Tallviking Inlagd Oktober 11, 2018 Dela Inlagd Oktober 11, 2018 They were all evacuated using mobile stairs. One passenger reportedly suffered a sprained ankle. https://www.aerotime.aero/clement.charpentreau/21938-thai-airways-jumbo-jet-skids-off-runway-at-Bangkok-airport Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Oktober 19, 2018 Dela Inlagd Oktober 19, 2018 Jaha..plan vägrar lyfta om inte två piloter som inte var i tjänst fick platser i First Class. Två passagerare fick till slut maka på sig till Business Class. Å andra sidan kan ju det ha varit så kallade fripassagerare. https://www.bangkokpost.com/news/general/1560950/thai-sorry-passengers-forced-to-vacate-seats-for-crew Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 19, 2018 Dela Inlagd Oktober 19, 2018 6 timmar sedan, skrev spooncreek: Jaha..plan vägrar lyfta om inte två piloter som inte var i tjänst fick platser i First Class. Två passagerare fick till slut maka på sig till Business Class. Å andra sidan kan ju det ha varit så kallade fripassagerare. https://www.bangkokpost.com/news/general/1560950/thai-sorry-passengers-forced-to-vacate-seats-for-crew Ja. Där kan man snacka om svågerpolitik... Man kan ju hoppas att det blir ordentliga reprimander för deras agerande. Det hjälper ju inte det redan skamfilade varumärket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Oktober 20, 2018 Dela Inlagd Oktober 20, 2018 On 10/19/2018 at 3:26 PM, spooncreek said: Jaha..plan vägrar lyfta om inte två piloter som inte var i tjänst fick platser i First Class. Två passagerare fick till slut maka på sig till Business Class. Å andra sidan kan ju det ha varit så kallade fripassagerare. Ja, det var nog "fripassagerare" eller i alla fall "10%:are". Mannen var tydligen någon höjdare på ett ministerium tidigare och det brukar innebära biljetter för 10% av priset för resten av livet för hela tjocka släkten. "Typiskt Thai" kanske många tänker men jag skulle nog vilja säga "Typiskt Asien". Förutom i Japan, Hong Kong och möjligen Singapore så gäller samma översittarmentalitet bland alla som tycker sig vara viktiga, till och med ett så civiliserat land som Sydkorea hade ju sitt "macademiaintermezzo" för några år sedan. Tur att inte vanliga busschaufförer anser sig lika viktiga som sina gelikar som kör buss i luften. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 22, 2018 Dela Inlagd December 22, 2018 Åka över nyår, billigare blir det inte än så här... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 22, 2018 Dela Inlagd December 22, 2018 jag hittade samma datum och med tajjen 7203 kr . så fakum är att det fanns billigare biljetter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 22, 2018 Dela Inlagd December 22, 2018 4 minuter sedan, skrev soi covboy: jag hittade samma datum och med tajjen 7203 kr . så fakum är att det fanns billigare biljetter Kan ju skifta dag för dag, sänks för att fylla planet....eller höjs då börjar bli fullt. 7200 är ju också helt ok över helgerna. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 21, 2019 Dela Inlagd Januari 21, 2019 https://thethaiger.com/news/national/thai-airways-charges-british-passenger-80000-baht-for-extra-luggage 80000 Baht för en extra väska med thai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Januari 21, 2019 Dela Inlagd Januari 21, 2019 Bokade en t o r med thai Suvan-Sto i veckan kostade 38300 Bath. Fick mitt säte C 60,man kan sträcka på benen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 21, 2019 Dela Inlagd Januari 21, 2019 5 timmar sedan, skrev rolba: https://thethaiger.com/news/national/thai-airways-charges-british-passenger-80000-baht-for-extra-luggage 80000 Baht för en extra väska med thai Det stämmer nog ganska bra. Thai tar 55 usd per kilo. Det står att han beställde 20Kg. extra per väg. Dvs. 40 Kg. x 55 usd. = ca. 70-75000 baht. Det är Thai´s ordinarie taxa. Jag har själv haft en mailkonversation med dem, då jag förra resan hade behov av 10Kg. extra. Detta skulle då kosta 5000Sek. Visade sig dock att jag hade silverstatus hos Thai, vilket innebar 40Kg. på min biljett. Alltså, om jag skulle ta med och betala för 10Kg. CPH-BKK, så kostade det ungefär samma som hela min t/r-biljett CPH-BKK-CPH mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Januari 21, 2019 Dela Inlagd Januari 21, 2019 Kan man inte väga i grupp längre på Suvan? De senaste gångerna har vi inte haft så mycket bagage men från gamla flygplatsen vägde vi alltid i grupp när vi hade "lite" för mycket och många bagage. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev evert 1: Kan man inte väga i grupp längre på Suvan? De senaste gångerna har vi inte haft så mycket bagage men från gamla flygplatsen vägde vi alltid i grupp när vi hade "lite" för mycket och många bagage. Tänker du att man skulle väga in bagaget för hela planet i en grupp då? Eller ska man föröka hitta folk med lite bagage och checka in med eller hur menar du? Vi checkar in tillsammans jag tjejen och dotter men ligger ändå på gränsen för hur mycket vi får ha med. När jag rest själv för några år sedan fick jag slänga en del saker för att slippa betala. Det var på den tiden jag hade golfbag med mig och thai ändrade reglerna så det inte ens gick att köpa till golfbag för en vettig summa. Nu har dom ändrat så jag tror det kostar ca 600 en väg men nu har jag klubbor som väntar här så dom behöver jag inte ta med längre. Ändrades Januari 22, 2019 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 Jag tycker att de borde införa nåt liknande vid boarding, allt handbagage vägs och allt över gränsen (7kg?) blir antingen svindyrt att få med eller kasserat... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 23 minuter sedan, skrev Benriach: Jag tycker att de borde införa nåt liknande vid boarding, allt handbagage vägs och allt över gränsen (7kg?) blir antingen svindyrt att få med eller kasserat... Absolut, kontrollen av carry on luggage är åthelvete för slapphänt, här om dagen åkte jag från Gotland, gissar att det var biljetter utan incheckat bagage där.....några satans hippes(blivande ministrar?) släpade ombord hela sitt bohag som carry on......vilket bromsade min framfart.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 48 minuter sedan, skrev Soengsang: Absolut, kontrollen av carry on luggage är åthelvete för slapphänt, här om dagen åkte jag från Gotland, gissar att det var biljetter utan incheckat bagage där.....några satans hippes(blivande ministrar?) släpade ombord hela sitt bohag som carry on......vilket bromsade min framfart.... Håller med Vid ett tillfälle har jag varit med om att personal har vägt handbagage vid gaten. (Qatar Airways). Sicket jävla rabalder det blev. Många som har alldeles för många, för stora och för tunga väskor/ryggsäckar. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 4 minuter sedan, skrev biker: Håller med Vid ett tillfälle har jag varit med om att personal har vägt handbagage vid gaten. (Qatar Airways). Sicket jävla rabalder det blev. Många som har alldeles för många, för stora och för tunga väskor/ryggsäckar. mvh biker Har varit med om det några gånger. En gång med Thai Airways på Arlanda och som du säger vilket liv det var på alla som hade åt helvete för mycket Många har jättestora "kabinväskor" fullpackade och dessutom gärna en stor datorväska och en stor handväska Speciellt kvinnor brukar ha 2-3 väskor i olika form som "handbagage" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 Vi flög med Qatar i somras till Sverige och dom vägde kabinväskorna vid incheckningen. Vi, läs hustrun, hade ett par kilo för mycket. Det gick inte att flytta över nåt till nån annan väska eftersom dom redan låg på gränsen till max. Vi fick då tipset att gå till en butik alldeles intill och köpa en axelväska av tyg och flytta över ett par kilon dit så skulle det gå bra, vilket det sedan gjorde. Lite konstig logik kan jag tycka. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 En del äldre personer/par har inte sällan ganska lite bagage (viktmässigt), letar man reda på några sådana och gör sällskap med dem i kön och ber samtidigt att få väga in tillsammans med dessa. Tidigare gick det bra men hur ser det ut idag. Någon som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 Precis nyss, skrev evert 1: En del äldre personer/par har inte sällan ganska lite bagage (viktmässigt), letar man reda på några sådana och gör sällskap med dem i kön och ber samtidigt att få väga in tillsammans med dessa. Tidigare gick det bra men hur ser det ut idag. Någon som vet? Skulle aldrig få för mig att gå och leta efter äldre personer för att sedan snika på deras bagagevikt. Men alla är vi olika. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 13 timmar sedan, skrev biker: Det stämmer nog ganska bra. Thai tar 55 usd per kilo. Det står att han beställde 20Kg. extra per väg. Dvs. 40 Kg. x 55 usd. = ca. 70-75000 baht. Det är Thai´s ordinarie taxa. Jag har själv haft en mailkonversation med dem, då jag förra resan hade behov av 10Kg. extra. Detta skulle då kosta 5000Sek. Visade sig dock att jag hade silverstatus hos Thai, vilket innebar 40Kg. på min biljett. Alltså, om jag skulle ta med och betala för 10Kg. CPH-BKK, så kostade det ungefär samma som hela min t/r-biljett CPH-BKK-CPH mvh biker Men det här handlade väl om att köpa till ett extra bagage, inte om övervikt? Ett extra bagage brukar kosta 50 $ på många bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 2 minuter sedan, skrev apknug: Har för mig att det inte går att köpa till extra bagage på thai. https://www.thaiairways.com/en_MM/news/news_announcement/news_detail/Extra_Baggage_Allowance.page? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 15 timmar sedan, skrev biker: Det stämmer nog ganska bra. Thai tar 55 usd per kilo. Det står att han beställde 20Kg. extra per väg. Dvs. 40 Kg. x 55 usd. = ca. 70-75000 baht. Det är Thai´s ordinarie taxa. Jag har själv haft en mailkonversation med dem, då jag förra resan hade behov av 10Kg. extra. Detta skulle då kosta 5000Sek. Visade sig dock att jag hade silverstatus hos Thai, vilket innebar 40Kg. på min biljett. Alltså, om jag skulle ta med och betala för 10Kg. CPH-BKK, så kostade det ungefär samma som hela min t/r-biljett CPH-BKK-CPH mvh biker 28 minuter sedan, skrev apknug: Har för mig att det inte går att köpa till extra bagage på thai. Det är därför man måste betala övervikt om man vill få med extra. Det där lågpris flyg stuket där man får betala för bagaget har i alla fall, ofta, det bra med sig att man kan köpa både ett två tre och fyra bagage till överkomliga priser. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Grundproblemet om man nu kan säga så, i artikeln var ju att han fått priset i thaibaht, vilket även står på thais hemsida, men han debiterades samma siffror i pund och alltså fick betala ca 40 ggr för mycket. Sen vägrade thai att rätta till det och tyckte i princip att han fick skylla sig själv. Lose face gäller tydligen där åxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 4 minuter sedan, skrev apknug: Hittar ingen "prislista" vad kostar en extra väska då om bokad i förväg? 500 spänn eller 75 000 baht? Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Enl artikeln, Thai Airways website purchasing 20kg extra luggage each way, and was quoted 975.90 Thai baht, a reasonable price. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 2 timmar sedan, skrev apknug: Hittar ingen "prislista" vad kostar en extra väska då om bokad i förväg? 500 spänn eller 75 000 baht? Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk När du bokar eller checkar in hos Thai får du numera frågan om du vill köpa till extra vikt och du får pris direkt när du valt vikt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 22, 2019 Dela Inlagd Januari 22, 2019 (ändrad) https://www.thaiairways.com/sv_SE/plan/travel_information/baggage.page? Ändrades Januari 22, 2019 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu