Oregistrerad Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Rätt ofta, det beror ju lite på hur man tolkar ofta... det är ju knappast så att man översvämmas av fria uppgraderingar. Hur länge har dina TG-kort haft giltlighet eftersom du tyckte Towes 2 år var länge? Skickat från min U8860 via Tapatalk 2 Har värdelös SAS kort men samma allians,. Hade silver nivå, den gällde i ett år och det räckte inte ens till fast check in i ARN (Bussines lucka alltså) och jag hade endast handpackage . Men guldnivå ger väl automatiskt uppgradering x2 och de prioriteras vid överbokning så med tanke på det borde bli nån uppgradering i.a.f Men det är ingen självklarhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 19, 2012 Hur lång giltighetstid brukar korten vara på? Thai har 2 år. Har värdelös SAS kort men samma allians,. Hade silver nivå, den gällde i ett år och det räckte inte ens till fast check in i ARN (Bussines lucka alltså) och jag hade endast handpackage . Men guldnivå ger väl automatiskt uppgradering x2 och de prioriteras vid överbokning så med tanke på det borde bli nån uppgradering i.a.f Men det är ingen självklarhet. Du kan inte jämföra dom olika bolagens kort bara för att dom är med i samma allians för det är väldigt olika förmåner/poängsystem mm som skiljer. Du skrev nåt om att du missade guldnivå 1 år, betyder det att du hade guld innan på Thai? Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 tack för infot Lamai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 19, 2012 Dela Inlagd September 19, 2012 Du skrev nåt om att du missade guldnivå 1 år, betyder det att du hade guld innan på Thai? Nu förstår jag inte riktigt? Trodde det är klart att man inte har två kort inom samma allians? Men inte vet jag, kan vara så också för vissa som flyger mycket. Men ursprungligen skulle jag säga: Hade jag köpt lite dyrare biljetter under den tiden jag hade silver, skulle jag ha nått guldnivå inom samlingsperioden och sen fått snäppet vassare kort inom Star Allians / SAS. Nog om detta nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 19, 2012 Nu förstår jag inte riktigt? Trodde det är klart att man inte har två kort inom samma allians? Men inte vet jag, kan vara så också för vissa som flyger mycket. Men ursprungligen skulle jag säga: Hade jag köpt lite dyrare biljetter under den tiden jag hade silver, skulle jag ha nått guldnivå inom samlingsperioden och sen fått snäppet vassare kort inom Star Allians / SAS. Nog om detta nu. Ja för dom som flyger mycket kan det absolut löna sig att ha flera kort inom samma allians för att få ut så mycket förmåner som möjligt. Och att man får fria uppgraderingar ofta pga guld kan vi också stryka för så är inte fallet tyvärr.Men självklart större chans än Silver/inget alls. Tror heller vi inte kommer längre så vi kör ett par nya bilder på 380-n när den susar runt nere i Södra Frankrike. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 21, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 21, 2012 Nu har nån gjort sig en hacka på att designa om Thai's plastkort.Tycker inte att dom ser så jäkla spännande ut men ett svart kort hade ju funkat Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Vilka förmåner ger guld och platinumkortet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 22, 2012 Vilka förmåner ger guld och platinumkortet? Här kan du läsa om dom olika korten: http://www.thaiairwa...nd-benefits.htm Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 22, 2012 Dela Inlagd September 22, 2012 Här kan du läsa om dom olika korten: http://www.thaiairwa...nd-benefits.htm Tackar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2012 Lite mer kort på hur det ser ut i kabinen på 380-n Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2012 Och lite till Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 26, 2012 Dela Inlagd September 26, 2012 Lite mer kort på hur det ser ut i kabinen på 380-n Har ofta undrat varför dom inte har en enhetlig klädsel på stolarna. Jag tycker det ser lite rörigt ut med olika färger på stolarna Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2012 Nedräkningen för överlämnandet som tydligen skall streamas http://www.prthaiairways.com/A380 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 28, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2012 En rundvandring i valen.Lägg märke till den lilla ekonomidelen längst bak på andra våningen.Den ser riktigt trevlig ut. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 28, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2012 Sådärja, nu är hon(!?) på väg hem! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 28, 2012 Dela Inlagd September 28, 2012 Sådärja, nu är hon(!?) på väg hem! Boeing eller Airbus vad säger Lamai?Jag säger naturligtvis B747!!! PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 28, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 28, 2012 Boeing eller Airbus vad säger Lamai?Jag säger naturligtvis B747!!! Jag säger Boeing, McDonell Douglas och Airbus DC-10 och 747 är favoriterna absolut men man kan inte låta bli att imponeras av 380-n... storleken, rymligheten och ljudnivån inne i kabinen får 10 poäng. Annan favorit var Concorden, maffig o se vid start/landning och ljudnivån vid starten var väl inte direkt hörselfrämjande men väldigt mäktigt. Nåja, här kommer en tub från starten i eftermiddag: Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 28, 2012 Dela Inlagd September 28, 2012 Jag säger Boeing, McDonell Douglas och Airbus DC-10 och 747 är favoriterna absolut men man kan inte låta bli att imponeras av 380-n... storleken, rymligheten och ljudnivån inne i kabinen får 10 poäng. Annan favorit var Concorden, maffig o se vid start/landning och ljudnivån vid starten var väl inte direkt hörselfrämjande men väldigt mäktigt. Nåja, här kommer en tub från starten i eftermiddag: Jag är oxå imponerad av 380.Men mitt hjärta är hoss Boeing. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 29, 2012 Glömde ju o säga trippel-sjuan också kanske speciellt för dom kraftiga motorerna och ljudet som dom åstadkommer! Nu är iaf 380-n på Suvvan Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd September 30, 2012 Dela Inlagd September 30, 2012 Är det bara THAI som flyger direkt BKK-ARN? Jobbar för första gången sen 2003 på ett project i Europa o har tagit ett par av resorna via Sverige för att givetvis hälsa på släkt o vänner o då tagit direkt flyget med Thai, annars hållt mig till SQ när det gick direkt till jobbet. Va inte imponerad av den gamla avdankade 747 dom kör med, mest på retur flyget som gick runt 2 på eftermiddagen o utan egen inflight entertainment vart det en ganska trist resa. Mot Stockholm ok eftersom man sover mest Efter lite googlande hitta jag inte mycket... Senaste turen till ARN va ok, 20% bokat så gott om plats, mitt raden för sig själv samt sätena vid fönstret som intogs vid inflygningen o landning Innan flyget vart det en drink i THAIs lounge Dock inte så imponerad av den så tog en sväng till SKL där man har bättre resurser o utrustning Dock stängde de efter att sista SQ flighten gått så det blev en tur till CIP loungen för en färd knäpp, va inte mkt folk här inne så slank ner en öl i väskan ifall man skulle bli törstig på taxi o take off Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 2, 2012 Dela Inlagd Oktober 2, 2012 Jade resor informerar: Thailand 5 950 SEK eller Phuket 6 150 SEK http://www.jade.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Oktober 2, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 2, 2012 Lite nya bilder från en hangar på Suvarnabhumi Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Oktober 2, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 2, 2012 Några till Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 2, 2012 Dela Inlagd Oktober 2, 2012 Det skulle vara kul att prova detta plan men inte i år tyvärr. Det finnes ingen tid till detta. Ska ner till Filippinerna med Rochelle den 10/12. Kommer hem i början på Januari. 4-5 veckor. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Oktober 6, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 6, 2012 Bra video på innanmätet! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu