Mankan Inlagd April 7, 2021 Dela Inlagd April 7, 2021 4 timmar sedan, skrev Wanchai: I detta fall har Thai Airways lovat att boka om kostnadsfritt hela 2022 utan kostnad. Varför ska jag då betala 1800+ kr för deras ombokning när jag redan betalt nästan 1000 kr för möjligheten att boka om? Nä, Ticket skiter uppenbart i sina kunder! Jag köpte en ombokningsbar biljett pga att jag skulle vara i Thailand 7 månader, vilket jag kommer att göra i framtiden också. Ingen kunde förutse covid19 och då är väl tryggheten att ha ombokningsbar biljett! Men hos Ticket, nordens största resebyrå, var den värdelös. Anmälan ser jag som lönlös och kräver för mycket kraft. Jag skiter i de men berättar mer än gärna om deras svek. Jag har bokat om med Jade nu 3 gånger utan att ha betalt en krona. Det var snack först om att de skulle ta en avgift när min tjej ringde men när jag sedan ringde och pratade med rätt person så gick det bra helt avgiftsfritt. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd April 8, 2021 Dela Inlagd April 8, 2021 Apropå trådskaparen. Han dök upp i en dokumentär om Kortedala för ett tag sedan.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd April 30, 2021 Dela Inlagd April 30, 2021 6 och 1/2 månad tog det ,idag fick jag tillbaka mina pengar från thai - cirka 800 kr som tickets tog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carabao2 Inlagd Maj 19, 2021 Dela Inlagd Maj 19, 2021 Lite närmare en "nystart". Thai Airways Internationals borgenärer har röstat för att godkänna flygbolagets omstruktureringsplan, sa dess juridiska rådgivare på onsdagen. "Nittio procent av borgenärerna röstade för att godkänna planen", säger Kitipong Urapeepatanapong, ordförande för Baker och McKenzie, flygbolagets juridiska rådgivare, till Reuters. Fem personer har utsetts till dess administratörer inklusive fungerande verkställande direktör Chansin Treenuchagron och tidigare VD Piyasvasti Amranandthe, sa Thai Airways i ett uttalande efter mötet. "Borgenärernas godkännande erbjuder Thai Airways en möjlighet att fortsätta sin verksamhet", säger flygbolaget. "Det kommer också att göra det möjligt för flygbolaget att bibehålla sin konkurrenskraft på flygmarknaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carabao2 Inlagd Maj 25, 2021 Dela Inlagd Maj 25, 2021 Thai Airways Extends 2021 & 2022 Expiring Royal Orchid Plus Miles Through December 31, 2023 Thai Airways, a flag carrier currently going through a bankruptcy reorganization in Thailand, has decided to extend miles expiring in 2021 and 2022. Royal Orchid Plus (ROS) members have time to use their miles through the end of 2023 unless the airline ceases to exist, an unlikely albeit not impossible scenario. You can access Thai’s page for mileage expiry extension here. Here’s the information that Thai Airways has released: Members who have expired miles in any quarter of 2021 and 2022, these miles will be extended for award redemption until 31 December 2023. This is an automatic process, no further action by members is required, so you do not need to contact us for extending validity of the miles. We hope the above extension can provide an ample time for your plan. If you wish to redeem some miles, currently we have THAI and THAI Smile air awards, as well as some lifestyle awards within Thailand for your options, click here. We look forward to having you on board THAI once again in the near future. Conclusion I am glad that Thailand’s flag carrier has decided to do the right thing and extend all the miles through the end of 2023, although why expire them in the first place? Well. We all know why. It is tricky for the airline and its management to navigate Thai Airways through the process. Thailand needs to chip in, too, if they prefer the airline sticking around and not folding. Lånat från LoyaltyLobby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Juni 16, 2021 Dela Inlagd Juni 16, 2021 On 2021-04-07 at 17:40, skrev Wanchai: Eller så bokar man med Nonkis Travel agency som jag gjort tidigare. Då får man service. Synd att jag inte gjorde det denna gång! Då ska man göra det med ICA-kortet. Annars är det helt meningslöst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juli 29, 2021 Dela Inlagd Juli 29, 2021 www.marsta.nu / Thai Airways flyger från Arlanda igen Thai Airways flyger från Arlanda igen 27 juli 2021 kl. 15:45 I oktober startar Thai Airways med flyg till och från Arlanda. Under pandemin har Thai Airways ställt in alla flyg till och från Arlanda. Men i oktober kommer flygningarna igång igen enligt Dagens Nyheter. Plan kommer flyga direkt till Bankgok, inledningsvis fyra gånger i veckan, därefter tre gånger i veckan. Premiären sker andra oktober och rutterna ska sedermera gå tisdag, torsdag och lördag mellan Bankgkok och Arlanda. Bokningarna öppnar upp inom kort. Av Daniel Iskandar 070-566 62 91 daniel@marsta.nu Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 Nu gäller det vem som har bäst erbjudande och pris, Thai Air eller Finnair! Må konkurrensen gynna oss som vill till Thailand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 3 timmar sedan, skrev Wanchai: Nu gäller det vem som har bäst erbjudande och pris, Thai Air eller Finnair! Må konkurrensen gynna oss som vill till Thailand! Qatar Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 On 2021-06-16 at 14:50, skrev falukorven: Då ska man göra det med ICA-kortet. Annars är det helt meningslöst. Med Nonki och Ica kortet.Det är bland en del medlemmar här helt outstanding. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 1 timme sedan, skrev B747: Med Nonki och Ica kortet.Det är bland en del medlemmar här helt outstanding. Har bara bra att säga om Nonki dom få gånger jag anlitat honom men det var länge sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 2 minuter sedan, skrev goli006: Har bara bra att säga om Nonki dom få gånger jag anlitat honom men det var länge sen. Samma här. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 34 minuter sedan, skrev goli006: Har bara bra att säga om Nonki dom få gånger jag anlitat honom men det var länge sen. 32 minuter sedan, skrev B747: Samma här. Var nog länge sedan han sålde en biljett...tyvärr Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 1 minut sedan, skrev Enis: Var nog länge sedan han sålde en biljett...tyvärr Enis Jag snackade med han i våras. Inte helt nedlagt i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Juli 30, 2021 Dela Inlagd Juli 30, 2021 (ändrad) Ska man ringa den där filuren Daniel Iskander och fråga kanske?? Nä tror det är bättre att slösurfar runt lite.. Ändrades Juli 30, 2021 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Augusti 16, 2021 Dela Inlagd Augusti 16, 2021 Billigare att parkera flygplanen visst.. https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/08/16/Thailand-thai-airways-rapporterar-forsta-vinsten-under-coronapandemin.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 (ändrad) Fick meddelande om att de flyttat min våran hemresa en dag. Det betyter kanske att flygresan blir av ändå. Tidigare har de datum vi bokat om till (sedan mars 2020) kancelleras. Frågan är ju bara hur fritt man kommer att kunna röra sig. Om det blir av och man kan röra sig fritt mellan byn och Pattaya så hade jag gärna istället lagt på en vecka till. Men det blir väl antagligen en dyr ombokning med den boningklassen. Ändrades September 14, 2021 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 7 minuter sedan, skrev Mankan: Fick meddelande om att de flyttat min våran hemresa en dag. Det betyter kanske att flygresan blir av ändå. Tidigare har den ju bara de datum vi bokat om till (sedan mars 2020) kancelleras. Frågan är ju bara hur fritt man kommer att kunna röra sig. Om det blir av och man kan röra sig fritt mellan byn och Pattaya så hade jag gärna istället lagt på en vecka till. Men det blir väl antagligen en dyr ombokning med den boningklassen. Läser man i detta så blir man inte mycke klokare https://thepattayanews.com/2021/09/03/fact-check-is-Pattaya-Bangkok-and-other-places-in-Thailand-fully-opening-to-vaccinated-foreign-tourists-in-october/?fbclid=IwAR3o3mJadZQyN6mg7a9eoCmIRPkcZkcKBmsASJzDzevYYjfVwDEWez-Wlak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 On 2021-07-29 at 09:48, skrev Amigo: www.marsta.nu / Thai Airways flyger från Arlanda igen Thai Airways flyger från Arlanda igen 27 juli 2021 kl. 15:45 I oktober startar Thai Airways med flyg till och från Arlanda. Under pandemin har Thai Airways ställt in alla flyg till och från Arlanda. Men i oktober kommer flygningarna igång igen enligt Dagens Nyheter. Plan kommer flyga direkt till Bankgok, inledningsvis fyra gånger i veckan, därefter tre gånger i veckan. Premiären sker andra oktober och rutterna ska sedermera gå tisdag, torsdag och lördag mellan Bankgkok och Arlanda. Bokningarna öppnar upp inom kort. Av Daniel Iskandar 070-566 62 91 daniel@marsta.nu "Under pandemin har Thai Airways ställt in alla flyg till och från Arlanda. Men i oktober kommer flygningarna igång igen enligt Dagens Nyheter." Jaha så pandemin anses vara över?! PÅ mig verkar det som om den just satt fart där i Sydostasien. Jag undrar vem det är som beslutar sådant där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 2 timmar sedan, skrev Batting: "Under pandemin har Thai Airways ställt in alla flyg till och från Arlanda. Men i oktober kommer flygningarna igång igen enligt Dagens Nyheter." Jaha så pandemin anses vara över?! PÅ mig verkar det som om den just satt fart där i Sydostasien. Jag undrar vem det är som beslutar sådant där? Ja antagligen betämmer väl Thaiair själva vart ifrån de väljer att flyga. De tror väl på att det kommer att finnas ett underlag i och med att det är sagt att stora delar ska öppna i oktober. Men vi är ju inte där ännu. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 (ändrad) 6 minutes ago, Mankan said: Ja antagligen betämmer väl Thaiair själva vart ifrån de väljer att flyga. De tror väl på att det kommer att finnas ett underlag i och med att det är sagt att stora delar ska öppna i oktober. Men vi är ju inte där ännu. Här från fronten kan vi meddela att det mesta är fortsatt stängt och att vi är belagda med utegångsförbud nattetid september ut. Att det ens för oss här i frontlinjen skulle öppna fullt ut till den 1a oktober känns osannolikt. I januari? Kanske. Jag knallade igenom sjukhuset som blivit vaccinationscentral senast idag och det var fullt pådrag, man fick kryssa sig fram. Jag är skeptisk, men ändå hoppfull. Man kan i nuvarande läge inte svara på annat sätt än en politiker som helgarderar. Ändrades September 14, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd September 14, 2021 Dela Inlagd September 14, 2021 Verkar inte gälla Bkk som har öppnat upp ganska mycket. Räknar med respass i oktober, men få se hur det går med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 Jag hoppas att det släpper till april 2022 man slipper massa intyg och restruktioner mellan provincer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 15, 2021 Dela Inlagd September 15, 2021 21 timmar sedan, skrev Risifrutti: Verkar inte gälla Bkk som har öppnat upp ganska mycket. Räknar med respass i oktober, men få se hur det går med det. Richard Barrow in Thailand 2 tim · Following the meeting between the Minister of Tourism and Sport and the Bangkok Governor, comes the news that Bangkok could be ready to accept fully vaccinated foreign tourists without quarantine as early as 15th October. Source: ด่วน!กทม.พร้อมเปิดรับนักท่องเที่ยวต่างชาติไม่กักตัว15ต.ค.นี้ https://www.thansettakij.com/business/496016 #Thailand #Bangkok "Could be ready" känns väl inte helt betryggande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd September 23, 2021 Dela Inlagd September 23, 2021 fick mail idag om att köpa biljetter från oktober med thai air Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu