biker Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Tallviking: https://www.thaiairways.com/sv_SE/plan/travel_information/baggage.page? Javisst är det så. Man har tydligen till och med höjt till 70USD/Kg. sedan jag pratade med Thai airways. Således, 20 Kg. extra från Bangkok till Stockholm kostar 44490 baht enligt dagens kurs på XE. När jag antydde för Thai Airways kundtjänst att det var i mitt tycke ganska dyrt, så mailade de några länkar till andra flygfraktbolag på Kastrup. mvh biker Ändrades Januari 22, 2019 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 11 timmar sedan, skrev rolba: Men det här handlade väl om att köpa till ett extra bagage, inte om övervikt? Ett extra bagage brukar kosta 50 $ på många bolag. Hos Thai är det ingen skillnad på övervikt eller att köpa till extra bagage. Alltså ingen skillnad prismässigt. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 10 timmar sedan, skrev Soengsang: https://www.thaiairways.com/en_MM/news/news_announcement/news_detail/Extra_Baggage_Allowance.page? Visst går det att köpa extra bagage online i förväg. Men till samma pris som övervikt. Som exempel zon1 till zon5, Bangkok-Stockholm = 70 USD/Kg. Här är prislistan. https://www.thaiairways.com/sv_SE/plan/travel_information/baggage.page? mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 23, 2019 Dela Inlagd Januari 23, 2019 9 timmar sedan, skrev biker: Hos Thai är det ingen skillnad på övervikt eller att köpa till extra bagage. Alltså ingen skillnad prismässigt. mvh biker Det verkar så efter att ha läst runt på diverse sidor. Förmodligen hade engelsmannen fått pris/kg men trott att det var per väska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Februari 15, 2019 Dela Inlagd Februari 15, 2019 (ändrad) Såg på Facebook att Thai flyger med B-747 idag från Arlanda. //mrco Ändrades Februari 15, 2019 av mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Februari 15, 2019 Dela Inlagd Februari 15, 2019 Vi har haft övervikt ett antal gånger med thai ca: 3-4 kg men har aldrig behövt betala extra för det kanske bara tur eller? Även checkat in väskan hela vägen till Kalmar trots sas 23 kg funkat bra flera gånger 🤗 //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 15, 2019 Dela Inlagd Februari 15, 2019 1 timme sedan, skrev matz: Vi har haft övervikt ett antal gånger med thai ca: 3-4 kg men har aldrig behövt betala extra för det kanske bara tur eller? Även checkat in väskan hela vägen till Kalmar trots sas 23 kg funkat bra flera gånger 🤗 //matz Vi fick ha 110 kg på 3 Pers nu för 2 veckor sedan men hade 114kg det gick dock bra ändå Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Februari 15, 2019 Dela Inlagd Februari 15, 2019 Vi har liknande erfarenheter av Thai som Matz. "Några" kg för mycket aldrig varit några problem, vi har också haft "några" för många och tunga handbagage. På 30 resor har vi säkert haft för mycket i minst 10 fall, aldrig varit några problem, vi har också flugit till Kalmar utom de senaste åren då det varit smidigare att ta tåget till CPH. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefanl Inlagd Februari 15, 2019 Dela Inlagd Februari 15, 2019 5 timmar sedan, skrev mrco: Såg på Facebook att Thai flyger med B-747 idag från Arlanda. //mrco Jupp kom med den,tyvärr försenad som många flighter igår i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Februari 21, 2019 Dela Inlagd Februari 21, 2019 On 2019-01-23 at 04:23, skrev apknug: Så i praktiken kan man inte köpa till ett extra bagage på thai utan endast betala för övervikt, i förväg eller på plats. Den som vill ha med sig extra (utan silverkort) väljer helst annat bolag, norsken 550 sek om man köpt ett bagage från början. Har dålig koll på andra bolag som araberna då jag själv alltid flyger utan bagage. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Finnair tar 632kr per extraväska (23kg), max 10 väskor totalt om jag minns rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Februari 21, 2019 Dela Inlagd Februari 21, 2019 Finnair tar 632kr per extraväska (23kg), max 10 väskor totalt om jag minns rätt.Nu drog jag till med business 3 ggr 23 kgSkickat från min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 21, 2019 Dela Inlagd Februari 21, 2019 1 timme sedan, skrev Towe: Nu drog jag till med business 3 ggr 23 kg Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Dina kollin får väga upp till 32kg innan de knorrar. Så du kan ha 3x32kg + handbagage. Lite status på det å ytterligare kolli... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 Dina kollin får väga upp till 32kg innan de knorrar. Så du kan ha 3x32kg + handbagage. Lite status på det å ytterligare kolli... Fast jag menade Finnair Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 22, 2019 Dela Inlagd Februari 22, 2019 (ändrad) 21 minuter sedan, skrev Towe: Fast jag menade Finnair Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Detta är Finnair. Max kollivikt 32kg. Reser du biz eller har status klagar de inte om du är över 23kg, sålänge du är under 32kg. Ändrades Februari 22, 2019 av samet Rättstavning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NilsGJ Inlagd Februari 23, 2019 Dela Inlagd Februari 23, 2019 On 2019-02-21 at 23:47, skrev Towe: Nu drog jag till med business 3 ggr 23 kg Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Härligt, jag kollade för skoj skull inför kommande resa hittade business för 14k/Pers men kände inte tillräckligt sug för att lägga dubbla priset mot economy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Februari 23, 2019 Dela Inlagd Februari 23, 2019 On 2019-02-21 at 23:47, skrev Towe: Nu drog jag till med business 3 ggr 23 kg Hur många använde du? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Februari 24, 2019 Dela Inlagd Februari 24, 2019 Hur många använde du? Det har jag glömt bortSkickat från min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 Sant eller Hoax? enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 Sant eller Hoax? enis BKK-planet inställt från Stockholm idagSkickat från min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 Thai:s hemsida just nu: Flygrutten STO-BKK-STO är påverkad på grund av reglering av luftrum över Pakistan och Indien. En ny rutt måste sättas. TG961 (27feb19) och TG960 (28feb19) är därför inställda. Detta är force majeure. Passagerare kommer att bli ombokade. THAI uppdaterar med mer information så fort som möjligt. Vi beklagar detta. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 4 minuter sedan, skrev Tallviking: Thai:s hemsida just nu: Flygrutten STO-BKK-STO är påverkad på grund av reglering av luftrum över Pakistan och Indien. En ny rutt måste sättas. TG961 (27feb19) och TG960 (28feb19) är därför inställda. Detta är force majeure. Passagerare kommer att bli ombokade. THAI uppdaterar med mer information så fort som möjligt. Vi beklagar detta. Tydligen samma med TG 951/950 CPH BKK CPH Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 1 minut sedan, skrev pigge01: Tydligen samma med TG 951/950 CPH BKK CPH Verkar gälla alla Thai:s flyg från Europa till Bangkok och det är nog troligt att fler bolag drabbats också Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 Norwegians plan från Bangkok idag gick ner i Azerbajdzjan. Finnair mellanlandade i Dubai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 15 minuter sedan, skrev Tallviking: Verkar gälla alla Thai:s flyg från Europa till Bangkok och det är nog troligt att fler bolag drabbats också Det är tydligen norra flygturen som är drabbad Nu ska det fram nya flygruter Allså nya flyg vägar Det kan ta sin tid. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Februari 27, 2019 Dela Inlagd Februari 27, 2019 Lite från BBC https://www.bbc.com/news/business-47392300 Airlines reroute to avoid Pakistan Airlines operating flights from the Far East to destinations in Europe are having to reroute their planes away from Pakistan and northern India. The airspace is closed due to escalating tension between the two countries, following the shooting down of two Indian military jets. Flights via Pakistan have been cancelled and other flights rerouted. Thai Airways has taken the more drastic step of suspending all its flights destined for Europe. With the flight space south of Pakistan becoming crowded, the Bangkok-based airline has not been able to establish alternative routes for its flights. ''By closing the airspace, every flight from Thailand to Europe has been affected. For flights that are going to depart this evening we will call an urgent meeting to consider the impact of such events," said Thai Airways President Sumeth Damrongchaitham. Singapore Airlines and British Airways are amongst the operators that have had to reroute flights. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu