priser än Thai Airways. M.a.o. blir Thai Airways av med att ha monopol för detta enligt min mening berättigade säljargument. Min fundering gällde alltså i första hand vilka argument som finns kvar när Thai's huvudargument (direktflyg) har blivit neutraliserat. För utan tvekan kommer en del traditionella Thai-kunder att resa med Norwegian istället. Hur man kan tolka det så som jag är emot direktflyg är en gåta för mig. Inte heller köper jag ditt resonemang där du indirekt kräver av mig att inte yttra mig i någon riktning som i något avseende inte sammanfaller med just din uppfattning eller ditt tycke. Tycker inte du heller att det är lite väl för mycket begärt på ett diskussionsforum. Tvärtom, på ett forum måste det vara tillåtet att "spetsa till" en frågeställning för att få en debatt om ett ämne med sakargument. Och jag "kryddade" mitt inlägg genom att använda formuleringen "svepskäl". Ja, det var en alldeles medveten handling från min sida som jag knappast tänker krypa till kors för. Att du skulle ta det som ett personligt utpekande och således ämnat att kritisera dina alldeles personliga preferenser ingick dock inte ens i min vildaste fantasi. Precis som jag inte förmår att tolka din reaktion ämnad åt mig egentligen. //Singha711 Men snälla singha om du påstår att andras argument till varför de väljer ett speciellt flygbolag är påhittade får du väl räkna med mothugg. Uppenbarligen vill du inte stå för det påståendet så vi släpper det. Finns det något annat inledande inlägg där du inte nämner ordet svepskäl? Svara också gärna på vart jag påstått att du är emot direktflyg och vart jag påstått att du inte får yttra din åsikt Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu