Soengsang Inlagd December 30, 2020 Dela Inlagd December 30, 2020 (ändrad) 10 minuter sedan, skrev MaiChai: Men att bara vara vaccinerad kommer ju inte att magiskt öppna dörrarna till Thailand om någon nu trodde det. Inga öppna dörrar före Thailands befolkning är vaccinerade har ju Prayut varit tydlig med, det lär väl åtminstone ta till mitten av -22. Ändrades December 30, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 30, 2020 Dela Inlagd December 30, 2020 On 2020-12-29 at 13:42, skrev Naam kaeng: Tycks som att man får betala nästan 10 000 för en biljett med Thai under sommaren. (Basic varianten, som verkar vara nästan slut på de flesta avgångar) Lite dyrare än sommaren förra året....... Om man nu kan tro att det går bra att flyga som man vill till sommaren - utan karantän. 😪 Skulle aldrig våga lägga 10 lakan på en biljett med Thai just nu - vem vet om de ens kommer iväg? Tittar själv på biljetter för 3-4 månader under våren och de ligger på mellan 5-6 tusen med Qatar och Emirates. Att köpa en biljett med Thai nu är ett gigantiskt vågspel som dessutom verkar dubbelt så dyrt som de flesta andra. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 30, 2020 Dela Inlagd December 30, 2020 37 minuter sedan, skrev apknug: Intressant, vet du vilka vaccin som skulle vara godkända för denna tre dagars karantän? När planeras detta att införas? Nä, det vet jag inte. Det har däremot viskats ganska högt i kulisserna om att det kan/ska bli ändrade karantänsregler för de som är vaccinerade mot Covid och har intyg på det. Det som har diskuterats är att förkorta karantänen till 3, 5 eller 7 dagar. Men det beror ju på utvecklingen med vaccinet. Kommer förmodligen att kommuniceras under våren för att systemet ska vara på plats och intrimmat till andra halvåret 2021. Men karantänen i någon längd kommer att bestå tills en bit in på 2022 tror jag när alla Thai blivit vaccinerade "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd December 31, 2020 Dela Inlagd December 31, 2020 20 timmar sedan, skrev MaiChai: Nä, det vet jag inte. Det har däremot viskats ganska högt i kulisserna om att det kan/ska bli ändrade karantänsregler för de som är vaccinerade mot Covid och har intyg på det. Det som har diskuterats är att förkorta karantänen till 3, 5 eller 7 dagar. Men det beror ju på utvecklingen med vaccinet. Kommer förmodligen att kommuniceras under våren för att systemet ska vara på plats och intrimmat till andra halvåret 2021. Men karantänen i någon längd kommer att bestå tills en bit in på 2022 tror jag när alla Thai blivit vaccinerade Våren 2022 siktar jag in mig på att åka till Thailand. Kan det bli tidigare så är det bara ++++ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 10, 2021 Dela Inlagd Januari 10, 2021 On 2020-12-30 at 16:36, skrev apknug: Intressant, vet du vilka vaccin som skulle vara godkända för denna tre dagars karantän? När planeras detta att införas? Det börjar röra på sig i försöken att ta bort eller minska ner karantänen i Thailand. https://www.bangkokpost.com/business/2048011/tha-let-inoculated-tourists-visit-without-quarantine?fbclid=IwAR3OZTfOPuC6G89SMZP7E3Md_GIjDb4PEW_XSJNYBbzrq9QZpfr8_SIUHLo "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carabao2 Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 Förlängning av ROP status. Hittar inte att det varit uppe förut. https://www.thaiairways.com/sites/en_TH/rop/Promotion/extend-mileage-status.page Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 23, 2021 Dela Inlagd Januari 23, 2021 On 2020-05-17 at 16:07, skrev Soengsang: Peter Olsson/Nonkis travel +46 70-799 47 37 Undrar om Nonkis Travel fortfarande är verksamt? Hittar bara gammal info på sociala medier och hemsidan handlar inte om resor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 23, 2021 Dela Inlagd Januari 23, 2021 6 timmar sedan, skrev Abercrombie: Undrar om Nonkis Travel fortfarande är verksamt? Hittar bara gammal info på sociala medier och hemsidan handlar inte om resor? Bara att ringa och kolla. Men bered dig på ett långt samtal. Han brukar vara pratsjuk. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 23, 2021 Dela Inlagd Januari 23, 2021 15 minuter sedan, skrev rolba: Bara att ringa och kolla. Men bered dig på ett långt samtal. Han brukar vara pratsjuk. 😉 Vilken tur att jag inte kan ringa. 😉 Hörselskadad.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 On 2021-01-23 at 10:58, skrev Abercrombie: Vilken tur att jag inte kan ringa. 😉 Hörselskadad.... Skulle inte du få implantat? Måste vara skönt att slippa höra kärringarnas tjöt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 3 minuter sedan, skrev samet: Skulle inte du få implantat? Måste vara skönt att slippa höra kärringarnas tjöt! Jodå, jag har två stycken och jag hör bättre än någonsin. Mycket tacksam. Men ljudet är ännu otydligt så jag behöver träna mer så att det blir bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 4 minuter sedan, skrev Abercrombie: Jodå, jag har två stycken och jag hör bättre än någonsin. Mycket tacksam. Men ljudet är ännu otydligt så jag behöver träna mer så att det blir bättre. Ja, då kanske man inte skall öva på en pratglad och snabbpratande skåning! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 14 minuter sedan, skrev Abercrombie: Jodå, jag har två stycken och jag hör bättre än någonsin. Mycket tacksam. Men ljudet är ännu otydligt så jag behöver träna mer så att det blir bättre. Tyckte det funkade bra att förstå varann på Bishops, fast det var ju öl inblandat som hjälpte till....🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 58 minuter sedan, skrev ellim63: Tyckte det funkade bra att förstå varann på Bishops, fast det var ju öl inblandat som hjälpte till....🤣 Haha, men då kunde jag ju läsa på läpparna. Stor skillnad mot telefon. Men det är väl därför jag trivs så bra i kvinnligt sällskap, fler läppar att avläsa... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Januari 24, 2021 Dela Inlagd Januari 24, 2021 5 timmar sedan, skrev Abercrombie: Haha, men då kunde jag ju läsa på läpparna. Stor skillnad mot telefon. Men det är väl därför jag trivs så bra i kvinnligt sällskap, fler läppar att avläsa... Bara det inte går över i teckenspråk (röra läparna) 🤣🤣🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 Såg att Thai Airways hade en avgång från Arlanda till Bangkok idag. Nån som vet om det är flera planerade flyg med dom närmaste tiden? // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 10 minuter sedan, skrev mrco: Såg att Thai Airways hade en avgång från Arlanda till Bangkok idag. Nån som vet om det är flera planerade flyg med dom närmaste tiden? // mrco Det är nog ett sådant här repatrieringsflyg som ambassaden ordnat, finns inga fler flighter planerade från Stockholm vad jag kan se, den 7 februari går det ett schemalagt flyg från Köpenhamn "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 2 timmar sedan, skrev MaiChai: Det är nog ett sådant här repatrieringsflyg som ambassaden ordnat, finns inga fler flighter planerade från Stockholm vad jag kan se, den 7 februari går det ett schemalagt flyg från Köpenhamn Stämmer. Polarns dam reste hem med det idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Februari 4, 2021 Dela Inlagd Februari 4, 2021 On 2021-01-24 at 11:52, skrev Abercrombie: Jodå, jag har två stycken och jag hör bättre än någonsin. Mycket tacksam. Men ljudet är ännu otydligt så jag behöver träna mer så att det blir bättre. Du får gå över till Line, Watsapp eller Facetime eller liknande så kan du se åtminstone 2 läppar som rör sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Februari 4, 2021 Dela Inlagd Februari 4, 2021 On 2021-01-23 at 10:58, skrev Abercrombie: Vilken tur att jag inte kan ringa. 😉 Hörselskadad.... Du har inte installerat någon app ? Typ denna . https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.audio.hearing.visualization.accessibility.scribe&hl=sv&gl=US Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Februari 5, 2021 Dela Inlagd Februari 5, 2021 Om man kan tänka sig flyga från Helsingfors, så flyger Finnair direkt Bangkok,enligt meddelande jag fick i dag, och det är undertecknat av Finnairs VD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 Våra biljetter som ursprungligen var bokat för utresa 26 mars 2020 är nu ombokad för tredje gången till 9 dec 2021. Hoppas vi får åka då. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 24, 2021 Dela Inlagd Februari 24, 2021 2 mars är sista chansen för Thai. Sitter på två returbiljetter men inväntar domen. Troligen får glittergubbarna till sist kliva in och rädda bolaget. Annars får dom ju börja betala för sina biljetter. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Mars 2, 2021 Dela Inlagd Mars 2, 2021 On 2021-02-24 at 04:31, skrev Esspe: 2 mars är sista chansen för Thai. Sitter på två returbiljetter men inväntar domen. Troligen får glittergubbarna till sist kliva in och rädda bolaget. Annars får dom ju börja betala för sina biljetter. 50% av personalen ska bort enligt rehabplanen... https://www.bangkokpost.com/business/2076995/thai-airways-says-will-cut-workforce-by-half?fbclid=IwAR0Wtku_RO3B5qohWl8CkVMQoNCADjw2dmoNZyCLF42mJRiHI7ntfV9JsRI "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 3, 2021 Dela Inlagd Mars 3, 2021 Finansministern är med på båten iaf. Man planerar en Ffm-Phuket att starta i april. Hur går det ihop med att det ska röstas 12 maj? https://www.bangkokpost.com/business/2077615/thai-airways-debt-revamp-plan-gets-support-from-finmin Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu