Soengsang Inlagd November 16, 2019 Dela Inlagd November 16, 2019 47 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Hade man tid och pengar så borde man jämföra eko Orka åka 555555 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd November 16, 2019 Dela Inlagd November 16, 2019 Har inte allt men en lite jämförelse kan jag göra. Singapore sling så är 380 bättre än 777-300ER/200ER pga tystare o mjukare i luften (läs stor) samt att på vissa konfig så är det eko på 2 våning från sista nödut. Service ingen skillnad. Luftwaffe så har ja tyvärr inte fart med 350 men där slår 747-8, 380 med hästlängder även om ja satt eko på andra våning på 380. Sen vet ja tack vara frugan så vet jag att luftwaffe har sämre service på BKK än andra destinationer i eko, själv åkt dit i deras 747-400 men det var strax innan Jesus gick på vattnet 🧐 så kan inte jämföra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev apknug: Ja som utlovat kommer här en kortare avrapportering av min resa med thai air 6/12--4/2. Först av allt, thai har börjat sedan i somras ta betalt för "preferred Seat" nödutgång och bulkhead. Inget konstigt med det det för ju typ "alla" nu rätt häftigt pris dock 100 USD. Då jag bokat min resa innan detta infördes lyckades jag, utan att betala, seata mig på nödutgång. Det var dock lite tjafs incheckning både ut o hem; have you paus for Exit Seat? Yes I Book and confirmed? Yes? Yes! Till slut. På utresan hade jag tre hela Exit rad själv, dvs från fönster till fönster. Utresan. Denna skedde i nya A350, trevligt flygplan nytt o fräscht. Och servicen? Utresan. Fördrink. Gick som vanligt att bara få GTn, vinet fick man vänta med tills matvagnen gått förbi och de kom med drinkvagn igen. Plast bestick, ingen salt o peppar, ingen påfyllning av vin. Vid kaffe servering erbjöds ingen whiskey Cognac från vagnen. Ölen "tog slut" i främre galleyt, men fanns i bakre om man nöjde sig med heineken. Bad om en Blody Mary till frukost, det har man läst här att det serveras, icke men fick till slut på nåder lite rödvin. Kanske för att jag satt på preferred seat, ingen alkohol på vagnen. Hemresan Då det är Take off ganska sent vill de, med rätta, speeda upp serveringen. Ingen riktig fördrink utan drinkvagnen går först med maten straxt bakom. Men hör och häpna en GT samt rödvin går bra! Kanske för att jag betonade att GTn är INNAN maten rödvin TILL maten. Plast bestick, ingen salt o peppar, ingen påfyllning av vin, ingen avec på kaffe vagnen. Ca Tre timmar innan landning är det stopp på alkohol servering, stop bar service brekfast service är kommentaren när man frågar i alla galleyn. Vid frukost ber jag om Bloody Mary men de säger att bara nej, det finns ingen alkohol på vagnen. Summa summarum Samma jämn kassa thai som det varit de sista 10 åren typ, ser fram emot Songkran resan med Emirates! Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk Vilken plats satt du på? Ändrades Februari 5, 2020 av L200 Fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 Vd´n säger upp sig, har inte styrelsen med sig ang att få Thai på svart igen https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1877414/thai-president-tenders-his-resignation Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Inställda avgångar med Thai, men det var liknande förra sommaren Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Mars 14, 2020 Dela Inlagd Mars 14, 2020 hittade bra pris med tajj 23/12--14/2 8100 kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 23, 2020 Dela Inlagd Mars 23, 2020 Denna dök upp i Luren.Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Mars 23, 2020 Dela Inlagd Mars 23, 2020 1 timme sedan, skrev Nilsson68: Denna dök upp i Luren. Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Alla flyg från Stockholm - Bangkok är inställda mellan 01 april 2020 - 24 oktober 2020 23 mars 2020 På grund av coronaviruset är Thai Airways International tvungna att ställa in ett flertal avgångar på hela linjenätet. Från och med 01 april 2020 – 24 oktober 2020 är alla TG961/960 Stockholm - Bangkok - Stockholm avgångar inställda. TG951/950 Köpenhamn – Bangkok – Köpenhamn är inställd mellan 01 april 2020 – 31 maj 2020 men förväntas återuppta sin dagliga flygning från och med 01 juni 2020. För passagerare med bokningar under denna period gäller följande: PASSAGERARE SOM EJ PÅBÖRJAT RESAN? -Passagerare kan välja att boka om resan till ett nytt avgångsdatum utan ombokningskostnad efter den 24 oktober 2020 och resan måste vara avslutad innan 15 december. -Passagerare kan välja att flyga via Köpenhamn, mellanskillnaden betalas av passageraren. -Passagerare kan välja att avboka resan med full återbetalning. PASSAGERARE SOM PÅBÖRJAT SIN RESA? -Passagerare som redan påbörjat sin resa kan boka om sin resa utan ombokningskostnad. -Passagerare måste kontakta THAI-kontoret i det land de befinner sig i. PASSAGERARE SOM BOKAT VIA EN RESEBYRÅ? -Passagerare som bokat sin resa via en resebyrå måste kontakta dem direkt. THAI kan dessvärre inte hantera dessa bokningar. KONTAKTUPPGIFTER TILL THAI AIRWAYS För kontaktuppgifter till ditt lokala THAI-kontor, vänligen tryck här. Vårt 24 timmar kontaktcenter nås på contact@service.thaiairways.com och på telefonnummer +66 2-356-1111. https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/installdaflyg_corona.page "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 23, 2020 Dela Inlagd Mars 23, 2020 2 timmar sedan, skrev Broskan: Alla flyg från Stockholm - Bangkok är inställda mellan 01 april 2020 - 24 oktober 2020 23 mars 2020 På grund av coronaviruset är Thai Airways International tvungna att ställa in ett flertal avgångar på hela linjenätet. Från och med 01 april 2020 – 24 oktober 2020 är alla TG961/960 Stockholm - Bangkok - Stockholm avgångar inställda. TG951/950 Köpenhamn – Bangkok – Köpenhamn är inställd mellan 01 april 2020 – 31 maj 2020 men förväntas återuppta sin dagliga flygning från och med 01 juni 2020. För passagerare med bokningar under denna period gäller följande: PASSAGERARE SOM EJ PÅBÖRJAT RESAN? -Passagerare kan välja att boka om resan till ett nytt avgångsdatum utan ombokningskostnad efter den 24 oktober 2020 och resan måste vara avslutad innan 15 december. -Passagerare kan välja att flyga via Köpenhamn, mellanskillnaden betalas av passageraren. -Passagerare kan välja att avboka resan med full återbetalning. PASSAGERARE SOM PÅBÖRJAT SIN RESA? -Passagerare som redan påbörjat sin resa kan boka om sin resa utan ombokningskostnad. -Passagerare måste kontakta THAI-kontoret i det land de befinner sig i. PASSAGERARE SOM BOKAT VIA EN RESEBYRÅ? -Passagerare som bokat sin resa via en resebyrå måste kontakta dem direkt. THAI kan dessvärre inte hantera dessa bokningar. KONTAKTUPPGIFTER TILL THAI AIRWAYS För kontaktuppgifter till ditt lokala THAI-kontor, vänligen tryck här. Vårt 24 timmar kontaktcenter nås på contact@service.thaiairways.com och på telefonnummer +66 2-356-1111. https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/installdaflyg_corona.page Jo tack, jag fick just detta berättat för mig i telefonen då jag talade med resebyrån. Kör normalt inte via resebyrå men av olika skäl blev det så denna gång. Och det är ju så - att när man åker med skolbarn så finns det ingen annan tid att åka på än just sommarlovet. Så att boka om (nästan 6 veckors resa som det var frågan om) till annan del av året är ju uteslutet. Då återstår bara avbeställa och (hoppas?) man får pengarna tillbaka. (vilket kunde ta månader om man har otur, sades det) Och sedan undersöka om det går något flyg - via någon plats på jordklotet - till BKK det aktuella datumet......när det börjar närma sig. Om inte någon har någon form av "inside information"? Bestämmer mig imorgon. Nästan synd man inte får använda kraftuttryck här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Mars 23, 2020 Dela Inlagd Mars 23, 2020 1 minut sedan, skrev Naam kaeng: Jo tack, jag fick just detta berättat för mig i telefonen då jag talade med resebyrån. Kör normalt inte via resebyrå men av olika skäl blev det så denna gång. Och det är ju så - att när man åker med skolbarn så finns det ingen annan tid att åka på än just sommarlovet. Så att boka om (nästan 6 veckors resa som det var frågan om) till annan del av året är ju uteslutet. Då återstår bara avbeställa och (hoppas?) man får pengarna tillbaka. (vilket kunde ta månader om man har otur, sades det) Och sedan undersöka om det går något flyg - via någon plats på jordklotet - till BKK det aktuella datumet......när det börjar närma sig. Om inte någon har någon form av "inside information"? Bestämmer mig imorgon. Nästan synd man inte får använda kraftuttryck här. Både Tyskland och England verkar stå på sig och kräva att de använder sina slottider. Så Frankfurt, Munchen och London har vad jag kan se mycket god tillgänglighet på flighter till Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Mars 24, 2020 Dela Inlagd Mars 24, 2020 (ändrad) Nu har Thai Airways och Singapore Airlines Ställt in alla flygningar till och från Skandinavien till den 2 maj Lite röringt https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/media-centre/200323EuropeFlightCanxTable.pdf Ändrades Mars 24, 2020 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 20, 2020 Dela Inlagd April 20, 2020 Nu har dom ställt in juni också. Verkar som man får fira midsommar i Thailand, tror inte jag gjort det tidigare. https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/installdaflyg_corona.page Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 (ändrad) "Det thailändska statsägda flygbolaget Thai Airways hotas av konkurs på grund av coronapandemin, skriver nyhetsbyrån Finwire. Nu diskuterar man ett statligt räddningspaket, och Thai Aiways begär ett brygglån med finansdepartementet som garant, uppger källor för Nikkei Asian Review, som nyhetsbyrån refererar till. En annan utväg kan också bli att andra aktörer köper in sig i bolaget. Både statliga flygplatsoperatörer och den privata sektorn uppges snegla på verksamheten. Ett beslut om Thai Aiways kan komma nästa vecka. Skulle bolaget gå under blir det i så fall det första ledande nationella flygbolaget att göra så till följd av coronapandemin, enligt Finwire." https://asia.nikkei.com/Business/Transportation/Thai-Airways-on-financial-brink-as-government-debates-rescue Ändrades April 24, 2020 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 Jaha då kan man nog se sig i stjärnorna om ersättning för inställd hemresa 🤥 //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 47 minuter sedan, skrev apknug: Det öppnar för stödköp från våra vurmare av thai air Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk Finns det några kvar här ens ? Dom är väl "Kamelryttare" allihop numera ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 1 timme sedan, skrev Tallviking: Finns det några kvar här ens ? Dom är väl "Kamelryttare" allihop numera ! Jag flyger helst Thai. Om prisskillnaden inte är för stor betalar jag lite extra för direktflighten. Inte så road av ökenbolagen. Då blir det kanske till att söka sig ett annat bolag till Sverige. Väntar på besked från Thai men dom flesta av deras telefonnummer är inte i gång och skriver man mail till Köpenhamn nu hänvisas man till adresser i Thailand. Danmark verkar ha stängt ner kontoret helt. En adress för "vanligt" folk som har Basic och Silver, en annan för Gold och en tredje för Platinum. Har väntat på svar i 5 veckor nu från Silveradressen så skrev en gång till häromdagen. Fick ett svarsmail där jag skulle konfirmera och sen gick det vidare till en annan adress. Skickade då även till Gold- adressen. Fick svar samma dag där dom bad om ursäkt och hänvisade till Silver-adressen. Silver har inte hört av sig på snart 6 veckor. Det är ordentlig turbulens där nu. Thai har ju haft problem länge men tidigare har jag inte trott ett ögonblick på att stolta thailändare skulle låta det gå i konken men nu vet i tusan. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 Tycker det är tråkigt om Thai skulle gå i graven o Vi endast hade ökenbolagen kvar o eventuella ryssar. Men det skulle inte förvåna mig om man gjorde en kraftansamling och åtminstone försökte rädda bolaget. "Om dom fortfarande tror att Alla andra skall betala för diverse munkar o kompisar" så lär dom inte bli långlivade. C:D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 Lite lustigt, fick svar precis efter jag skrivit mitt inlägg. Nu är vi bokade 1/7 men står på väntelista. Får väl se om det håller. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 "Det thailändska statsägda flygbolaget Thai Airways hotas av konkurs på grund av coronapandemin, skriver nyhetsbyrån Finwire. Nu diskuterar man ett statligt räddningspaket, och Thai Aiways begär ett brygglån med finansdepartementet som garant, uppger källor för Nikkei Asian Review, som nyhetsbyrån refererar till. En annan utväg kan också bli att andra aktörer köper in sig i bolaget. Både statliga flygplatsoperatörer och den privata sektorn uppges snegla på verksamheten. Ett beslut om Thai Aiways kan komma nästa vecka. Skulle bolaget gå under blir det i så fall det första ledande nationella flygbolaget att göra så till följd av coronapandemin, enligt Finwire." https://asia.nikkei.com/Business/Transportation/Thai-Airways-on-financial-brink-as-government-debates-rescue Kommer aldrig hända.Folket får pytsa in så VIP får åka gratis. För egen del är thai mitt sistahands val.Finnarna är väl förstahandsval just idag.Får se om baggarna reser sig ur askan.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev Nicholas: För egen del är thai mitt sistahands val. Praktiskt sett alltid förstahandsvalet, men de får fan skärpa sig lite om det ska bli någon mer rea med dem! Ändrades April 24, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Tallviking: Finns det några kvar här ens ? Dom är väl "Kamelryttare" allihop numera ! Jag är kvar Rättelse. Jag vurmar inte för Thaiairways men flyger gärna med dem Ändrades April 24, 2020 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Nicholas: Kommer aldrig hända. Folket får pytsa in så VIP får åka gratis. För egen del är thai mitt sistahands val. Finnarna är väl förstahandsval just idag. Får se om baggarna reser sig ur askan. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk För egen det går alla fly med byte i norra Europa bort. Även Mellanöstern är nej tack. Thai och Singapore mina förstahands val. Flyger numera med ett barn 3,5 ÅR nu. Så alkoholfri är det som gäller. Ändrades April 24, 2020 av pigge01 Stavfel Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 1 timme sedan, skrev pigge01: För egen det går alla fly med byte i norra Europa bort. Även Mellanöstern är nej tack. Thai och Singapore mina förstahands väl. Flyger numera med ett barn 3,5 ÅR nu. Så alkoholfri är det som gäller. flyg mer ryssarna då? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 7 minuter sedan, skrev Mankan: flyg mer ryssarna då? Bytte i norra Europa Går fett bort. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 1 timme sedan, skrev pigge01: För egen det går alla fly med byte i norra Europa bort. Även Mellanöstern är nej tack. Thai och Singapore mina förstahands val. Flyger numera med ett barn 3,5 ÅR nu. Så alkoholfri är det som gäller. Helt rätt, 3,5-åringar ska inte ha alkohol. 😀 mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu