Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 Precis nyss, skrev Herluf: Finns egentligen bara en nackdel ned Qatar som jag ser det, och det är mellanlandningen i Doha. Och det är Thai airways enda fördel, direkt flyget. 100% överens! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 16 minutes ago, koppar55 said: Provade med en "dummy booking". Verkar inte vara aktuellt Stockholm - Bangkok Det kanske blir aktuellt efter Måndag den 29e Juli? Tidigare har man kunnat göra en request för att kunna få tex. ett emergency exit seat (kostnadsfritt). Den möjligheten kanske också försvinner om man inte betalar för att kunna fälla ut sina giraffben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 4 minuter sedan, skrev judazzz: Det kanske blir aktuellt efter Måndag den 29e Juli? Tidigare har man kunnat göra en request för att kunna få tex. ett emergency exit seat (kostnadsfritt). Den möjligheten kanske också försvinner om man inte betalar för att kunna fälla ut sina giraffben. Finnarna har haft sådana avgifter i flera år. Har för mig dom tar 60€ för nödutgångsplats/främsta raden Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 Det jag tycker är sämst med Thai är när man flyger från Stockholm så släcker dom ner mellan 18.00-19.00. Allt för att halva personalen ska få gå och sova. Man åker till paradiset så vill thai att man ska sova. Inte fan kan man sova när man är helladdat inför semester vid den tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 10 minuter sedan, skrev John Khonken: Det jag tycker är sämst med Thai är när man flyger från Stockholm så släcker dom ner mellan 18.00-19.00. Allt för att halva personalen ska få gå och sova. Man åker till paradiset så vill thai att man ska sova. Inte fan kan man sova när man är helladdat inför semester vid den tiden. Yes, de är väldigt intresserade av att det ska bli lugnt så de flesta av dem kan gå upp och lägga sig, sen är de expert på att blockera toaletterna på morgonkvisten...... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 Bokade och betalade nyligen biljetter för min fru och en son. När jag kom till att betala en del med sparade poäng kunde jag bara utnyttja hustruns poäng och inte sonens (han hade dubbelt så många poäng sparat jämfört med mamma). Skall det vara så? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 12 minuter sedan, skrev lasseiudon: Bokade och betalade nyligen biljetter för min fru och en son. När jag kom till att betala en del med sparade poäng kunde jag bara utnyttja hustruns poäng och inte sonens (han hade dubbelt så många poäng sparat jämfört med mamma). Skall det vara så? Man kan regga en ytterligare som kan använda ens poäng, tror det kostar 5000 poäng. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 5 minutes ago, koppar55 said: Var nog ute en vecka för tidigt. 😀 Om nu det nu kommer att kosta BTH3195 till Muchen så blir nog priset samma till Stockholm. Ännu en fördel borta som ROP Gold. Jag gjorde just en request för Emergency exit seat till ROP via mail på en redan bokad resa Dec 2019-Jan 2020. Det ska bli intressant att se om man ens får något svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 1 timme sedan, skrev lasseiudon: Bokade och betalade nyligen biljetter för min fru och en son. När jag kom till att betala en del med sparade poäng kunde jag bara utnyttja hustruns poäng och inte sonens (han hade dubbelt så många poäng sparat jämfört med mamma). Skall det vara så? Gissar att du bokade med frun som huvudresenär, då går bara hennes att använda såvida hon/du inte reggat en till som vän/resenär, gissar om du bokat sonen för sig så hade hans poäng kunnat nyttjas där. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 19 hours ago, judazzz said: Jag gjorde just en request för Emergency exit seat till ROP via mail på en redan bokad resa Dec 2019-Jan 2020. Det ska bli intressant att se om man ens får något svar. Fick svar nyss. "There is made a request conerning the exit row both ways" Vad det renderar i vet man inte i förväg. Dock nämnde THAI Airways något om extra betalning men det kanske enbart är aktuellt när man gör seating själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 3 hours ago, judazzz said: Fick svar nyss. "There is made a request conerning the exit row both ways" Vad det renderar i vet man inte i förväg. Dock nämnde THAI Airways något om extra betalning men det kanske enbart är aktuellt när man gör seating själv. * THAI airways nämnde INTE inte något om extra betalning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 3, 2019 Dela Inlagd Augusti 3, 2019 Thais hemsida är bara för bedrövlig. Nu går det inte att boka Cash+Miles. Det alternativet kommer inte upp på betalningssidan. Ringde Stockholm och dom blev lika förvånade men dom kunde inte boka med miles. Allt som oftast så blir det "Error" och man får börja om igen. Olika sidor i olika länder. I Danmark finns 5 bokningsklasser, Stockholm har bara 3. Är något irriterad nu Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 (ändrad) Förvirringen är total Nu ska Thai tydlige höja upp vikten 30 kg igen för de billiga biljetterna på internationella flyg. Gäller för biljetter köpta från 10 Augusti om jag fattar det rätt. På inrikes gäller dock fortfarande 20 kg. I alla falla om man ska tro dessa nyheter som jag inte lyckats hitta på något annat språk en Thai ännu. https://www.matichon.co.th/social/news_1614081 Ändrades Augusti 7, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 Har också hört detta från en bekant i Thailand . Det kanske blev mindre bokningar så att dom såg sig tvungna att höja till 30 kg. Kostade mer än det smakade . mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 Nye transportministern. Newins Chidchobs brorsa, verkar dock vara på offensiven. Nya plan på g, liksom en ny styrelse. Transport Minister Saksayam Chidchob has given the green light to loss-making Thai Airways International Plc (THAI) to purchase and lease 38 new aircraft for an estimated 136 billion baht, despite objections from the workers' union. He said the aircraft acquisition will definitely go ahead because it is a necessary investment, adding an assessment would be conducted to ensure the new planes boost the national carrier's competitiveness. The acquisition is opposed by THAI's workers' union, which fears the project will add further strain to a company facing accumulated debt of more than 100 billion baht. Despite the crippling debt, Mr Saksayam said THAI must invest because the existing fleet is ageing, describing it as a bold move that the national carrier has to make to survive. He said THAI is also being asked to work out a new pricing strategy to increase its competitiveness. "If we don't invest and instead let the business run at a loss, it will stay like that," he said, adding that Deputy Transport Minister Thaworn Senneam would supervise the acquisition plan. https://www.bangkokpost.com/business/1725075/thai-airways-gets-all-clear-to-boost-fleet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 On 2019-08-03 at 10:27, skrev Esspe: Thais hemsida är bara för bedrövlig. Nu går det inte att boka Cash+Miles. Det alternativet kommer inte upp på betalningssidan. Ringde Stockholm och dom blev lika förvånade men dom kunde inte boka med miles. Allt som oftast så blir det "Error" och man får börja om igen. Olika sidor i olika länder. I Danmark finns 5 bokningsklasser, Stockholm har bara 3. Är något irriterad nu Nu har dom lagt tillbaks ikonen för att köpa med Cash+Miles Har bokat två biljetter nu och det blev ganska exakt 7 öre/poäng. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 10, 2019 Dela Inlagd Augusti 10, 2019 Går inget vidare för Thai. https://www.bangkokpost.com/business/1727979/thai-loss-doubles-in-q2 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Augusti 10, 2019 Dela Inlagd Augusti 10, 2019 Dom sista 7-8 gångerna har jag alltid fått åka buss till terminalen i Bangkok,för mig är det bra.Men nu ska en kompis till mig som är helt beroende av rullstol,fins det någon ramp vid trappan till bussen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 10, 2019 Dela Inlagd Augusti 10, 2019 13 minuter sedan, skrev L200: Dom sista 7-8 gångerna har jag alltid fått åka buss till terminalen i Bangkok,för mig är det bra.Men nu ska en kompis till mig som är helt beroende av rullstol,fins det någon ramp vid trappan till bussen? Kompisen och jag har åkt många gånger, och säger ni bara till i god tid att han är rullstolsburen ( anmäler till thai eller där ni köpt biljetten) så kommer en bil sannolikt vänta utanför flygplanet och skjutsa han till terminalen. Detta är väldig praktiskt i Doha när man byter plan, man får eskort till säkerhetskontrollen sen åker man bil direkt till gaten och får VIP behandling( kommer först ombord) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 10, 2019 Dela Inlagd Augusti 10, 2019 Skriv in i biljetten när ni bokar. Då fungerar allt klockrent Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 10, 2019 Dela Inlagd Augusti 10, 2019 2 timmar sedan, skrev Jed: Kompisen och jag har åkt många gånger, och säger ni bara till i god tid att han är rullstolsburen ( anmäler till thai eller där ni köpt biljetten) så kommer en bil sannolikt vänta utanför flygplanet och skjutsa han till terminalen. Detta är väldig praktiskt i Doha när man byter plan, man får eskort till säkerhetskontrollen sen åker man bil direkt till gaten och får VIP behandling( kommer först ombord) Sedan när byter Thai i Doha? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 10, 2019 Dela Inlagd Augusti 10, 2019 1 minut sedan, skrev Mankan: Sedan när byter Thai i Doha? Vet inte ens om dom gör det? var bara ett sätt att förklara hur det är att resa med rullstol, anmäler man i förväg att man är rullstolsburen är dom medvetna hela vägen om behoven, inga Problem med Johns rullstol på Thai air heller, bara att meddela i förväg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 13, 2019 Dela Inlagd Augusti 13, 2019 (ändrad) Tycker mest det verkar vara en massa tandlösa förslag, inget konkret. https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1729443/ailing-thai-airways-moves-to-cut-costs-increase-revenue Ändrades Augusti 13, 2019 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 13, 2019 Dela Inlagd Augusti 13, 2019 On 2019-03-02 at 15:24, skrev Atom: Ett mycket bra inlägg. Thai borde givetvis vara ett av världens mest lönsamma flygbolag, varandes det enda "riktiga" bolaget i ett av världens mest besökta länder och dessutom den bästa naturliga hubben för så många andra länder. Sedans Thai startades har dock Thai varit som en gratislounge för hela Thailands elit och det finns inget som tyder på att det kommer förändras inom överskådlig framtid. Delvis är det deras eget fel med absurda "fria" biljetter för alla som "känner någon som känner någon" men dessutom har de pålagor från regering och högre ort de inte kan säga nej till. Jag överdriver nog inte om jag säger att 80% av alla frugans väninnor aldrig betalat mer än 10% av en ekonomiklassbiljett för att flyga första klass var som helst i världen, flera gånger om året. Självklart innebär det att de måste ta igen på gungorna det de förlorat på karusellerna vilket gör att jag med min ekonomiklassbiljett från Shanghai alltid får mat från Kinas allra billigaste cateringfirma och aldrig någonsin blir uppgraderad trots att jag snittar på 25 internationella ToR-biljetter om året. Dock ett i-landsproblem; jag kunde ju tagit tåget eller flugit med kineserna. 4 timmar sedan, skrev Esspe: Tycker mest det verkar vara en massa tandlösa förslag, inget konkret. https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1729443/ailing-thai-airways-moves-to-cut-costs-increase-revenue Alltså inte ta i tu med det som atom påpekat /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 13, 2019 Dela Inlagd Augusti 13, 2019 För något/några år sen sas det att antalet billiga kompisbiljetter skulle begränsas till endast anställda och ev närmast anhöriga. Thai brukar ju ha stora släkter Som vanligt i Thailand så säger man en sak men ingen bryr sig. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu