Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

För de pengarna alla gånger, bättre stolar och i mitt tycke bättre service. Känns lite lyxigare helt enkelt, i vart fall första gången.

Jag trodde att spriten skulle vara starkare och flygvärdinnorna yngre, men så var det inte.

Är väl lite så vi resonerar här hemma, prova lite "lyx" för en gång skull!

Har grymt svårt att sova på flygplan så mera utrymme och mindre folk runt omkring låter lockade det med.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har grymt svårt att sova på flygplan så mera utrymme och mindre folk runt omkring låter lockade det med.

Helt klart värt pengarna,bättre avkoppling inget spring bätter mat och dricka snyggare dukning egen lite bildskärm. Ingen kö till muggen. Som frugan sa detta kan utan vidare bli en vana :crazy:

Dela på andra sajter

Måste bara fråga, såg i Frankfurt att Thai hade 1 747-400 som fraktplan, när började dom med det?? trodde dom bara hade nägra stackars 777

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Måste bara fråga, såg i Frankfurt att Thai hade 1 747-400 som fraktplan, när började dom med det?? trodde dom bara hade nägra stackars 777

De 2 äldsta B747-400 är numera fraktplan.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Klart prisvärt! På 747 från Stockholm och Köpenhamn är PE före detta businessclass. Thai följde efter SAS, införde PE. Man tog helt enkelt bort första klass, lät det bli business, och gamla business blev PE. Längst fram, under pilotern ligger nu business (gamla första klass)PE (gamla business)ligger bakom business samt på övervåningen. Bekväma stolar, gott om plats, lugnt och skönt, bra service med rikhaltig bricka..jag skulle inte tveka för de pengarna.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

prisskillnaden brukar vara runt 6000 kr extra till Bangkok.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Är det värt att betala extra för premium economy?

Har åkt med Thai och då bara ecomomy men nu så är vi lite sugna att åtminstone på dit resan prova på prem.economy.

Vi har fått ett pris som är runt +1500 kr/pers för en biljett i den klassen(en enkel, tur o retur blir för dyrt)

Vore trevligt att höra vad experter tycker!

1500 för PE-class måste vara ett kanonpris, allting är bättre i PE-class, servicen, sätena och framförallt maten samt en välkomstdrink så fort du satt dig.

PE-classen är den enda aneldningen att jag flyger Thai

Jag har hört mycket gott Turkish har lust att prova dom någon gång, men det är ju dumt att chansa.

Otto

Dela på andra sajter

jag åkte PE hem den 14/7 bättre stolar, vit duk på det lilla bordet, champagne egen skärm men annars inget speciellt. Åker gärna om priset är rätt men jag trivs utmärkt 1 trappa ner oxå

Dela på andra sajter

jag åkte PE hem den 14/7 bättre stolar, vit duk på det lilla bordet, champagne egen skärm men annars inget speciellt. Åker gärna om priset är rätt men jag trivs utmärkt 1 trappa ner oxå

Vad mer speciellt hade du förväntat dig?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Vi har bestämt oss nu och det blir Thai airways nästa resa.

Bara hoppas de har kvar sitt pris nu...

Första gången vi köper biljetter på ett resebolag och inte själva över internet.

Dela på andra sajter

Maten hur var det med den? fler valmöjligheter eller?

Hem spelar det ju ingen roll hur man blir utsläppt från planet, men i Bkk, först utsläppt betyder att man är först i passkön och man slipper lååånga köer där.

+ att jag hittils har jag aldrig råkat utför några 11-timmars barnskrik på andra våningen.

det kanske beror på att jag aldrig sett några barnfamiljer där

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Maten hur var det med den? fler valmöjligheter eller?

Hem spelar det ju ingen roll hur man blir utsläppt från planet, men i Bkk, först utsläppt betyder att man är först i passkön och man slipper lååånga köer där.

+ att jag hittils har jag aldrig råkat utför några 11-timmars barnskrik på andra våningen.

det kanske beror på att jag aldrig sett några barnfamiljer där

Mat i PE 29 juni:

Tre varmrätter att välja på:

3a0b458d-c4a5-ff4e.jpg

lite extra tilltugg till fördrinken..

3a0b458d-c4ed-65fd.jpg

Skumpa finns också:

3a0b458d-c53f-a7c2.jpg

Min varmrätt Wild Game; viltskav med potatismos..

3a0b458d-c581-5366.jpg

Lite ost och frukt efteråt.

3a0b458d-c5ee-38d5.jpg

Lite årgångskonjak till avec:

3a0b458d-c624-24a0.jpg

Frukosten:

3a0b458d-c657-259b.jpg

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

GammalDansken

Om det normala påslaget är 5000+ så vet'e fan om inte jag hellre köper lyxkäk i Bangkok för 22500 baht :-)

Per person.

Maten i bild må se tilltalande ut men ...

Såg ett program från BBC om en mästarkock som fått i uppdrag att förbättra smakupplevelsen av flygplansmaten

som serveras på 10000 meters höjd.

Han lyckades delvist men bara med hjälp av en speciell näsdusch som skulle kompensera för den speciella luften i kabinen.

Enda sättet att få smaken på att åtminstone påminna om den man upplever på marknivå, sas det.

mvh

Inte_det_minsta_avundsjuk

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Om det normala påslaget är 5000+ så vet'e fan om inte jag hellre köper lyxkäk i Bangkok för 22500 baht :-)

Per person.

Maten i bild må se tilltalande ut men ...

Såg ett program från BBC om en mästarkock som fått i uppdrag att förbättra smakupplevelsen av flygplansmaten

som serveras på 10000 meters höjd.

Han lyckades delvist men bara med hjälp av en speciell näsdusch som skulle kompensera för den speciella luften i kabinen.

Enda sättet att få smaken på att åtminstone påminna om den man upplever på marknivå, sas det.

mvh

Inte_det_minsta_avundsjuk

Det är därför det är helt upp till var och en att avgöra om det är prisvärt. Finurligt annordnat :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är därför det är helt upp till var och en att avgöra om det är prisvärt. Finurligt annordnat :)

Och ibland efterfrågar man vad andra tycker - och får svar. Finurligt det med :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Och ibland efterfrågar man vad andra tycker - och får svar. Finurligt det med :-)

Precis och därför är det ungefär som att fråga hur långt är ett snöre. Var väl egentligen frågeställaren som jag svarade innan.

Hur vet man om någonting är värt priset? Up to yoo mister :)

Dela på andra sajter

Ahaa - så du tycker att fråga om det är värt att betala dubbla priset eller mer/mindre för en flygbiljett till en bättre klass är samma sak som att fråga hur långt ett snöre är?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Lite så då det är helt beroende på ekonomi. Det finns inget givet svar för alla. Men jag tycker att den som anser sig ha råd skall testa :)

Dela på andra sajter

Ahaa - så du tycker att fråga om det är värt att betala dubbla priset eller mer/mindre för en flygbiljett till en bättre klass är samma sak som att fråga hur långt ett snöre är?

Om det är värt det är ju likvärdigt med snörets längd, för värdet får ju ställas i relativt med kundens finansiella status, och den kan ju vara väldigt olika, exakt som snörets längd.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Och varför åker ni inte i första klass eller köper ett eget privatplan att glida ner med ?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Dela på andra sajter

Och varför åker ni inte i första klass eller köper ett eget privatplan att glida ner med ?

Finns väl folk som gör så?

Inget fel i det.

Dela på andra sajter

Det är ju inget fel med det men frågeställaren ville veta om det är värt att betala dom extra tusenlapparna för pe och det är ju inget fel att kunna få vettiga svar på det heller.

Dela på andra sajter

Enkelt, finns ingen första klass med Thai från ARN eller Cph

Otto

Dela på andra sajter

Det är ju inget fel med det men frågeställaren ville veta om det är värt att betala dom extra tusenlapparna för pe och det är ju inget fel att kunna få vettiga svar på det heller.

Då svarar jag så här. Tycker du det är trångt i economy? Är 5000 spänn per biljett extra en p*iss i mississippi? Om svar ja, välj PE :)

Dela på andra sajter

Det beror ju på hur mycket värda de 1000-lapparna är för frågeställaren...har han väldigt gott om dem, samt att de flyter in i riklig mängd, över det normala så kan det ju definitivt vara värt att kosta på sig en uppgradering.

Om tex 1 är 1/10 av din månadsinkomst så är 1 ganska mycket värd.

Men om 1 är 1/100 av din månadsinkomst så är 1 inte så mycket värd.

Ändrades av tomurdoc

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...