Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Vi ska åka med Thai från Zürich till Bangkok i oktober, någon som vet vad för flygplanstyp de har på den sträckan?

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi ska åka med Thai från Zürich till Bangkok i oktober, någon som vet vad för flygplanstyp de har på den sträckan?

Mvh

BBJ

Mata in flightnumret här så får du fram allt du behöver veta

http://www.seatguru.com/

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

någon som vet vad för flygplanstyp de har på den sträckan?
Troligen Airbus 340/346. Är det Thai som flyger TG971 kl 13:30 eller Swiss share code TG7103 kl 22:45 ? det är en fin plan i.a.f

post-7521-0-54090000-1347883358.jpg

Ändrades av Lemoni
Dela på andra sajter

Mata in flightnumret här så får du fram allt du behöver veta

http://www.seatguru.com/

Troligen Airbus 340/346. Är det Thai som flyger TG971 kl 13:30 eller Swiss share code TG7103 kl 22:45 ? det är en fin plan i.a.f

post-7521-0-54090000-1347883358.jpg

Tack Tallviking & Lemoni!

Det är flightnummer LX4300 med avgångstid 13.30 så det ger 2 möjligheter, antingen Airbus eller 747:a, jag vet dock inte vilken eller i vilket skick dessa kärror är. Någon som flugit den sträckan som vet?

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Tack Tallviking & Lemoni!

Det är flightnummer LX4300 med avgångstid 13.30 så det ger 2 möjligheter, antingen Airbus eller 747:a, jag vet dock inte vilken eller i vilket skick dessa kärror är. Någon som flugit den sträckan som vet?

Mvh

BBJ

Vilket datum så är det snabbt kollat!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Så där ja fick ett kuvert från Thai Airways, Silverkortet kom. Visste inte ens om jag skulle få ett. Men det innebär väl inte tillgång till Loungen på Arlanda och Suvvan?

post-6740-0-55504100-1348051015_thumb.jp

Dela på andra sajter

Det var en lång giltighetstid i ditt kort. Nästan två år? Men tyvärr, vill inte vara elak

men om det är samma förmåner som SAS silver kortet gav mig så är det inte mycket.

Men Du har en god tid på dig samla mer poäng till nästa nivå som öppnar porten till himlen!

Guld ger rätt ofta uppgradering och snart slopas PE så då blir det Business till economy pris.

Dela på andra sajter

Det går alldeles utmärkt med vanliga baren på flygplatsen men skulle vara skoj och testa loungen nån gång men det kommer väl så småningom. tack för infot

Dela på andra sajter

Det är värt att ha koll på poängen och nivån, gör inte samma misstag som jag, Åkte på

rabatterade biljetter som inte gav några poäng, missade därmed Guldnivån i ett år.

Dela på andra sajter

Mina nästkommande resor bör bli fullprisbiljetter, men även där finns biljettklasser utan poäng. Gäller och kolla rätt innan man köper biljetten om det är poäng man jagar

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det är värt att ha koll på poängen och nivån, gör inte samma misstag som jag, Åkte på

rabatterade biljetter som inte gav några poäng, missade därmed Guldnivån i ett år.

Ja, koll bör förstås man ha. Men jag personligen tar jag oftast hellre billiga biljetter än poäng.

Beror förstås på hur man använder poängen och hur man värderar det man får.

Vi använder oftast poängen för hotellboende och då krävs 22 000 poäng för 2 nätter.

Dom 2 senaste resorna i år har jag köpt billigare biljetter som inte ger poäng och för mellanskillnaden ( ca 3500 sek/16 100 thb ) kan vi nu köpa hotelnätter istället.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Ja så värst viktigt är det inte, mina poäng jag hade nu kom som en glad överraskning. Men en biljett till billigare pris det var jag så gärna då kan man ju åka fler gånger kanske

Dela på andra sajter

Så där ja fick ett kuvert från Thai Airways, Silverkortet kom. Visste inte ens om jag skulle få ett. Men det innebär väl inte tillgång till Loungen på Arlanda och Suvvan?

Ingen lounge men 10 kg extra i bagagevikt

Det var en lång giltighetstid i ditt kort. Nästan två år? Men tyvärr, vill inte vara elak

men om det är samma förmåner som SAS silver kortet gav mig så är det inte mycket.

Men Du har en god tid på dig samla mer poäng till nästa nivå som öppnar porten till himlen!

Guld ger rätt ofta uppgradering och snart slopas PE så då blir det Business till economy pris.

Lång giltlighetstid!? Thai har haft 2 års giltlighetstid länge.

Vad menar du med Business till ekonomipris?

Finns den här kärran kvar i tjänst eller går den som fraktflyg nu?

Utan regnummer omöjligt och veta.om du inte menar Tjeck-kärran framför :crazy:

Dela på andra sajter

Vad menar du med Business till ekonomipris

Precis det som jag skriver. :wai:
Guld ger rätt ofta uppgradering
Have a nice day!
Dela på andra sajter

Precis det som jag skriver. :wai: Have a nice day!

Rätt ofta, det beror ju lite på hur man tolkar ofta... det är ju knappast så att man översvämmas av fria uppgraderingar.

Hur länge har dina TG-kort haft giltlighet eftersom du tyckte Towes 2 år var länge?

Skickat från min U8860 via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...