Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Har åkt 2 resor med Thai i år utan att få några poäng (för billig biljett) och en ännu billigare biljett med Swiz och se då fick jag ROP-poäng... :)

Med vänlig hälsning,

Ja kanon ,då åkte du billigt och vart redan kompenserad med det ,man kan inte få allt här i livet

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns det pengar att spara och man tycker det är värt det i förhållande till den längre restiden så är det väl ok och upp till var och en. Men detta eviga snack om att det skulle vara positivt att man ska landa och vänta några timmar för att man få sträcka på benen förstår jag inte. Stäcka på benen kan man göra när som helst på planet det finns ingen anledning att landa för det. De är lite som att säga att det var positivt att jag fick slut på bensin i bilen för då fick jag komma ut och röra på mig när jag promenerade till macken för att fylla upp en dunk.

. :)

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Thai är perfekt ,gott om utrymme och direkt till destination + generöst poängsystem

Är det bättre med ett Thai bonuskort än sas eurobonus? Dom senaste åren har jag bara flugit med Thai och det har blivit 5500 poäng en väg från landvetter i PE-class

Hade jag fått mer poäng om jag använt ett Thaikort?

Otto

Dela på andra sajter

Finns det pengar att spara och man tycker det är värt det i förhållande till den längre restiden så är det väl ok och upp till var och en. Men detta eviga snack om att det skulle vara positivt att man ska landa och vänta några timmar för att man få sträcka på benen förstår jag inte. Stäcka på benen kan man göra när som helst på planet det finns ingen anledning att landa för det. De är lite som att säga att det var positivt att jag fick slut på bensin i bilen för då fick jag komma ut och röra på mig när jag promenerade till macken för att fylla upp en dunk.

Du är inte reumatiker kan jag förstå, om du vore det, vilket jag av allt mitt hjärta hoppas du slipper bli, skulle du förstå!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Är det bättre med ett Thai bonuskort än sas eurobonus? Dom senaste åren har jag bara flugit med Thai och det har blivit 5500 poäng en väg från landvetter i PE-class

Hade jag fått mer poäng om jag använt ett Thaikort?

Otto

Åker du en resa med Thai så får du på Billigaste bonusbiljetten i Q-Klass

5350p enkel Kastrup-Bangkok.

På retur resa samma år får du 10700p.

Detta ger Silver kort på Thai 10,000p ett år eller 15,000p på två år.

Då får du +10kg i bagage. och högre prio på vänta lister.

På SAS ska de ha 20,000p för silver. = + ett kolli a23 elle32kg och högre prio på vänta lister.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Du är inte reumatiker kan jag förstå, om du vore det, vilket jag av allt mitt hjärta hoppas du slipper bli, skulle du förstå!

Jag vet ingenting om reumatism så de kan ju vara en anledning då förståss om man nu inte kan sträcka på benen i planet när man lider av det. Hur som helst tvilar jag på att alla som kommer med de argumentet är reumatiker.

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Åker du en resa med Thai så får du på Billigaste bonusbiljetten i Q-Klass

5350p enkel Kastrup-Bangkok.

På retur resa samma år får du 10700p.

Detta ger Silver kort på Thai 10,000p ett år eller 15,000p på två år.

Då får du +10kg i bagage. och högre prio på vänta lister.

På SAS ska de ha 20,000p för silver. = + ett kolli a23 elle32kg och högre prio på vänta lister.

Hälsar pigge01

Vart lite nyfiken på detta med bonus, hur mkt bonus behövs för att bli uppgraderad en klass, från ekonomi till premium tror jag det heter?

Dela på andra sajter

Vart lite nyfiken på detta med bonus, hur mkt bonus behövs för att bli uppgraderad en klass, från ekonomi till premium tror jag det heter?

Det är olika på de olika bolagen som ingår.

Jag lägger in tre länkar Tyvärr på Danska och Engelska

Den Svenska Thai sidan är Helkass.

http://www.thaiairways.dk/cms.cfm?nPageNo=26297

http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/about-royal-orchid-plus.htm

http://www.sas.se/eurobonus/

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

jag uppgraderade på min nästa blijett från E till PE med mina poäng, vet inte riktigt hur många som gick åt men jag hade 26 500 poäng

Dela på andra sajter

25000 poäng ARN-BKK en uppgradering ena vägen

Dela på andra sajter

Jag vet ingenting om reumatism så de kan ju vara en anledning då förståss om man nu inte kan sträcka på benen i planet när man lider av det. Hur som helst tvilar jag på att alla som kommer med de argumentet är reumatiker.

Nej det kan nog hända, men du är en jävel på att komma med skitargument mot de som har andra åsikter än du själv, du har aldrig tänkt tanken att det finns anledningar till olika tankesett!

Men nu skiter vi i det, du får tro va fan du vill så tror jag det jag vill, ajöss!

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

25000 poäng ARN-BKK en uppgradering ena vägen

Så det innebär att man måste åka 5 gånger tur o retur för att få en uppgradering båda vägarna, hmm jag har varit här 2 år nu och inte åkt till sverige någon gång, detta kommer att ta en evighet att få ihop dessa poäng :52:

Dela på andra sajter

Nej det kan nog hända, men du är en jävel på att komma med skitargument mot de som har andra åsikter än du själv, du har aldrig tänkt tanken att det finns anledningar till olika tankesett!

Men nu skiter vi i det, du får tro va fan du vill så tror jag det jag vill, ajöss!

Haru käkat björnkött uppe på risfältet idag?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Så det innebär att man måste åka 5 gånger tur o retur för att få en uppgradering båda vägarna, hmm jag har varit här 2 år nu och inte åkt till sverige någon gång, detta kommer att ta en evighet att få ihop dessa poäng :52:

Poängsystemen vänder sig nog inte mot sällanresenärer..det är ju liksom en bonus för flitigt resande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Haru käkat björnkött uppe på risfältet idag?

Nix, fick tag på en igelkott!

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Poängsystemen vänder sig nog inte mot sällanresenärer..det är ju liksom en bonus för flitigt resande.

Jo jag vet, jag har väl inte varit en önskeresenär men hade tänkt börja och åka typ 2 gånger om året till Sverige och hälsa på släkt o vänner, har inte haft tid med det förrän nu då jag har haft fullt upp med företag som jag startat i Bangkok, men det är dags nu att börja resa lite till Sverige, funderar bara viket flygbolag som är bäst när det gäller bonus, självklart så vill man bli uppgraderad så mycket som möjligt i flygplanet.

Ändrades av bangkokkille
Dela på andra sajter

Nja jag försöker bara rätta de som tänker fel eller de som kommer med just skitargument så som att man måste mellanlanda för att sträcka på benen.

Inget konstigt med det

Hopps det inte är något allvarligt som gör dig så stingslig.

Dela på andra sajter

En frisk man har talat.

Det kommer kanske en tid när du förstår varför andra väljer icke direktflyg.

Jag går upp och rör på mig i planet också men det räcker inte för mig.

Har ett elände när jag flyger direkt så jag mellanlandar gärna.

Din jämförelse med bensinstopp är bara patetisk.

Veteran

Dela på andra sajter

En frisk man har talat.

Tycker jag inte det är ,jag tycker bara det är jobbigt med planbyte ,men ni som tycker att det bra är väl tåligare än vad jag är

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

En frisk man har talat.

Förhoppningsvis kommer aldrig den tiden då jag inte har råd med direktflyg. Men det är klart man vet aldrig.

:)

Dela på andra sajter

En frisk man har talat.

Själv väljer jag "icke direktflyg" för att ta mig utanför europa, ett straff man får leva men när man bor på sveriges framsida :)

Dela på andra sajter

Själv väljer jag "icke direktflyg" för att ta mig utanför europa, ett straff man får leva men när man bor på sveriges framsida :)

Dubbelstraffat med andra ord :crazy:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...