L64 Inlagd Oktober 20, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 20, 2012 Jag har bokat resa till Bangkok med Thai. På utresan 6/11 flyger Boeing 747 All Series Passenger och hem 2/12 är det Boeing 747-400. Vad är skillnaden på dessa plan? Om nu inte 747-400 byts ut till All Series så får du speldosa i ekonomi. Men Thai ligger efter med renoveringarna några månader så det är väldigt osäkert vad det blir. Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Oktober 22, 2012 Dela Inlagd Oktober 22, 2012 Lite reflektioner över min resa från bkk till hongkong. Planet A380 Var och är det bästa jag flugit med. Men servicen ombord var under all kretik. Och detta har jag påtalat för thai air. Jag tror att dom har lika mycket personal i buissenes som på ett 747 plan men det är ju så många fler stolar på A380. Och det var fullt när jag flög. Hoppas att dom ändrar på detta. Tyckte synd om verdinnorna som fick springa som yra hönns för att försöka hinna med. Men jag tror detta kommer att lösas ganska snabbt. Flyger tillbaka till bkk med samma plan om ca 2 veckor så jag får se då. Ha en bra dag! Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 22, 2012 Dela Inlagd Oktober 22, 2012 Lite reflektioner över min resa från bkk till hongkong. Planet A380 Var och är det bästa jag flugit med. Men servicen ombord var under all kretik. Och detta har jag påtalat för thai air. Jag tror att dom har lika mycket personal i buissenes som på ett 747 plan men det är ju så många fler stolar på A380. Och det var fullt när jag flög. Hoppas att dom ändrar på detta. Tyckte synd om verdinnorna som fick springa som yra hönns för att försöka hinna med. Men jag tror detta kommer att lösas ganska snabbt. Flyger tillbaka till bkk med samma plan om ca 2 veckor så jag får se då. Ha en bra dag! Det ar bra att patala missforhallanden pa nya karror, tror det ar det dom vill ha nu under inkorningsperioden! Jakligt snyggt var det i alla fall, tack for bilderna! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Oktober 22, 2012 Dela Inlagd Oktober 22, 2012 Det ar bra att patala missforhallanden pa nya karror, tror det ar det dom vill ha nu under inkorningsperioden! Jakligt snyggt var det i alla fall, tack for bilderna! Du har rätt Baa. Nu var thai så bra så det var dom som mailade mig en fråge ankät som jag svarade på. Alltså vill dom ha in synpunkter. Och det är ju väldigt bra. Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SunX Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Kom hem idag med ett halvfullt tg 960 men alltid lika trevlig personal och bra käk ...hoppas att kärrorna blir uppfräschade snart dock... Always look @ the bright side of life.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Kom hem idag med ett halvfullt tg 960 men alltid lika trevlig personal och bra käk ...hoppas att kärrorna blir uppfräschade snart dock... Du klagar på ett, 9 år ungt plan HS-TGF levererat okt 2003! Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Du klagar på ett, 9 år ungt plan HS-TGF levererat okt 2003! Hälsar pigge01 Många fulla överviktiga fulla 50plussare och kräkande barn som hunnit åka på de nio åren. så nog är det dags för en uppfräshning /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Många fulla överviktiga fulla 50plussare och kräkande barn som hunnit åka på de nio åren. så nog är det dags för en uppfräshning /Enis Är de så de utvärderar vem som ska få nya plan? Eller tvärtom, kanske därför ARN har kvar dem? Du får åka oftare Enis, smärt trevlig herre som inte spyr manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 En undran bara varför är ARN så oprioriterat??? Eller är vi så "trötta" här i norr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 En undran bara varför är ARN så oprioriterat??? Eller är vi så "trötta" här i norr? Bara fyllesvin som åker, så varför ska de bry sig? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Många fulla överviktiga fulla 50plussare och kräkande barn som hunnit åka på de nio åren. så nog är det dags för en uppfräshning /Enis Det vet vi alla att detta är på gång! HS-TGF är plan 17 och troligen näs sist in för ombyggnad. HSTGG borde vara sista planet till ombyggnad Lev. nov. 2003. Dom är troligen klara till hösten / vintern 2013. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Bara fyllesvin som åker, så varför ska de bry sig? Men är de så himla flottare i Tyskland då?? Kanske det kanske, men det är ju alltid fulla plan från ARN och CPH för den delen också, men det är kanske dags att byta bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Nä vi svenskar klagar inte, inte så de hör det. Men här på MPR kan vi klaga på Thaiair hur mycket som helst “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Nä vi svenskar klagar inte, inte så de hör det. Men här på MPR kan vi klaga på Thaiair hur mycket som helst För att uppväga ditt inlägg så har jag mestandels positiva saker att säga om thai iaf på resan tidigare i år - allt var bättre än någon tidigare resa med thai: 1: Maten var mycket bättre än tidigare - riktigt god faktiskt! 2: Servicen var helt perfekt! 3: Nerresan var 1tim snabbare än beräknat. 4: Hemresan var inte 1 timma längre som jag hade förväntat mig utan snarare kanske en kvart snabbare än planerat. Hoppas att nästa resa med thai blir lika bra! (tror inte det men hoppas kan man ju alltid ) En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 (ändrad) För att uppväga ditt inlägg så har jag mestandels positiva saker att säga om thai iaf på resan tidigare i år - allt var bättre än någon tidigare resa med thai: 1: Maten var mycket bättre än tidigare - riktigt god faktiskt! 2: Servicen var helt perfekt! 3: Nerresan var 1tim snabbare än beräknat. 4: Hemresan var inte 1 timma längre som jag hade förväntat mig utan snarare kanske en kvart snabbare än planerat. Hoppas att nästa resa med thai blir lika bra! (tror inte det men hoppas kan man ju alltid ) Hm, jag klagade inte på Thaiair. För min egen del har jag alltid varit nöjd med dem Men klagolåtarna brukar florera här titt som tätt Ändrades Oktober 26, 2012 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 26, 2012 Dela Inlagd Oktober 26, 2012 Hm, jag klagade inte på Thaiair. För min egen del har jag alltid varit nöjd med dem Men klagolåtarna brukar florera här titt som tätt Thai är perfekt ,gott om utrymme och direkt till destination + generöst poängsystem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Thai är perfekt ,gott om utrymme och direkt till destination + generöst poängsystem Exakt, man är egentligen en idi*t om man reser med annat än Thai så länge ARN är avreseorten, och att det är ekonomiskt motiverat! Sen att man har testat en del andra flygbolag av rent intresse, det är ju en helt annan sak... men och andra sidan får man ju något att jämföra med när det ska tjafsas här Sent by my flintaphone and Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Exakt, man är egentligen en idi*t om man reser med annat än Thai så länge ARN är avreseorten, och att det är ekonomiskt motiverat! Sen att man har testat en del andra flygbolag av rent intresse, det är ju en helt annan sak... men och andra sidan får man ju något att jämföra med när det ska tjafsas här Sent by my flintaphone and Tapatalk Nu har jag ju inte så bråttom, dessutom gör det mig ingemting att ta en bensträckare sålänge det inte är mer än 3 timmar av den varan, kan man då behålla 2-3-4000 av pensionen så gör det bara gott i livet! idi*ten Baa som åkt med många! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Nu har jag ju inte så bråttom, dessutom gör det mig ingemting att ta en bensträckare sålänge det inte är mer än 3 timmar av den varan, kan man då behålla 2-3-4000 av pensionen så gör det bara gott i livet! idi*ten Baa som åkt med många! Jo så är det, men ekvationen Tid/bekvämlighet/pris avgör ju det hela..Och för mig är tiden där värt mycket!..och sträcka på benen kan man ofta göra på hela resan bara men lägger till ett par tusingar . Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Jo så är det, men ekvationen Tid/bekvämlighet/pris avgör ju det hela..Och för mig är tiden där värt mycket!..och sträcka på benen kan man ofta göra på hela resan bara men lägger till ett par tusingar . Jo, det är synd om er som har bråttom! Nu för tiden köper jag ju biljett ToR Thailand-Swe och då är det inte ens att tänka på, däremot har jag åkt med Austrian för en billig penning åt det hållet, Thai går bort helt o hållet! Tid pengaekvationen för min del blir ju lite annorlunda då en bissenissebiljett utgör stort sett en hel månads omkostnader och det är inte en dag i livet detta skulle vara värt det för mig! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 (ändrad) Jag sitter och kollar på Resor till Rochelle nästa år. Den 24 April för Rochelle om allt går i lås. Enkel resa. Ansökan V 50 2012. via internet. Beslut V V12 2013 Biom. Bangkok V13 Resa hit V17. ------ Besöka Svenska Ambas. Resa Manila - Bangkok - Manila 27-29/ 3 Thai 34796 usd 347,96 = 2300sek Ph AIR sidan nere. Cebu P 11 847 php = ca; 1950 sek. ---------- Thai 637,16 usd. = 4300 sek 20, 30 – 07,40 Mellanlandning, Bangkok 22,45 - 01,20 --------------- Qatar 837,66 usd = 5820 sek 00,35 – 13,50 Mellanlandning, 05,00 – 08, 20 ------------- Emirates 954,00 usd = 6400 23,55 – 13,10 Mellanlandning, 04.40 – 08.30 ------------- Singapore 1117.83 usd. = ca: 7500 sek 18,50 – 07, 50 Mellanlandning ,Singapore 22,20 – 01,10. ------------ Så idag hade det blivit Thai pga priset Hälsar pigge01 Ändrades Oktober 27, 2012 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Exakt, man är egentligen en idi*t om man reser med annat än Thai så länge ARN är avreseorten, och att det är ekonomiskt motiverat! Sen att man har testat en del andra flygbolag av rent intresse, det är ju en helt annan sak... men och andra sidan får man ju något att jämföra med när det ska tjafsas här Sent by my flintaphone and Tapatalk Kan hålla med ,förutom idi*t då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Exakt, man är egentligen en idi*t om man reser med annat än Thai så länge ARN är avreseorten, och att det är ekonomiskt motiverat! Sen att man har testat en del andra flygbolag av rent intresse, det är ju en helt annan sak... men och andra sidan får man ju något att jämföra med när det ska tjafsas här Sent by my flintaphone and Tapatalk Lite väl hårt. Jag tror att det är många rökare som vill mellanlanda. Det handlar om små pengar i skillnader vissa tider. En tusing hit eller dit på en 30 dagars resa är inget att bry sig om Då är restiden är större värde. Vid längre restid så är det svårt att få bra priser på nätet. Då får man gå via resebyrå. Detta gäller framför allt Thai. Som ofta har bra pris vid sen bokning Utom 15/12-31/1 då är det ofta dyrt. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Thai är perfekt ,gott om utrymme och direkt till destination + generöst poängsystem Har åkt 2 resor med Thai i år utan att få några poäng (för billig biljett) och en ännu billigare biljett med Swiz och se då fick jag ROP-poäng... Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 27, 2012 Dela Inlagd Oktober 27, 2012 Jag har valt bort Thai pga för höga priser. Åker nu med Air China för 5865kr för en 2mån biljett Thaiair vill ha 12300kr för samma biljett i billigaste klassen. Jag har gott om tid så jag kan sträcka på benen i peking några timmar(3,45) Bokar alltid plats vid gång i planet så jag kan upp å röra på mig när jag vill. De tar mig ca 5.5 tim längre tid till Bkk än med Thai. För det besrväret får jag ca 6000kr att ha skoj för eller en resa till. Då är valet lätt för mig. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu