Oregistrerad Inlagd September 14, 2012 Dela Inlagd September 14, 2012 , om det skulle inträffa något olyckstillbud så hänger det ju på piloten, hur det ska sluta - antingen landar man med skador på flygplanet eller så dör man - det finns väl inget mittemellan.Om man måste evakuera passagerare är det upp till cabin personalen hur det slutar. Och det är ju oftast efter kaptenens arbetsinsats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 14, 2012 Dela Inlagd September 14, 2012 Rutin vid olyckstillbud är det väl inte så många av kabinpersonalen som har oavsett om dom är 60 eller 25, om det skulle inträffa något olyckstillbud så hänger det ju på piloten, hur det ska sluta - antingen landar man med skador på flygplanet eller så dör man - det finns väl inget mittemellan. Hej. Sorry var lite oklar där. Klart det rent fysiska hur man upphäver olyckstillbudet hänger mest på piloten. Men flygvärdinnans uppträdande påverkar i stor grad hur ett olyckstillbusd upplevs i eftrehand rent psykiskt av 'överlevarna'. Samt att vid nödandningar mm att flygvärdinnan guidar och stöttar. Bara 1-2 veckor sen var det väl ute i pressen ett dåligt exempel på flygvärdinnans uppträdande? mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
roffe Inlagd September 14, 2012 Dela Inlagd September 14, 2012 Hej. Sorry var lite oklar där. Klart det rent fysiska hur man upphäver olyckstillbudet hänger mest på piloten. Men flygvärdinnans uppträdande påverkar i stor grad hur ett olyckstillbusd upplevs i eftrehand rent psykiskt av 'överlevarna'. Samt att vid nödandningar mm att flygvärdinnan guidar och stöttar. Bara 1-2 veckor sen var det väl ute i pressen ett dåligt exempel på flygvärdinnans uppträdande? mvh Om nu flyvärdinnorna blir 60 så tyder det på att det är ett säkert bolag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 14, 2012 Dela Inlagd September 14, 2012 Om nu flyvärdinnorna blir 60 så tyder det på att det är ett säkert bolag Tja.. Beror väl på Donnans fysik. Får själv vid 50 stryk av många 60-åringar i fysiska aktiviteter. Samtidigt som jag slår en hel del 40-åringar. Precis som för lokförare och piloter så borde det väl vara lite prover på reaktion mm med åldern. Det kanske finns redan vad vet jag. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Troll Inlagd September 14, 2012 Dela Inlagd September 14, 2012 Vi som åkte hem igår med Thai till Arlanda var i alla fall inte besvikna. Max 1/3 av platserna i grisklassen var bemannade. De flesta hade 3 eller 4 säten att vräka sig i. Sov nog drygt 7 tim. Sen att maten inte var någon höjdare kunde man ju stå ut med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 15, 2012 Trådstartare Dela Inlagd September 15, 2012 Jo tjena, tråden handlar ju om Thai och det är vida känt bland dom som flyger mycket att ju äldre dom blir ju sämre service blir det.Tyvärr så är det så att TG skickar in dessa gamla tanter i sina premium-kabiner så ju finare du åker ju större risk att du får gamla trötta tanter eller sura gubbar. Singapore Airlines har ju fått mycket skit för sina "Singapore girls" men där funkar det med snygga damer och bra service.Tyvärr är det en helt annan mentatlitet(och utseende) vad gäller TG. Nä, in med ungt o fräscht ögongodis på TG och lär upp dom hur service skall gå till så kanske detta flygbolag kan komma upp till iaf topp 5 i världen! Och sitta 10 timmar i stolen så föredrar jag absolut att få drecken av en snygging istället för nån gammal trött hagga! Här ett typexempel på perfekt service som borde klättra på stegen direkt och sparka bort nån gammal kärring! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Dagens avgång 16/9 försenad 1 timme minst, nästa besked 15.30 lite nyfiken som vanligt nån som vet varför? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Dagens avgång 16/9 försenad 1 timme minst, nästa besked 15.30 lite nyfiken som vanligt nån som vet varför? Jag kom hem med den i morse, och allt var normalt då. Kan informera att det var gamla inredningen (HS-TGF), planet hade kanske 60 % beläggning, men ändå fanns det inte den mat som jag ville ha ur menyn, för den var slut., likadant med frukosten. Här har servicen sjunkit betydligt, riktigt dåligt tycker jag, trots att det var kampanjbiljetter och billigt, förväntar man sig bättre. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Jag kom hem med den i morse, och allt var normalt då. Kan informera att det var gamla inredningen (HS-TGF), planet hade kanske 60 % beläggning, men ändå fanns det inte den mat som jag ville ha ur menyn, för den var slut., likadant med frukosten. Här har servicen sjunkit betydligt, riktigt dåligt tycker jag, trots att det var kampanjbiljetter och billigt, förväntar man sig bättre. Leif Hur var det med ögongodis då?? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Hur var det med ögongodis då?? Jag har sett så mycket ögongodis i två veckor, att man blir förblindad.. Man ser inte skogen för alla träd. Visst fanns det sånt. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Jag kom hem med den i morse, och allt var normalt då. Kan informera att det var gamla inredningen (HS-TGF), planet hade kanske 60 % beläggning, men ändå fanns det inte den mat som jag ville ha ur menyn, för den var slut., likadant med frukosten. Här har servicen sjunkit betydligt, riktigt dåligt tycker jag, trots att det var kampanjbiljetter och billigt, förväntar man sig bättre. Leif Dåligt kan man absolut tycka att det är, men bara för att det är 60% beläggning så innebär inte det att det finns mat för 100% beläggning på planet.. Maten ombord är anpassad efter hur många bokade det är och ibland tar den rätten man vill ha slut, händer nog på de flesta flighter med flera rätter på menyn att någon inte får just den mat denne vill ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 (ändrad) Jag kom hem med den i morse, och allt var normalt då. Kan informera att det var gamla inredningen (HS-TGF), planet hade kanske 60 % beläggning, men ändå fanns det inte den mat som jag ville ha ur menyn, för den var slut., likadant med frukosten. Här har servicen sjunkit betydligt, riktigt dåligt tycker jag, trots att det var kampanjbiljetter och billigt, förväntar man sig bättre. Leif Som sag spelar nog ingen roll vilken belägging planet har maten anpasas naturligtvis efter det. Man räknar nog helt enkel med att vissa inte får välja utan de får ta vad som blivit över. Skulle man garatera alla ett val skulle det helt enkelt bli för mycket mat över antar jag. Ändrades September 16, 2012 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Verkar vara nåt rejält tokigt med Thai´s avgång idag, nya besked hela tiden nästa kl 17 blir ju bara ännu mer nyfiken. var är du lamaien när jag behöver diG?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Som sag spelar nog ingen roll vilken belägging planet har maten anpasas naturligtvis efter det. Man räknar nog helt enkel med att vissa inte får välja utan de får ta vad som blivit över. Skulle man garatera alla ett val skulle det helt enkelt bli för mycket mat över antar jag. Visst är det så..., man blir besviken då en drabbas två gånger på samma flygning. Fick dock uppfattningen, att dom inte var så intresserade att kolla om det fanns på någon annan vagn i närheten, utan det gällde att så fort som möjligt bli färdiga med serveringen, för att få släcka ned så snabbt som det bara gick. Alla kan dock ha en dålig dag.. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Verkar vara nåt rejält tokigt med Thai´s avgång idag, nya besked hela tiden nästa kl 17 blir ju bara ännu mer nyfiken. var är du lamaien när jag behöver diG?? Nån motor som krånglar hörde jag nåt om.. Och till Thai's belackare som nu ska ondgör sig om hur gamla plan dom har så står även Qatar med teknik på Arlanda just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Nån motor som krånglar hörde jag nåt om.. Och till Thai's belackare som nu ska ondgör sig om hur gamla plan dom har så står även Qatar med teknik på Arlanda just nu. Kul svar om HS-TGF är nu 9 år, leverans den 03/10/2003 First flight date 12/09/2003 Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 dagens flyg till BKK har startat. Tre timmar 10 min försenat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Kul svar om HS-TGF är nu 9 år, leverans den 03/10/2003 First flight date 12/09/2003 Hälsar pigge01 Nu skrev jag som jag gjorde för att bespara oss standardkommentarerna som alltid dyker upp när Thaien står med teknik... Men du lyckas ändå med konststycket att hitta något negativt om Thai i mitt inlägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Den här trevliga damen platsar väl också här. Tänk att man kan vara så glad över att få servera mig en öl //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Nu skrev jag som jag gjorde för att bespara oss standardkommentarerna som alltid dyker upp när Thaien står med teknik... Men du lyckas ändå med konststycket att hitta något negativt om Thai i mitt inlägg Nej det var detta lögnaktiga som att Thai har gamla plan. 9 år är inte gammalt! Detta plan är en av de 6 som Thai har / använder på Arlanda och Kastrup. Ett nyare plan. 9-13 år är inte gamla plan. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Såg ett program om BritishAirways dom hade en 747 som hade flugit i 30 år den var på service i Cardiff där dom plockar isär planet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Nej det var detta lögnaktiga som att Thai har gamla plan. 9 år är inte gammalt! Detta plan är en av de 6 som Thai har / använder på Arlanda och Kastrup. Ett nyare plan. 9-13 år är inte gamla plan. Hälsar pigge01 Suck Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 16, 2012 Dela Inlagd September 16, 2012 Får ni åka med detta Thai 747-400 Plan så är det det äldsta, som Thai har i passagerare trafik HS-TGK lev. 31/01/1991 = 21,7 år http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b747-24993.htm Detta var flygvärdinnan som hade min plats 3 K Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 17, 2012 Dela Inlagd September 17, 2012 Nån motor som krånglar hörde jag nåt om.. Och till Thai's belackare som nu ska ondgör sig om hur gamla plan dom har så står även Qatar med teknik på Arlanda just nu. tack för infot raring, sånt händer även nya plan ibland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd September 17, 2012 Dela Inlagd September 17, 2012 Tack Pigge för en schysst länk, mycket intressant att läsa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu