Herluf Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 21 minutes ago, Surin P3 said: Köpte ju en biljett (med mitt thailändska VISA-kort) till farsgubben i början av Mars, för hitresa den 26 Mars med Thai Airways. Hemresan avbruten av Thai och jag kontaktade Thai Airways i Sverige för avbokning av hela resan. I fredags trillade återbetalningen in på mitt konto. Där får Thai airways + i kanten jfr med Qatar. Är faktiskt inne på att åka med Thai när allt kommer igång om några månader, dels för att jag är lite sur på Qatar, men även för att åka direktflyg. Kan bli stökigt vid bytet i Qatar, risk för fördröjningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Otroligt nog verkar det som om det stämmer att flera i regeringen är trötta på att hysta pengar i ett svart hål. Kan väl ha att göra med att statsutgifterna i övrigt är rätt höga just nu. Sannolikheten för att det verkligen blir konken är kanske rätt låg, men hade jag en biljett bokad med avbokningsmöjligheter, så hade jag nog bokat av nu... "All parties are trying their best to solve the problem. Time has run out. Thai Airways must change. All parties must seriously cooperate," he said. "Conventional practices cannot continue. There must be a massive overhaul. Solutions are being considered and will be concluded with the cabinet's decision," Mr Uttama said. https://www.bangkokpost.com/business/1918140/uttama-bankruptcy-an-option-for-thai?fbclid=IwAR1XZRaxDNqGWBZitrE0ElM1klwPF6r345Acs-T-voFxO3RvPI3ygI3sWlU Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 4 timmar sedan, skrev spooncreek: Otroligt nog verkar det som om det stämmer att flera i regeringen är trötta på att hysta pengar i ett svart hål. Kan väl ha att göra med att statsutgifterna i övrigt är rätt höga just nu. Sannolikheten för att det verkligen blir konken är kanske rätt låg, men hade jag en biljett bokad med avbokningsmöjligheter, så hade jag nog bokat av nu... "All parties are trying their best to solve the problem. Time has run out. Thai Airways must change. All parties must seriously cooperate," he said. "Conventional practices cannot continue. There must be a massive overhaul. Solutions are being considered and will be concluded with the cabinet's decision," Mr Uttama said. https://www.bangkokpost.com/business/1918140/uttama-bankruptcy-an-option-for-thai?fbclid=IwAR1XZRaxDNqGWBZitrE0ElM1klwPF6r345Acs-T-voFxO3RvPI3ygI3sWlU Såg nåt program på Thai TV igår som tanten satte på. Där just Thai Airways diskuterades. Tydligen verkade som att dom åren som Thai gått med vinst. Det var samma år som Thaksin och Yingluck var vid makten. Verkar som att det handlar mycket om hur politiker är inne och petar i bolaget. Vill minnas att Thai hade en VD för några år sedan som var populär. Och genererade vinst under hans ledning. Varav militären petade bort honom vid maktövertagandet. Och det därefter bara gått neråt. det är ju naturligtvis även världs marknadsläget som avgör. Men det är nog ganska viktigt med rätt folk vid rodret. Som dom tycks ha saknat dom senare åren. Ska tillägga att jag personligen är anti Thaksin Yingluck, så mitt inlägg inte missuppfattas. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Törs man boka med Thaiair för en resa över jul och 2 månader framåt?Och ändrar dem benutrymmet nu?Hur blir det med flygplansmaten?😆 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Precis nyss, skrev måne: Törs man boka med Thaiair för en resa över jul och 2 månader framåt?Och ändrar dem benutrymmet nu?Hur blir det med flygplansmaten?😆 Vette fan om jag kan svara på någon av dessa frågor, men ta med salt och peppar. Jag har hört att det är någonting viktigt att tänka på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Ja det är anledningen till att thai air eventuellt kommer gå i konkurs. Det räcker inte att bara dra in salt o peppar om man vill uppnå verkliga kostnadsbesparingar. Skickat från min Lenovo TB-X704F via TapatalkJag tror du har fel. Med salt och peppar så hade man lockat många gånger fler passagerare som dessutom gladeligen hade hostat upp sina livs besparingar för att bara få flyga en runda tur och retur mellan ARN-BKK eller en annan valfri sträcka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Otroligt nog verkar det som om det stämmer att flera i regeringen är trötta på att hysta pengar i ett svart hål. Kan väl ha att göra med att statsutgifterna i övrigt är rätt höga just nu. Sannolikheten för att det verkligen blir konken är kanske rätt låg, men hade jag en biljett bokad med avbokningsmöjligheter, så hade jag nog bokat av nu... "All parties are trying their best to solve the problem. Time has run out. Thai Airways must change. All parties must seriously cooperate," he said. "Conventional practices cannot continue. There must be a massive overhaul. Solutions are being considered and will be concluded with the cabinet's decision," Mr Uttama said. https://www.bangkokpost.com/business/1918140/uttama-bankruptcy-an-option-for-thai?fbclid=IwAR1XZRaxDNqGWBZitrE0ElM1klwPF6r345Acs-T-voFxO3RvPI3ygI3sWlUDom säger ju bara att hi-so och munkar faktiskt bör pröjsa.Vilket givetvis är crazy talk.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Jag tror du har fel. Med salt och peppar så hade man lockat många gånger fler passagerare som dessutom gladeligen hade hostat upp sina livs besparingar för att bara få flyga en runda tur och retur mellan ARN-BKK eller en annan valfri sträcka. Ja.Det vimlar av thai-air-oholics.Bara detta forum är knökfullt av dom.Ståplats?Inga problem.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 8 minuter sedan, skrev Nicholas: Ja. Det vimlar av thai-air-oholics. Bara detta forum är knökfullt av dom. Ståplats? Inga problem. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Tja.Blev det när dom körde B747 på Stockholm.😎Dessutom något snyggare flygvärdinnor än SAS gamla klimakterie häxor. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lucasso Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 1 hour ago, måne said: Törs man boka med Thaiair för en resa över jul och 2 månader framåt?Och ändrar dem benutrymmet nu?Hur blir det med flygplansmaten?😆 Undrar detsamma! Tanken pre-corona var att fira nästa jul i Thailand, så det vore ju fint 😆 Är dock högst tveksam till det, tyvärr... Tror det kommer att ta lång tid för långväga turism att öppna upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 18 minutes ago, B747 said: klimakterie häxor. En av anledningarna till att jag aldrig åker SAS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 7 minuter sedan, skrev Herluf: En av anledningarna till att jag aldrig åker SAS. Anledningen till att jag inte åker med SAS till Thailand är att de inte flyger dit. Hade SAS haft kvar Bkk, hade det varit ett av mina alternativ. Helt ok business på long haul. Den dagen jag väljer flygbolag efter flygvärdinnornas utseende hoppas jag aldrig kommer. Ändå sällan de unga, snygga och orutinerade får jobba i annat än ekonomi, oavsett bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 45 minuter sedan, skrev Nicholas: Ja. Det vimlar av thai-air-oholics. Bara detta forum är knökfullt av dom. Ståplats? Inga problem. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Nej, det är bara det att alternativen inte är så mycket bättre totalt sett. Eller tänkte du att norwegian är ett alternativ? Hellre tar man 7:ans lokalbuss till Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 (ändrad) 32 minutes ago, M33 said: Anledningen till att jag inte åker med SAS till Thailand är att de inte flyger dit. Hade SAS haft kvar Bkk, hade det varit ett av mina alternativ. Helt ok business på long haul. Den dagen jag väljer flygbolag efter flygvärdinnornas utseende hoppas jag aldrig kommer. Ändå sällan de unga, snygga och orutinerade får jobba i annat än ekonomi, oavsett bolag. Jag syftade på deras attityd. Men i bland smyger det in sig en sur dansk kärring vid Qatars inchekning i cph också. Skickar in klagomål, hoppas de får sparken. Beter sig som nazis, ifrågasätter visumet etc. Har aldrig hänt i Thailand, vilket förklarar varför jag fastnade i Thailand, slipper de räliga kärringarna. Ändrades Maj 14, 2020 av Herluf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Nej, det är bara det att alternativen inte är så mycket bättre totalt sett. Eller tänkte du att norwegian är ett alternativ? Hellre tar man 7:ans lokalbuss till Thailand. Norweigian var kungen.Men dom ingår inte i star alliansen.Räknar med comeback big time för norweigian.Måste köpa aktier där, eller rent av bara donera pengar direkt, som tack för alla fina minnen.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 2 minuter sedan, skrev Herluf: Jag syftade på deras attityd. Men i bland smyger det in sig en sur dansk kärring vid Qatars inchekning i cph också. Skickar in klagomål, hoppas de får sparken. Incheckningen lägger jag ingen vikt vid. Får för mig att den ofta är outsourcad, men kan ha fel... Annars tycker jag oftast man får det bemötandet man förtjänar. Visst, några short haul har det varit slapp attityd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 3 minuter sedan, skrev M33: Incheckningen lägger jag ingen vikt vid. Får för mig att den ofta är outsourcad, men kan ha fel... Annars tycker jag oftast man får det bemötandet man förtjänar. Visst, några short haul har det varit slapp attityd. Nu är jag inte en veteran ang Thai air, men jag flög med dom för första ggn 2009 å sista ggn 2017 å service samt bemötande har verkligen dalat mkt.inom den period iaf,anser jag dock. On 2018-08-15 at 12:26, skrev dtbkk: mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 1 minut sedan, skrev berlitz: Nu är jag inte en veteran ang Thai air, men jag flög med dom för första ggn 2009 å sista ggn 2017 å service samt bemötande har verkligen dalat mkt.inom den period iaf,anser jag dock. Inte heller någon expert på Thai air. Tycker dock det är märkligt att folk lovordar dem så. Måste väl vara att de haft billiga biljetter, och direktflyget från Arn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Precis nyss, skrev M33: direktflyget från Arn. Absolut direktflyget, samt känslan av att redan vara i Thailand då man bordade. Men den känslan ödelade de för länge sedan. Hur som så är dagliga direktflyg o vettiga ank tider är onekligen bra. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 12 minutes ago, Soengsang said: Absolut direktflyget, samt känslan av att redan vara i Thailand då man bordade. Men den känslan ödelade de för länge sedan. Hur som så är dagliga direktflyg o vettiga ank tider är onekligen bra. Dom har tagit in svenska flygvärdinnor, så känslan att vara i Thailand är först när man lämnar planet. Men jag tror jag ska prova Thai nästa gång. Om de överlever några corona-månader till.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 1 minut sedan, skrev Herluf: Dom har tagit in svenska flygvärdinnor, så känslan att vara i Thailand är först när man lämnar planet. Men jag tror jag ska prova Thai nästa gång. Om de överlever några corona-månader till.... Skeptisk... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 3 minuter sedan, skrev Herluf: Dom har tagit in svenska flygvärdinnor, så känslan att vara i Thailand är först när man lämnar planet. Men jag tror jag ska prova Thai nästa gång. Om de överlever några corona-månader till.... Har jag aldrig sett faktiskt, nyligen då kanske? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 3 minuter sedan, skrev Herluf: Dom har tagit in svenska flygvärdinnor, så känslan att vara i Thailand är först när man lämnar planet. Men jag tror jag ska prova Thai nästa gång. Om de överlever några corona-månader till.... Har en hemresa med Thai First bokad, synd att den kommer bokas om. Tveksam om känslan av Thailand skulle vara det jag minns från flygningen. Har flugit med Finnair till HK ett antal gånger, kinesiska flygvärdinnor har inte fått mig att känna mig i Asien. Kanske att Kalix löjrom på SAS till New York gjorde att jag fick känslan av Sverige 7 minuter extra.... Nä, en Asiat och lite ris gör det inte för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 15, 2020 Dela Inlagd Maj 15, 2020 7 hours ago, Soengsang said: Har jag aldrig sett faktiskt, nyligen då kanske? Nej det var länge sedan, har åkt Qatar de sista 5-6 åren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 15, 2020 Dela Inlagd Maj 15, 2020 10 hours ago, Nicholas said: Dom säger ju bara att hi-so och munkar faktiskt bör pröjsa. Vilket givetvis är crazy talk. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Ja, det är ju sannolikt pga hi-so som bolaget hålls i liv, vem ska dom annars åka med, som rullar ut röda mattan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu