Herluf Inlagd Maj 15, 2020 Dela Inlagd Maj 15, 2020 https://www.di.se/live/lufthansa-oppnar-upp-for-bokningar-i-dag/ Lite mer goda nyheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 (ändrad) Verka fortfarande väldigt osäkert. Sätter dom sig i konkurs blir det nog ingen Sverigeresa i år. Någon som vet hur det funkar i Thailand? Konkursförvaltare som fortsätter driva företaget ett tag, finns sånt? https://www.khaosodenglish.com/opinion/2020/05/15/opinion-should-taxpayers-bail-thai-airways-again/ Ändrades Maj 16, 2020 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 En ekonomi Thai airways biljett cph-bkk brukar kosta typ 6-10 000 beroende på säsong. Vad brukar business biljett kosta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 7 minuter sedan, skrev Herluf: En ekonomi Thai airways biljett cph-bkk brukar kosta typ 6-10 000 beroende på säsong. Vad brukar business biljett kosta? Deet blir nya tider o nya priser så glöm vad en biljett har kostat. +20 - 30 % blir det, en kvalificerat gissning. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 26 minuter sedan, skrev Amigo: Deet blir nya tider o nya priser så glöm vad en biljett har kostat. +20 - 30 % blir det, en kvalificerat gissning. Det blir inte nya priser Det är bara att V o W klass inte kommer att säljas på ett tag. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 41 minuter sedan, skrev pigge01: Det blir inte nya priser Det är bara att V o W klass inte kommer att säljas på ett tag. Klass K CPH-BKK Sep-Apr strax över 8.000 SEK nu. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 22 minutes ago, Esspe said: Klass K CPH-BKK Sep-Apr strax över 8.000 SEK nu. Och business? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 2 minuter sedan, skrev Herluf: Och business? 25-30k skulle jag tro utan att söka.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 10 minutes ago, Soengsang said: 25-30k skulle jag tro utan att söka.... Tror jag ska ta en sån nästa gång. Om business vid ankomst till Thailand kan minska problemen men ens en promille är jag beredd att betala 30 000. Tex om det är kö till provtagning, fylla i papper, buss till karantän eller vad dom nu kommer att hitta på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 13 minuter sedan, skrev apknug: Det är bra, då får man ju fulla poäng! Om man inte råkar köpa en biljett i G klass då fast jag är osäker på om den finns på internationella sträckor. 75% på K Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 1 minut sedan, skrev Herluf: Tror jag ska ta en sån nästa gång. Om business vid ankomst till Thailand kan minska problemen men ens en promille är jag beredd att betala 30 000. Tex om det är kö till provtagning, fylla i papper, buss till karantän eller vad dom nu kommer att hitta på. Har faktiskt tänkt tanken jag också, men mer för att undvika ev. problem i Doha, 30k är det lätt värt. Tillgodohavandet i Qatar har man ju kvar, och kan använda då allt kanske normaliserar sig lite inom ett år förhoppningsvis. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 20 minuter sedan, skrev Herluf: Och business? Vad dog din förra slav av? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 29 minutes ago, Soengsang said: Har faktiskt tänkt tanken jag också, men mer för att undvika ev. problem i Doha, 30k är det lätt värt. Tillgodohavandet i Qatar har man ju kvar, och kan använda då allt kanske normaliserar sig lite inom ett år förhoppningsvis. Är du på väg att boka nu, eller avvakta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 31 minutes ago, Esspe said: Vad dog din förra slav av? Resebyrå tjej som hjälpte mig leta resor. Den är nedlagd nu så hon måste ha dött av mina förfrågningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 44 minuter sedan, skrev Herluf: Är du på väg att boka nu, eller avvakta? Tror jag ska göra det i veckan. Hade tänkt boka Qatar i Aug, men de fördubblade just priserna, drygt 40k för biz 🤣🤣🤣 Samma biljett kostade för några dagar sen ca 20. Så blir nog en Nonki/Thai igen, kostar ca 26-27 från Thai direkt ser jag nu. Tillgodohavandet på Qatar får man väl spara tills de nyktrar till... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Tror jag ska göra det i veckan. Hade tänkt boka Qatar i Aug, men de fördubblade just priserna, drygt 40k för biz 🤣🤣🤣 Samma biljett kostade för några dagar sen ca 20. Så blir nog en Nonki/Thai igen, kostar ca 26-27 från Thai direkt ser jag nu. Tillgodohavandet på Qatar får man väl spara tills de nyktrar till... Skulle nog avvakta lite till för att se vad som händer med Thai. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 2 minuter sedan, skrev Esspe: Skulle nog avvakta lite till för att se vad som händer med Thai. Sant. Men är väldigt tveksam till att de kursar, men du kanske har rätt i att vänta några veckor till. Men man kan ju boka med Nonki nu, för att få det gällande priset, men brukar inte behöva betala före avg. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Sant. Men är väldigt tveksam till att de kursar, men du kanske har rätt i att vänta några veckor till. Men man kan ju boka med Nonki nu, för att få det gällande priset, men brukar inte behöva betala före avg. Det lär inte vara fullbokat i slutet på juni Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 57 minuter sedan, skrev Herluf: Resebyrå tjej som hjälpte mig leta resor. Den är nedlagd nu så hon måste ha dött av mina förfrågningar. Kanske dags för plantageägaren att börja jobba lite själv då? https://www.thaiairways.com/en_TH/index.page? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 3 minuter sedan, skrev Esspe: Det lär inte vara fullbokat i slutet på juni Nej, men det är psykiskt bra att ha ett datum. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 21 minutes ago, Soengsang said: Tror jag ska göra det i veckan. Hade tänkt boka Qatar i Aug, men de fördubblade just priserna, drygt 40k för biz 🤣🤣🤣 Samma biljett kostade för några dagar sen ca 20. Så blir nog en Nonki/Thai igen, kostar ca 26-27 från Thai direkt ser jag nu. Tillgodohavandet på Qatar får man väl spara tills de nyktrar till... Augusti? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 Ja funderar på 15/8. 1:a och 15:e känns som en brytpunkt där de kan ändra nått, men ingen kan ju veta. Blir nog ett samtal till Nonki på måndag, så har man iaf ett datum att se fram mot. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 36 minuter sedan, skrev Soengsang: Sant. Men är väldigt tveksam till att de kursar, men du kanske har rätt i att vänta några veckor till. Men man kan ju boka med Nonki nu, för att få det gällande priset, men brukar inte behöva betala före avg. Har han den servicen numera. När man bokar via stockholmsresebyråerna Måste man numera betala ganska snabbt. Tänkte att det säkert är Thai som kräver in pengarna för bokningarna. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 Precis nyss, skrev Mankan: Har han den servicen numera. När man bokar via stockholmsresebyråerna Måste man numera betala ganska snabbt. Tänkte att det säkert är Thai som kräver in pengarna för bokningarna. Det hoppas jag, sist var det inga problem. Gissar att han med ingång i systemen kan låsa biljetter. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 Givetvis så kursar inte Thai. Jag har haft 4-6 internationella flygningar per månad med Thai i 20 år och på säkert 25% av de flygningarna så har jag haft sällskap av antingen 50 statsanställda i viktiga svarta jackor eller 50 kungliga assistenter i färgglada kläder. Jag glömde att nämna att jag på 100% av flygningarna också haft sällskap av runt 50 personer som betalat max 10% av biljettpriset för att deras moster jobbade för Thai en månad 1994 eller att deras kompis ex hade en pojkvän som pluggade ihop med Dhanins barnbarn. Inte fan kan de ge upp de förmånerna, då faller stödet bland Bangkoks övre medelklass och de joinar Thanathorn i protesterna. Jag tror att Thai kommer börja flyga på Kina, HK och Korea första juli. Europa beror på tillgången på snabba tester men september känns rimligt. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu