Batting Inlagd Augusti 19, 2022 Dela Inlagd Augusti 19, 2022 On 2022-08-16 at 14:06, skrev Mankan: Fråga @Batting. Han har kontakter i den lokala Thaimatsbutiken. ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claus Inlagd Augusti 20, 2022 Dela Inlagd Augusti 20, 2022 Knökfullt från Köpenhamn. Inga problem att checka in och komma ombord i tid men sen började det strula. De kunde inte lasta bagaget, maskin sönder mm. Tre timmar försenade blev vi 🫤 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 20, 2022 Dela Inlagd Augusti 20, 2022 (ändrad) On 2022-08-16 at 21:44, skrev Jed: Jag är också intresserad hur fulla planen är? priserna är snudd på befängda om man tittar kring jul/nyår. Vet inte var du tittar men för ett par veckor sen kunde man åka med Thai början dec till början feb för 7-8 tusen. Det tycker jag är bra pris. Kollade nu och 6 dec - 7 feb 8,800 SEK. Helt ok i högsäsong enl mig. Ändrades Augusti 20, 2022 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 20, 2022 Dela Inlagd Augusti 20, 2022 6 timmar sedan, skrev Esspe: Vet inte var du tittar men för ett par veckor sen kunde man åka med Thai början dec till början feb för 7-8 tusen. Det tycker jag är bra pris. Kollade nu och 6 dec - 7 feb 8,800 SEK. Helt ok i högsäsong enl mig. Men om man är låsta att åka över Jul nyår, från 22 december så är det priser som inte är av denna värld... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 20, 2022 Dela Inlagd Augusti 20, 2022 8 timmar sedan, skrev Jed: Men om man är låsta att åka över Jul nyår, från 22 december så är det priser som inte är av denna värld... Det har det alltid varit. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Augusti 20, 2022 Dela Inlagd Augusti 20, 2022 Landade med tg 951, inget munskydd. Biran fanns, fick 8 st, och vit vin till maten. Fullt till 95%ca. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 21, 2022 Dela Inlagd Augusti 21, 2022 Åkte med tajjen fredags från Arlanda. Inget kaos incheckningen plus säkerhets kontrollen 1 timme cirka. In i planet som var minst 30-40 grader varmt och 95 %full packad med folk. Var tvungen att visa covid bevis på Arlanda. Och ingen sa till om att använda munskydd nånstans. Satt frivilligt på en hemma i buriram Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 21, 2022 Dela Inlagd Augusti 21, 2022 9 timmar sedan, skrev Stoneys: Landade med tg 951, inget munskydd. Biran fanns, fick 8 st, och vit vin till maten. Fullt till 95%ca. Skulle tagit 2 bira till så hade det blivit 100% Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 17, 2022 Dela Inlagd September 17, 2022 Nya bagageregler från och med april. https://www.thaiairways.com/en/news/news_announcement/news_detail/New_Checked_Baggege_Allowance.page Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 18, 2022 Dela Inlagd September 18, 2022 Tycker att det såg väldigt krångligt ut men antar att det löser sig när man är inne och bokar. Såg däremot inget om vad som gäller om man har anslutningsflyg med Thai Smile. Tidigare gällde reglerna för Thai Air i dessa fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 18, 2022 Dela Inlagd September 18, 2022 20 minuter sedan, skrev apknug: Vad är det som verkar väldigt krångligt? Du får ha med dig 1 väska i ekonomin, 2 i business och 3 i first. Lite tyngre väskor om man åker där fram. Ja, var ju verkligen en bild för dummies, förstår man inte den så blir det nog svårt att förklara tydligare.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 18, 2022 Dela Inlagd September 18, 2022 8 timmar sedan, skrev lasseiudon: Tycker att det såg väldigt krångligt ut men antar att det löser sig när man är inne och bokar. Såg däremot inget om vad som gäller om man har anslutningsflyg med Thai Smile. Tidigare gällde reglerna för Thai Air i dessa fall. 6. If your journey involves multiple airline partners, please be aware that baggage rule may vary. In case of code-share flights, the carrier performing as the Most Significant Carrier (MSC) determines the baggage rule, will be the Marketing Carrier unless that carrier publishes a rule stipulate that it will be the Operation Carrier. In some cases, the baggage rule that applied for your journey may those of our partner airlines, please contact your travel agent or our ticketing/reservation agent for further advice. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 18, 2022 Dela Inlagd September 18, 2022 1 timme sedan, skrev Mankan: 6. If your journey involves multiple airline partners, please be aware that baggage rule may vary. In case of code-share flights, the carrier performing as the Most Significant Carrier (MSC) determines the baggage rule, will be the Marketing Carrier unless that carrier publishes a rule stipulate that it will be the Operation Carrier. In some cases, the baggage rule that applied for your journey may those of our partner airlines, please contact your travel agent or our ticketing/reservation agent for further advice. Har ju polare som är dumma nog att boka najs från Arlanda men hade inte kolla på flyget dit, de gjorde separata bokningar, blev en del penning till Arlanda :-)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd September 18, 2022 Dela Inlagd September 18, 2022 Hur ska man tolka detta? Får man som silvermedlem ha med sig ytterligare en väska på 23 kilo eller blir man av med den förmån på 10 kg som finns idag. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 18, 2022 Dela Inlagd September 18, 2022 1 timme sedan, skrev NiceBeaver: Hur ska man tolka detta? Får man som silvermedlem ha med sig ytterligare en väska på 23 kilo eller blir man av med den förmån på 10 kg som finns idag. Ja jag tolkar det som om du får ta med en väska till på 23 kg (istället för 10 kg extra)med de nya reglerna om du har silver. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 18 timmar sedan, skrev apknug: Vad är det som verkar väldigt krångligt? Du får ha med dig 1 väska i ekonomin, 2 i business och 3 i first. Lite tyngre väskor om man åker där fram. När man kolla länken och såg detta blev jag undrande: "Economy Class (Y / B / M) 2 Pieces (23 kg/pcs)" Är det 46 kg för vissa och vad är det för bokningsklasser? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norris55 Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev lasseiudon: När man kolla länken och såg detta blev jag undrande: "Economy Class (Y / B / M) 2 Pieces (23 kg/pcs)" Är det 46 kg för vissa och vad är det för bokningsklasser? Ändrades September 19, 2022 av norris55 Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norris55 Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 8 minuter sedan, skrev norris55: Här är IATA:s lista på rekomenderade förkortningskoder: A: First Class – Discounted B: Economy/Coach – Discounted 😄 Business Class 😧 Business Class – Discounted F: First Class H: Economy/Coach – Discounted I: Business Class – Discounted J: Business Class – Premium K: Economy/Coach – Discounted L: Economy/Coach – Discounted M: Economy/Coach – Discounted N: Economy/Coach – Discounted P: First Class – Premium Q: Economy/Coach – Discounted R: Supersonic S: Economy/Coach T: Economy/Coach – Discounted V: Economy/Coach – Discounted W: Economy/Coach – Premium X: Economy/Coach – Discounted Y: Economy/Coach Z: Business Class – Discounted Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 Såg ett program om den svenska tullen igår, det var ett inslag där tullen på Arlanda stoppade en thaidam med man. Hon hade som vanligt väskan full av frukt och grönsaker och blev av med allt. Tur jag hann ropa till frugan så hon fick se det, men om det blir lugnare på väskfronten i framtiden återstår att se 😁 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 10 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Såg ett program om den svenska tullen igår, det var ett inslag där tullen på Arlanda stoppade en thaidam med man. Hon hade som vanligt väskan full av frukt och grönsaker och blev av med allt. Tur jag hann ropa till frugan så hon fick se det, men om det blir lugnare på väskfronten i framtiden återstår att se 😁 Såg ochså programmet, vi har blivit stoppade på cph och dom har sett frukt och grönt. Inga problem bara du inte har kött. Men det borde gälla hela EU, eller har reglen tillkommit på senare år ? I Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Såg ett program om den svenska tullen igår Den tittade jag också, redan förra veckan. Nån jävel var på väg till Turkiet med 30 mille i väskor. Säkert bistånd? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 35 minuter sedan, skrev Amigo: Den tittade jag också, redan förra veckan. Nån jävel var på väg till Turkiet med 30 mille i väskor. Säkert bistånd? Han drog väl efter valresultatet...förstod att tuffare tider väntar... eller typ bättre dra än illa fäkta 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 23 minuter sedan, skrev Naam jai: Han drog väl efter valresultatet...förstod att tuffare tider väntar... eller typ bättre dra än illa fäkta 😉 Hände i maj. Undrar hur pulsen var när de tog honom, samt de hos de som skulle ha kosingen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 24 minuter sedan, skrev Naam jai: Han drog väl efter valresultatet...förstod att tuffare tider väntar... eller typ bättre dra än illa fäkta 😉 Knarkpengar, programmet är inspelat före valet och det är helt onödigt blanda politik i denna tråd. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd September 19, 2022 Dela Inlagd September 19, 2022 Vad gäller Bolaget, ångrar jag köpet deras Business. Dålig service och omtanke på väg ner. Tror inte de kan lyfta sig på hemresan. Finnarna och Qatar helt annan klass på allt under flygningen. Men nu har vi provat åter efter många år. Och visar bara att vi fortsätter med andra bolag. Nu är detta min och familjens åsikt. Så jag säger inte att ni som gillar thai är fel. Men vi alla är olika. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu