Krafta Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Vet inte varför ni inriktar er hela tiden hur mycket han/hon tjänar - det handlar väl inte om det, utan om champagnen,servicen och stolarna är värda dom extra tusenlapparna, men ni är väl fel personer att svara på frågan eftersom ni inte hänvisar till några av de positiva sakerna med pe utan bara hänvisar till om folk har pengarna. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Ridå Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 (ändrad) Vet inte varför ni inriktar er hela tiden hur mycket han/hon tjänar - det handlar väl inte om det, utan om champagnen,servicen och stolarna är värda dom extra tusenlapparna, men ni är väl fel personer att svara på frågan eftersom ni inte hänvisar till några av de positiva sakerna med pe utan bara hänvisar till om folk har pengarna. Jag försökte inte att nämna pengar, utan i mitt inlägg med 1/10 kontra 1/100 för att försöka få dig att förstå. Personligen tycker jag att det är värt att kosta på sig PE. Jag värdesätter benutrymmet mer än den ngt bättre maten. Ändrades Juli 21, 2012 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Det tar sig sade... Det är ju precis vad frågan handlar om! " Personligen tycker jag att det är värt det. Jag värdesätter benutrymmet mer än den ngt bättre maten." En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Tyvärr är det kört för mej , sonen är nu 19 månader så jag får inte köpa "ut" högre class än economy. Frågade förra året..nej ¨kommer inte ihåg åldersgränsen men innan han har nått den så bor vi redan på annan ort så "screw you" flygbolaget Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Tyvärr är det kört för mej , sonen är nu 19 månader så jag får inte köpa "ut" högre class än economy. Frågade förra året..nej ¨kommer inte ihåg åldersgränsen men innan han har nått den så bor vi redan på annan ort så "screw you" flygbolaget Tycker det är helt rätt att barn upp till en viss ålder inte tillåts i PE. Har man betalt så pass mycket extra ska man inte behöva bli störd av barn som skriker hela resan! // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
snömannen Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Tycker Thai är väldigt fina utvändigt men invändigt är det som att kliva in i 80`talet. Dom hänger inte med me maten, smakar inget all ser allmänt illa och för jxvligt ut,. Dom har mycket att jobba med, men ja hoppas dom lyckas när dom väl gör det, för dom är duktiga när dom väl vill och kan. Önskar dom all lycka och välgång. Om ja får hör nått positivt så kanske ja prövar dom igen Detta är endast mina tankar och upplevelser Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Tycker det är helt rätt att barn upp till en viss ålder inte tillåts i PE. Har man betalt så pass mycket extra ska man inte behöva bli störd av barn som skriker hela resan! // mrco jag snackar inte om <<pe men 1st class :13: Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 jag snackar inte om <<pe men 1st class :13: Ännu större anledning att inte bli störd av barnskrik i 1st class eftersom den är mycket dyrare än PE! // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 (ändrad) Vet inte varför ni inriktar er hela tiden hur mycket han/hon tjänar - det handlar väl inte om det, utan om champagnen,servicen och stolarna är värda dom extra tusenlapparna, men ni är väl fel personer att svara på frågan eftersom ni inte hänvisar till några av de positiva sakerna med pe utan bara hänvisar till om folk har pengarna. Det finns många som endast åker Biz klass och skulle vägra att åka PE PE= mer plats, lite bättre mat, kanske något bättre service. Är det värt pengarna? Nja, hur mycket pengar snackar vi om? 10.000:- eller 5:- För 5:- så är svaret JA För 10.000:- är svaret Nej..för mig. Finns säkert dom som tycker att det är värt 10.000:- Är det värt att flyga mer Thai till Thailand? Burkina Faso Air kanske har billigare resor dit? Är det värt överhuvudtaget att åka till Thailand? Tröttmössa! Ändrades Juli 21, 2012 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Vet inte varför ni inriktar er hela tiden hur mycket han/hon tjänar - det handlar väl inte om det, utan om champagnen,servicen och stolarna är värda dom extra tusenlapparna, men ni är väl fel personer att svara på frågan eftersom ni inte hänvisar till några av de positiva sakerna med pe utan bara hänvisar till om folk har pengarna. Mitt förra inlägg blev lite långt och dåligt formulerat så ett nytt försök görs... Om det hade varit gratis att åka PE, hade det då varit värt det? Undrar varför folk blandar in pengar och ekonomi? Själv fattar jag inte. Jag är nog bara dum i huvudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 21, 2012 Dela Inlagd Juli 21, 2012 Nej du är nog inte dum i huvet. Jag tycker gott man kan tolka TS fråga som "tycker ni andra att 1500 är för mycket för att välja en bättre klass" Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 21, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juli 21, 2012 Sicka ordbajsare och annat tokigt folk i tråden! självklart jagar man den billigaste biljetten till vart man nu skall o sen kan man omvandla dom pengarna man sparade till lyxhotell och fina middagar! De verkar lika känsligt på sina håll att åka lite finare som att bygga ett hus i Isaan! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Maten hur var det med den? fler valmöjligheter eller? Hem spelar det ju ingen roll hur man blir utsläppt från planet, men i Bkk, först utsläppt betyder att man är först i passkön och man slipper lååånga köer där. + att jag hittils har jag aldrig råkat utför några 11-timmars barnskrik på andra våningen. det kanske beror på att jag aldrig sett några barnfamiljer där maten var helt ok, men om den var annorlunda än Economy vet jag inte, men champagnen var god och bra service hela natten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 När jag kollade priset på nästa biljett så var PE 7000sek dyrare, har inte köpt den än men fastår priset(inget kampanjpris) då åker jag E 7000 sek kan jag ha roligare för på semestern. Men sjunker priset då slår jag nog till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Sicka ordbajsare och annat tokigt folk i tråden! självklart jagar man den billigaste biljetten till vart man nu skall o sen kan man omvandla dom pengarna man sparade till lyxhotell och fina middagar! De verkar lika känsligt på sina håll att åka lite finare som att bygga ett hus i Isaan! Vad är billigt? Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 PE för 1 500 SEK extra absolut värd pengarna. PE för 5 000 SEK extra inte värd pengarna. Per sida (BKK-STO eller STO-BKK) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 PE för 1 500 SEK extra absolut värd pengarna. PE för 5 000 SEK extra inte värd pengarna. Per sida (BKK-STO eller STO-BKK) Jag tycker definitivt att det är värt 5000 sek. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Har för det mesta åkt P.E med Thai men i dagsläget föredrar jag tom Quatar Economy över Thai P.E 7 dagar i veckan. Tyvärr har Thai chanserat så mkt att ändå förmildrande omständigheten är att de flyger direkt. Med en liten är det dock ganska perfekt med en 2 timmars break med tillhörande hopp och lek som mellanlandningen i Doha innebär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 (ändrad) Jag tycker definitivt att det är värt 5000 sek. Kanon att alla kan bli nöjda Det verkar finnas en marknad för bekväma stolar på stränderna i Thailand. Håll till godo med denna affärsidé, kvitt och fritt och enbart på MPR För 10000-15000 baht får du en plastöverdragen modell som kan fällas upp och ner elektriskt. Den är batteridriven och trådlös. De-luxe modell med mjukare kudde fås mot ett tillägg på 4800 baht inkl VAT Det följer med ett litet bord med en liten duk och du får låna en ACER pad under hyrestiden. OBS begränsat urval av filmar i den och hörlurar måste användas för att inte störa andra på samma strand. Vi serverar mat och dryck för dig enligt menyn tidigare i tråden. Hyrestid: ca 12 timmar sen får den ärade gästen palla sig därifrån själv. Notera! Vi kollar att du lämnat tillbaka både duk och skärm men hörlurarna får du behålla. Barn under två år är inte välkomna och det finns ingen garanti att gift folk hamnar på intilliggande platser men dock på samma strand. Rökning är absolut förbjudet. Små lysande skyltar (även de batteridrivna) informerar om detta under hela hyresperioden. Vi tar inte ansvar för kvarglömda attiraljer. När hyrestiden påbörjad får gästen inte lämna området annat än för kortare toabesök. Bajamajor enbart för Gotyabytheballs gäster är uppställda på mindre än 10 meters avstånd Ändrades Juli 22, 2012 av GammalDansken Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Har för det mesta åkt P.E med Thai men i dagsläget föredrar jag tom Quatar Economy över Thai P.E 7 dagar i veckan. Tyvärr har Thai chanserat så mkt att ändå förmildrande omständigheten är att de flyger direkt. Med en liten är det dock ganska perfekt med en 2 timmars break med tillhörande hopp och lek som mellanlandningen i Doha innebär. Blir det inte jobbigt att flyga 7 dagar i veckan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Blir det inte jobbigt att flyga 7 dagar i veckan? Inte med Quatar inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Jag flög en gång med Pe. Tyckte det var bra. Allt var kanon och det blev man också. Fick checka in före alla andra gå av före alla andra . + bra stolar och bra mat och gott att dricka till. Men nu med familj blir det alldeles för dyrt. 4 pers. Jag åker lika gärna i apklassen. Det gör mig absolut ingenting. Att åka något annat än Thai kräver att thai höjer priset väldigt mycket. Jag uppskattar direktflyg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 Jag flög en gång med Pe. Tyckte det var bra. Allt var kanon och det blev man också. Fick checka in före alla andra gå av före alla andra . + bra stolar och bra mat och gott att dricka till. Men nu med familj blir det alldeles för dyrt. 4 pers. Jag åker lika gärna i apklassen. Det gör mig absolut ingenting. Att åka något annat än Thai kräver att thai höjer priset väldigt mycket. Jag uppskattar direktflyg Ja, då kommer följdfrågan. Är det värt med direktflyg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 22, 2012 Dela Inlagd Juli 22, 2012 En tusing är det värt. Om det blir mera så ska väntetiden vara minimal. Annars kan du lägga på en tusing till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu