Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skall flyga CPH-BKK nu på måndag. Vilket plan/inredning är det då? Gissar att Pigge vet :-)

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Skall flyga CPH-BKK nu på måndag. Vilket plan/inredning är det då? Gissar att Pigge vet :-)

Kanske tidigast på Söndag kväll, :nyam:

När tg950 har lyft från Bangkok.

Vid 20-21 tiden. :thumbsup:

Innan dess är det svårt.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Då tar vi det då, får bli en koll på Flightradar 24.

Jag skall vidare till KL, kort transfer på Suvarnabhumi tisdag morgon.

Dela på andra sajter

Hoppas thai Oslo-bkk har leksaker i stolen,man kan väl inte bara dricka GT på vägen ner,,,,eller det kanske man kan ;-)

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Dela på andra sajter

Hoppas thai Oslo-bkk har leksaker i stolen,man kan väl inte bara dricka GT på vägen ner,,,,eller det kanske man kan ;-)

Har du igen egen dator?

Speldosa är omodern numera :crazy:

En Surfplatta eller en 10"-13,3" dator. :nyam:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta/TOSAT300101/toshiba-10-1-surfplatta-at300-101

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dela på andra sajter

Har du igen egen dator?

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta/TOSAT300101/toshiba-10-1-surfplatta-at300-101

Hälsar pigge01

Du är inte dum du ;-)

Jag fick en iPad av jobbet, får bli mindre GT som man inte glömmer bort padda på flyget ;-)

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Dela på andra sajter

Har du igen egen dator?

http://www.elgigante...latta-at300-101

Hälsar pigge01

Hej,

Vet du om det finns något(dator) med lååång batteritid för mej som inte kan sova på flyget?

Jag har hittat med max 6 timmar vilket i verkligheten kanske blir tre.

Vill ha en liten ca10"

Dela på andra sajter

Hej,

Vet du om det finns något(dator) med lååång batteritid för mej som inte kan sova på flyget?

Vill ha en liten ca10"

Det fans för någon tidsedan bra ASUS 11,6"

Men nu är det brytningstid.

I väntan på Windows 8 datorerna ska släppas.

Men en Sony vaio E 11,6" bär passa bra ca 6-7 timmars batteri.

Hälsar pigge01

Dela på andra sajter

Det fans för någon tidsedan bra ASUS 11,6"

Men nu är det brytningstid.

I väntan på Windows 8 datorerna ska släppas.

Men en Sony vaio E 11,6" bär passa bra ca 6-7 timmars batteri.

Hälsar pigge01

Det finns väl inget sätt att få ladda när man flyger Thais snik klass?

Dela på andra sajter

Det finns väl inget sätt att få ladda när man flyger Thais snik klass?

Det är om du flyger från Oslo och har turen att få åka med

En av de 3 777-300 som kallas 77J.

Dom har 110v på de flesta platserna

Hälsar pigge01

Dela på andra sajter

Det är om du flyger från Oslo och har turen att få åka med

En av de 3 777-300 som kallas 77J.

Dom har 110v på de flesta platserna

Hälsar pigge01

Vad menar du, kan man flyga från andra platser än CPH, det tror jag inte!

Skämt åsido smidigheten med Kastrup gör att det blir alltid den vägen vi lämnar landet.

Dela på andra sajter

Hej,

Vill ha en liten ca10"

Köp ett extrabatteri som du kan ha med i stället, det är ju som du säger att batterierna håller ju bara hälften så länge som specen säger eller kanske 1/3 del om man tittar på film.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Kanske tidigast på Söndag kväll, :nyam:

När tg950 har lyft från Bangkok.

Vid 20-21 tiden. :thumbsup:

Innan dess är det svårt.

Hälsar pigge01

Det blev HS-TGO. Skall såvitt jag förstått i de här tråden ha nya inredningen. Sitter på 32H, hoppas på uppgradering men troligen långt ifrån fullsatt= små chanser.

Dela på andra sajter

Det blev HS-TGO. Skall såvitt jag förstått i de här tråden ha nya inredningen. Sitter på 32H, hoppas på uppgradering men troligen långt ifrån fullsatt= små chanser.

32H är en av de bästa platserna.

bordet i armstödet och ingen plats framför,

Fritt för benen.

Trevlig resa

Hälsar pigge01

Dela på andra sajter

Tack Pigge, för beskrivning av vad ett gammalt plan är, det är många som beskriver Thai 747 som flyger på Arlanda som "sunkiga" vet inte riktig vad dom menar, kanske att det inte finns skärm i stolsryggen. Jag vet att det finns noggranna anvisningar om service av flygplan för alla flygföretag och att de följs, vilket är viktigare för mig än om planet har skärm för film etc i stolsryggen. Jag åker alltid Thai då jag upplever en kvalite i hela paketet: flygplanens standard oavsett ålder, ombordstigning, service ombord, mat dryck , punktlighet både avseende start och landning, bagagehantering. Det får kanske SAS ta åt sig lite av äran då SAS var med om uppstarten av Thai Airways. Det är något med den Thailändska mentaliteten som gör att jag litar på Thai Airways, på samma sätt som jag misstror Air France, Air Italia för att inte säga alla flygbolag från fd Östeuropa, jag skulle inte flyga med dem även om jag fick betalt även om dom har helt nya flygplan. Min semester börjar den 5/12 då jag stiger ombord på TG 961 för resan till CM via BKK . Stefan Täby

Dela på andra sajter

Tack Pigge, för beskrivning av vad ett gammalt plan är, det är många som beskriver Thai 747 som flyger på Arlanda som "sunkiga" vet inte riktig vad dom menar, kanske att det inte finns skärm i stolsryggen. Jag vet att det finns noggranna anvisningar om service av flygplan för alla flygföretag och att de följs, vilket är viktigare för mig än om planet har skärm för film etc i stolsryggen. Jag åker alltid Thai då jag upplever en kvalite i hela paketet: flygplanens standard oavsett ålder, ombordstigning, service ombord, mat dryck , punktlighet både avseende start och landning, bagagehantering. Det får kanske SAS ta åt sig lite av äran då SAS var med om uppstarten av Thai Airways. Det är något med den Thailändska mentaliteten som gör att jag litar på Thai Airways, på samma sätt som jag misstror Air France, Air Italia för att inte säga alla flygbolag från fd Östeuropa, jag skulle inte flyga med dem även om jag fick betalt även om dom har helt nya flygplan. Min semester börjar den 5/12 då jag stiger ombord på TG 961 för resan till CM via BKK . Stefan Täby

Precis så säger de numera pensionerade svenska flygkaptenerna som bor vinterhalvåret i Jomtien, som var anställda av SAS, men var utlånade till Thai Airways deras sista aktiva år.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jag såg att HS-TGB är ute och flyger igen efter att ha stått still hela oktober. Stilleståndet borde ju betyda att den är renoverad med nya säten etc.

Dela på andra sajter

Hej

Kan man köpa biljett Bkk--Arn i Sverige och betala här Vad blir då priset Omk 7000 Sek eller 50000 bath eller mer

Det gäller midsomar + 3 månader

Offe

Dela på andra sajter

Hej

Min morbror var med och starta upp Thai 1969

Han var lite orolig över den nämda Thailänska mentaliteten Tappa aldrig ansiktet 2 gånger var han med om att man inte ville avbryta start eller landning Pg. Facet

Offe

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jag såg att HS-TGB är ute och flyger igen efter att ha stått still hela oktober. Stilleståndet borde ju betyda att den är renoverad med nya säten etc.

Hoppas du har rätt. Den är på väg mot Köpenhamn just nu och går således tillbaka imorgon kl 14.00. Då är jag med.

Dela på andra sajter

Hoppas du har rätt. Den är på väg mot Köpenhamn just nu och går således tillbaka imorgon kl 14.00. Då är jag med.

Då får du meddela om det jag tror stämmer.

Dela på andra sajter

Det skall bi intressant att se vad som händer när Norwegian kommer igång med sitt (väsentligt billigare) direktflyg till Thailand.

Jag har länge misstänkt att argumentet med direktflyg var ett svepskäl för alla frivilliga och ofrivilliga Thaifantaster.

Blir det strömhopp till Norwegians fördel eller kommer Thai Airways bli tvingad att "anpassa" sitt prisnivå?

Den 22. Juni 2013 börjar (lågpris-)festen för Stockholmarna och vi får se var skon "egentligen" klämmer.

//Singha711

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...