Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Ja jag kan nog spela spel ibland men på flygplan ska folk hålla käften och sova , förutom små barn

särskilt små barn. om deras föräldrar inte kan tysta dom kan dom lika väl åka CHARTER så vi andra kan få lite lugn och ro.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

särskilt små barn. om deras föräldrar inte kan tysta dom kan dom lika väl åka CHARTER så vi andra kan få lite lugn och ro.

Här har nog missat sin läxa! :nyam:

Vill du ha det lugnt så åk inte i app klassen (Ekonomi)

Det ingår stök och stoj där. :crazy:

Du ska boka i Högre klasser. :thumbsup:

Hälsar pigge01.

.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Har haft lugna flygningar i E-klass tack och lov utan skrikiga ungar och fulla gubbar/kärringar. Värre på charter där man måste pynta för drickat, fy fan vilken fylla

Dela på andra sajter

Här har nog missat sin läxa! :nyam:

Vill du ha det lugnt så åk inte i app klassen (Ekonomi)

Det ingår stök och stoj där. :crazy:

Du ska boka i Högre klasser. :thumbsup:

Hälsar pigge01.

.

om det inte vore så jävla Billigt att åka med Thai, skulle inte charter svensson ha råd att åka reguljert och därmed skulle jag kunna ha mina direktflyg lugna och stillsamma även i E-class. :crazy: :crazy: :crazy:

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo tack, när jag åkte hem sist hade jag en skrikig unge framför mig som höll igång iprincip hela resan. Till råga på allt så hamnade jag på 33 c och satt bredvid pentryt med cart-hissen, så när väl ungen var tyst så var det ett evigt liv från pentryt. Filtar var inte utlagt överallt, fick ha mitt handbagage vid fötterna då det var fullt i hatthyllorna runt min plats. Bad om en lugn fönster plats och fick alltså en av dom sämsta aisle platserna på en full rad, kärran var inte ens full.. Istället för att kunna sova 5-6 timmar som normalt blev det väl knappt en halvtimmes sömn :kort: till Thai airways!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jo tack, när jag åkte hem sist hade jag en skrikig unge framför mig som höll igång iprincip hela resan. Till råga på allt så hamnade jag på 33 c och satt bredvid pentryt med cart-hissen, så när väl ungen var tyst så var det ett evigt liv från pentryt. Filtar var inte utlagt överallt, fick ha mitt handbagage vid fötterna då det var fullt i hatthyllorna runt min plats. Bad om en lugn fönster plats och fick alltså en av dom sämsta aisle platserna på en full rad, kärran var inte ens full.. Istället för att kunna sova 5-6 timmar som normalt blev det väl knappt en halvtimmes sömn :kort: till Thai airways!

Om planet inte var full kunde du inte byta plats?

När vi åkte en gång hamnade vi långt fram där det var fullt men påväg till toaletten såg jag många lediga platser.

Så vi helt enkelt bytte utan att någon frågade eller klagade.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Om planet inte var full kunde du inte byta plats?

När vi åkte en gång hamnade vi långt fram där det var fullt men påväg till toaletten såg jag många lediga platser.

Så vi helt enkelt bytte utan att någon frågade eller klagade.

Nja, hade jag bytt hade det blivit fullt på den raden istället. Men man tycker ju att dom borde ha koll på vilka platser som är dåliga och kanske inte fylla upp just den raden. Om man bortser från den gapiga ungen så hade fönsterplatsen nog funkat bra på den raden. Andra gången som det sitter en karl i incheckning i bkk för mig och andra gången jag får en skitplats. Första gången jag fick en skitplats hamnade jag längst in mot väggen vid nödutgång och fick sitta snett hela resan..

Dela på andra sajter

Nja, hade jag bytt hade det blivit fullt på den raden istället. Men man tycker ju att dom borde ha koll på vilka platser som är dåliga och kanske inte fylla upp just den raden. Om man bortser från den gapiga ungen så hade fönsterplatsen nog funkat bra på den raden. Andra gången som det sitter en karl i incheckning i bkk för mig och andra gången jag får en skitplats. Första gången jag fick en skitplats hamnade jag längst in mot väggen vid nödutgång och fick sitta snett hela resan..

Den platsen hade jag hem senast,riktig skitplats :13:

Måne

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det är inga problem, bara sätt er på någon av dom toma sätena..Ingen kommer att säga nånting..

Ni må ha lite stake i er

Ändrades av Scandinaviancorner
Dela på andra sajter

Ha denna sida uppe när du bokar!

Så kanske du får det bättre

http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/en/our-aircraft.htm

hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Det är inga problem, bara sätt er på någon av dom toma sätena..Ingen kommer att säga nånting..

Ni må ha lite stake i er

Om det går så försöker jag undvika att få stake i mig :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Om det går så försöker jag undvika att få stake i mig :crazy:

Ja så kan man också tolka det!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag förbokar alltid mina platser

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

swedenfarang

Jag brukar gå runt med en drink o mingla o sätta mig bredvid flertalet som har en ledig plats bredvid. Särskilt uppskattat när de har somnat och man petar till de med frågan, "det är din första resa till Thailand, eller hur?" Sedan öser man över personen med all sin "know how" om Thailand.

Men, jag ber alltid om aisle och det funkar om allt som oftast. Senast blev det dock nödutgången med bullen framför fötterna, tror fan det var en man vid incheckningen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Jag brukar gå runt med en drink o mingla o sätta mig bredvid flertalet som har en ledig plats bredvid. Särskilt uppskattat när de har somnat och man petar till de med frågan, "det är din första resa till Thailand, eller hur?" Sedan öser man över personen med all sin "know how" om Thailand.

Men, jag ber alltid om aisle och det funkar om allt som oftast. Senast blev det dock nödutgången med bullen framför fötterna, tror fan det var en man vid incheckningen.

Hahahaha :)

Pröva att checka in online nu. Fast då blir det ju också en man som checkar in... hmmmm. ahhhh. låt frugan checka in online :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Har alla så man kan checka in online? När jag flyger SAS funkar drt klockrent men övriga bolag har jag mindre koll på.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

För förrymda stenbordsexperter är nog aisle att föredra så att de inte riskerar missa något lämpligt offer som knallar förbi. Själv vill jag bara sova och föredrar fönsterplats så att man slipper bli störd när någon på samma rad ska på toaletten eller upp och röra på sig.

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

För förrymda stenbordsexperter är nog aisle att föredra så att de inte riskerar missa något lämpligt offer som knallar förbi. Själv vill jag bara sova och föredrar fönsterplats så att man slipper bli störd när någon på samma rad ska på toaletten eller upp och röra på sig.

har samma tanke, att bli störd e det sista man vill när man bara vill sova för att komma hem till Thailand så fort som möjligt.

Hade oturen en gång att få plats vid gången, innanför mig satt två finnar

och jag frågade om det gick för sig att byta platser så jag fick sitta vid fönstret.

Nej det gick inte sa killen vid fönstret, han hade minsann bokat just den platsen.

-ok sa jag, men vill varna för att efter maten kommer ni nog att få svårt att ta er förbi mig om ni ska

på toa eller dyligt. Jag ska nämligen sova och tar starka sömntabletter så jag kan inte väckas så lätt.

efter middagen var det dax för första finne att försöka ta sig förbi mig..

HAHAHAHAHA va han kämpa ( själv låtsades man sova djupt)

efter en stund var det dax för han vid fönstret...

gick om möjligt ännu sämre, till slut "vaknade" jag och frågade lite surt..

-Ska vi inte byta plats ändå?

-Jo jo visst kan vi det fick jag till svar av finnarna med små blåsor.

Sen sov jag gott hela resan ner till BKK.

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Norwegians nya satsning med lågpris som börjar 2013 skulle ge ett pris till New York på 1000kr. Måste naturligtvis vara innan alla skatter o avgifter.

Läste att SAS har följande kostnader för en biljett t.o.r för 6582 kronor

Skatter och avgifter var då 3252 kronor.

Om man överför dessa 3252 kronor till en resa Stockholm-Bangkok t.o.r. Hur stort påslag måste då Norwegian lägga på tro för att vara billigast och sno marknadsandelar?

APHIS User Fee 35 SEK

Passenger Facility Charge 32 SEK

Passenger Charge 70 SEK

Fuel and Security Surcharge

Non refundable charges on non-refundable tickets 2 619 SEK

Customs User Fee 39 SEK

Transportation Tax 232 SEK

Passenger Charge 158 SEK

Passenger Civil Aviation Security Service Fee 18 SEK

Immigration User Fee 49 SEK

Totalsumma skatter och avgifter: 3 252 SEK

Uppgifterna ovan gäller en tur- och returresa som kostar 6582 kr.

Vilken myndighet hovar in denna skatt? Non refundable charges on non-refundable tickets 2 619 SEK

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Vilken myndighet hovar in denna skatt? Non refundable charges on non-refundable tickets 2 619 SEK

/mvh

Låter väl som Shell och Securitas, eller liknande bolag.

Läs raden ovan vad det gäller, bränsle och säkerhet.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Gud så fin den ser ut, nu gäller de bara o komma hem o få boka nåra turer!

post-3290-0-05331400-1340657848.gif

post-3290-0-57434900-1340657849.gif

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Hmm...

Lika tjock som kärringen som säljer flygbiljetter på Honungsgatan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

oj ja den vill gärna åka med
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...