Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Dessa specialtejper för flygbruk är ganska vanligt att alla flygbolag använder

Dom är långt mycket bättre och dyrare än vanlig "silvertejp"

Det styrs väldigt hårt vilka tillfälliga reparationer som får göras med sådana. Inga vitala bärande funktioner etc utan oftast för att lösa airodynamiken runt skarvar och lister

Helt rätt Tallviking.Det låter konstigt att dom tejpar planen,men så är fallet.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dessa specialtejper för flygbruk är ganska vanligt att alla flygbolag använder

Dom är långt mycket bättre och dyrare än vanlig "silvertejp"

Det styrs väldigt hårt vilka tillfälliga reparationer som får göras med sådana. Inga vitala bärande funktioner etc utan oftast för att lösa airodynamiken runt skarvar och lister

Jag googlade mig till det också. :thumbsup:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag googlade mig till det också. :thumbsup:

Jag jobbade med det förut....

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Är du en gammal resevare från Flvp? :ok:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Nope. f.d officer i staben på en flottilj inom flygvapnet. Lämnade försvaret 2005 efter 23 år i tjänst inom fl och fv

Dela på andra sajter

Kunde ju varit någon sämre tejp än silvertejp...

Var hittade du silvertejpen? Jag hittar den inte ens efter att hämtat glasögonen :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Var hittade du silvertejpen? Jag hittar den inte ens efter att hämtat glasögonen :-)

I underkant av främre rutan till vänster i cockpit

Dela på andra sajter

Okey...respect :police:Hööööger om.. Mannn över.. :_russian:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Det är ingen silvertejp, det är skugga. Solen står snett ovanför planet, se nere på buken.

Det är så här man gör hönor av en fjäder...lite källkritik skadar aldrig ;-)

Dela på andra sajter

Det är ingen silvertejp, det är skugga. Solen står snett ovanför planet, se nere på buken.

Det är så här man gör hönor av en fjäder...lite källkritik skadar aldrig ;-)

Det är silvertejp, iaf enl fotografen.gissar att han såg det lite bättre än vad man gör på den förminskade bilden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kolla stolpen mellan fram och sidorutan så ser du det lite tydligare

Detta med att laga bl.a framrutan med "silvertejp" har varit uppe förut på MPR och diskuterats

Dela på andra sajter

Dagens toppkärra Arn-Bkk. Och nej, inga speldosor heller...7dd5ed13-06b6-42de.jpg

Det är silvertejp, iaf enl fotografen.gissar att han såg det lite bättre än vad man gör på den förminskade bilden.

Det är du som påstod att det var silvertejp, de andra hakade på. Om du använder Android/Iphone förstår jag att du har en svårtolkad bild. På en bildskärm (kör själv med 42") är det inget problem att se skuggan. Lägger med en delförstoring, kanske lättare att se då. Spelar i och för sig ingen roll, men jag är så j-kla trött på tjatet om Thais gamla plan, blivit ett mantra här på forumet. Är själv "frequent flyer" i tjänsten, Thais plan är inte sämre/bättre än många andra flygbolags.

post-4094-0-41256800-1340441394_thumb.jp

Dela på andra sajter

Skuggan kan väl ingen ta fel på men jag tror den eventuella tejpen är över listen till höger om framrutan. Skiljer sig i färg och ser bucklig ut.

Dela på andra sajter

Jag flög för några år sedan med en av Air France 747:or från Paris till Montreal och var framme och pratade med piloterna

Det var gamla modellen med två piloter och en flygingenjör i baksits vid eget bord med en "helvetes massa klockor som inte gick lika"

Det var en av den kärrans sista flygningar innan skrotning och den var mer än 35 år gammal

Kände mig inte så trygg efteråt

Precis vid landningen slog dessutom blixten ner i vingspetsen precis där jag satt och tittade ut och då vart man lite orolig..

Dela på andra sajter

Kolla stolpen mellan fram och sidorutan så ser du det lite tydligare

Detta med att laga bl.a framrutan med "silvertejp" har varit uppe förut på MPR och diskuterats

Under främre cockpitsfönstret är det skugga.

Dela på andra sajter

Under främre cockpitsfönstret är det skugga.

Ja den ser jag tydligt nere på själva ytan på flygkroppen men tejpen sitter enbart på rutans ram ovanför skuggan och på fönsterstolpen mellan rutorna

Dela på andra sajter

Det är du som påstod att det var silvertejp, de andra hakade på. Om du använder Android/Iphone förstår jag att du har en svårtolkad bild. På en bildskärm (kör själv med 42") är det inget problem att se skuggan. Lägger med en delförstoring, kanske lättare att se då. Spelar i och för sig ingen roll, men jag är så j-kla trött på tjatet om Thais gamla plan, blivit ett mantra här på forumet. Är själv "frequent flyer" i tjänsten, Thais plan är inte sämre/bättre än många andra flygbolags.

Förstår inte vad ditt problem är, bilden har givetvis inte publicerats för att visa någon skugga, utan för att fotografen reagerade på det med silvertejp lagade planet!

Sen håller jag inte med dig, Thais långdistansplan de nu använder på ARN, är tämligen risiga, trasiga, lösa stolar, trasiga detaljer på toaletter etc etc är tämligen vanligt, men det lär ju bli bättre vad det lider under detta år förhoppningsvis..iaf vad man läser sig till på nätet.

Dela på andra sajter

Förstår inte vad ditt problem är, bilden har givetvis inte publicerats för att visa någon skugga, utan för att fotografen reagerade på det med silvertejp lagade planet!

Sen håller jag inte med dig, Thais långdistansplan de nu använder på ARN, är tämligen risiga, trasiga, lösa stolar, trasiga detaljer på toaletter etc etc är tämligen vanligt, men det lär ju bli bättre vad det lider under detta år förhoppningsvis..iaf vad man läser sig till på nätet.

Jag flyger från CPH, det är skillnaden. 08:orna sliter hårdare på planen. :-)

Fortsatt trevlig Midsommar.

Dela på andra sajter

Det är nog så att efter att de sex nya 747-400

är ombyggda så kommer Stockholm att

trafikeras med de äldsta planen.

Av typ 740-400.

Som nu går på Frankfurt/London.

De fick speldosor får ett par år sedan.

med en tillsats bak på befintliga solar.

De sex nyaste får nya stolar.

De sex äldsta av 18 plan, av 747-400 bygges om till fraktplan två är redan i trafik.

Hälsar pigge01

Ändrades av R_Thai68

Dela på andra sajter

Jaja,nå't hände med det hela..

Dela på andra sajter

Jag flög för några år sedan med en av Air France 747:or från Paris till Montreal och var framme och pratade med piloterna

Det var gamla modellen med två piloter och en flygingenjör i baksits vid eget bord med en "helvetes massa klockor som inte gick lika"

Det var en av den kärrans sista flygningar innan skrotning och den var mer än 35 år gammal

Kände mig inte så trygg efteråt

Precis vid landningen slog dessutom blixten ner i vingspetsen precis där jag satt och tittade ut och då vart man lite orolig..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

:rotfl: Hur många jobb har du haft egentligen?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...