Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev frogfish:

Anar en viss ironi, men jag gillar konceptet med att man kan köpa till det man vill ha. Så det blir en tumme upp👍

Viss ironi, samtidigt så slipper man frågor och gnäll om vad som ingår. Svaret är varje gång; Det du betalat för.

Själv åker jag bara på award, billigaste man kan göra 🥰

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Åkte business i början av året och det var som ekonomiklass om ens det, maten var snålt tilltagen och nästan oätlig.

Tur att den var snålt tilltagen när det nästan var oätligt.. 😁😉

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
35 minuter sedan, skrev Boa52:

Flyger du för att få statuspoäng, jag flyger för att komma från ett ställe till ett annat,

mat dryck tycker jag funkat ganska bra dom 20 åren jag rest till Thai. Men är man kräsen

och vill gnälla så finns det altid tillfällen

Han flyger MED poäng, komfortablare, slipper jobbigt köande och kommer fortare ut från flygplatsen. 
Det är således både billigare och bättre 

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Han flyger MED poäng, komfortablare, slipper jobbigt köande och kommer fortare ut från flygplatsen. 
Det är således både billigare och bättre 

Slipper funderara på vad som ingår. Allt, i stort sett.

Dela på andra sajter

Den bästa kombon för mig är nog att försöka rodda en bra sitt plats i ekonomi. Det går om man är ute i tid och vet vad man letar efter.

Ta en Imovane eller liknade så vaknar man fint till den underbara frukosten som serveras😀.  Tänker thai här. Flyger man Qatar eller liknade kan man faktiskt ha en riktigt bra upplevelse för ganska små pengar i mellan. Helt klart värt det om man planerar sin resa så man har tid till alla extra fördelar det ger.

Thai är bara en transportsträcka och vägrar deras ocker priser.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev apknug:

Ja synd att Norwegian inte flyger Long haul längre, de var fan de enda där mat inte ingick. "Tyvärr" fick man Norwegian reward poäng på alla resor även de billigaste.

Det är enkelt att slippa poäng om man inte är medlem i deras program. 

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev evert 1:

Nu har jag inte åkt med Thai sedan Covid utbröt, men innan dess försämrades Thai stadigt, gjort så i minst 15 - 20 år.

Dock har prisbilden ändå varit human gentemot andra bolag + fördelen med direktflyget (då från CPH).

Personligen tycker jag alkohol skulle vara helt bannlyst på flyg, ställer bara till det för andra passagerare men inte minst för flygvärdinnorna.

Däremot borde de blanda in ett par insomningstabletter i varje passagerares mat.:big_smile:

Det blev sämre efter Taksin slog klorna om TA och började suga ut näring till sitt privata flygbolag. Det första han gjorde var att byta ut VDn/styrelseordföranden mot en lojal en. Den dåvarande hade börjat få ordning på företaget innan olyckan Thaksin grep in. Korruptionens mästare sänkte därmed TA sakta men säkert.

Dela på andra sajter

ThailandNovise
3 minuter sedan, skrev Wanchai:

Det blev sämre efter Taksin slog klorna om TA och började suga ut näring till sitt privata flygbolag. Det första han gjorde var att byta ut VDn/styrelseordföranden mot en lojal en. Den dåvarande hade börjat få ordning på företaget innan olyckan Thaksin grep in. Korruptionens mästare sänkte därmed TA sakta men säkert.

Det där är ju evigheter sedan. Så du menar att ingen har lyckats få ordning på TA sedan dess, trots ett antal nya VD/styrelseordföranden?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ThailandNovise:

Det där är ju evigheter sedan. Så du menar att ingen har lyckats få ordning på TA sedan dess, trots ett antal nya VD/styrelseordföranden?

Mja. 

Finns ju en annan figur som oxå tycker om att åka thai airways flygplan utan att följa prislistan.

Dela på andra sajter

ThailandNovise
Precis nyss, skrev Nicholas:

Mja. 

Finns ju en annan figur som oxå tycker om att åka thai airways flygplan utan att följa prislistan.

Bara 1? Det är väl tusentals. 

Dela på andra sajter

Köpte billigaste biljetten 4300 kr i augusti. Och kan endast boka seat på dom cirka 20 sista raderna gratis. Går inte att betala för bättre platser tyvärr 

Dela på andra sajter

Ni som flyger med thai nu från Arlanda. Lämna gärna en kommentar hur det går med köer till incheckningen och säkerhetskontrollen.?? Är det fortfarande problem??? 

Dela på andra sajter

Läste precis att thai ska skrämma liv i 2st 747or igen pga ökade resande. Plus 2 st 300 maskiner dessutom. 

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev soi covboy:

Läste precis att thai ska skrämma liv i 2st 747or igen pga ökade resande. Plus 2 st 300 maskiner dessutom. 

Vi har piloter om dom behöver. 

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev soi covboy:

De 747:or det har har väl blivit fraktplan?Men om så är fallet så hurrar jag.

Måne

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Nu är dessa topplistor i viss !än subjektiva men ändå. Thai kommer inte ens med på top 20 längre....

Tjugo bästa flygbolag 2022

1. Qatar Airways

2. Air New Zealand

3. Etihad Airways

4. Korean Air

5. Singapore Airlines

6. Qantas

7. Virgin Australia

8. EVA Air

9. Turkish Airlines

10. All Nippon Airways

11. Cathay Pacific Airways

12. Virgin Atlantic

13. Japan Air Lines

14. JetBlus

15. Finnair

16. Emirates

17. Hawaiian

18. Air France/KLM

19. Alaska Airlines

20. British Airways

Så visst kan man säga att Thai airways är inge bra.

https://www.cnn.com/travel/article/airline-ratings-worlds-best-airlines-2022/index.html

Kompisen med fam. åkte med Qatar sitter nu i Chiang Mai utan 2 av deras väskor och det går inte att 

kontakta Qatar . 

Har själv haft den erfarenheten  av Qatar att när något skiter sig så inte fan lever dom upp till det epitetet.

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hobbe:

Kompisen med fam. åkte med Qatar sitter nu i Chiang Mai utan 2 av deras väskor och det går inte att 

kontakta Qatar . 

Har själv haft den erfarenheten  av Qatar att när något skiter sig så inte fan lever dom upp till det epitetet.

Hobbe

De som hände för mig med dem.

Hade en biljett som jag köpte i december 2019 som jag skulle ha till april 2020, då vart det ju covid och allt bara stängdes.

Flyttade biljetten ett år till tidigt 2021 näpp ingen resa då heller.

Flyttade fram den till tidigt 2022 halvkrångligt att åka då och hade faktiskt ingen lust heller.

Tänke jag kör tidigt 2023 det gick, betalade en ombokningsavgift på en tusenlapp eller så.

Skulle sen skriva ut biljetten från deras sida då var biljetten borta ur systemet.

Men hade kvar ref. numret men inget EMD nummer.

Då ringde jag dem och fick då förklarat att biljetten gått ut den var inte giltig längre det var för länge sedan jag köpte den sa de på Qatar men jag kunde få liv i den för tror de var runt 15000 kr som de sa till mig då något jag tackade nej till.

Men skam den som ger sig.

Ringde igen och sa att jag hade bokat en biljett som tidigare vart inställd pga Covid men jag hade nu inte fått EMD numret denna gången gick det bra till ingen kostnad så nu är den tillbaka igen och jag har nu har jag en biljett tills tidigt 2023. 
Så det med Qatar är att en gör något och bara vräker ur sig något sen pratar man med nästa som säger en annan sak.

Hade jag kommit till Arlanda då i början 2023 så hade jag inte haft en giltig biljett det skulle varit fint *not*.

Sen är de krångliga att snacka med man blir kopplad till ett supportcenter någonstans i världen tror det är i Qatar för de jag har pratat med låter det som engelska med arabisk brytning.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

kontakta Qatar . 

Hobbe

Flyger bara med Qatar, har haft problem med flyg flertal gånger pga. tait tid mellan flygen aldrig haft problem fått ny biljett med första bästa flyg vidare

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev apknug:

Tråkigt att du hade en negativ upplevelse med qatar.

Jag och min sambo hade ett liknade scenario under Coronan mm med en helt annan upplevelse. 

Vi bokade biljetter till Maldiverna med Qatar men sen kom Coronan. Det gick inte att åka och Flight inställd.Inga problem att flytta fram resan två tre gånger, utan kostnad, antingen på deras hemsida eller den internationella kundtjänsten. 

Efter ett tag, nåt år lite drygt kanske, fan vi skiter i Maldiverna, Thailand är bäst! Inga problem att byta datum och destination åka ut olika datum, allt utan kostnad med hjälp av den internationella kundtjänsten.

Väl framme i Thailand efter knappt två månader. Fan vi stannar längre, inga problem att flytta fram resan utan kostnad, det gjorde jag tre gånger. Trevlig och tillmötesgående kundtjänst. Nån gång hamnade jag hos en indier med lite väl knackig engelska dock, men med tålamod gick det bra. 

Så jag är mer än nöjd med Bolaget. Bra service ombord också.

Men  när det gäller dig, varför fick du EMD? Fick du en voucher som du skulle boka en ny biljett för?

Jo jag fick en Voucher från början då 2020.

Men när jag bokade om min biljett som var nu i början av 2022 till 2023 så fick jag då inget EMD nummer det stod bara xxxxxxxx xxx eller något sådant det var då problemen började.

Bara att den första personen hävdade att Vouchern hade gått ut som jag sedan fixade till med en annan på deras kundcenter.

Missnöjd är jag inte med dem generellt för jag har flygigt med de tidigare absolut inget fel på servicen och lounger i Qatar.

Det som var lite jobbigt var de dubbla budskapen från deras telefonservice och om man inte skulle varit på sin vakt och då kommer till Arlanda en kall vinterdag 2023 med min första utskrift som jag hade utan ett EMD nummer då kommer jag nog inte med.

Det var bara det att de inte generellt inte har varit rakt framåt på deras kundsupport.

Men det här är ju ett lyxproblem men skulle vara surt om man fastnade någonstans.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hobbe:

kontakta Qatar . 

Hobbe

Har kontaktat dem "massor" av gånger, inga som helst problem.

-Telefon

-Messenger

-Whatsapp

Så är nog SBT där i Changmai.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har kontaktat dem "massor" av gånger, inga som helst problem.

-Telefon

-Messenger

-Whatsapp

Så är nog SBT där i Changmai.

Icke .

Han har provat allt det där + Twitter .

Dom behagar bara inte svara .

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev hobbe:

Icke .

Han har provat allt det där + Twitter .

Dom behagar bara inte svara .

Hobbe

Trist, både på telefon och messenger svarar de annars direkt.....hoppas det löser sig väskorna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Rillex:

Jo jag fick en Voucher från början då 2020.

Men när jag bokade om min biljett som var nu i början av 2022 till 2023 så fick jag då inget EMD nummer det stod bara xxxxxxxx xxx eller något sådant det var då problemen började.

Bara att den första personen hävdade att Vouchern hade gått ut som jag sedan fixade till med en annan på deras kundcenter.

Missnöjd är jag inte med dem generellt för jag har flygigt med de tidigare absolut inget fel på servicen och lounger i Qatar.

Det som var lite jobbigt var de dubbla budskapen från deras telefonservice och om man inte skulle varit på sin vakt och då kommer till Arlanda en kall vinterdag 2023 med min första utskrift som jag hade utan ett EMD nummer då kommer jag nog inte med.

Det var bara det att de inte generellt inte har varit rakt framåt på deras kundsupport.

Men det här är ju ett lyxproblem men skulle vara surt om man fastnade någonstans.

Det där är ju inget ovanligt när det gäller kundtjänster. Vissa kan sitt jobb och andra försöker bara komma undan på smidigaste sätt. En del kundtjänster lägger ut hela eller delar av tjänsten på andra bolag och då blir servicen genast sämre. Com Hem var ett väldigt bra exempel, hamnade man hos deras egen kundtjänst brukade det funka bra men hamna du på någon outsourcing var kunskapen betydligt lägre.

Funkar det inte första gången så på det igen precis som du gjorde.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Har åxå haft lite problem med Qatar. Råkade göra en dubbelbokning trots att jag var nykter. Fick tag i kundtjänsten nästa dag och fick en bokning annulerad. Skulle dock ta 30 dagar innan pengarna skulle vara åter på kortet men det var åtgärdat samma dag.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...