Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2019-08-13 at 09:18, skrev Esspe:

Tycker mest det verkar vara en massa tandlösa förslag, inget konkret. 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1729443/ailing-thai-airways-moves-to-cut-costs-increase-revenue

En ny marknadsstrategi som bygger på att flyga direkt till Sendai, en vacker stad i Japan, låter inte som så stor del av lösningen!  

Dela på andra sajter

On 2019-08-13 at 09:18, skrev Esspe:

Tycker mest det verkar vara en massa tandlösa förslag, inget konkret. 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1729443/ailing-thai-airways-moves-to-cut-costs-increase-revenue

En ny marknadsstrategi som bygger på att flyga direkt till Sendai, en vacker stad i Japan, låter inte som så stor del av lösningen!  

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Jed:

Men tack för det Televerket, den resan är ju betald och klar redan :yuush:. Nu är det väl timtal i kö för att ordna upp detta med Ticket..

Många svenskar som inte åker tydligen. Kronan ställer till det för många.

Därför jag alltid bokar direkt med flygbolagen även om det är ett par hundra dyrare. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Känns som Thai försöker bromsa sig uppför motlutet.

Iofs förståeligt att de lägger ned Phuketlinjen, bokningarna dit har väl gått ned....men i övrigt, försämringar istället för att locka tillbaka resenärer, försämringar ombord, dyrare premiumbiljetter, försämringar i ROP etc etc, känns inte som det är rätt väg för att få tillbaka resenärer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Känns som Thai försöker bromsa sig uppför motlutet.
Iofs förståeligt att de lägger ned Phuketlinjen, bokningarna dit har väl gått ned....men i övrigt, försämringar istället för att locka tillbaka resenärer, försämringar ombord, dyrare premiumbiljetter, försämringar i ROP etc etc, känns inte som det är rätt väg för att få tillbaka resenärer.
Färre resenärer * högre pris = samma peng.

Thai logik.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Nicholas:

Färre resenärer * högre pris = samma peng.

Thai logik.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Samt dra ned på servicen, släcka ned så tidigt som möjligt på nattflyg....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Thai må stänga ned Phuket-flighten och ha dålig service på långflygningar men faktum är att deras flighter inom Asien, och från Bangkok till Europa, nästan alltid är helt fulla. Jag flyger till Guangzhou på måndag och trots att jag bokade för över en vecka sedan och har haft guldkort i 20 år så fick jag ingen plats; efter mycket bök lyckades jag få en businessbiljett. Jag reser med Thai inom Asien 2 gånger i månaden och så här är det nästan alltid. Nu ska jag dessutom till Stockholm 3e september och det är också fullt, även i business trots deras absurt höga pris 139,300 Baht (nästan 44,000 SEK). 

Tveklöst skulle Thai vara ett av världens allra mest vinstgivande flygbolag om de inte läckte som ett såll.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Samt dra ned på servicen, släcka ned så tidigt som möjligt på nattflyg....

Glöm inte salt & peppar.

Dela på andra sajter

1 hour ago, Atom said:

Thai må stänga ned Phuket-flighten och ha dålig service på långflygningar men faktum är att deras flighter inom Asien, och från Bangkok till Europa, nästan alltid är helt fulla. Jag flyger till Guangzhou på måndag och trots att jag bokade för över en vecka sedan och har haft guldkort i 20 år så fick jag ingen plats; efter mycket bök lyckades jag få en businessbiljett. Jag reser med Thai inom Asien 2 gånger i månaden och så här är det nästan alltid. Nu ska jag dessutom till Stockholm 3e september och det är också fullt, även i business trots deras absurt höga pris 139,300 Baht (nästan 44,000 SEK). 

Tveklöst skulle Thai vara ett av världens allra mest vinstgivande flygbolag om de inte läckte som ett såll.

Min upplevelse också, i alla fall om fulla flighter inom Asien, Europa var länge sedan jag flög till nu. Vad gäller kineser, även om det gått ned en del så fick Thailand ta emot 5,6 miljoner kineser under januari till juni i år. Rätt många. Förstår att det är lite trångt på dina flighter därifrån.

Vad gäller Sverige, 162 000 svenskar har satt ned fötterna på thailändsk mark från jan-juni 2019 (låt vara att en del fötter, tex dina, räknats in flera gånger) så helt katastrofalt är det inte. Borde landa på 300 000 drygt när året är över.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

16 minutes ago, spooncreek said:

Min upplevelse också, i alla fall om fulla flighter inom Asien, Europa var länge sedan jag flög till nu. Vad gäller kineser, även om det gått ned en del så fick Thailand ta emot 5,6 miljoner kineser under januari till juni i år. Rätt många. Förstår att det är lite trångt på dina flighter därifrån.

Vad gäller Sverige, 162 000 svenskar har satt ned fötterna på thailändsk mark från jan-juni 2019 (låt vara att en del fötter, tex dina, räknats in flera gånger) så helt katastrofalt är det inte. Borde landa på 300 000 drygt när året är över.

Ja, antalet kineser i Thailand må ha gått ned något efter "Phuket-incidenten" men de är fortfarande ruggigt många och förmodligen är de snart fler igen. Efter vår träff förra fredagen så åkte vi ut till Koh Larn på lördagen. När vi kom fram så vadade vi fram mellan horder av kineser och dottern sade "It was a pretty long boat ride but did we really go all the way to China?" Då är hon ändå Made in China, eller i alla fall i Hong Kong :)

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
22 minuter sedan, skrev Esspe:

Glöm inte salt & peppar.

Äh!

Då man inte bor i Stockholm så tar man anslutningsflyg. Där får man salt och peppar, vilket givetvis tas med till TG flighten då paketet med salt och peppar knappast har något med frukosten, som SAS serverar, att göra. 

15912E3E-466F-4D31-9374-2662D586E934.jpeg

0F2914B3-3723-4710-8851-FD9C156F0F3D.jpeg

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Äh!

Då man inte bor i Stockholm så tar man anslutningsflyg. Där får man salt och peppar, vilket givetvis tas med till TG flighten då paketet med salt och peppar knappast har något med frukosten, som SAS serverar, att göra. 

15912E3E-466F-4D31-9374-2662D586E934.jpeg

0F2914B3-3723-4710-8851-FD9C156F0F3D.jpeg

Där har du ju ett enormt besparingsalternativ för SAS. Kräv ett par procent och tipsa dom.

Ändrades av Esspe

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det är grymt prisvärt. 

Synd att man inte ska iväg...tror jag. 

Har inte koll på ordinarie priser men runt 25k gissar jag. 

Finns billigare alternativ men många gillar ju Thai och direktflyg.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Har inte koll på ordinarie priser men runt 25k gissar jag. 
Finns billigare alternativ men många gillar ju Thai och direktflyg.

Ja, det finns ju roligare flyg om man vill dessutom.
Hade jag flugit ensam så hade jag provat på fler bolag. Thai är varken billigast eller bäst.
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Thai är varken billigast eller bäst.

Bara smidigast och snabbast.

Men när biljetterna började kosta 25-30k samtidigt som det bara blir sämre ombord fick det vara nog för ett tag.

Dela på andra sajter

Thai Airways förbjuder nu passagerare att ta med 15-tums Macbook pro tillverkade mellan september 2015 och februari 2017 p.g.a problem med överhettade litiumbatterier

Förbudet gäller både incheckat och handbagage

https://forum.thaivisa.com/topic/1119071-thai-airways-bans-2015-2017-macbook-pros-both-carry-on-and-checked-luggage/

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Thai hade utrop att de inte tillåter att man dricker medhavd alkohol samt att man inte kommer servera de som är onyktra. 

Detta var i tisdags från Frankfurt till Bangkok. 

Dela på andra sajter

Thai Airways förbjuder nu passagerare att ta med 15-tums Macbook pro tillverkade mellan september 2015 och februari 2017 p.g.a problem med överhettade litiumbatterier

Förbudet gäller både incheckat och handbagage

https://forum.thaivisa.com/topic/1119071-thai-airways-bans-2015-2017-macbook-pros-both-carry-on-and-checked-luggage/

Snubben jag checkade in hos var inte så glad åt denna nyhet, blir nog en hel del sura miner hos äpplenissarna när de inte får ta med sitt svindyra drickunderlägg ombord...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Thai hade utrop att de inte tillåter att man dricker medhavd alkohol samt att man inte kommer servera de som är onyktra. 

Liknande utrop idag, men än så länge har jag bara sett botten i vodkaglaset...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev samet:

Det var som fan:rotfl:Alltså har min grinige arbetskamrat rätt då han ALLTID hävdar att allt var bättre förr....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...