Herluf Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 43 minutes ago, möljis said: Karantänen tas nog bort också, när kineserna väller in. När stränderna öppnas, likaså varuhusen och koh larn, då vet man att det snart är fullt med turistbussar i Pattaya igen Ja, dom kommer att börja släppa in kineserna väldigt snart, nog redan i Juni. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 4 timmar sedan, skrev Herluf: Exakt. Nu är det frågan hur de ska kunna slopa karantänen. Snabbtest on arrival? Det är nog på g. Österrike kanske visar vägen. Dom har tydligen öppnat sina gränser och när du kommer dit får du välja mellan 14 dagar i karantän eller ett Coronatest som kostar USD 200 och tar en timma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 17 minuter sedan, skrev lasseiudon: Österrike kanske visar vägen. Dom har tydligen öppnat sina gränser och när du kommer dit får du välja mellan 14 dagar i karantän eller ett Coronatest som kostar USD 200 och tar en timma. Låter vettigt, valet är ju lätt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 25 minutes ago, lasseiudon said: Österrike kanske visar vägen. Dom har tydligen öppnat sina gränser och när du kommer dit får du välja mellan 14 dagar i karantän eller ett Coronatest som kostar USD 200 och tar en timma. Troligtvis den vägen Thailand kommer att gå också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) 5 hours ago, Soengsang said: Intressant, obligatorisk "Covid-försäkring" vid ank, 300bht, och hur länge gäller den hade de tänkt, iofs så kanske man bara får sjukdomen 1 gång, så 2v eller 52 veckor spelar ingen roll? Men absolut intressant, de är nog medveten om att turistindustrin måste igång, och kan inte bromsas av massor med krångliga restriktioner. Förslaget är gammalt, det har sedan länge funnits de i thailändsk offentligt förvaltning som vill beskatta turisterna vid ankomst. Nu ser de väl sin chans genom att addera förslag om att en covid-försäkring skulle "ingå". Men visst, skulle det verkligen förenkla för turister att komma tillbaka, så varför inte. Ändrades Maj 12, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) 2 hours ago, Herluf said: Ja, dom kommer att börja släppa in kineserna väldigt snart, nog redan i Juni. Jag hoppas innerligt du har rätt, Thailand behöver verkligen sina kinesiska turister åter, som den största och mest inkomstbringande turistgruppen. Men jag tror det dröjer, av flera skäl. Ser vi på tex Thai Airways planerade återupptagande av flyg till och från Kina , så sker inget av det förrän 1a juli, och då i klart begränsad omfattning gentemot förr. Bara några ggr i veckan och endast på tre destinationer som det ser ut just nu. Ändrades Maj 12, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 3 minutes ago, spooncreek said: Jag hoppas innerligt du har rätt, Thailand behöver verkligen sina kinesiska turister åter, som den största och mest inkomstbringande turistgruppen. Men jag tror det dröjer, av flera skäl. Ser vi på tex Thai Airways planerade återupptagande av flyg till och från , så sker inget av det förrän 1a juli, och då i klart begränsad omfattning gentemot förr. Bara några ggr i veckan och endast på tre destinationer som det ser ut just nu. Sen är det nog ganska begränsat intresse för att "turista" just nu. Men många behöva åka in av mer nödvändiga skäl, tex familj, jobb etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Har börjat kolla på lite resor, har jobb här i Tyskland till slutet på september början av oktober. Dryga 13500 för en business biljett med luftwaffe den 27 september.. Helt ok pris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 3 timmar sedan, skrev spooncreek: Förslaget är gammalt, det har sedan länge funnits de i thailändsk offentligt förvaltning som vill beskatta turisterna vid ankomst. Nu ser de väl sin chans genom att addera förslag om att en covid-försäkring skulle "ingå". Men visst, skulle det verkligen förenkla för turister att komma tillbaka, så varför inte. Mer än så, det har praktiserats i Thailand tidigare. Vi gamla hedenhösare fick pröjsa när vi lämnade Thailand på 70 och 80-talet. Betalades vid incheckning av hemresa och om jag inte minns fel kostade det faktiskt 500 Baht, en s.k. badbahtare . Gällde alltså att inte smälla riktigt allt innan hemfärd. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moobin Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 2 minuter sedan, skrev Esspe: Mer än så, det har praktiserats i Thailand tidigare. Vi gamla hedenhösare fick pröjsa när vi lämnade Thailand på 70 och 80-talet. Betalades vid incheckning av hemresa och om jag inte minns fel kostade det faktiskt 500 Baht, en s.k. badbahtare . Gällde alltså att inte smälla riktigt allt innan hemfärd. Kommer ihåg det, jag mellanlandade i Bangkok när jag flög hem från Australien på 80-talet. När jag checkade in ville de ha skatt typ 100 kronor, och jag hade verkligen ingenting kvar. Räddades av ett äldre svensk par som lånade mig. Slarvade bort deras adress och telefon, de fick aldrig tillbaka sina pengar och jag skäms fortfarande. Men de klarade sig nog bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) Om jag inte minns helt galet så blev den där 500 battaren inbakad i flygbiljettpriset Var nog mycket strul med folk som skulle hem och inte hade en femhundring Ändrades Maj 12, 2020 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Även jag som reste 1. gg till Thailand januari 2006 har betalat denna avgift på Don Muang vid hemresa. Sen minns jag inte om det fortsatte på Suwan? Nuförtiden är avgiften inbakat i biljettpriset o känns att man slipper den men men.. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Höjdes till 700 baht och sedan inbakad i flygbiljettpriset i slutet av 1990-talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 4 minuter sedan, skrev j43: Höjdes till 700 baht och sedan inbakad i flygbiljettpriset i slutet av 1990-talet. Fel årtal skall vara runt 2008-2009 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 1 minut sedan, skrev j43: Fel årtal skall vara runt 2008-2009 2007 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 1 minut sedan, skrev Kenneth4618: 2007 😉 Ja så kan det vara.😀😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 53 minuter sedan, skrev j43: Ja så kan det vara.😀😀 Tror dom höjde den till 1000 baht också i samband med att den bakades in i flygbiljetten Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MeoMeo Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Räddades av ett äldre svensk par som lånade mig. Slarvade bort deras adress och telefon, de fick aldrig tillbaka sina pengar och jag skäms fortfarande. Men de klarade sig nog bra.Var det du? Vi har levt knapert ändå sen dess men härligt att du vill göra rätt för dig. Skickar kontonummer i PM så kan du betala inklusive bluestepränta. Återkommer med beloppet då det tar lite tid att beräkna summor av denna storlek! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Kollade lite priser på thai, deras egen hemsida, överraskande! Skulle man resa slutet påoctober sjunker priset till ca 7 500 SEK Första priset är billigaste, andra med full flex i hemresan avresa 30 september, hemresa 30 mars 2021 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 En större oenighet i regeringen trots allt enligt dessa obekräftade rykten. Men Thai lär väl få sina slantar till slut även denna gång. Gen Prayut's comments came after some news outlets reported on Tuesday the cabinet had discussed THAI's future at the meeting and all but two cabinet ministers were of the opinion it should be allowed to go under. The pair who believed it should be bailed out were Deputy Prime Minister Somkid Jatusripitak and Finance Minister Uttama Savanayana. Gen Prayut did not comment on the news but said concerned agencies should not talk too much to reporters about the issue. He added the national carrier must have an effective rehabilitation plan, which involved several laws. https://www.bangkokpost.com/business/1916860/pm-says-thai-plan-not-yet-on-cabinet-agenda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Amigo: Kollade lite priser på thai, deras egen hemsida, överraskande! Skulle man resa slutet påoctober sjunker priset till ca 7 500 SEK Första priset är billigaste, andra med full flex i hemresan avresa 30 september, hemresa 30 mars 2021 Då får det nog bli full flex för dom börjar inte flyga förrän 24 oktober på ARN. Såg nu att det bara var Full flex hem. Hade nog avstått eller ver du nåt som inte jag vet? Och nu såg jag att det är 1 stop på nervägen, CPH då :). Inte så farliga priser. Ändrades Maj 12, 2020 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 12 timmar sedan, skrev Tallviking: Tror dom höjde den till 1000 baht också i samband med att den bakades in i flygbiljetten Har för mig att jag betalade 1000 baht i augusti 2006 när jag flög Phuket-Bkk- Stkhlm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 Nu börjar flygbolagen vakna. https://www.di.se/live/emirates-oppnar-upp-till-nio-destinationer/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 (ändrad) 😆 Ändrades Maj 13, 2020 av Herluf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 14, 2020 Dela Inlagd Maj 14, 2020 Köpte ju en biljett (med mitt thailändska VISA-kort) till farsgubben i början av Mars, för hitresa den 26 Mars med Thai Airways. Hemresan avbruten av Thai och jag kontaktade Thai Airways i Sverige för avbokning av hela resan. I fredags trillade återbetalningen in på mitt konto. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu