Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Det är en vacker skapelse

Får hoppas att den är grann på insidan också! kan knappt bärga mig tills det är dags o gå ombord och susa upp i de blå och äta lite go flygplansmat :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En fråga till Lamai här:

Tycker du att själva flygresan är roligare än destinationen du åker till ? Ok nu menar jag så klart inte eventuella jobbresor.

Du verkar i vart fall tycka mer om flygplan än kvinnor i vart fall. :)

Dela på andra sajter

En fråga till Lamai här:

Tycker du att själva flygresan är roligare än destinationen du åker till ? Ok nu menar jag så klart inte eventuella jobbresor.

Nä, absolut inte.Men jag trivs rätt bra med allt runt flygplatser/flygplan/motorer som varvar upp... och den speciella atmosfären som är på en flygplats, allt konstigt folk som irrar runt, plan som skall till alla möjliga hörn i världen, snygga damer i uniform som jobbar i branschen osv... sen tycker jag inte 10 timmar i ett plan när man åker ekonomi är speciellt kul heller.Men dom gångerna man har möjlighet att åka lite bättre så njuter jag i fulla drag varenda minut och önskar ibland att dom flighterna iaf var minst 15 timmar :crazy:

Sen skall tilläggas att det är 100% fritid när jag flyger och hade det varit arbetsrelaterat var o varannan vecka så hade man nog tröttnat rätt snabbt.Då hade det inte varit så spännande längre.

Du verkar i vart fall tycka mer om flygplan än kvinnor i vart fall. :)

Det har jag svårt o förstå med tanke på bilder som läggs upp när man är på resande fot, typ matvagnar, julskinkor och mjölkbehållare :wink:

Dela på andra sajter

Det har du rätt i. Tänkte för en sekund inte på dina matvagnsbilder.

Tänkte att du verkar så intresserad av flygplan. Kanske att själva flighten var grejen & destinationen bara räksalladen på moset.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Dela på andra sajter

Ja ha nästa resa till Hongkong bokad.

post-5141-0-89392000-1347267994_thumb.jp

Lite lyx är jag värd tycker jag.

Och fan vad kul att få flyga A380

Ha en trevlig dag

Ska nog fira med en LEO nu

Solen är full och jag skiner

Dela på andra sajter

Ha en trevlig dag

Härligt, lite bilder ser vi fram emot!

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Promotion på resor med THAI's A380-800 til Honkis.

HONG KONG SUPER SURPRISE!

Enjoy THAI flight to Hong Kong onboard our new THAI's A380-800 with super special fare from Bangkok. Round trip starting at 7,880 Baht (Taxes and Surcharges included)

Ticket can be issued from 12-20 September 2012 for departures from 9 October – 14 December 2012

...

Book for your preferred flight now at www.thaiairways.com or THAI Contact Center Tel. (66)2-356-1111 (24 hours service)

THAI's A380, THE SMOOTHEST WAY TO FLY.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Man kanske skall den visa runnen istället för trökiga Muhkdahan.

Tack för tipset.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Dela på andra sajter

Man kanske skall den visa runnen istället för trökiga Muhkdahan.

Tack för tipset.

Hej.

Ja 1700 spänn är ju helt överkommligt.

Några kvällar på Lan Kwai Fong http://www.lankwaifong.com/index.php?page=home och lite sightseeing i HK är inte det sämsta.

mvh

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Så här såg testflygningen ut för några dagar sen med 380-n.Man kan nästan tro att piloten hade smakat starkt :crazy:

post-3290-0-23296400-1347378888_thumb.pn

Dela på andra sajter

Så här såg testflygningen ut för några dagar sen med 380-n.Man kan nästan tro att piloten hade smakat starkt :crazy:

Typiskt Beer Chang beteende ;-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Såg ut som en massa clips

Måne

Dela på andra sajter

Typiskt Beer Chang beteende ;-)

Det skulle jag absolut inte vilja påstå, mer åt lao kao-hållet! :crazy:

Här några gamla kärror jag hittade

post-3290-0-83737100-1347385106_thumb.jp

post-3290-0-11592700-1347385112.jpg

post-3290-0-62333300-1347385113_thumb.jp

post-3290-0-83334100-1347385114.jpg

post-3290-0-94355600-1347385115.jpg

post-3290-0-81407400-1347385116.jpg

post-3290-0-80821500-1347385117.jpg

post-3290-0-20836500-1347385118.jpg

post-3290-0-30636300-1347385109_thumb.jp

Dela på andra sajter

Ha en trevlig dag

surfarn, Vi får träffas i HKG och ta en öl eller två om du har tid. Har inte min datum helt fixade ännu men jag tror att jag kommer dit den 27 eller 28/10

Dela på andra sajter

Läste i nån nyhets sajt att Thai Airways flygvärdinnor har sittstrejkat p.g.a. bolaget har satt en maxvikt

på 60 kg för kabinpersonalen. Men 60 kg för en thaitjej är väl ganska mycket,

Dela på andra sajter

För er som tyckt att en fördel med Thai Airways, i alla fall i jämförelse med SAS, varit deras förhållandevis unga kabinpersonal får jag tyvärr meddela att det slut med det nu.

Ny maxålder 60år.

http://www.nationmul...0-30190417.html

Hej där, att man har olika åsikter om vilket flygbolag som är bäst tycker jag är OK. Men när man börjar gå in på att flygbolaget X har snyggare och yngre flygvärdinnor än flygbolaget Y så är så blir det i mina ögon lite väl manschauvinstiskt.

Ska tex kabinpersonalen bara få bestå av yngre sexiga tjejer upp till en viss ålder ?

Och vad ska i så fall hända med dom när dom är passe', avsked ?

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Jag skiter fullständigt i hur personalen ser ut bara jag får en bra service :thumbsup:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Nu har 380-n flugit tillbaka till Toulouse från Hamburg för en sista finputs inför leveransen om knappa 2 veckor.

post-3290-0-30769000-1347636869.jpg

post-3290-0-38220200-1347636871.jpg

post-3290-0-75150900-1347636872_thumb.jp

post-3290-0-43358500-1347636874_thumb.jp

Dela på andra sajter

Hej där, att man har olika åsikter om vilket flygbolag som är bäst tycker jag är OK. Men när man börjar gå in på att flygbolaget X har snyggare och yngre flygvärdinnor än flygbolaget Y så är så blir det i mina ögon lite väl manschauvinstiskt.

Ska tex kabinpersonalen bara få bestå av yngre sexiga tjejer upp till en viss ålder ?

Och vad ska i så fall hända med dom när dom är passe', avsked ?

Fritz..

Själv så tycker jag att alla har rätt till att ha sina egna åsikter.

"Ska tex kabinpersonalen bara få bestå av yngre sexiga tjejer upp till en viss ålder ?"

- varför inte? Det är väl upp till flygbolaget och i slutändan dig som kund - väljer fler kunder att resa med just det flygbolaget så varför inte.

"Och vad ska i så fall hända med dom när dom är passe', avsked ?"

- Ett flygbolag har väl mängder av andra tjänster som kan erbjudas till de äldre flygvärdinnorna, förmodligen blir det även ett avancemang för deras del.

Det är ju många faktorer som väger in när man väljer ett flygbolag, ett utav dom är ju personalen, är dom trevliga,hjälpsamma,snabba,snygga,söta,gulliga,charmiga,glada,givmilda etc etc.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Själv så tycker jag att alla har rätt till att ha sina egna åsikter.

"Ska tex kabinpersonalen bara få bestå av yngre sexiga tjejer upp till en viss ålder ?"

- varför inte? Det är väl upp till flygbolaget och i slutändan dig som kund - väljer fler kunder att resa med just det flygbolaget så varför inte.

"Och vad ska i så fall hända med dom när dom är passe', avsked ?"

- Ett flygbolag har väl mängder av andra tjänster som kan erbjudas till de äldre flygvärdinnorna, förmodligen blir det även ett avancemang för deras del.

Det är ju många faktorer som väger in när man väljer ett flygbolag, ett utav dom är ju personalen, är dom trevliga,hjälpsamma,snabba,snygga,söta,gulliga,charmiga,glada,givmilda etc etc.

Servitriser på 10.000 meters höjd.

Enda gången jag personligen skulle ha åsikter om kabinpersonalen är vid ett olyckstillbud och då är det nog bra med lite rutin.

Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Servitriser på 10.000 meters höjd.

Enda gången jag personligen skulle ha åsikter om kabinpersonalen är vid ett olyckstillbud och då är det nog bra med lite rutin.

Med vänlig hälsning,

Rutin vid olyckstillbud är det väl inte så många av kabinpersonalen som har oavsett om dom är 60 eller 25, om det skulle inträffa något olyckstillbud så hänger det ju på piloten, hur det ska sluta - antingen landar man med skador på flygplanet eller så dör man - det finns väl inget mittemellan.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...