L64 Inlagd Maj 24, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Maj 24, 2012 Otroligt vad priserna varierar. Exakt samma resa som jag betalade 5800 för för 1 månad sen kostar 11200 nu. (ARN-HKT). När man använder sökfunktionerna på resesajterna för att hitta billiga priser så är det ju alltid economy class som visas. Finns det sökmotorer för bättre, lite finare alternativ, som premium och business? Eller är man hänvisad till resp. flygbolags sida då? Här är 3 resebyråer där du kan söka på tex Thai's PE och även Biz. http://www.mrjet.se/ https://www.travelli.../prdtlc/home.do http://www.expedia.se/ Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Szl Inlagd Juni 11, 2012 Dela Inlagd Juni 11, 2012 Hur blir det med PE efter uppgraderingen av våra 747:or ? Kommer det att vara en specialversion för nordiska marknaden med economy, PE och biz eller blir det economy, biz och first som på andra sträckor? När beräknas uppgraderingen vara klar ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juni 22, 2012 Dela Inlagd Juni 22, 2012 Dagens toppkärra Arn-Bkk. Och nej, inga speldosor heller... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Tjejen på min resebyrå sa till mig i veckan att from 16/8 så byts flygplanstypen ut ARN-BKK dom flyttar planet från London-Bkk till stockholmsrutten. tydligen airbus A340. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Dagens toppkärra Arn-Bkk. Och nej, inga speldosor heller... Kunde ju varit någon sämre tejp än silvertejp... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 (ändrad) Tjejen på min resebyrå sa till mig i veckan att from 16/8 så byts flygplanstypen ut ARN-BKK dom flyttar planet från London-Bkk till stockholmsrutten. tydligen airbus A340. Åhhh...Vad du problem med detta..inte första gången.Har lite svårt att förstå detta resonemang då Thai har dubbel daily från Heathrow. Dom kör med både Airbus340 och en 744..Från London. Från Arlanda passar inte en A340 eller 777 som dom kör med från Oslo... Ändrades Juni 23, 2012 av R_Thai68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 744= 747-400 förkortat men det vart det ju inte här BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 (ändrad) Tjejen på min resebyrå sa till mig i veckan att from 16/8 så byts flygplanstypen ut ARN-BKK dom flyttar planet från London-Bkk till stockholmsrutten. tydligen airbus A340. Det är nog så att efter att de sex nya 747-400 är ombyggda så kommer Stockholm att trafikeras med de äldsta planen. Av typ 740-400. Som nu går på Frankfurt/London. De fick speldosor får ett par år sedan. med en tillsats bak på befintliga solar. De sex nyaste får nya stolar. De sex äldsta av 18 plan, av 747-400 bygges om till fraktplan två är redan i trafik. Hälsar pigge01 Ändrades Juni 23, 2012 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Dt är nog så att efter att de sex nya 747-400 är ombyggda så kommer Stockholm att trafikeras bed de äldsta planen. Av typ 740-400. som ny går på Frankfurt/London. de fick speldosor får ett par år sedan. med en tillsats bak på befintliga solar. De sex nyaste får nya stolar. De sex äldsta av 18 plan, av 747-400 bygges om till fraktplan två är redan i trafik. Hälsar pigge01 Sannerligen på tiden att de byter ut de gamla häckarna som hålls i hop av silvertejp.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Kunde ju varit någon sämre tejp än silvertejp... Snygg bild på Thais nyaste 747-400 lev 2003 des. HS-TGG Planet är snart 9 år. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Sannerligen på tiden att de byter ut de gamla häckarna som hålls i hop av silvertejp.. Du fotat plan 18 från 2003 Som är "flagg flygplanet" av 747-400 Nyaste i 744 flottan Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Sannerligen på tiden att de byter ut de gamla häckarna som hålls i hop av silvertejp.. Läs Pigges inlägg igen... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Mera info här: OBS engelska http://www.planespotters.net/Airline/Thai-Airways-International Om HS-TGG http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/747/33770,HS-TGF-Thai-Airways-International.php Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Du fotat plan 18 från 2003 Som är "flagg flygplanet" av 747-400 Nyaste i 744 flottan Hälsar pigge01 Nu var det ju inte jag som fotade utan citerade ett inlägg med foto, lite skrämmande är ju att Thai tejpar ihop sina plan. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Nu var det ju inte jag som fotade utan citerade ett inlägg med foto, lite skrämmande är ju att Thai tejpar ihop sina plan. Passa dig från Sas... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Passa dig från Sas... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 silvertejp brukar ibland kallas flygplanstejp.Väldigt bra tejp för den som inte kan laga saker. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Sannerligen på tiden att de byter ut de gamla häckarna som hålls i hop av silvertejp.. silver tejp... Detta p.g.a. Maid in USA Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 (ändrad) silver tejp... Detta p.g.a. Maid in USA Hälsar pigge01 Maid ? Är det alltså helt normalt att laga flygplan med silvertejp för Thai? Iofs så verkar ju också Ryanair laga sina plan med silvertejp....Ryanair och Thai, två förstklassiga flygbolag det !! Ändrades Juni 23, 2012 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 silvertejp brukar ibland kallas flygplanstejp.Väldigt bra tejp för den som inte kan laga saker. Undar hur många miljader rullar Sas behöver nästa gång... sorry offtopic BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Undar hur många miljader rullar Sas behöver nästa gång... sorry offtopic He he åtskilliga rullar.Om fattiga sas har råd med tejp. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Undar hur många miljader rullar Sas behöver nästa gång... sorry offtopic Gör SAS som Thai och Ryanair, lagar sina plan med silvertejp? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 hehe ...men detta var en Thai Air Tråd. Ber om ursäkt BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Gör SAS som Thai och Ryanair, lagar sina plan med silvertejp? Svar ja. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 23, 2012 Dela Inlagd Juni 23, 2012 Dessa specialtejper för flygbruk är ganska vanligt att alla flygbolag använder Dom är långt mycket bättre och dyrare än vanlig "silvertejp" Det styrs väldigt hårt vilka tillfälliga reparationer som får göras med sådana. Inga vitala bärande funktioner etc utan oftast för att lösa airodynamiken runt skarvar och lister Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu