Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Finns mycket skrivet om detta tidigare, men 30 dagar är ett riktmärke då flygbolagen börjar "seata" passagerare.

Med SAS kan du göra det vid bokningen även om det är ett halvår före.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det tidigaste tag har bokat en biljett tidigare är en vecka, då har det aldrig varit några problem men nu är det tre månader, så det är väl det som är problemet.

Otto

Ring resebyrån, eller flygbolaget, beroende på hur du köpt biljetten, så fixar dom detta.

Sällan före 30 dar på de billigaste biljetterna.

Leif

Dela på andra sajter

Jag svarar på euro bonuspoäng med Thai inrikes.

Det beror på biljettklass.

Läs mera här:

http://www.sas.se/en...i-Airways-Intl/

Hälsar pigge01

Jag är ingen ordningsmänniiska, så när jag tidigare köpt en inrikes biljett i Thailand så har jag gjort det på en resebyrå betalt med visakortet och trott att det räckte att dra saskortet vid inchekning

Men det har inte funkat

Men vad värre är att min första biljett i PE-class från BKK-ARN fick jag aldrig några poäng för.

Jag visste att det fanns en gräns på tre månader för efterregistrering av poäng, så jag ringde SAS och klagade och får förmodligen tag i någon jävla sommarvikarie som beter sig allmänt förvirrat

Jag försöker förklara för henne att det inte är någon kampanjbiljett men ger upp till slut.

Men nu när jag tittar på mitt eurobonuskonto så är det samma bokningsklass på på den biljetten som dom övriga PE-biljetterna

Så jag missade minst 5000 poäng

Otto

Dela på andra sajter

Jag är ingen ordningsmänniiska, så när jag tidigare köpt en inrikes biljett i Thailand så har jag gjort det på en resebyrå betalt med visakortet och trott att det räckte att dra saskortet vid inchekning

Men det har inte funkat

Men vad värre är att min första biljett i PE-class från BKK-ARN fick jag aldrig några poäng för.

Jag visste att det fanns en gräns på tre månader för efterregistrering av poäng, så jag ringde SAS och klagade och får förmodligen tag i någon jävla sommarvikarie som beter sig allmänt förvirrat

Jag försöker förklara för henne att det inte är någon kampanjbiljett men ger upp till slut.

Men nu när jag tittar på mitt eurobonuskonto så är det samma bokningsklass på på den biljetten som dom övriga PE-biljetterna

Otto

Varför inte efter registrera på Eurobonus hemsida, eller om det är thai du vill ha poängen på.

Spara boardingcard så biljettnummer finns med.

Jag brukar få 5700 poäng på SAS Eurobonus för en Thai flight i Y-economy class.

En PE borde ge det dubbla.

6000 poäng räcker ibland för en resa UME - CPH,

Leif

Dela på andra sajter

Varför inte efter registrera på Eurobonus hemsida, eller om det är thai du vill ha poängen på.

Spara boardingcard så biljettnummer finns med.

Jag brukar få 5700 poäng på SAS Eurobonus för en Thai flight i Y-economy class.

En PE borde ge det dubbla.

6000 poäng räcker ibland för en resa UME - CPH,

Leif

Jag har inga papper kvar, men dom har ju alla uppgifterna om mina resor, poäng och biljetter på sin SAS eurobonussida men det hjälper inte.

Otto

Dela på andra sajter

Jag har inga papper kvar, men dom har ju alla uppgifterna om mina resor, poäng och biljetter på sin SAS eurobonussida men det hjälper inte.

Otto

Har du alla uppgifter men inte får poäng, betyder det att du har åkt på billiga kampanjbiljetter. Där får man inga poäng. Jag har fyra resor med thai, som gett noll poäng. Class W, V och några till ger inget.

Även resor med Austrian och Air China har blivit utan poäng.

Jag är för duktig att köpa billigt. Aldrig över 6.000 tor Bangkok, då blir man ofta poänglös.

Bättre att åka billigt än få några poäng.

En smörgås och kaffe kan kosta över 1000 poäng.

Dela på andra sajter

Har du alla uppgifter men inte får poäng, betyder det att du har åkt på billiga kampanjbiljetter. Där får man inga poäng. Jag har fyra resor med thai, som gett noll poäng. Class W, V och några till ger inget.

Även resor med Austrian och Air China har blivit utan poäng.

Jag är för duktig att köpa billigt. Aldrig över 6.000 tor Bangkok, då blir man ofta poänglös.

Bättre att åka billigt än få några poäng.

En smörgås och kaffe kan kosta över 1000 poäng.

Jag va inne och titta nyss

Samtliga mina PE-class är bokningsklass u en är poänglös

Otto

Dela på andra sajter

Men det har inte funkat

Otto

Du ska ha samma bonus som i Ekonomi klass.

Se länken jag bifoga ovan.

Thai PE-klass är U biljett och ger 5400p enkel resa, på SAS kort.

Högre poäng för du bara i First & Business!!

På W, V, biljett får du inga poäng!

Samma gäller om jag skulle flyga i Ekonomi Extra med mitt Thai Bonuskort.

Det är bara så.

Du skulle tagit kopior på Boardingkorten och skrivit ett brev till SAS

Om att du saknade dina poäng.

Detta fick jag göra på Thai för senaste ner resan i November.

Jag fick mina poäng sedan.

Hälsar pigge01.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Guest piipe

Hos thai kan man efterregistrera "glömda" poäng på internet, funkar klockrent ! Kan tilläggas att man får fulla poäng även för W-klass inrikes thai.

//piipe

Dela på andra sajter

John Khonken

Zoran den frågan är lätt. Man vill ha folk till landet inte folk som åker därifrån.

Dela på andra sajter

Färsk video från Hamburg med Thai's första 380 som inreds nu.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Skulle gärna flyga ett sådant plan, men ingen PE-class. Så jag föredrar våra gamla kärror.

Är inte så lite orolig för att PE-classen försvinner på dom nyinredda kärrorna när dom får den nya den nya inredningen.

Förmodligen kan man räkna med prishöjningar men dom har ju finnarna och turkarna och räkna med åxo.

Jag åker ner den 27 juli (från arlanda tyvärr) är det färdiginrett och klart då?

SAS går ju fetbort i alla fall för oss Göteborgare sex timmar på nervägen i Köpenhamn finns ju inte ens på kartan

Otto.

Dela på andra sajter

Litet klipp från tillverkningen av den första 380-n

Hoppas att klippet inte varit uppe tidigare :bag:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Zoran den frågan är lätt. Man vill ha folk till landet inte folk som åker därifrån.

Frågan var BKK-STH-BKK

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hur ser Thai Airways finansiella status ut? Finns det någon risk för konkurs? jag tänkte på att det ena efter det andra flygbolaget konkar just nu, senast Sky airways.

Dela på andra sajter

Hur ser Thai Airways finansiella status ut? Finns det någon risk för konkurs? jag tänkte på att det ena efter det andra flygbolaget konkar just nu, senast Sky airways.

Faktiskt så visar Thai Airways för närvarande plusresultat. Dessutom är thailändska staten huvudägare. Förvisso ingen garanti mot konkurs, men troligtvis lite tryggare än ett privatägt bolag.

Dela på andra sajter

Låter bra , fast SAS ligger tydligen pyrt till enligt blaskorna idag, den är väl statlig ? då kan man flyga tryggt med Thai då

Dela på andra sajter

Är du osäker och nervös, köp till en försäkring mot konkurs. Kostar 50 - 100 kr.

Nu är det Europa trafiken som går dåligt och drar ned lönsamheten.

Långlinjerna är stabila.

Vi får nog först se att antalet avgångar blir färre, där det är svårt att fylla planen.

I SAS fall är nog inte konkursrisken så stor, risken att bli uppköpt eller sammanslagen med ett annat bolag är mycket större.

Leif

Dela på andra sajter

Är du osäker och nervös, köp till en försäkring mot konkurs. Kostar 50 - 100 kr.

Nu är det Europa trafiken som går dåligt och drar ned lönsamheten.

Långlinjerna är stabila.

Vi får nog först se att antalet avgångar blir färre, där det är svårt att fylla planen.

I SAS fall är nog inte konkursrisken så stor, risken att bli uppköpt eller sammanslagen med ett annat bolag är mycket större.

Leif

är inte speciellt orolig faktiskt, men man undrar ju lite över finanserna hos bolagen man brukar flyga med. SAS och Thai känns ganska säkert
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Otroligt vad priserna varierar. Exakt samma resa som jag betalade 5800 för för 1 månad sen kostar 11200 nu. (ARN-HKT).

När man använder sökfunktionerna på resesajterna för att hitta billiga priser så är det ju alltid economy class som visas. Finns det sökmotorer för bättre, lite finare alternativ, som premium och business? Eller är man hänvisad till resp. flygbolags sida då?

Dela på andra sajter

Otroligt vad priserna varierar. Exakt samma resa som jag betalade 5800 för för 1 månad sen kostar 11200 nu. (ARN-HKT).

När man använder sökfunktionerna på resesajterna för att hitta billiga priser så är det ju alltid economy class som visas. Finns det sökmotorer för bättre, lite finare alternativ, som premium och business? Eller är man hänvisad till resp. flygbolags sida då?

Är resan kortare än 30 dagar kolla denna länk;

http://www.thaiairways.com/offers/special-fare-promotions/en/sto_summer_en.htm

Hälsar pigge01

Dela på andra sajter

Priserna utan flygskatt?

Dela på andra sajter

Priserna utan flygskatt?

Ja

Det är en Thailändsk sida!

Deras lagar!

prova och boka så kommer skatten fram.

Hälsar pigge01

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...