Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Guest Lappen

Nu diskvalificerade du dig själv :kort: Man får väl inte skriva öppet om vad som skrivs i pm ???

Har jag skrivit exakt vad han skrev i PM:et och hur kan du få det till att jag brutit mot några regler när det inte var ett PM på MPR?

Du kan vrida och vända på det hur du vill men det var han som la upp berättelserna och att du försvarar han gör mig illa till mods.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Har jag skrivit exakt vad han skrev i PM:et och hur kan du få det till att jag brutit mot några regler när det inte var ett PM på MPR?

Du kan vrida och vända på det hur du vill men det var han som la upp berättelserna och att du försvarar han gör mig illa till mods.

Du drar ju ständigt upp saker som skrivs på andra forum och tycker det är relevant här på MPR, ett pm är väl ett pm oavsett på vilket forum det skrivits. Om du blir illa till mods så kanske du inte ska svänga dig med uttryck, och på så sätt trigga igång lite hederligt lördagstjafs, som "diskvalificera sig själv" "lägg av" när andra tycker annorlunda än dig!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Du drar ju ständigt upp saker som skrivs på andra forum och tycker det är relevant här på MPR, ett pm är väl ett pm oavsett på vilket forum det skrivits. Om du blir illa till mods så kanske du inte ska svänga dig med uttryck, och på så sätt trigga igång lite hederligt lördagstjafs, som "diskvalificera sig själv" "lägg av" när andra tycker annorlunda än dig!

I detta fall när det handlar om personangrepp,förtal delvis här och andra ställen så skiter jag högaktningsfullt att jag dryftar ämnet i ett PM.

Jag skrev inte exakt vad som nämndes i det och det tänker jag inte göra heller men när personer uttrycker saknad av en medlem som bevisligen visat sitt rätta jag och inte är vid sina sinnesfulla bruk då reagerar jag.

Att jag sen råkar trampa på några ömma tår må så vara.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

I detta fall när det handlar om personangrepp,förtal delvis här och andra ställen så skiter jag högaktningsfullt att jag dryftar ämnet i ett PM.

Jag skrev inte exakt vad som nämndes i det och det tänker jag inte göra heller men när personer uttrycker saknad av en medlem som bevisligen visat sitt rätta jag och inte är vid sina sinnesfulla bruk då reagerar jag.

Att jag sen råkar trampa på några ömma tår må så vara.

Inte vid sina sinnes fulla bruk ???

Dela på andra sajter

Dom planen som flyger på arlanda-Bangkok duger mkt bra tycker jag ,sover som en stock gör jag utan dessa förbannade speldosor

ja jag överlever oxå inga problem, är inte intresserad av spel
Dela på andra sajter

Prova att köpa en resa den 18/ 8 hem 27/8 på Thais hemsida

Då blev det B747-400

Någon har fel!!

Hälsar pigge01

http://www.thaiairways.com/

Review your flight details

• Legend:
  • e = e-ticket option,
  • SEK = Swedish Krona

Stockholm to Bangkok Flight 1 Saturday, August 18, 2012 Departure: 14:30 Stockholm, Sweden - Arlanda, terminal 5 Arrival: 05:50 +1 day(s) Bangkok, Thailand - Suvarnabhumi International Airline: Thai Airways Intl TG961 e Aircraft: Boeing 747-400 Fare type: Economy Restricted Bangkok to Stockholm Flight 1 Monday, August 27, 2012 Departure: 01:10 Bangkok, Thailand - Suvarnabhumi International Arrival: 07:00 Stockholm, Sweden - Arlanda, terminal 5 Airline: Thai Airways Intl TG960 e Aircraft: Boeing 747-400 Fare type: Economy Restricted

• Legend:
  • e = e-ticket option,
  • SEK = Swedish Krona

Price Travellers Flights Fare conditions Additional collection Convert displayed currency

Checked Baggage Policy & Allowance

Jo jag har oxå sett det, men då ljuger resebyropersonalen mig rakt upp i ansiktet när dom läser upp det som står på sin skärm, fy på dom

Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag var 100% seriös för den bilden bevisar lika mycket som BTT´s berömda bild.

Om du inte vore så högfärdig och pompös skulle du vara uthärdlig att umgås med.

Synd att TV inte påstått annat än att han varit officer i osv. vilket uniformen och bilderna gör ganska så sannolikt.

Eller är ditt nästa påhitt att sånt är lätt att photoshoppa in på bilden efteråt?

Var läser du dig till att han med bilderna vill visa att han verkat som pilot?

Men ditt humör är i alla fall jämnt.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Jo jag har oxå sett det, men då ljuger resebyropersonalen mig rakt upp i ansiktet när dom läser upp det som står på sin skärm, fy på dom

Du får vänta och se.

Ingen rök utan eld.

Detta rykte har kommit och gott.

Får hoppas på att det inte är så.

Då A340-600 är ett trängre plan i Ekonomi 32-31" mot 34-33"

(A340-300 som SAS har är ett skit plan med stenhårda sittdynor.)

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

ja jag överlever oxå inga problem, är inte intresserad av spel

Ja jag kan nog spela spel ibland men på flygplan ska folk hålla käften och sova , förutom små barn

Dela på andra sajter

swedenfarang

Ja jag kan nog spela spel ibland men på flygplan ska folk hålla käften och sova , förutom små barn

Tycker att det kan vara ganska skönt att slå på en film och somna in efter 7-8 GT...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se Norwegians priser till Bangkok när dom kommer att släppa dom.

Enligt Vagabond ska dom börja flyga sträckan i början på 2013.

http://www.vagabond.se/Redaktionellt/Nyheter/Norwegian-mot-Bangkok-New-York-och-kanske-Rio/

Om ett år flyger Norwegian långt. (Foto: Norwegian/Hans Olav Nyborg)

Lågpris på långdistansflyg. Mycket har sagts i ämnet de senaste åren, men lite har hänt. Nu tar Norwegians planer fastare form - i början av nästa år går de första flygen mot New York och Bangkok. Och kanske Rio de Janeiro.

Biljetterna ska släppas i sommar och de första av Norwegians långdistansflyg lyfter i början av 2013. Priset för en enkelresa till New York ska, som billigast, kunna ligga runt tusen svenska kronor.

Orimligt billigt? Kanske inte. Förklaringen stavas Dreamliner.

Boeings nya flygplan 787 drar mycket mindre bränsle än nuvarande långdistansflygplan, 17 ton mindre till New York och 24 ton till Bangkok om man jämför med en Airbus A330. Bränslesnålheten i kombination med lång räckvidd gör flygplanstypen till det fundament som krävs för att Norwegians affärsmodell för långdistansflyg ska hålla.

Norwegian får sina första två Boeing 787:or i slutet av det här året, ytterligare tre kommer under 2013.

Internationella besättningar

En intressant detalj är att besättningarna på Norwegians långdistansflyg inte ska baseras i Skandinavien, utan i Bangkok och New York.

– Det blir internationella besättningar. Naturligtvis är det öppet för vem som helst att söka, de personliga kvaliteterna går före nationalitet , säger Åsa Larsson, Norwegians presschef i Sverige till Flygtorget.

Bangkok och New York är först ut, men fler långväga destinationer kan redan finnas på ritbordet.

- Vi har inte bestämt fler resmål, men en destination som Rio de Janeiro är logisk, säger Norwegians vd Björn Kjos till Dagbladet.no.

Dela på andra sajter

Tycker att det kan vara ganska skönt att slå på en film och somna in efter 7-8 GT...

Kan bara hålla med, det är gött att själv välja bland några filmer, svepa några stänkare och somna in stundvis...jag kan inte grissova i 10h i sträck!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kan bara hålla med, det är gött att själv välja bland några filmer, svepa några stänkare och somna in stundvis...jag kan inte grissova i 10h i sträck!

Nej men 7 är inga problem , se bara till att inte sovit på länge före avgång + en liten sömnpiller så går det fint

ps bara bra att det är mindre attraktivt att flyga thai , bättre för oss som vill åka raka spåret och vill vakna utvilade vid framkomst ds

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Nej men 7 är inga problem , se bara till att inte sovit på länge före avgång + en liten sömnpiller så går det fint

ps bara bra att det är mindre attraktivt att flyga thai , bättre för oss som vill åka raka spåret och vill vakna utvilade vid framkomst ds

Går bra utan speldosa, skulle vilja säga att min padda är fan så mycket bättre att se film på..den kan jag ladda med mina EGNA filmer också!, och helt klart är direktflyg att föredra!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Går bra utan speldosa, skulle vilja säga att min padda är fan så mycket bättre att se film på..den kan jag ladda med mina EGNA filmer också!, och helt klart är direktflyg att föredra!

Jo det är ju perfekt ,hade 2 små barn bredvid mig senaste resan dom somnade omgående med varsin padda

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

swedenfarang

Har åkt med en padda för om åren, men det hjälpte inte mig att somna. Tack o lov har man turen att ha en thailändska nuförtiden :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har åkt med en padda för om åren, men det hjälpte inte mig att somna. Tack o lov har man turen att ha en thailändska nuförtiden :)

Har aldrig ngn padda med mig oavsett nationalitet och det funkar perfekt

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ska bli intressant att se Norwegians priser till Bangkok när dom kommer att släppa dom.

Enligt Vagabond ska dom börja flyga sträckan i början på 2013.

http://www.vagabond.och-kanske-Rio/

Om ett år flyger Norwegian långt. (Foto: Norwegian/Hans Olav Nyborg)

Lågpris på långdistansflyg. Mycket har sagts i ämnet de senaste åren, men lite har hänt. Nu tar Norwegians planer fastare form - i början av nästa år går de första flygen mot New York och Bangkok. Och kanske Rio de Janeiro.

...cut...

Jag har läst att prisen Sverige / Bangkok t/r lär hamna runt 3000 kronor.

Ändrades av GammalDansken

Dela på andra sajter

Jag har läst att prisen Sverige / Bangkok t/r lär hamna runt 3000 kronor.

Tillkommer flygskatten, ca 2500kr

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Gör hon så att du somnar? :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

Leif

Tja, 5500 kronor är väl bra. Blir dom billigast då?

Dela på andra sajter

GammalDansken

Leif

Fast då är väl inte det "lågpris" och de lär få svårt att fylla sina plan.

Har ytterst sällan behövt betala mer än 5000 med Finnair, Austrian, Turkish, Thai osv.

Är nere nu för 4500 - visserligen är det lågsäsong, men ändå.

Jag undrar om inte det ändå är priset inkl skat.

Dela på andra sajter

Norwegians nya satsning med lågpris som börjar 2013 skulle ge ett pris till New York på 1000kr. Måste naturligtvis vara innan alla skatter o avgifter.

Läste att SAS har följande kostnader för en biljett t.o.r för 6582 kronor

Skatter och avgifter var då 3252 kronor.

Om man överför dessa 3252 kronor till en resa Stockholm-Bangkok t.o.r. Hur stort påslag måste då Norwegian lägga på tro för att vara billigast och sno marknadsandelar?

APHIS User Fee 35 SEK

Passenger Facility Charge 32 SEK

Passenger Charge 70 SEK

Fuel and Security Surcharge

Non refundable charges on non-refundable tickets 2 619 SEK

Customs User Fee 39 SEK

Transportation Tax 232 SEK

Passenger Charge 158 SEK

Passenger Civil Aviation Security Service Fee 18 SEK

Immigration User Fee 49 SEK

Totalsumma skatter och avgifter: 3 252 SEK

Uppgifterna ovan gäller en tur- och returresa som kostar 6582 kr.

Ändrades av Nisse Hult
Dela på andra sajter

ja jag undrade oxå hur fasen det kan bli ett sånt billigt pris, måste vara nån hake.

Dela på andra sajter

GammalDansken

ja jag undrade oxå hur fasen det kan bli ett sånt billigt pris, måste vara nån hake.

Jag tror det är flera "haker"

Den ena är bränslekostnaden som ska vara 20% lägre.

Det påverker även skatter och avgifter som bränsletillägg.

Den andra är avgifter vi får betala för lyx som t.ex. bagage eller servering på resan.

Flög med Norwegian nyligen mellan Göteborg och Bromma och det vankades inte ens en kopp kaffe då.

Den tredje lär vara besättningens löner enligt det som citerades förut.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...