Towe Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 att testa är inget brott eller? har inget motstånd mot PE bara dom spydiga kommentarerna om ekonomiplatser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
softaren Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 Begreppet monkeyclass skapades i samband med att Janne Carlsson började med businessclass på SAS, så det är inget som myntats här på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 att testa är inget brott eller? har inget motstånd mot PE bara dom spydiga kommentarerna om ekonomiplatser. Nä, varför skulle det vara ett brott? Jag försökte inte plocka någon poäng på dig utan jag skrev bara helt uppriktigt att sociala media verkligen har en förmåga att påverka folk och förmodligen på ett sätt som vanlig reklam inte har. Du skrev ju faktiskt klart och tydligt att du hellre lägger dina pengar på saker på plats, vilket nog väldigt många håller med om, än på en bättre flygstol men trots det så köper du 5 dagar senare en halv PE-biljett. Jag tycker det är bra att folk kan ändra sig och extra häftigt att det beror på en diskussion med mestadels okända personer på ett forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 jo jag lägger pengarna, på nåt bättre en ekonomi och en PE, tycket det blev för mycket med PE åt båda håll. Men det ska som sagt bli spännande att se om det är så bra som alla säger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 Tove har åkt pe. det är riktigt bra. men som någon sa . hade hellre åkte PE ner. För då är man grymt uppåt. Hem är man bara knäckt så det spelar ingen roll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 Ja men ner då tycker jag livet leker så då spelar det ingen roll för mig men hemresan suger röv. Då tänkte jag som lite plåster på såret så kanske PE piggar upp lite. Men som sagt vi får se vad jag tycker om det var bra eller inte. Bara bardisken är på behagligt avstånd så Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 Fast jag skulle hellre lägga en slant extra på hemresan som är sååå jäkla tråkig, bara man kunde somna in nåra timmar så vore jag nöjd Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 Towe ! varför gjorde du inte som jag sa till dig? Poängen du får om du tar en EP ner ( och dom du redan har) skulle ju räcka till en PE hem oxxå... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 gillar svaret..men hennes beslut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frontline Inlagd Mars 31, 2012 Dela Inlagd Mars 31, 2012 Towe...Vad kostar resan med halv PE? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Är det någon som vet varför flygtiden med Thai Air från Bangkok till Stockholm är en halvtimme kortare (10 tim 50 min) under sommaren? På vintern tar samma flygning 11 tim 20 min (enligt bokningssajterna på nätet). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Det har med vindar att göra. Något som kallas jetströmmer finns där uppe på höjderna över 10.000 m. Har man medvind så blir resan en timme kortare till Thailand än hem, där motvinden dominerar. Dessa strömmar (vindar) ändrar sig under året, ibland sidvind etc.,så därav tidtabellsförändringar, utöver vår sommartid. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Sedan så flygs det väl i olika flygkorridorer till och från Thailand. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Stoppa i dig en insomningstablett efter maten och du sover gott + att du är utvilad när du kommer fram, sen spelar det ingen större roll vad man sitter och sover. Väl insparade surt förvärvade slantar, helst om man inte reser ensam (är man 4 kostar det multum). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Jordens egen rotation borde väl påverka en del också ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Jordens egen rotation borde väl påverka en del också ? Lite, men knappast mätbart. Luftmasstan över jordkloten, följer med jordklotens rotation. Allt blir som en homogen enhet. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Jordens egen rotation borde väl påverka en del också ? Jorden roterar ju åt samma håll alla årstider.... Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Jorden roterar ju åt samma håll alla årstider.... Just det. Och därför påverkas flyget olika om det går från Sverige till Thailand eller tvärt om.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Just det. Och därför påverkas flyget olika om det går från Sverige till Thailand eller tvärt om.. Så här såg frågeställningen ut. Är det någon som vet varför flygtiden med Thai Air från Bangkok till Stockholm är en halvtimme kortare (10 tim 50 min) under sommaren? På vintern tar samma flygning 11 tim 20 min (enligt bokningssajterna på nätet). Samma rutt, olika årstider. Och samma jordrotationsriktning. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
snömannen Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 En liten nyfiken fråga då. Är ankomsterna olika eller är dom det samma under vinterhalvåret? Om dom är samma så borde det ju endast vara så att dom ser det som en bränsleåtsparande åtgärd, iom att Thai brukar ju ankomma tidigare vilket menas med att dom inte utnyttjar vindströmmarna tillräckligt (menas att man kan sakta ner ytterligare för att spara bränsle och ändå komma i tid) Spånar lite här bara men jetströmmarna kan inte ändras bara för att Europa byter från vinter till sommartid, så kanske det är så att man kan endast köra in en halvtimma på denna flight iom att Asien inte har sommartid vs vintertid. Mvh Snömmanen Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 Blir det ingen kampanj i Juni månad med Thaiair från Köpenhamn? Hittar bara svindyra priser.. skitbolag! Ser fan inte bättre ut än att man får åka med finnarna denna gången. Pigge, styr upp detta genast! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 2, 2012 Dela Inlagd April 2, 2012 (ändrad) Blir det ingen kampanj i Juni månad med Thaiair från Köpenhamn? Hittar bara svindyra priser.. skitbolag! Ser fan inte bättre ut än att man får åka med finnarna denna gången. Pigge, styr upp detta genast! Jag kan som du ringa Nonki!! Eller kolla på Thais hemsida! två klick och lite skolning. Så hittas denna sida: http://www.thaiairwa...s/en/cph_en.htm Gäller till Juli vid avresa Köpenhamn Lite längre ner på andre klicket så hittas Arlanda. Hälsar pigge01 Ändrades April 2, 2012 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 En liten nyfiken fråga då. Är ankomsterna olika eller är dom det samma under vinterhalvåret? Om dom är samma så borde det ju endast vara så att dom ser det som en bränsleåtsparande åtgärd, iom att Thai brukar ju ankomma tidigare vilket menas med att dom inte utnyttjar vindströmmarna tillräckligt (menas att man kan sakta ner ytterligare för att spara bränsle och ändå komma i tid) Spånar lite här bara men jetströmmarna kan inte ändras bara för att Europa byter från vinter till sommartid, så kanske det är så att man kan endast köra in en halvtimma på denna flight iom att Asien inte har sommartid vs vintertid. Mvh Snömmanen Vet ej om Thai snålar Drygt 1000 km/h Från Zürich Hem knappt 800 Km/h Vad dom meter imot vet jag ej Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 De mäter groundspeed och skillnaden beror på med eller motvind “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd April 3, 2012 Dela Inlagd April 3, 2012 Har de olika tiderna inte något att göra med att vi ställer om våra klockor till sommartid? Avresetiden och ankomsttiden anges väl i lokaltid? Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu