Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 6 minuter sedan, skrev Dolemon: Jag flyger med Qatar och har då inga problem. Tur Ryssland är ett stabild land att passera Att flyga över Ryssland med Finnair eller TA känns betydligt tryggare än över Iran och arabländerna, enligt mig men alla gör sina val. Att tjäna 200 kronor för att flyga över mö är inget som attraherar mig. Alla gör sina val och även jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 23 minuter sedan, skrev Wanchai: Att flyga över Ryssland med Finnair eller TA känns betydligt tryggare än över Iran och arabländerna, enligt mig men alla gör sina val. Att tjäna 200 kronor för att flyga över mö är inget som attraherar mig. Alla gör sina val och även jag. Ja flyga över Kabul i Afghanistan måste ju kännas otroligt mycket säkrare som t.ex Thai flyger...... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 OM jag var tvungen att flyga i närtid skulle jag absolut välja ett västeuropeiskt bolag. Min kompis som är pensionerad SAS-kapten gav mej det rådet i veckan som gick, "Välj ett bolag som sköter servicen till punkt och pricka, inga lågprisbolag och inga asiater eller araber!" Han sa att en del Asiatiska bolag och lågprisbolag tummar på reglerna när de skall börja använda flyg som varit ur trafik en längre tid, som nu under Pandemin, och tog den Indonesiska kraschen i Januari som exempel. Planet hade varit ur trafik i 9 månader och piloterna var mycket erfarna, så allt tyder på ett tekniskt fel. "The plane had been out of service for almost nine months last year because of flight cuts caused by the coronavirus pandemic. Regulators and the airline said it underwent inspections before resuming commercial flights in December." https://www.theguardian.com/world/2021/feb/10/indonesia-plane-crash-throttle-may-have-been-faulty-says-report MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Ja flyga över Kabul i Afghanistan måste ju kännas otroligt mycket säkrare som t.ex Thai flyger...... Tror inte talibanerna har den teknik som behövs för att skjuta ner ett flygplan på 11.000 meters höjd men den finns troligtvis i Iran och arabländerna. Eller vad tror du som gammal soldat? Har jag fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 9 minuter sedan, skrev Wanchai: Tror inte talibanerna har den teknik som behövs för att skjuta ner ett flygplan på 11.000 meters höjd men den finns troligtvis i Iran och arabländerna. Eller vad tror du som gammal soldat? Har jag fel? Till och med Sverige har den förmågan, så visst fasen har Talibanerna den... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 14 minuter sedan, skrev Wanchai: Tror inte talibanerna har den teknik som behövs för att skjuta ner ett flygplan på 11.000 meters höjd men den finns troligtvis i Iran och arabländerna. Eller vad tror du som gammal soldat? Har jag fel? Ja. Du har fel ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 3 minuter sedan, skrev Tommy: Till och med Sverige har den förmågan, så visst fasen har Talibanerna den... MVH Oh fan, det trodde jag krävde tillgång till avancerad teknik. Ryssarna förde in vapen till Ukraina för att skjuta ner planet. Jag tror inte att talibanerna har tillgång till det. Jag får vänta tills den ståndaktige f.d soldaten ger domen i denna fråga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 8 minuter sedan, skrev Tommy: Till och med Sverige har den förmågan, så visst fasen har Talibanerna den... MVH Att Sverige har den tekniken är väl ingen överraskning. Sverige som en av de bästa på teknik i världen kan göra det är inget som behöver kommenteras. Men att jämföra talibaner med Sverige är långsökt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 11 minuter sedan, skrev Tallviking: Ja. Du har fel ! Menar du att talibanerna har tillgång till vapen som kan skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 On 2021-03-04 at 00:17, skrev Enis: Ica reklam ser man dagarna i ända men länge sedan man såg någon nonki aktivitet, lever den byrån fortfarande enis Knappast. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 2 minuter sedan, skrev B747: Knappast.Men såg just Rolbas inlägg.Han lever. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 29 minuter sedan, skrev Wanchai: Menar du att talibanerna har tillgång till vapen som kan skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd? Dom har hjälp från flera länder med den tekniken Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 5 minuter sedan, skrev Tallviking: Dom har hjälp från flera länder med den tekniken Exakt.Bla.Ryska moderna vapen PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 38 minuter sedan, skrev Wanchai: Menar du att talibanerna har tillgång till vapen som kan skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd? Skämtar du?Har man pengar kan man köpa avancerade vapen från forna Sovjetunionen bla. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 2 minuter sedan, skrev B747: Skämtar du?Har man pengar kan man köpa avancerade vapen från forna Sovjetunionen bla. Pengar? Är talibanerna rika? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 12 minuter sedan, skrev Tallviking: Dom har hjälp från flera länder med den tekniken Vilka länder ger dessa vapen till talibanerna? Alltså att skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 2 minuter sedan, skrev Wanchai: Pengar? Är talibanerna rika? Nä men sponsorerna har pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 2 minuter sedan, skrev Wanchai: Pengar? Är talibanerna rika? Dom lever på bla drogsmuggling,tillverka falska pass och drogtillverkning. Det ger mer pengar än du kan ana. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 1 minut sedan, skrev Wanchai: Vilka länder ger dessa vapen till talibanerna? Alltså att skjuta ner ett plan från 11.000 meters höjd? Vilka länder är det som ger vapnen till skutningarna i Svenska föroterna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 2 timmar sedan, skrev Tommy: Planet hade varit ur trafik i 9 månader och piloterna var mycket erfarna, så allt tyder på ett tekniskt fel. Nu måste jag protestera! Autotrotteln var inte orsak till haveriet. Det var piloternas ouppmärksamhet att inte se att vänster trottelspak rörde sig bakåt mot tomgång. Trottelspakarna är mycket stora handtag som sitter mitt emellan piloterna i deras blickfång. Autopiloten var också inkopplad och den kompenserade den minskade dragkraften på vänster motor med skevrodret. Normalt skulle sidorodret användas för att kompensera det, men sidrodret är inte kopplat till autopiloten. Farten och stighastigheten minskade, nosen höjdes (attitude) av autopiloten och skevroderutslaget ökade varefter varvtalet minskade. Inget av dett uppmärksammades av piloterna! Om dom insåg vad som hände kunde trotteln föras upp igen och autotrotteln stängas av. Eller så kunde sidroder appliceras och då skulle inget skevroder behövas och AP stängas av. Men vad som hände sen var att autopilotens skevroderutslag blev så stort (och planet bankade 45˚V) att AP:en stängde av och planet krängde då ytterligare till 90˚V, stallade och nosen vändes neråt. Kraschade sen 20sekunder senare. Hela händelseförloppet finns inspelat på Flight Data Recordern som man fick upp från vraket! Att säga att A/T:s fel orsakade olyckan tycker jag är helt fel. Alltså ren inkompetens eller nonchalans av piloterna orsakade kraschen, då dom inte gjorde nånting för att förekomma händelseförloppet! Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 Jag i min enfald förnyade/köpte nytt pass i Augusti förra året och det är inte utnött med stämplar direkt. När fan kan man resa till Thailand?Om jag är vaccinerad och har vaccinpass borde väl jag släppas in? Sedan är det ju knappast Thailand som jag såg sist med glädjebarer,restauranger etc. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 Trots allt tror jag att flyga till Thailand är tryggare med Finnair och TA. Jag avstår muslimflyg i framtiden också. Flyger då över Kabul men inte över hela Iran och sen arabiska halvön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 3 minuter sedan, skrev B747: Jag i min enfald förnyade/köpte nytt pass i Augusti förra året och det är inte utnött med stämplar direkt. När fan kan man resa till Thailand?Om jag är vaccinerad och har vaccinpass borde väl jag släppas in? Sedan är det ju knappast Thailand som jag såg sist med glädjebarer,restauranger etc. Lugn och skönt i Thailand nu. Hoppas de håller turisterna långt borta så vi slipper bruset och smittan från väst, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 1 minut sedan, skrev Wanchai: Lugn och skönt i Thailand nu. Hoppas de håller turisterna långt borta så vi slipper bruset och smittan från väst, hehe. Jag ska inte störa dig tidigare än april/maj 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 6, 2021 Dela Inlagd Mars 6, 2021 2 minuter sedan, skrev Wanchai: Lugn och skönt i Thailand nu. Hoppas de håller turisterna långt borta så vi slipper bruset och smittan från väst, hehe. Din egoist. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu